Сучасні технології фрезерування дорожнього покриття на трасі Формули-1
Ідеальне дорожнє покриття — обов’язкова вимога до траси для перегонів. Адже від цього безпосередньо залежать безпека водіїв і результати перегонів. Забезпечення високоякісного покриття траси для перегонів особливий виклик для дорожньої компанії.
Тут набагато жорсткіші вимоги та критерії. І для того, щоб їх виконати, потрібні передові технології та сучасна техніка. На прикладі найвідомішої британської траси, розповідаємо, як проходить такий ремонт.
Отже, об’єкт ремонту траса для перегонів на автодромі “Сільверстоун” у Великобританії (Нортгемптоншир). Це найвідоміша британська траса, яка з 1950 року і по сьогодні приймає Гран-прі країни у класі Формула-1.
Роботи на трасі виконували підрядна організація Tarmac і компанія Dromo, експерт з проектування трас для перегонів, які застосували передові технології Topcon Positioning і Volz Consulting.
Отже, для складної траси команда фахівців компанії Tarmac застосувала рішення, яке дозволяє отримати дуже міцне асфальтове покриття. Матеріал покриття був розроблений фахівцями Dromo якраз до цієї події.
“Спортивне” дорожнє покриття проектувалося з урахуванням таких характеристик, як стійкість до поперечних навантажень та зносу внаслідок різких гальмувань і поворотів, що здійснюються мотоциклами та автомобілями для перегонів.
Задача — змінити поперечний профіль дороги
Компанія NRP, яка є підрозділом Tarmac, що спеціалізується на проектуванні дорожніх покриттів, очолила проект із фрезерування.
Під час робіт із фрезерування була використана сучасна технологія відновлення поверхні доріг SmoothRide, розроблена Topcon Positioning Group. Технологія використовує найсучасніші системні рішення компанії Тopcon і забезпечує першокласну якість поверхні. В ході зняття попереднього покриття траси компанія NRP використовувала систему планування 3D GPS.
Перед командою стояло складне завдання — змінити випуклість поперечного профілю по всій траси, щоб оптимізувати стік ґрунтових вод, і скорегувати ухили.
Ця технологія використовувалася у Великобританії вперше. За словами С’єрда Стува (Sjoerd Stoové), фахівця Topcon Positioning Group з 3D-моделювання дорожніх покриттів, траси для перегонів відрізняються від інших доріг.
Особливі вимоги
Будівництво трас для перегонів дуже специфічна робота. Головним чином, через те, що звичайна траса складається з окремих смуг, а на трасі для перегонів ідеальна траєкторія руху автомобіля постійно зміщується зліва направо.
У Сільверстоуні траса повинна була мати двосхилий профіль, при цьому у різних точок не завжди були однакові поперечні профілі. Ще були дуже вузькі повороти, що вимагають різкої зміни траекторії поперечного профілю на коротких ділянках.
Для треку потрібна була не заміна верхнього шару, а повна переробка покриття. Адже, якщо просто зняти старий верхній шар і укласти новий, то, по суті, буде скопійована чинна ситуація.
Але за проектом потрібно було створити нову поверхню, на якій був би повністю виключений ризик будь-яких нерівностей, а також щоб можна було сформувати новий поперечний профіль, який би дозволяв стікати всій воді, уникаючи аквапланування.
Тонкощі фрезерування
Щоб виявити нерівності на поверхні чинного покриття, проектна команда спочатку провела сканування.
Потім дані, отримані при скануванні, були перетворені за допомогою спеціальної програми Topcon Magnet Collage у цифрову 3D-модель рельєфу (DTM). Отриману модель планувалося використовувати для проектування нового дорожнього покриття.
Було вирішено, що для формування профілю нової траси будуть використовуватися дорожні фрези, оскільки вони можуть зробити поверхню надзвичайно рівною. Для фахівців це означало, що подальше укладання дорожнього покриття буде виконано з постійною товщиною шару.
– розповів фахівець Topcon Positioning Group з 3D-моделювання дорожніх покриттів С’єрд Стув.
Для виконання цього завдання використовувалися дві дорожні фрези Wirtgen W210Fi. Машини Wirtgen оснащені спеціальними датчиками, точно визначають необхідну глибину фрезерування для фрезерного барабана з обох сторін.
Виходячи з бажаної і фактичної глибини, відбувається коригування положення фрезерного барабана. Таким чином, фрезерування для укладання нового покриття було виконано з точністю до міліметра.
Фрезерування треку загальною площею 87 тис. кв. метрів зайняло три дні і дві ночі. Завдяки точності, досягнутій під час фрезерування, геодезистам не потрібно було малювати на асфальті цифри, щоб вказати товщину, або створювати геодезичні лінії.
На вишукувальних роботах було зекономлено кілька днів. Крім того, сучасна система управління BPO ASPHALT дозволила Tarmac точно розрахувати необхідну кількість матеріалу.
Завдяки технологіям без стиків і за чітким графіком
Щоб уникнути стиків по всій ширині траси, під час укладання дорожнього покриття в ешелоні працювало три асфальтоукладача
Для гарантії якості укладання та ущільнення асфальту використовувалася цифрова технологія. За допомогою удосконаленої системи управління BPO ASPHALT, компанія Tarmac змогла налагодити безперебійну доставку матеріалів з декількох об’єктів.
Спеціальна програма розраховує найбільш ефективну схему забезпечення матеріалами, визначаючи, скільки самоскидів потрібно, розраховуючи точний час їх прибуття і відправлення, а також загальний досяжний тоннаж.
Програма також виконує оперативне оновлення даних протягом кожної зміни. Таким чином, у розпорядженні керівника будівельного об’єкта завжди є комплексні дані в режимі реального часу, щоб забезпечити прийняття правильних рішень.
За матеріалами: www.worldhighways.com
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0