На часі прискорений розвиток автоматизації у дорожньому будівництві 

Стaттi Технології

29 Тра 2020, 16:31

eye-icon

286

comment-icon

0

Автоматичні системи нівелювання на дорожній техніці з’явились порівняно нещодавно – близько двох десятиліть тому. Японська корпорація Topcon Position Systems, американська Caterpillar, Trimble Controls Technologies LLC, швейцарська Leica Geosystems, німецька Mobile Automation AG, білоруська САУРО – ось майже всі основні виробники такої апаратури. Про високу якість будівництва та інші вигоди, які надають подібні пристрої ми вже писали у статтях “Автоматична система нівелювання – інструмент для точного та якісного виконання робіт”, “Роботизований тахеометр GTL-100 “два в одному” від Topcon”, “Система 3D нівелювання Topcon для бетоноукладачів”.

Стандарти зобов’язують 

Незважаючи на довгі бюрократичні процедури, державні органи Європейського Союзу підтримали корисні нововведення досить швидко. Там існує спеціальна система єврокодів. У кожній країні вони адаптовані до місцевих умов. Але загальне те, що підприємства, у яких дорожня техніка не обладнана автоматичним нівелюванням, не допускаються до участі в тендерах з дорожнього будівництва.

У США обладнання для автоматичного позиціонування дорожньої техніки почали виробляти та застосовувати у 2002 році. Воно допомогло прискорити й без того найвищі у світі темпи роботи дорожньої техніки. Але загальнодержавних вимог щодо його застосування у дорожніх роботах в США досі немає. 

В Україні до застосування сучасних технологій законодавство поки що спонукає непрямо, але досить категорично. Так, чіткі вимоги містять ДБН В.2.3-4:2007 “Автомобільні дороги. Частина ІІ, Будівництво”. Наприклад, не більше 10% результатів вимірювань асфальтобетонної основи і покриття дорожнього одягу можуть мати відхилення від проєктних значень ± 20 мм, решта – ± 10 мм. На асфальтобетонних і монолітних цементобетонних основах і покриттях під рейкою завдовжки 3 м у 95% вимірювань допускається відхилення від проєктних до 5 мм у лише у 5% – до 10 мм.

Витрати окупаються економією. Бонусом – якість   

Саме системи автоматичного нівелювання дають змогу не тільки дотримуватися цих вимог, а і перевищувати їх.

“Системи автоматичного нівелювання в Україні з’явились нещодавно. Серед тих, хто активно застосовує ультразвукові 2D-системи MOBA і Topcon для асфальтоукладачів та дорожніх фрез – приватне підприємство “Автомагістраль ПП”. На підприємстві високо оцінюють надійність, стабільність роботи і результат – підвищення якості. Щодо агрегатів керування плитою асфальтоукладача перевагу віддають Topcon, тому що вони мають довгу – понад 13 м лижу. Відтак – велике покриття поверхні. Зараз ідуть переговори щодо нових поставок”,

– каже начальник відділу технічної підтримки компанії Укргео-Проєкт, офіційного представника Sokkia-Topcon в Україні Євген Штонда.

Компанія “Автомагістраль-Південь” також застосовує обладнання для автоматичного нівелювання. На автогрейдерах система Trimble 3D з роботизованим тахеометром керує висотою відвалу. Радіус його дії – до 400 м від вежі з датчиком. На бульдозерах з грудня 2019 року застосовують обладнання Topcon. Допустиме віддалення від базової станції супутникової системи – до 5 км і не залежить від погоди та часу доби.

“Автомагістраль-Південь” обладнала свої бульдозери супутниковою системою керування.

За повідомленням начальника регіональної геодезичної служби “Автомагістраль-Південь” Олександра Онищенка, завдяки системі Топкон земляні роботи виконуються практично в автоматичному режимі – якісно і швидко. Серед переваг системи Топкон Олександр Онищенко називає простоту застосування. Система не потребує високої майстерності від машиніста. З новим обладнанням геодезисту не потрібно постійно стежити за роботою бульдозера і перевіряти точність, відповідність проєктним відміткам. Усе контролює система. Тому досить вибіркової перевірки.

Застосування системи нівелювання допомагає оператору дорожньої машини зменшити витрати часу й пального. Уникнути зайвих робіт, наприклад – зайвих метрів перекриття проходів котка, зайвих сантиметрів виймання ґрунту або укладання асфальту. Зростає продуктивність праці, на деяких операціях – до 40%.

Тож очікується, що дорожньо-будівельні підприємства будуть обладнувати все більше техніки системами автомативного нівелювання, адже це дозволяє бути конкурентноспроможними, виконувати роботи якісно і при цьому економити. 

Детальніше про систему та їх практичне застосування у дорожньому будівництві розповімо у наступних матеріалах. 

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Чому безпілотні вантажівки з'являться спочатку в кар'єрах

Чому безпілотні вантажівки з'являться спочатку в кар'єрах

Одна із задач для всіх галузей промисловості - створення рішень, що здатні забезпечити максимальну ефективність використання рухомого складу на гірничих підприємствах за рахунок сучасних засобів автоматизації. Першою галуззю, де це станеться, швидше за все буде видобуток корисних копалин шахтним способом та розробка кар'єрів, де автоматизація виробничих процесів іде на повну. Таку думку висловлюють у Volvo Autonomous Solutions.

19 Бер 2021, 16:35

eye-icon

77

comment-icon

0

Призначення, класифікація і технологія виробництва холодного асфальту

Призначення, класифікація і технологія виробництва холодного асфальту

Поява холодного асфальту на ринку стала справжнім відкриттям, яке істотно спростило роботу комунальних служб. Який ще матеріал дозволяє робити ямковий ремонт взимку без втрати властивостей? У цій статті прицільно вивчимо характеристики, склад, порівняємо плюси і мінуси, навіть порахуємо приблизні витрата.

4 Лют 2021, 12:14

eye-icon

65

comment-icon

0

Автомобільні дороги: про все і відразу. Класифікація, характеристики, основні принципи проектування та показники якості

Автомобільні дороги: про все і відразу. Класифікація, характеристики, основні принципи проектування та показники якості

За тисячі років існування призначення доріг не змінилося. Вони як і раніше використовуються для пересування транспорту і людей, з'єднують населені пункти та окремо розташовані об'єкти. Що ще ви знаєте про дороги? Пропонуємо не ходити колами, а заглибитися в дану тему і детально розглянути основні правила облаштування автомобільних доріг, поширені класифікації та головні показники якості.

3 Лют 2021, 16:20

eye-icon

102

comment-icon

0

Advertisement