Наслідки пандемії: як почуває себе бетонна галузь

Галузi Стaттi

17 Чер 2021, 10:58

eye-icon

71

comment-icon

0

Наслідки пандемії: як почуває себе бетонна галузь
У будівництві найбільшого у світі морського шлюзу використовується бетонозмішувальна установка Liebherr Mobilmix 3.5

На тлі глобальної зміни клімату, що набирає темпи та породжує нові виклики, будівельна галузь може розвиватися благополучно тільки в тому випадку, якщо будівельні матеріали будуть як і раніше витримувати випробування часом, стихіями та наслідками господарської діяльності людини. Наслідки глобальної пандемії показали, що стабільний попит більше не гарантований. Майже всі галузі у світі відчули на собі величезний вплив пандемії, і світ бетону не виняток. Однак у міру того, як поліпшується стан справ у будівельній галузі, поліпшується і стан бетонної галузі.

«Нам пощастило, тому що бетонна галузь пов’язана з будівельною, а в будівельній галузі справи поки йдуть непогано», – сказав Клаус Еккерт (Klaus Eckert), керівник відділу маркетингу компанії Liebherr-Mischtechnik GmbH.

Базована у Великобританії компанія-виробник обладнання для бетонної, будівельної та екологічної галузей Rapid International розділяє ці настрої. Наслідки пандемії Covid-19 практично не торкнулися цю компанію. «Терміни виконання замовлень збільшилися через збільшення попиту, затримок в ланцюжку поставок і скорочення трудових резервів після введення урядом країни першого локдауна», – сказала Келлі Макколлум (Kelly McCollum) з компанії Rapid International.

«Ми знаходимося в більш привілейованому становищі завдяки тому, що у нас є власна команда конструкторів і комплексне виробництво, що займає площу 50 000 квадратних футів. У нас є дробоструминна машина і камера фарбування. Нам також пощастило, що наша дочірня компанія Rapid Power Generation виробляє дизельні генератори, які ми використовуємо для наших мобільних установок. Тому, практично жоден виробничий процес не передається на аутсорсинг, що дає нам можливість контролювати ситуацію ».

Базована в Найробі компанія Jilk недавно придбала компактну бетонозмішувальну установку Ammann CBT 60 SL Elba
Базована в Найробі компанія Jilk недавно придбала компактну бетонозмішувальну установку Ammann CBT 60 SL Elba

Швейцарська компанія Ammann є постачальником змішувальних установок, машин і послуг для будівельної галузі з ключовою компетенцією в дорожньому будівництві та транспортній інфраструктурі. Після пандемії багато компаній були змушені адаптуватися до нового способу життя, і компанія Ammann не стала винятком. Щоб залишатися на зв’язку з клієнтами та постачальниками, компанія організовувала зустрічі в онлайн-режимі та інтенсивно використовувала для цього Skype, Zoom і інші сервіси для проведення відеоконференцій.

Нові розробки у світі бетону

Завдяки новим розробкам і технологіям бетонні роботи можна проводити з небаченою раніше точністю. Як приклад можна привести проект модернізації автомагістралі D1, що сполучає два найбільших міста Чеської Республіки. Відновлювати 67-кілометрову ділянку автомагістралі в напрямку Праги допомагали два бетоноукладачі зі легкими формами та Бетонообробна машина компанії Wirtgen. За допомогою нового комплексу машин Wirtgen укладання двох шарів дорожнього покриття виконувалася за один прохід з одночасним розширенням двох смуг дорожнього руху.

Для цього проекту за 20 днів було використано більше ніж 60 000 тонн бетону. Поверхневий шар дорожнього покриття був виконаний з бетону з оголеним заповнювачем. Для реалізації проекту компанія-підрядник Eurovia CS використовувала два бетоноукладачі зі легкими формами Wirtgen SP 154 (i), один в якості укладача нижнього шару і другий – в якості укладача верхнього шару, і Бетонообробну машину TCM 180 (i) компанії Wirtgen для структурування і затвердіння поверхні бетону.

Бетоноукладачі SP 154 (i) оснащені чотирма керованими поворотними гусеничними візками, що забезпечують максимальну маневровість машини в різних умовах і простоту транспортування машин.

За словами підрядник, технологія двошарового укладання бетону Wirtgen дозволяє використовувати менше дорогої суміші для влаштування дорожнього полотна
За словами підрядник, технологія двошарового укладання бетону Wirtgen дозволяє використовувати менше дорогої суміші для влаштування дорожнього полотна

Економічність технології двошарового укладання бетону забезпечується завдяки тому, що технологія дозволяє використовувати відносно дорогу бетонну суміш з оголеним заповнювачем тільки для верхнього шару дорожнього покриття. А для дорожнього полотна можна використовувати менш дорогу бетонну суміш. Укладання верхнього шару бетону методом «мокре по мокрому» забезпечує відмінне зчеплення між шарами на дорожніх покриттях шириною до 11,5 м і товщиною до 27 см. Двошарове дорожнє покриття, в якому товщина нижнього шару бетону становить 22 см, а верхнього – 5 см, має надзвичайно високу несучу здатність.

«Новий бетоноукладач зі легкими формами Wirtgen SP 154 (i) справив на нас велике враження, – сказав Роман Пістек (Roman Pistek), спеціаліст з технологій будівництва бетонних доріг компанії Eurovia CS. – У результаті вийшло просто чудова якість поверхні ».

Іноді, щоб продовжити роботи, потрібно демонтувати бетонний склад, не пошкоджуючи арматуру, як це сталося в ході будівництва великої системи мостів, що з’єднує міста Себу і Кордова в південній частині філіппінського острова Мактан. Швидкісна автомагістраль Себу-Кордова Link Expressway довжиною 8,5 км, будівництво якої планується завершити у 2021 році, буде проходити через канал Мактан. Висота прольоту моста для проходження суден становитиме 51 м.

Одна з партій бетонної суміші виявилася поганої якості, поставивши під загрозу зриву роботи зі зведення однієї з опор моста. Керівництву проекту довелося придумувати «креативне» рішення, яке допомогло швидко видалити неякісний бетонний склад, не пошкодивши арматуру і не затримуючи проект.

Партія бетону поганої якості могла стати причиною зриву робіт по реалізації одного з найбільших інфраструктурних проектів на Філіппінах
Партія бетону поганої якості могла стати причиною зриву робіт по реалізації одного з найбільших інфраструктурних проектів на Філіппінах

Спільне підприємство Cebu Link Joint Venture (CLJV) звернулося за допомогою в сінгапурську компанію Asia Waterjet Equipment, яка є провідним регіональним експертом в області знесення будівель і споруд. Під’їзні шляхи до будівельного майданчика, на якій належало демонтувати бетонні конструкції, і умови на самій будівельному майданчику представляли складну задачу. Терміни підганяли, і сезон мусонних дощів був в самому розпалі, коли команда прибула на місце з гідророботом Aquajet Aqua Cutter 710V і водоструминним насосом високого тиску Jetstream HP.

В існуючих умовах, щоб демонтувати бетонні конструкції, єдиним виходом було використання напірного струменя води. У безконтактному методі, для видалення шарів руйнується і пошкодженого бетонного складу, використовуються струмені води під високим тиском, що впливають силою 40 000 фунтів на квадратний дюйм, які направляє автоматичний гідроробот. Вода під високим тиском проникає в існуючі пори та мікротріщини бетону, розширюючи їх і руйнуючи таким чином бетон. До переваг цього способу відноситься контрольованість процесу демонтажу.

«Завдяки використанню гідроробота Aquajet Aqua Cutter ми підвищили продуктивність до такої міри, що змогли наздогнати графік будівництва, – сказав Кріс Паркхілл (Chris Parkhill), директор зі збуту компанії Asia Waterjet Equipment в Південно-Східній Азії. – Без цього рішення компанія Cebu Link Joint Venture не змогла б це зробити ».
Компанія Tobermore набула сучасного бетонний завод циклічної дії Rapid в рамках недавнього розширення бізнесу, яке обійшлося компанії в суму 13 млн доларів США,
Компанія Tobermore набула сучасного бетонний завод циклічної дії Rapid в рамках недавнього розширення бізнесу, яке обійшлося компанії в суму 13 млн доларів США,

Прогноз стану ринку обладнання для бетонних робіт

Ми сподіваємося, що найгірше з того, що пов’язано з пандемією Covid-19, вже позаду, і в міру відновлення інфраструктурних проектів та їх реалізації буде зростати попит на ринку.

«Оскільки зараз спостерігається тенденція переходу від товарних бетонних сумішей більше до збірних залізобетонних виробів, бетон збереже важливе значення в майбутньому», – говорить Клаус Еккерт.

У компанії Ammann відзначають зростання попиту на вдосконалені та інноваційні розробки, оскільки бетонна промисловість продовжує розвиватися і в кінцевому підсумку досягне нових висот.

«На наш погляд, процес розробки сучасних бетонів ще не завершений, – розповідає директор з продажу бетонних установок компанії Ammann Фолькер Кіс (Volker Kies). – Це ставить нові завдання перед тими, хто займається технологіями змішування і контролю. Регулювання механічної частини, можливість вибору допоміжного оснащення для наших змішувальних систем, а також місткість і розширення сховищ для наповнювачів і подальше удосконалення систем управління – це те, що потрібно, щоб забезпечити виробництво сучасних бетонів і бетонних виробів ».

Для компанії Rapid International найбільшим ринком збуту за межами Великобританії, є США, де проекти значною мірою орієнтовані на інфраструктуру. Передбачається, що цей ринок буде рости.

«З планом створення інфраструктури на суму 2 трильйони доларів США, про який оголосив президент США Джо Байден, майбутнє для бетонної галузі виглядає багатообіцяльним», – прокоментувала Келлі Макколлум.

«Ми віримо, що ми побачимо зростання попиту на нашу мобільну змішувальну установку безперервного циклу Rapidmix з боку великих підрядників в галузі цивільного будівництва, особливо для будівництва великих автомагістралей, мостів і тунелів».

У міру того, як бетонна промисловість знову знаходить твердий ґрунт під ногами та продовжує розвиватися, стрімко зростає роль одного з найважливіших елементів, пов’язаного зі стійким розвитком і «зеленої» економікою. Простіше кажучи, це одна з найсерйозніших тенденцій в бетонній промисловості.

У компанії Ammann кажуть, що стосовно існуючих зусиль по забезпеченню стійкості розвитку слід виділити два моменти. «Перше – це споживання енергії для виробництва бетону, і друге – збереження ресурсів наповнювачів, – каже Фолькер Кіс. – Щоб обмежити споживання енергії, з’являється все більше і більше машин, в яких великий привід оснащений перетворювачем частоти, щоб уникнути піків струму при включенні.

«Оптимізація систем перемішування дозволяє виробляти сучасні бетони, що мають однаковий час перемішування. Таким чином економиться електроенергія і знижується знос матеріалів. Повторне використання наповнювачів допомагає захистити навколишнє середовище при виробництві бетону і підтримує життєвий цикл матеріалів ».

«У 2010 році ми встановили вітрову енергогенеруючу установку, яка виробляє достатньо енергії для живлення всього нашого виробництва», – додала Келлі Макколлум. «Екологічний» шлях компанії Rapid International почався ще в 1992 році з розробки установки Rapid Reclaimer, призначеної для відновлення невикористаного бетону.

«Наша інноваційна мобільна змішувальне устаткування безперервної дії Trakmix на гусеничному ходу, запущена у 2015 році, дозволяє будівельним компаніям і геотехнічним центрам з легкістю реалізовувати проекти у віддалених місцях і задовольняти зростальний попит на екологічно безпечні проекти».

Заходи з економії цементу

Зростає популярність мобільних установок, таких як ця установка компанії Ammann, встановлена ​​в Таїланді.
Зростає популярність мобільних установок, таких як ця установка компанії Ammann, встановлена ​​в Таїланді.

З метою зниження вуглецевих викидів, німецька машинобудівна компанія Liebherr забезпечує на бетонних заводах циклічної дії високу точність дозування, що в кінцевому підсумку призводить до економії цементу. «Автобетонозмішувачі з електроприводом працюють, не забруднюючи навколишнє середовище, тому що нові концепції, які пропонує компанія Liebherr, підходять для повсякденного використання», – говорить на закінчення Клаус Еккерт.

Зростальний попит на екологічно чисті проекти вплинув безпосередньо на те, як компанії в бетонній промисловості беруться за нові проекти. Наприклад, одна з провідних інжинірингових компаній Keltbray Group, що спеціалізується на будівництві та нерухомості, об’єднала зусилля з компаніями Wagners і Capital Concrete з метою економії 240 тонн вуглецю шляхом установки постійних паль з використанням екологічно чистого бетону в рамках проекту Canada Water Project. Проект, який здійснюється за замовленням британської компанії British Land, є частиною зобов’язань по скороченню викидів вуглецю, взятих на себе компанією Keltbray стосовно до всього портфелю проектів.

Британська компанія British Land взяла на себе зобов’язання переглянути портфель своїх проектів з метою скоротити викиди вуглекислого газу до нуля до 2030 року. У компанії заявили, що в планах на найближче десятиліття компанія має намір прискорити скорочення упредметнених викидів вуглецю у своїх розробках, яке, за її прогнозами, складе близько половини її річного вуглецевого сліду. Можливо, в майбутньому екологічно чисті проекти виробництва бетонних робіт стануть більш поширеним явищем, оскільки промисловість також відіграє свою роль в скороченні викидів вуглецю.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Якісна асфальтобетонна суміш у потрібній кількості в потрібний час

Якісна асфальтобетонна суміш у потрібній кількості в потрібний час

У цій статті йтиметься про те, наскільки важливо при проєктуванні асфальтобетонного заводу продумати все до дрібниць, щоб створити установку, здатну задовольнити різні запити клієнтів.

21 Лют 2022, 11:10

eye-icon

39

comment-icon

0

Чотири проблеми в гірничодобувній промисловості, які доведеться вирішувати вже в найближчому майбутньому

Чотири проблеми в гірничодобувній промисловості, які доведеться вирішувати вже в найближчому майбутньому

У найближчому майбутньому гірничодобувну промисловість очікує безліч цікавих змін. Вже сьогодні ми бачимо, які переваги дають нові технології, і як вони впливають на безпеку, продуктивність і сталий розвиток.

17 Лют 2022, 10:00

eye-icon

78

comment-icon

0

Чи готові наші автомобільні дороги до появи безпілотних автомобілів?

Чи готові наші автомобільні дороги до появи безпілотних автомобілів?

Абревіатури CAV, V2X, C-ITS, CCAM різні, але всіх їх об'єднує те, що вони позначають взаємодію між дорожньою інфраструктурою і транспортними засобами, спрямоване на підвищення ефективності регулювання транспортних потоків, зниження викидів від автотранспорту, а також підвищення безпеки руху і поліпшення комфорту під час поїздки.

13 Січ 2022, 10:38

eye-icon

34

comment-icon

0

Advertisement