Незалежні компанії контролюватимуть якість будівництва доріг

Новини Новини України

20 Гру 2019, 08:30

eye-icon

158

comment-icon

0

Після того, як у 2016 році уряд України визначив сферу шляхового будівництва як пріоритетну, обсяги її фінансування стали швидко зростати. Змінилися й принципи фінансування: частина проектів, як і раніше, виконується в рамках цільових програм, а більша частина коштів надходить з Дорожнього Фонду. На дорожню сферу виділяють кошти й місцеві бюджети.

У 2016 році Укравтодор отримав 10 млрд. грн. У 2018 році бюджет Дорожнього Фонду склав 32,6 млрд. грн., очікувана сума поточного року – 50 млрд. грн. На 2020 рік планується виділити близько 77 млрд. грн, з них з ДФ – близько 70 млрд. грн. 

В рамках Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних  доріг загального користування з 2018 по 2022 роки на дороги надійде близько 300 млрд. грн. Витрачання таких коштів потребує серйозного контрою не лише за обсягами, але головне – за ефективністю.

Поки що контролерів небагато

“Не секрет, що раніше нові або відремонтовані дорожні об‘єкти часто приймались “із заплющеними очима” – про те, що існують норми та стандарти просто “забували”. Такий підхід зводив нанівець увесь сенс будівництва – неякісні дороги швидко зношувались та потребували нового ремонту. Це замкнуте коло потрібно розірвати”,

– написав на своїй сторінці у Фейсбуці очільник Укравтодору Олександр Кубраков.

На його думку, такий підхід давав змогу шляховикам економити на роботах і матеріалах. Через це дороги швидко втрачали придатність і потребували нового ремонту.

Зазвичай у світі якість доріг контролюють спеціалізовані компанії та інженери з FIDIC (міжнародної федерації інженерів-консультантів). В Україні також є інженери FIDIC. Це Асоціація інженерів-консультантів України. За свої  послуги контролери беруть немало – від 3 до 10% вартості проекту. Якість дорожніх робіт, що виконуються за бюджетні кошти, контролює ДП “Науково-технічний центр “Дорожній контроль якості” – структурний підрозділ Укравтодору, основного будівельника, а водночас і замовника. Як видно, конкуренція невелика.

Перевагу – авторитетним організаціям 

Очільник Укравтодору Олександр Кубраков провів переговори з цього питання із представниками австрійської іC сonsulenten. В переговорах обрано пілотний проект – ділянку дороги Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через Кременчук) – Маріуполь. 

Довідково. «IC CONSULENTEN», є інжиніринговою консалтинговою компанією, яка входить до австрійської групи iC та веде активну діяльність на ринку України з 2006 року. За ці роки «IC CONSULENTEN» в Україні отримала досвід впровадження проектів в багатьох технічних напрямках і з широким спектром завдань. Це проекти в секторі будівництва, управління дорожнім рухом, проекти з техніки безпеки і захисту навколишнього середовища, а також активне залучення до проектів, які фінансувалися міжнародними фінансовими і донорськими організаціями.

Поки що списку потенціальних контролерів Міністерство інфраструктури не назвало. Але, вочевидь, незабаром його сформують і оприлюднять. Контроль за ремонтом та будівництвом доріг, зі сторони іноземних компаній, це не останнє нововведення, яке чекає галузь. 

“Іноземні компанії контролюватимуть ремонт і будівництво доріг, замовником робіт на яких є Укравтодор. Причому, трапиться це дуже швидко. Вважайте, що трапилося вже. Це різко зменшить кількість любителів обдурити долю і змусить їх навіть не дивитися в бік доріг. І це не останній “сюрприз”. Будуть ще”,

– написав на своїй сторінці у Фейсбуці радник прем’єр-міністра Юрій Голик.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Стартували роботи по будівництву обходу навколо Решетилівки

Стартували роботи по будівництву обходу навколо Решетилівки

Обхід навколо м. Решетилівка має суттєво скоротити час у дорозі з Дніпра до Києва.

4 дні.тому

eye-icon

86

comment-icon

0

На 2022 км українських доріг вже улаштовано верхній шар дорожнього покриття

На 2022 км українських доріг вже улаштовано верхній шар дорожнього покриття

Служби автомобільних доріг Укравтодору завершили влаштування верхнього шару покриття на 2022 км доріг.

5 днів.тому

eye-icon

7

comment-icon

0

У Дніпропетровській області буде побудовано експериментальну дорогу

У Дніпропетровській області буде побудовано експериментальну дорогу

7-кілометрова ділянка дороги на південь від Кривого Рогу буде капітально відремонтована за технологією укочуваного цементобетону.

16 Вер 2020, 10:25

eye-icon

63

comment-icon

0

Advertisement