Прийнято та підписано Закони щодо середньострокового планування будівництва, ремонту та утримання автодоріг загального користування
12 листопада Верховна Рада України ухвалила два закони, які стосуються дорожнього господарства України. Обидва закони вже підписані Президентом України.
Закон «Про внесення змін до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо запровадження середньострокового планування розвитку та утримання автомобільних доріг загального користування» № 282-ІХ скасовує погодження з комітетом Верховної Ради з питань бюджету переліків об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг.
Натомість, Кабінет Міністрів України затверджує Державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на відповідний період з переліком доріг, на яких заплановані роботи з будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту, із зазначенням обсягів і джерел фінансування таких шляхів у розрізі балансоутримувачів.
Перелік об’єктів будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг, складений відповідно до цієї програми, затверджується Кабінетом Міністрів щорічно.
Документ також передбачає надання субвенції з державного бюджету України місцевим бюджетам на фінансування, серед іншого, проектно-вишукувальних, науково-дослідних робіт, функціонування інформаційно-аналітичних систем, паспортизації технічного нагляду, обстеження стану доріг, зокрема залучення інженера-консультанта.
Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження середньострокового планування розвитку і утримання автомобільних доріг» № 283-ІХ вводить у Бюджетний кодекс поняття середньострокового зобов’язання за типовими договорами на будівництво, реконструкцію, ремонти та експлуатаційне утримання автомобільних доріг.
Донедавна згідно Бюджетного кодексу України місцевим розпорядникам бюджетних коштів заборонялося брати зобов’язання щодо оплати будівельних робіт понад фактичні надходження на цю мету. З цієї причини в теплу пору року, найбільш сприятливу для будівництва та ремонту, роботи гальмувалися через брак коштів на оплату. А пізніше, коли коштів було вдосталь, вони залишалися неосвоєними.
Згідно із законом, за бюджетними програмами, які здійснюються із використанням коштів Державного дорожнього фонду, розпорядники бюджетних коштів мають право брати бюджетні зобов’язання понад фактичні надходження спеціального фонду в межах граничних показників видатків, передбачених Законом про державний бюджет України, та прогнозних показників, визначених у Бюджетній декларації на середньостроковий період.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0