На часі прискорений розвиток автоматизації у дорожньому будівництві 

Стaттi Технології

29 Тра 2020, 16:31

eye-icon

77

comment-icon

0

Автоматичні системи нівелювання на дорожній техніці з’явились порівняно нещодавно – близько двох десятиліть тому. Японська корпорація Topcon Position Systems, американська Caterpillar, Trimble Controls Technologies LLC, швейцарська Leica Geosystems, німецька Mobile Automation AG, білоруська САУРО – ось майже всі основні виробники такої апаратури. Про високу якість будівництва та інші вигоди, які надають подібні пристрої ми вже писали у статтях “Автоматична система нівелювання – інструмент для точного та якісного виконання робіт”, “Роботизований тахеометр GTL-100 “два в одному” від Topcon”, “Система 3D нівелювання Topcon для бетоноукладачів”.

Стандарти зобов’язують 

Незважаючи на довгі бюрократичні процедури, державні органи Європейського Союзу підтримали корисні нововведення досить швидко. Там існує спеціальна система єврокодів. У кожній країні вони адаптовані до місцевих умов. Але загальне те, що підприємства, у яких дорожня техніка не обладнана автоматичним нівелюванням, не допускаються до участі в тендерах з дорожнього будівництва.

У США обладнання для автоматичного позиціонування дорожньої техніки почали виробляти та застосовувати у 2002 році. Воно допомогло прискорити й без того найвищі у світі темпи роботи дорожньої техніки. Але загальнодержавних вимог щодо його застосування у дорожніх роботах в США досі немає. 

В Україні до застосування сучасних технологій законодавство поки що спонукає непрямо, але досить категорично. Так, чіткі вимоги містять ДБН В.2.3-4:2007 “Автомобільні дороги. Частина ІІ, Будівництво”. Наприклад, не більше 10% результатів вимірювань асфальтобетонної основи і покриття дорожнього одягу можуть мати відхилення від проєктних значень ± 20 мм, решта – ± 10 мм. На асфальтобетонних і монолітних цементобетонних основах і покриттях під рейкою завдовжки 3 м у 95% вимірювань допускається відхилення від проєктних до 5 мм у лише у 5% – до 10 мм.

Витрати окупаються економією. Бонусом – якість   

Саме системи автоматичного нівелювання дають змогу не тільки дотримуватися цих вимог, а і перевищувати їх.

“Системи автоматичного нівелювання в Україні з’явились нещодавно. Серед тих, хто активно застосовує ультразвукові 2D-системи MOBA і Topcon для асфальтоукладачів та дорожніх фрез – приватне підприємство “Автомагістраль ПП”. На підприємстві високо оцінюють надійність, стабільність роботи і результат – підвищення якості. Щодо агрегатів керування плитою асфальтоукладача перевагу віддають Topcon, тому що вони мають довгу – понад 13 м лижу. Відтак – велике покриття поверхні. Зараз ідуть переговори щодо нових поставок”,

– каже начальник відділу технічної підтримки компанії Укргео-Проєкт, офіційного представника Sokkia-Topcon в Україні Євген Штонда.

Компанія “Автомагістраль-Південь” також застосовує обладнання для автоматичного нівелювання. На автогрейдерах система Trimble 3D з роботизованим тахеометром керує висотою відвалу. Радіус його дії – до 400 м від вежі з датчиком. На бульдозерах з грудня 2019 року застосовують обладнання Topcon. Допустиме віддалення від базової станції супутникової системи – до 5 км і не залежить від погоди та часу доби.

“Автомагістраль-Південь” обладнала свої бульдозери супутниковою системою керування.

За повідомленням начальника регіональної геодезичної служби “Автомагістраль-Південь” Олександра Онищенка, завдяки системі Топкон земляні роботи виконуються практично в автоматичному режимі – якісно і швидко. Серед переваг системи Топкон Олександр Онищенко називає простоту застосування. Система не потребує високої майстерності від машиніста. З новим обладнанням геодезисту не потрібно постійно стежити за роботою бульдозера і перевіряти точність, відповідність проєктним відміткам. Усе контролює система. Тому досить вибіркової перевірки.

Застосування системи нівелювання допомагає оператору дорожньої машини зменшити витрати часу й пального. Уникнути зайвих робіт, наприклад – зайвих метрів перекриття проходів котка, зайвих сантиметрів виймання ґрунту або укладання асфальту. Зростає продуктивність праці, на деяких операціях – до 40%.

Тож очікується, що дорожньо-будівельні підприємства будуть обладнувати все більше техніки системами автомативного нівелювання, адже це дозволяє бути конкурентноспроможними, виконувати роботи якісно і при цьому економити. 

Детальніше про систему та їх практичне застосування у дорожньому будівництві розповімо у наступних матеріалах. 

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

34

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

20

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

26

comment-icon

0

Advertisement