Еластичність та міцність в одному кузові

Спецтехнiка Стaттi

3 Лют 2020, 11:39

eye-icon

208

comment-icon

0

Доставка видобутих матеріалів до місця переробки – одна з найбільш витратних складових у діяльності рудників та кар’єрів. Окрім палива і оплати праці багато коштів потребує технічне обслуговування. Щоб забезпечити високу рентабельність, самоскид має кожним рейсом перевозити якомога більше вантажу. 

Багато з гірників обирають полегшені кузови, тому що ті дозволяють збільшити корисне навантаження машини. Однак, у традиційних полегшених кузовів є істотний недолік – недовговічність. Їх часто доводиться замінювати чи ремонтувати щороку або через два роки. Це додає витрат”,

– пояснює віце-президент напрямку з футерівки та грохочення у гірничодобувній промисловості Metso Ларс Скуг.

 У Metso поставили за мету вирішити дану проблему і розробили кузов, що потребує мінімуму технічного обслуговування при максимальній вантажопідйомності. Пішли на досить несподіваний крок: тверду сталеву футерівку замінили легкою еластичною. Здавалося б, чи може бути гума кращою для цих задач? Виявляється може – ще й істотно кращою.

“Легкий і водночас міцний кузов Metso – це рішення, що не має аналогів. Гумова футерівка і сталевий корпус з високою конструкційною міцністю спроектовані, щоб розкрити одночасно найкращі особливості двох матеріалів”,

– відмітив Ларс Скуг.

У 2019 році компанія почала серійний випуск нових кузовів з гумовим покриттям. Відмінність від того, до чого звикли власники кар’єрних самоскидів, разюча. 

Істотна перевага

Нововведення допомогло вирішити одразу кілька проблем. Еластична футерівка поглинає енергію ударів породи, вібрації, не дає їй проникнути вглиб – до металу. А тепло, на яке перетворюється механічна енергія, розсіюється. Це дозволило під покриттям розмістити полегшену раму з конструктивно-витривалої сталі. Міцність залишилась високою, але при цьому майже на третину зменшилась металомісткість, зросла вантажопідйомність. Збільшилась кількість корисного вантажу, що перевозить машина за одну ходку.

Наприклад, новий кузов самоскиду з гумовою футерівкою на родовищі Terrafame Sotkano, що у Фінляндії, дозволяє перевозити майже на 9 тон корисного вантажу більше. 

За перші кілька місяців випробувань у нас склалося дуже добре враження. Об’єм та міцність кузова відповідають тому, про що запевняла Metso. А зростання корисного вантажу та зручності для працівників мають для нас першочергове значення. Від водіїв самоскидів ми отримуємо лише позитивні відгуки. Незважаючи на більш високе загальне завантаження у 325 тон, піднятий задній борт дозволяє без проблем утримувати гірничу масу”, 

– каже Еса-Тапані Лейнонен, керівник гірничого напрямку на руднику Terrafame Sotkano.

У компанії підрахували, наскільки істотніші переваги кузовів Metso над типовими:

 

Модель самоскидуВантаж Вага стандартного кузову, кгВага кузову Metso, кгВиграш, кг
Komatsu 465Вугілля 13500105003000
Komatsu 830-5Тверда порода 44000389005100
Komatsu 930-5Тверда порода57000  45900 11100
CAT 775Тверда порода 20500135007000
CAT 777Тверда порода 21700175004200
CAT 793Вугілля 31000 26500 4500
Hitachi 3500Тверда порода 38800 30500  8300
Belaz 75306Тверда порода 47400 3250014900 

Універсальна вигода 

Кузови Metso підходять для різного застосування. Їх можна встановлювати на різні моделі самоскидів у гірничо-видобувній промисловості та при розробці кар’єрів. 

Еластичний захист служить у шість раз довше, ніж сталевий. Відтак істотно зменшується потреба у технічному обслуговуванні. Модульна система футерівки дозволяє замінити лише зношені частини. Завдяки тому, що гума кріпиться болтами, заміна проводиться легко та швидко, без зварювання. Метал добре захищений, менше зношується в процесі експлуатації, тобто нові кузови дуже довговічні.

М’яке покриття вдвічі зменшує звук удару породи при завантаженні, а вібрації – на 97%. У машині з кузовом Metso водій почувається більш комфортно.

За рахунок зменшення ваги самоскиду скоротилися витрати пального на тонну. Економія ще відчутніша за рахунок зворотних рейсів, коли полегшена машина знову заощаджує паливо. В цілому витрати на перевезення тонни вантажів істотно зменшились. Зросла віддача від експлуатації кар’єрних самоскидів. 

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Колісні екскаватори - все про універсальні

Колісні екскаватори - все про універсальні "робочі конячки"

Колісні екскаватори - це високопродуктивні носії навісного обладнання, які можуть відкрити для підрядника нові бізнес-можливості і заповнити брак обладнання на будівельному майданчику, в тому числі у дорожньому будівництві і обслуговуванні доріг, на комунальних об'єктах, в будівельних роботах загального характеру та при проведенні муніципальних робіт.

11 Бер 2021, 11:20

eye-icon

32

comment-icon

0

Вибираємо вилковий навантажувач: класифікація і характеристики

Вибираємо вилковий навантажувач: класифікація і характеристики

Вибираємо вилковий навантажувач для покупки або оренди. Дізнайтеся всі деталі, як вибрати вибрати навантажувач, чому так важливо врахувати тип двигуна, потужність, вантажопідйомність і навіть розмір вилкової каретки.

24 Лис 2020, 18:00

eye-icon

150

comment-icon

0

Світова прем'єра: компанія Liebherr представляє нове покоління шарнірно-зчленованих самоскидів

Світова прем'єра: компанія Liebherr представляє нове покоління шарнірно-зчленованих самоскидів

Нова машина спроєктована з використанням останніх науково-технічних досягнень і перевірена в ході комплексних випробувань в умовах граничних навантажень відповідно до вимог найвищих стандартів якості. Тепер компанія Liebherr може запропонувати клієнтам повний спектр сучасного обладнання для виконання землерийно-транспортних робіт.

13 Лис 2020, 11:35

eye-icon

78

comment-icon

0

Advertisement