Еластичність та міцність в одному кузові
Доставка видобутих матеріалів до місця переробки – одна з найбільш витратних складових у діяльності рудників та кар’єрів. Окрім палива і оплати праці багато коштів потребує технічне обслуговування. Щоб забезпечити високу рентабельність, самоскид має кожним рейсом перевозити якомога більше вантажу.
– пояснює віце-президент напрямку з футерівки та грохочення у гірничодобувній промисловості Metso Ларс Скуг.
У Metso поставили за мету вирішити дану проблему і розробили кузов, що потребує мінімуму технічного обслуговування при максимальній вантажопідйомності. Пішли на досить несподіваний крок: тверду сталеву футерівку замінили легкою еластичною. Здавалося б, чи може бути гума кращою для цих задач? Виявляється може – ще й істотно кращою.
– відмітив Ларс Скуг.
У 2019 році компанія почала серійний випуск нових кузовів з гумовим покриттям. Відмінність від того, до чого звикли власники кар’єрних самоскидів, разюча.
Істотна перевага
Нововведення допомогло вирішити одразу кілька проблем. Еластична футерівка поглинає енергію ударів породи, вібрації, не дає їй проникнути вглиб – до металу. А тепло, на яке перетворюється механічна енергія, розсіюється. Це дозволило під покриттям розмістити полегшену раму з конструктивно-витривалої сталі. Міцність залишилась високою, але при цьому майже на третину зменшилась металомісткість, зросла вантажопідйомність. Збільшилась кількість корисного вантажу, що перевозить машина за одну ходку.
Наприклад, новий кузов самоскиду з гумовою футерівкою на родовищі Terrafame Sotkano, що у Фінляндії, дозволяє перевозити майже на 9 тон корисного вантажу більше.
– каже Еса-Тапані Лейнонен, керівник гірничого напрямку на руднику Terrafame Sotkano.
У компанії підрахували, наскільки істотніші переваги кузовів Metso над типовими:
Модель самоскиду | Вантаж | Вага стандартного кузову, кг | Вага кузову Metso, кг | Виграш, кг |
Komatsu 465 | Вугілля | 13500 | 10500 | 3000 |
Komatsu 830-5 | Тверда порода | 44000 | 38900 | 5100 |
Komatsu 930-5 | Тверда порода | 57000 | 45900 | 11100 |
CAT 775 | Тверда порода | 20500 | 13500 | 7000 |
CAT 777 | Тверда порода | 21700 | 17500 | 4200 |
CAT 793 | Вугілля | 31000 | 26500 | 4500 |
Hitachi 3500 | Тверда порода | 38800 | 30500 | 8300 |
Belaz 75306 | Тверда порода | 47400 | 32500 | 14900 |
Універсальна вигода
Кузови Metso підходять для різного застосування. Їх можна встановлювати на різні моделі самоскидів у гірничо-видобувній промисловості та при розробці кар’єрів.
Еластичний захист служить у шість раз довше, ніж сталевий. Відтак істотно зменшується потреба у технічному обслуговуванні. Модульна система футерівки дозволяє замінити лише зношені частини. Завдяки тому, що гума кріпиться болтами, заміна проводиться легко та швидко, без зварювання. Метал добре захищений, менше зношується в процесі експлуатації, тобто нові кузови дуже довговічні.
М’яке покриття вдвічі зменшує звук удару породи при завантаженні, а вібрації – на 97%. У машині з кузовом Metso водій почувається більш комфортно.
За рахунок зменшення ваги самоскиду скоротилися витрати пального на тонну. Економія ще відчутніша за рахунок зворотних рейсів, коли полегшена машина знову заощаджує паливо. В цілому витрати на перевезення тонни вантажів істотно зменшились. Зросла віддача від експлуатації кар’єрних самоскидів.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0