Ефективне обладнання для укладання набирають популярність теплих асфальтобетонних сумішей
У Німеччині для укладання дорожнього покриття з низькотемпературного асфальтобетону використовували рішення від компаній Vögele і Hamm. Устаткування використовувалося при будівництві автомобільного тунелю в німецькому місті Карлсруе. Через непростих умов для укладання асфальтобетонного покриття в автомобільному тунелі під шосе на Крігсштрассе підрядник зупинив свій вибір на теплій асфальтобетонної суміші (ТАС).
Щоб звести до мінімуму шкідливі викиди, підрядник використав ТАС і техніку, укомплектовану дизельними двигунами з фільтрами саж. Використання асфальтоукладачів Vögele і дорожніх котків Hamm дозволило компаніям Schleith GmbH і Züblin AG, який створив консорціум для реалізації цієї дорожньо-будівельного проекту, виконати всі вимоги та отримати дорожнє покриття високої якості. Будівництво автомобільного тунелю є частиною більш масштабного проекту з благоустрою центру Карлсруе. Там, де раніше проходила траса для транзитного руху, з’явилося громадське місце для пішоходів з озелененої трамвайною лінією та алеєю дерев з велосипедними доріжками. Будується гілка метро, а транзитний рух автотранспорту перекладається в автомобільний тунель, довжина якого складе 1,6 км.
Компанія-замовник Karlsruher Schieneninfrastruktur-Gesellschaft (KASIG) зажадала максимально обмежити вплив вихлопних газів на бригаду, яка виконує укладку дорожнього покриття у двох підземних транспортних коридорах шириною 5,3 м і 6,8 м. Для виконання робіт в тунелі було дозволено використовувати тільки будівельну техніку з двигунами, оснащеними фільтрами саж. Серед вимог було також використання низькотемпературної асфальтобетонної суміші — температура ТАС при укладанні на 30 C нижче температури гарячої асфальтобетонної суміші (ГАС). Вимоги були спрямовані на обмеження шкідливих випарів і викидів, а також на зниження впливу високих температур. Крім цього суміші ТАС мають високу стійкість до деформації, що є важливою перевагою для тунелю, через який очікується інтенсивний рух автотранспорту.
Обрана ТАС представляла певні труднощі. Щоб оптимізувати процес ущільнення суміші навіть при низьких температурах, при виробництві ТАС в суміш додають спеціальні воски. Укладання та ущільнення таких сумішей потрібно виконувати максимально швидко і плавно, без ривків. Компанія-підрядник Martin Paschmann Asphaltbau використовувала для укладання ТАС два асфальтоукладачі SUPER 1800-3i від Vögele і три дорожніх котків Hamm: пневмошинний каток DV + 90i VT-S, тандемний коток DV + 70i VV-S і компактний коток HD 14i VO.
При укладанні ТАС вирішальне значення мала висока продуктивність. Асфальтоукладачі від компанії Vögele не тільки продемонстрували високу швидкість укладання, а й забезпечили високу якість покриття. Ключовою перевагою цих машин є запатентована система нагрівання шнекової камери Vögele. Суміш потрапляє на нагріті витки шнека, рівномірно розподіляється в горизонтальній площині, не налипнув на шнек.
У розсувних телескопічних плитах AB 500 і AB 600 використовується трамбований брус і вібратори, що забезпечують попереднє ущільнення, завдяки чому зменшується необхідне число проходів при ущільненні покриття дорожнім котком.
Використовувана асфальтоукладачами Vögele унікальна концепція управління ErgoPlus 3 допомагає підвищити ефективність і якість укладання, оскільки на процес ущільнення впливає більш висока в’язкість суміші ТАС. Функція AutoSet Plus, що забезпечує автоматичну підготовку машини для переходу на іншу ділянку укладання, дозволяє зберігати необхідні параметри укладки для використання на наступному етапі проекту.
При використанні парку дорожніх котків, що складається з тандемних і пневмошинних машин, дуже корисними виявилися термостійкі фартухи, що запобігають швидкому охолодження шин і налипання матеріалу. Ущільнення покриття з суміші ТАС вироблялося на двох ділянках підземних транспортних коридорів. Для першого, більш короткої ділянки компанії довелося адаптувати процес укладання і схему ущільнення, щоб полегшити процес ущільнення. Вжиті заходи були необхідні, оскільки тепла суміш піддається обробці на деякий час, а потім раптово твердне, ускладнюючи повне ущільнення.
Для ущільнення комбінованого дорожньої основи та проміжних шарів замовником було обрано дорожні котки середньої маси. Для створення щільної структури суміші, яка сприйнятлива до ривків, ущільнення спочатку виконували пневматичними шинами. Для цього використовували пневмошинний коток Ham DV + 90i VT-S масою 9. Після цього процесу продовжили, використовуючи валець, що забезпечує рівність покриття. Коток переміщався до асфальтоукладальника під кутом, щоб уникнути хвилі утворення. Інтелектуальна система управління рухом котка забезпечує плавне, рівномірне гальмування і прискорення, дозволяючи уникнути зрушень і розривів покриття при ущільненні.
На завершальному етапі ущільнення виконали дуже швидко за допомогою 4,5-тонного тандемного котка HD 14i VO і тандемного котка DV + 70i-VV-S.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0