Еволюція екскаваторів-руйнівників

Спецтехнiка Стaттi

2 Сер 2021, 09:30

eye-icon

95

comment-icon

0

Технологію демонтажу будівель і споруд за допомогою екскаватора з подовженою стрілою, яку ви сьогодні спостерігаєте на будівельних майданчиках, розробили в Японії ще до того, як ця ідея спала на думку європейським інженерам. Саме в Японії ви можете знайти перші версії такої техніки.

За словами генерального директора компанії-виробника спецтехніки Hitachi Construction Machinery (Europe) Буркхарда Янссена (Burkhard Janssen), сьогодні в Японії як і раніше більше уваги приділяють розробці та виробництву вузькоспеціалізованої техніки, а не універсальних машин або шасі, на яких можна встановити різний навісне обладнання, і яким віддають перевагу в Європі.

Екскаватори, в яких коротку стрілу можна замінити на демонтажні, частіше використовуються в Європі. У вас може бути одна базова машина і кілька видів стріл і руків’я різної довжини, або, може бути, навіть машина з подовженою стрілою. Для японських компаній швидкодійне зчіпне з’єднання – це дивна ідея, а для європейських – простий пристрій.

Екскаватори та швидкозйоми

Генеральний директор підрозділу Hitachi Construction Machinery (Europe) Буркхард Янссен
Генеральний директор підрозділу Hitachi Construction Machinery (Europe) Буркхард Янссен

На будівельних майданчиках Європи ви навряд чи знайдете екскаватор без швидкого механізму типу «Квік-каплер». В асортименті продукції Hitachi Construction Machinery (Europe) представлені два види два види швидкозйомів – один для установки фронтальних робочих органів, монтованих на руків’я стріли, і ще один вид, що прискорює зміну стріли. У деяких випадках, завдяки швидкозйомному механізму на повну зміну фронтального робочого органу йде не більше п’яти хвилин.

У Європі існує ще одна причина, через яку підрядники віддають перевагу універсальним машинам – це транспортні обмеження і тісні будмайданчики.

Простіше мати на будівельному майданчику одну машину, за допомогою якої можна виконувати декількох видів робіт, ніж три або чотири окремих машини, які більшу частину часу будуть простоювати.

Європейський центр технологій компанії Hitachi

Японська багатопрофільна компанія Hitachi, що спеціалізується, серед іншого, на розробці та виробництві спеціалізованої промислової техніки, вирішила серйозно зайнятися технологіями, більш звичними для європейського ринку.

Компанія Hitachi, спільно з компанією Kiesel, заснувала в Німеччині Європейський центр технологій (EAC), завдяки якому було розроблено цілий ряд продуктів і було продано в Європі понад 100 одиниць екскаваторів-руйнівників з подовженою стрілою, в основному, на ринку Німеччини. Компанія планує розширити цей бізнес на інші регіони Європи, в такі країни, як Великобританія, Франція та Італія, де реалізуються масштабні будівельні проекти, що включають роботи зі знесення і демонтажу.

На будмайданчиках, де ведуться демонтажні роботи, можна побачити екскаватори-руйнівники, але найчастіше це стандартні будівельні екскаватори з посиленою стрілою або екскаватори з системою зміни стрілового обладнання.

При цьому компанія Hitachi також працює над тим, щоб показати підрядникам переваги використання для демонтажних робіт машин з монострілою, подовженою стрілою або прямою стрілою, а не просто з яким-небудь підхожим інструментом.

Саме робочий орган виконує роботу

У справі підвищення ефективності це особливо важливо, оскільки ефективність виконання робіт залежить більшою мірою від того, який робочий орган встановлено на екскаваторі, а не від самого екскаватора-руйнівника. Чим більше гідравлічні ножиці або гідравлічний подрібнювач для демонтажних робіт, тим кращий результат з демонтажу об’єкта буде досягнутий на будмайданчику. Система зміни стрілового обладнання або швидкозйомний механізм прискорять заміну почесних робочих органів на будмайданчику.

Еволюція екскаваторів-руйнівників
Екскаватори перетворюються на спеціалізовані шасі для навісного обладнання, при цьому підвищується роль взаємодії між машиною і почесним робочим органом.

Однак знесення або демонтаж будівлі не завжди виконується за допомогою екскаваторів з подовженою стрілою. Для цього можуть також використовуватися мініекскаватори, які працюють в будівлі, виконуючи роботи зі знесення зсередини.

Звичайно, якщо там працюють інші люди, то не повинно бути вихлопних газів від дизельного двигуна, тому по можливості потрібно використовувати гібридні або електричні машини. У майбутньому на багатьох будмайданчиках можна буде побачити компактні електрифіковані базові шасі, оснащені невеликим гідромолотом або дробильним ковшем, а іноді просто ковшем, для розчищення будівлі зсередини.

Стандартні машини

Моделі екскаваторів Hitachi з цифровим позначенням 350 були спроектовані компанією Kteg, що входить до групи компаній Kiesel Group, за участю Європейського центру технологій компанії Hitachi. Ці 35-тонні машини мають посилену поворотну платформу і ходовий візок, різні противаги. Конструкція моделей дозволяє використовувати фронтальні навісні механізми масою до 5 тонн. Змінне робоче обладнання встановлюється за допомогою швидкознімного механізму «Квік-каплер».

Це стандартні машини, які ви спостерігаєте на об’єктах знесення, з такою ж поворотною платформою. Завдяки системі зміни стрілового обладнання на цій машині можна встановити різні види стріл.

Звичайно, стріли повинні відповідати типорозміру машини. Можливо, ви бачили на виставці Bauma у 2019 році машини, створені на базі моделей Ex 1200 або 1600. Ці машини здатні вести демонтаж об’єктів на висоті 60 або 64 м, і це досить великі машини.

На думку Буркхарда Янссена, моделі 1600 – це вже межа. Можливо, технічно можна вести демонтажні роботи на висоті 90 або 100 м, але тоді сама демонтажна система буде дуже важка.

Тоді ми б говорили про повну масу не 150 тонн, а 200 або 230 тонн, але в цілому такі важкі машини неможливо використовувати на більшості об’єктів знесення.

Про розбирання будівель і споруд методом «зверху вниз»

У цьому випадку доведеться розглянути таке рішення, як розбирання будівлі або споруди в послідовності «зверху вниз». Це коли обладнання встановлюється нагорі будівлі або, можливо, в крайніх випадках просто підійматися на цю висоту за допомогою крана, або встановлюється на лісах навколо будівлі.

При знесенні будівлі екскаватор працює в напрямку зверху вниз. На кожному поверсі розміщуються стандартні машини або, можливо, посилені стандартні машини, що виконують поділ і дроблення матеріалів.

У компанії Hitachi цю версію називають версією «P» або високопродуктивною версією, оскільки вона дозволяє працювати з навісним механізмом хорошого розміру, у вас є телескопічна стріла, у вас є телескопічна ходова частина. Ви можете збільшити відстань між гусеницями для кращої стійкості, можете зменшити відстань для транспортування машини, можете зняти противагу і транспортувати її окремо.

Майбутнє екскаваторів-руйнівників

Це «інтелектуальний» метод демонтажу будівель і споруд, і, на думку Буркхарда Янссена, майбутнє — за ним. Враховуючи жорсткість вимог до рівня шуму та утворення пилу, працювати по-старому буде все складніше, особливо в межах міста.

Асортимент екскаваторів Hitachi буде як і раніше включати стандартні посилені базові машини. В асортименті також будуть присутні машини з подовженою стрілою, у яких буде одна єдина функція — виконання робіт на висоті. Ця версія як і раніше краща в країнах Сходу.

Буркхард Янссен очікує, що ринок обладнання для знесення і демонтажу продовжить розвиватися в обох напрямках. Але в майбутньому, можливо, більше в напрямку універсальних і базових машин, які можна буде використовувати для виконання різних завдань, таких як спеціальні роботи зі зведення цивільних споруд і глибока екскавація.

На відміну від своїх японських колег європейські підрядники використовують на будмайданчиках меншу кількість екскаваторів
На відміну від своїх японських колег європейські підрядники використовують на будмайданчиках меншу кількість екскаваторів

У японських компаній як і раніше інший підхід

За словами Буркхарда Янссена, підхід японських компаній до робіт з розбирання і руйнування будівель, відрізняється від підходу, поширеного в Європі.

Якщо потрібно демонтувати будівлю, доступ до якої закритий з усіх боків, японські підрядники демонтуватимуть будівлю зсередини. Для цього вони можуть використовувати в одній будівлі від п’яти до шести машин. У Європі використовують для цього не більше двох або трьох машин, і там буде працювати не десять осіб, а три-чотири. Вони будуть виконувати демонтаж, поділ і перероблення відходів паралельно, а не дробити нерозділені матеріали, щоб відправити їх на поділ пізніше.

Це узгоджене розбирання будівлі, яка матиме набагато більший вплив у майбутньому завдяки технологіям інформаційного моделювання будівель і споруд BIM.

Роль інформації та документації

Починаючи з цього моменту буде підвищуватися роль документів на будівлю, в яких повинна бути зафіксована інформація про те, як і з чого було побудовано будівлю. Ця інформація буде потрібна під час реконструкції або демонтажу будівлі наприкінці його терміну служби.

Тоді ви точно будете знати, що було побудовано, хто це побудував, з яких матеріалів, як вони з’єднуються. Що буде, якщо витягну звідси арматурний стрижень? А може потрібно витягнути ще де-небудь? Те, як зараз ми робимо розбирання будівель, трохи нагадує блукання в потемках, оскільки часто ми не маємо такої інформації про демонтовані будівлі.

У будівлі більше бетону або металоконструкцій? Що знаходиться навколо будівлі? У будівлі є підвали? Чи можемо ми підігнати до будівлі 100-тонну машину чи ні.

Через відсутність інформації існує ризик того, що машина проломить перекриття підвального приміщення і перекинеться. Більшість нещасних випадків відбувається саме через це.

Цифровізація забезпечить більш чітку картину

На думку Буркхарда Янссена, проблема відсутності документації відноситься майже до всіх європейських країн. Цифровізація означає, що ви матиме більш чітке уявлення про будівлю завдяки інформації, яку ви можете використовувати, коли потрібно розібрати або знести будівлю.

На цей момент багато будівель не мають навіть креслень, особливо це стосується будівель, вік яких 50 або навіть 80 років.

І в ході будівництва і при знесенні або демонтажі будови підрядники стикаються з однаковими проблемами — це проблеми відсутності документації на будівлю, рівень шуму, і утворення пилу.

Найбільшою проблемою, за словами Буркхарда Янссена, є те, що з одного боку ви хочете рухатися вперед, ви хочете освоїти нові технології, ви хочете отримати новий досвід.

А може можливо ми зарегульовані?

А з іншого боку, ви зобов’язані дотримуватися безліч норм і правил, які в деяких випадках мають сенс, а в деяких випадках ви починаєте сумніватися, чи дійсно вони потрібні, і чи не зарегульована наша діяльність.

Екскаватор ZX350 з лінійки екскаваторів Hitachi серії Zaxis
Екскаватор ZX350 з лінійки екскаваторів Hitachi серії Zaxis

Бути завжди на крок попереду конкурентів — ще одне важливе завдання, адже якщо ви станете краще, ви зможете запропонувати кращу систему, кращу технологію, більш ефективну та економічну технологію.

Якщо порівнювати вартість робочої сили в Європі та в Азії, в Південній Америці або в Африці, тут ми ніколи не зможемо конкурувати. Але, можливо, ми є кращими в тому, як використовувати робочу силу найбільш ефективно. Не роздувати штат, а може бути використовувати машину з більшою продуктивністю або більш ефективні інструменти.

І це той принцип, яким як і раніше керується компанія Hitachi. Як вважає Буркхард Янссен, саме тут компанія може виділитися на тлі решти світу.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Основи автоматизації роботи одноківшевих екскаваторів

Основи автоматизації роботи одноківшевих екскаваторів

Захоплюючі уяву технології автоматизації роботи екскаваторів постійно розширюють межі можливостей цих популярних машин.

11 Лют 2022, 10:00

eye-icon

90

comment-icon

0

Найцікавіші новинки, представлені на виставці CES 2022

Найцікавіші новинки, представлені на виставці CES 2022

У міжнародній виставці побутової електроніки Consumer Electronics Show, яка пройшла в січні цього року в Лас-Вегасі, взяли участь кілька компаній, що представляють галузь важкого машинобудування.

10 Лют 2022, 10:33

eye-icon

61

comment-icon

0

Відмова будівельної техніки - три загрози для рентабельності вашого бізнесу

Відмова будівельної техніки - три загрози для рентабельності вашого бізнесу

Техніка на будівельному майданчику вимагає належного догляду і дотримання правил експлуатації, тоді вона буде працювати для вас з повною віддачею. В іншому випадку вам доведеться заплатити свою ціну.

7 Лют 2022, 10:00

eye-icon

22

comment-icon

0

Advertisement