Для чого потрібен фронтальний навантажувач

Спецтехнiка Стaттi

28 Лют 2020, 09:55

eye-icon

63

comment-icon

0

Понад півстоліття тому фронтальний навантажувач часто можна було побачити на залізничних станціях, великих тваринницьких фермах, будівництвах і промислових підприємствах. Він завантажував щебінь, пісок, шлак, глину в самоскиди і вагони, гній і силос – у вантажівки і тракторні причепи. Агрегати монтували на базі вітчизняного трактора ДТ-75. У минулі десятиліття попит на великі, потужні машини впав. Більш затребуваними стали міні-навантажувачі фронтальні. Їх стихія – склади, великі оптові магазини і виробничі майданчики.

Фронтальні навантажувачі: області застосування

Фронтальний навантажувач – що це? Універсальна машина, подібно скреперу і бульдозеру, про які “ЗАПОВНЮВАЧІ” писали раніше. 

Він призначений для завантаження, переміщення і вивантаження сипучих матеріалів і штучних габаритних вантажів. Його застосовують у транспортному і цивільному будівництві, житлово-комунальному господарстві, енергетиці, сільському і лісовому господарстві, розробці і видобутку корисних копалин, металургії, інших галузях промисловості та енергетики, в оптовій і дрібнооптовій торгівлі.

Фронтальні навантажувачі самостійно розробляють різні види ґрунту, можуть переробляти гірські породи. Подібно бульдозеру планують майданчики, копають неглибокі котловани, формують насипи, вали. Розчищають територію від сміття та снігу. Деякі моделі можуть навіть вертикально копати, і цим замінюють екскаватор. На будівництвах і заводах міні-навантажувачі фронтальні можуть доставляти, перевантажувати пачки цегли, бочки з фарбою, великі упаковки утеплюючих та інших матеріалів.

Як працює навантажувач

Розповідаємо, як працює фронтальний навантажувач. Перелік його робочих операцій невеликий. Під’їзд, прийом вантажу у ківш або на вила, нахил робочого органу назад, від’їзд, підйом або опускання у транспортне положення, перевезення, вивантаження.

Зараз, коли у країні починає розвиватися будівельна галузь, фронтальні навантажувачі внаслідок своєї універсальності починають тіснити на будівельних майданчиках екскаватори і деякі інші машини.

Фронтальний навантажувач може розробляти ґрунт трьома способами – роздільним, поєднаним і екскаваторним (див. мал. 1).

У першому випадку (роздільний спосіб) машина, рухаючись, занурює встановлений на рівні землі ківш у матеріал. Коли ґрунт доходить до задньої стінки ковша, машиніст повертає ківш на себе і переводить у транспортне положення. Машина здає назад і везе вантаж до місця розвантаження.

При суміщеному способі навантажувач їде вперед і теж занурює ківш в ґрунт, але не до упору. Продовжуючи рух, повертає ківш на себе.

При екскаваторному способі, злегка встромляє ківш у штабель. Продовжуючи рух, починає піднімати вгору. Як тільки ківш вийде з матеріалу, повертає на себе, здає назад і їде на розвантаження.

Потрібен фронтальний навантажувач: яку конструкцію обрати 

Фронтальний навантажувач на колісному шассі.

Незважаючи на роботу зі штучними вантажами, машина залишається у більшості випадків землерийно-транспортною. При виборі фронтального навантажувача для будівництва треба перш за все враховувати найбільш загальні відмінності конструкцій. До них відносяться типи шасі, привід, вид основного робочого органу і тип важільного механізму.

Якщо потрібна машина з високою проходимістю і низьким питомим тиском на ґрунт, краще та, що на гусеничному шасі. Коли важливіша швидкість переміщення від місця завантаження до місця вивантаження, вибирають колісний варіант.

Навантажувачі з електричним приводом мають відносно невисоку потужність, працюють у приміщеннях. Найчастіше їх інструмент – підйомні вила. Ними знімають контейнери, ящики і т.п. з полиць, платформ, утримують при перевезенні, потім ставлять на нове місце. Там же, де і електричні, іноді застосовують фронтальний навантажувач з двигуном на зрідженому газі.

Більшість потужних, високопродуктивних навантажувачів мають дизельні двигуни, оснащені постійними або змінними ковшами. Трудяться на відкритих просторах – будівництві доріг, будівель, гідротехнічних споруд.

Більш універсальні навантажувачі зі змінними ковшами, тому мають кращі можливості для установки зйомного і додаткового обладнання. Такого, як гаки, грейфери, кущорізи, поливальні агрегати, різьбярі силосу, захоплення для колод. Обладнавши вилами, машини можна застосовувати для переміщення штабельованої поклажі. 

Фронтальний навантажувач з гідромолотом.

З тієї ж групи землерийно-транспортних машин екскаватор-навантажувач фронтальний. По суті – це гібрид: то він фронтальний навантажувач, то екскаватор. У нього два основних робочих органи-ковші. Попереду – навантажувальний, ззаду – екскаваторний (зворотна лопата).

Така машина підходить для виїмки ґрунту і переміщення у межах будівельного майданчика. Часто використовується у комунальному господарстві – при посадці дерев, прокладанні кабельних і трубопровідних траншей. Заднім ковшем копає, а потім переднім – засипає і розрівнює поверхню. При необхідності задній ківш можна замінити на грейфер, гідравлічний бур або гідромолот.

Приклад гібриду – B730 компанії Bobcat. Як навантажувач він може піднімати 1,1 м3 і вивантажувати через борт на висоті 3,5 м. А як екскаватор – копає в глибину до 5,8 м, вміщує в ківш 0,2 м3 вантажу. У нього виліт стріли до 8,1 м.

Одним з різновидів фронтальних навантажувачів можна вважати машини з бортовим поворотом. У 2019 році Mecalac Group створила серію навантажувачів Swing. Їх передня стріла – односекційна і може повертатися на 180°. Завдяки такому рішенню машина переміщує вантаж, сама залишаючись на місці. Для роботи вистачає п’ятиметрового майданчика.

Особливо помітна вигода від застосування фронтальних навантажувачів для переміщення дрібних сипучих матеріалів. При відносно малих розмірах вони мають високу вантажопідйомність. У швидкості завантаження, підйому і вивантаження ковша у них була беззаперечна перевага перед екскаваторами.

Фронтальний навантажувач з телескопічною стрілою.

Як знайти техніку

Знайти фронтальний навантажувач нескладно: їх випускають десятки фірм. Але будь-яка досконала техніка коштує дорого. Тому все більш популярним стає лізинг: фінансовий (на нормативний термін служби машини або з викупом за залишковою вартістю), оперативний (короткострокова оренда), зворотна оренда.

Важливо пам’ятати одне: якщо треба виконувати багато різних операцій, а покупка великої кількості спеціалізованих машин невигідна, значить потрібен фронтальний навантажувач.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Гіганти наступного покоління від японської компанії Kobelco

Гіганти наступного покоління від японської компанії Kobelco

Японська компанія-виробник машин і механізмів для будівельної, гірничої та дорожньо-будівельної галузей Kobelco розширює лінійку гусеничних екскаваторів в класі 50-тонників і вже випустила на ринок дві нові моделі.

19 Тра 2021, 12:09

eye-icon

43

comment-icon

0

Пил австралійських доріг на новенькому Scania G500 XT

Пил австралійських доріг на новенькому Scania G500 XT

Традиційно на ринку самоскидів, самоскидальних причепів домінуюче становище займають американські вантажні автомобілі. Але «європейці» вже шикуються на стартовій прямій, щоб помірятися силою зі своїми північноамериканськими «залізними побратимами» в боротьбі за цей висококонкурентний сегмент, і коли австралійський журнал про вантажному автотранспорті «Diesel News» проводить тест-драйв одного з учасників цього «змагання», він вибирає Scania G500 XT.

29 Кві 2021, 10:15

eye-icon

38

comment-icon

0

Вибрати правильний ківш екскаватора допоможе спеціальний додаток Volvo Attachment Selector

Вибрати правильний ківш екскаватора допоможе спеціальний додаток Volvo Attachment Selector

На думку компанії-виробника будівельної техніки, Volvo Construction Equipment (Volvo CE), екскаватори — це універсальні машини, але єдиного ковша, який підходив би для виконання всіх видів робіт, не існує.

28 Кві 2021, 13:00

eye-icon

24

comment-icon

0

Advertisement