Рекомендації по догляду за ходовою частиною техніки на гусеничному ходу
Фахівці з канадської компанії SMS Equipment поділилися порадами по догляду за ходовою частиною техніки на гусеничному ходу, щоб продовжити термін її служби та попередити передчасний знос
Коли йдеться про техніку на гусеничному ходу, такий як екскаватори або бульдозери, стан її ходової частини безпосередньо впливає на безпеку та ефективність виконання робіт. Підтримання ходової частини в належному робочому стані та своєчасне виявлення найменших проблем дозволяє скоротити витрати та обсяг робіт з ТО і забезпечить безперебійну роботу техніки на будмайданчику.
Фахівці з технічного обслуговування з компанії SMS Equipment можуть продемонструвати, як правильно виміряти знос ходової частини, і дати рекомендації, як забезпечити належний догляд за ходовою частиною машини, і що потрібно робити, щоб продовжити термін її служби.
Щоб підтримувати ходову частину машини в робочому стані, потрібно просто утримувати її в чистоті. Цей нескладний підхід є найефективнішим. Накопичення бруду і сміття в гусеницях і основних вузлах гусеничної ходової частини машини може призвести до проблем, які швидко «з’їдять» ваш бюджет на ТО.
“Якщо засмічення не дозволяє каткам вільно обертатися, відповідно, збільшується навантаження на ковзанки, посилюється тертя, підвищується утворення тепла, що призводить до утворення плоских ділянок зносу – пояснює технічний аналітик компанії SMS Equipment Тревіс Вульф (Travis Wolfe). – Хорошою практикою є забезпечити наявність в машині спеціальної лопати для очищення гусениць, щоб оператор в кінці зміни ви могли очистити гусениці та ходову частину від бруду. Ходову частину слід добре очищати від бруду, щоб напрямні та провідні колеса, а також опорні та підтримувальні котки могли вільно обертатися “.
Вартість лопати набагато менша, ніж вартість ходової частини машини. Скотт М’юір (Scott Muir), директор служби підтримки та розвитку бізнесу компанії SMS Equipment, зазначає, що для того, щоб продовжити життя машині, не потрібно багато часу.
– говорить Скотт Мьюір.
Регулярна перевірка величини зносу найважливіших елементів ходової частини допомагає визначити потенційну потребу в технічному обслуговуванні та, при необхідності, допомагає спланувати їх заміну. За словами Тревіса Вульфа, фахівці компанії SMS Equipment починають таку перевірку, як правило, з направляючих коліс, вимірюючи висоту реборд лінивців. Для визначення ступеня зносу отримані результати порівнюються зі специфікацією OEM-виробника. Потім фахівці перевіряють як поводяться гусениці при русі, що дає можливість візуально перевірити стан втулок і підшипників направляючого колеса.
Тревіс Вульф розповів, що вимірювання, які виконуються фахівцями компанії на гусеничному полотні, включають замір висоти ланок гусеничного полотна. Зміна висоти ланки може свідчити про початок зносу. Знос гусеничної стрічки також перевіряють за довжиною натягнутих п’яти ланок. Якщо присутні ознаки зносу, пора подумати про технічне обслуговування, щоб зменшити цю проблему.
Виконується перевірка з’єднувальних втулків. Заміри виконуються за допомогою штангенциркуля або ультразвукового вимірювального приладу. Якщо використовується ультразвуковий прилад, Скотт Мьюїр радить використовувати його в кожній наступній перевірці, щоб забезпечити співставність результатів.
Під час перевірки слід перевіряти натягнення гусеничної стрічки. За словами Тревіса Вульфа, при розтягненні гусеничної стрічки, зміщується зона контакту втулки з зубцями провідного колеса, істотно прискорюючи знос зубів колеса. Загострення зубів провідного колеса вказує на необхідність ремонту або заміни.
– сказав Тревіс Вульф.
Тревіс Вульф зазначив, що причиною пошкодження опорних катків може бути ряд ґрунтовних умов експлуатації машини, в тому числі при експлуатації машини на кам’янистому ґрунті. Тому при огляді ходової частини важливо звертати увагу на наявність витоків мастила. Гарним способом для визначення наявності знос є вимірювання ширини катка і порівняння отриманих результатів зі специфікаціями OEM-виробника.
«Однією з простих ознак пошкодження ковзанки є звук, схожий на звук ботало, – дзвіночка, який кріпиться на нашийник для корови, який видає каток при ударі по ньому монтуванням», – додав Тревіс Вульф.
Слід перевіряти та самі траки. «Огляньте машину з обох сторін, огляньте башмаки та виконайте заміри, щоб визначити, скільки ґрунтозацепів башмаків має ознаки зносу, і виявити пошкоджені башмаки або башмаки з тріщинами», – сказав Тревіс Вульф.
Результати всіх перевірок слід фіксувати для подальшого планування ТО. При проведенні такої перевірки компанією SMS Equipment, фахівці компанії використовують систему докладних звітів про перевірку ходової частини, які включають фотографії, кількість годин напрацювання, всі вимірювання, зазначення ознак зносу та інші фактори. Така система дозволяє представити детальну картину стану ходової частини машини та підготувати більш конкретний план по ТО.
“Все це входить в обсяг послуг з технічної підтримки, що надаються компанією SMS Equipment, – розповідає Скотт Мьюір. – Ми можемо зробити це як для машин Komatsu, так і для інших марок і моделей, присутніх у вашому парку техніки. І ми будемо щасливі надати такі послуги та допомогти нашим клієнтам максимально продовжити термін служби ходової частини гусеничної техніки “.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0