Революція в котках: поглиблений звіт про тандемні котки

Спецтехнiка Стaттi

26 Лис 2019, 13:29

eye-icon

119

comment-icon

0

Потреби дорожників різняться від регіону до регіону. Різні проекти будівництва об’єктів дорожнього господарства, вимоги замовника, маневреність та простота експлуатації – це лише кілька факторів, які підрядники повинні враховувати при виборі тандемного вібраційного котка.

CASE DV210D

Дорожньо-будівельні компанії потребують зміненої частоти тандемних котків

За словами Тіма Ковальські (Tim Kowalski), менеджера з підтримки обладнання Hamm, Wirtgen America Inc., дорожники повинні вміти швидко ущільнювати і обирати коток в залежності від типу використовуваної суміші.

“В залежності від типу суміші, ми можемо підібрати коток, щоб дати клієнтам перевагу, коли справа доходить до ущільнення. Ми також постійно навчаємо клієнтів правильним методам укочування, щоб допомогти їм отримати максимальну віддачу від котків за найменшу кількість проходів. У нас є стандартні тандемні котки з двома вібровальцями з частотою вібрації 50 Гц (3000 віб/хв.), і високочастотні тандемні катки з двома вібровальцями з частотою вібрації 67 Гц (4020 віб/хв.). Також у нас є котки з вібро і пульсуючими вальцями. Передній валець працює зі стандартною частотою вібрації 50 Гц (3000 віб/хв.), а задній валець із частотою пульсації 37 Гц (2200 віб/хв.). У нас також є комбіновані котки зі стандартним переднім вальцем та пневмоколесами ззаду”,

– каже менеджер з підтримки обладнання Hamm, Wirtgen America Inc Тім Ковальські.

За словами Брайана Даунінга (Bryan Downing), глобального консультанта з підтримки продажів дорожньо-будівельної техніки Caterpillar, зручна експлуатація є життєво важливим фактором для сучасних дорожньо-будівельних компаній.

“Caterpillar постійно вдосконалює продукцію, щоб забезпечити для підрядників більш високу продуктивність. Останні оновлення обладнання включають вдосконалення в налаштуваннях машин, забезпечуючи підрядникам максимальну користь. Caterpillar продовжує зосереджуватися на тому, щоб зробити обладнання та підрядників більш продуктивними з меншою кількістю налаштувань та автоматизованим керуванням”,

– відзначає глобальний консультант з підтримки продажів дорожньо-будівельної техніки Caterpillar Брайан Даунінг.

Даунінг також сказав, що компанія зосереджена на наданні більш розумної енергії ущільнення, простоти експлуатації, меншої витрати палива і модульних технологічних доповненнях. Для тандемних вібраційних котків Caterpillar доступна додаткова опція: вібраційна система регулювання ступеня ущільнення (AAC). За допомогою AAC оператор вибирає частоту вібрації, необхідну для запланованої швидкості укладання, натискає кнопку “Автоматично” і запускає послідовну схему руху.

Фахівці також відзначають важливість простоти експлуатації і комфорту оператора.

“Все будівельне обладнання стає більш зручним для користувачів з точки зору комфорту, що, безумовно, важливо, якщо проводити цілий день в машині”.

Кілька речей, на які слід звернути увагу в кабіні: видимість вальців, маневреність сидіння під час руху вперед і назад, та інтуїтивно зрозумілі елементи керування, які дозволяють оператору легко регулювати амплітуду та/або частоту на ходу.

Також зазначається, що у котків повинні бути легко доступні точки обслуговування та наявність сервісних станцій. Якщо машина виходить з ладу під час укладання асфальту, дуже важливо, щоб її можна було швидко обслужити, тому що асфальт необхідно ущільнити при певній температурі. У разі затримки в обслуговуванні термін виконання робіт може опинитися під загрозою.

BOMAG BW190

Нові функції підвищують продуктивність при досягненні ідеального ущільнення та щільності

Невеликі помилки можуть мати величезний вплив на якість поверхні. Volvo розробив нові системи, які значно спрощують роботу операторів та допомагають автоматизувати характеристики котка.

“Обмежувачі швидкості, автоматична вібрація, автоматична система зрошення та автоматична установка інтервалу між ударами вібромеханізму – це ідеальні приклади технологій, які допомагають автоматизувати заплановані роботи, які могли спричинити проблеми з якістю поверхні і справді допомагають полегшити роботу операторів котків. Наша вдосконалена система вібрації вальця зменшує споживану енергію при запуску для досягнення оптимальних робочих характеристик”,

– каже менеджер продукту будівельного обладнання Volvo Марк Екерт (Mark Eckert.

Берт Ердманн (Bert Erdmann), менеджер з продукції для ущільнення в Bomag Americas, сказав, що підрядники обирають машини з інтелектуальними функціями ущільнення (IC), щоб забезпечити відповідність певним характеристикам щільності і рівності.

Bomag пропонує різні типи вібросистем, щоб допомогти підрядникам виконати технічні умови. Датчик, вбудований у вібраційний валець визначає жорсткість матеріалу і місце, де коток знаходиться у процесі ущільнення. На дисплеї загоряються індикатори, щоб оператор знав, коли досягається оптимальне ущільнення. Ердманн сказав, що ці показники можна порівняти з датчиками для випробування щільності в атомній енергетиці.

Система керування ущільненням Asphalt Manager від Bomag пропонує адаптивну амплітуду вібрації, яка автоматично реагує на жорсткість матеріалу.

“На свіжій поверхні амплітуда вібрації буде високою, але вона буде поступово змінюватися від вертикальної, спрямованої всередину шару, до горизонтальної в міру збільшення жорсткості матеріалу, практично виключаючи можливість надмірного ущільнення. Ви можете об’єднати Asphalt Manager з навігаційною системою для документування процесу ущільнення”,

– каже менеджер з продукції для ущільнення в Bomag Americas Берт Ердманн.

Ердманн додає, що правильний інтервал між ударами вібромеханізму має вирішальне значення для досягнення рівної поверхні:

  • Важкі тандемні котки Bomag мають дисплей, який відображає інтервал між ударами в залежності від швидкості котка і обраної частоти вібрації. Це дозволяє оператору регулювати швидкість укочування, щоб знайти золоту середину, яка забезпечить бажану рівність і продуктивність.

Підрядники хочуть мати від 33 до 46 ударів на метр. Вальці з меншим діаметром потребують більшої кількості ударів на метр (від 40 до 46), щоб досягти бажаної рівності, а вальці більшого діаметра не потребують такої кількості ударів (від 33 до 40), щоб досягти рівності, відмітив Ердманн.

Брайан Даунінг з Caterpillar заявив, що “використання та впровадження інтелектуального ущільнення (IC) в останні роки зростає. Використання методів ІС, показника величини ущільнення (CMV), лічильника кількості проходів котка та індикаторів відображення температури забезпечують вимірювання всього технологічного процесу для управління процесом ущільнення. Вимірювання всього технологічного процесу має значно покращити сталість та однорідність ущільнення. Катки з ІС можуть бути додатково укомплектовані опціями передачі даних, які дозволяють пересилати дані систем навігації в хмару та в офіси…, щоб оцінити їх майже в режимі реального часу.

HCQ (Якісне Ущільнення Hamm) – це інтелектуальна система ущільнення Hamm, яка відображає проходи котків за кольором і температурою поверхні для кожного проходу, а також фіксує жорсткість ущільнюючим зусиллям на передньому вальці”,

– каже менеджер з підтримки обладнання Hamm, Wirtgen America Inc Тім Ковальські.

Він додав, що все більше повноважних органів вимагають, щоб ця технологія постійно документувала режим укочування, забезпечуючи належне покриття і ущільнення. “В цілому це призводить до кращого ущільнення і кращої поверхні. Наша ексклюзивна система управління Easy Drive може контролювати задану швидкість і інтервал між ударами, тому кожен прохід ущільнюється з однаковими зусиллями”.

Екерт зазначив, що котки Volvo з двома вібровальцями DD110C, DD120C та DD140C мають дві інтелектуальні функції, які підвищують продуктивність та покращують ефективність використання палива під час будівництва масштабних проектів. “Ці котки об’єднують високу відцентрову силу, важку статичну вагу та змінну амплітуду для якісного ущільнення”.

Як зазначають спеціалісти, зараз дуже часто можна побачити технологію вимірювання ущільнення, від різних виробників котків.

“Ці прилади вимірюють величину відскоку на кожному вальці, тільки но вони починають укочувати поверхню. Якщо коток попадає на ділянку на якій немає відскоку вальця, наприклад під час ущільнення ґрунту, оператор розуміє, що він потрапив у погану зону і це вимагає уваги. Якщо прилад реєструє повний відскік, – це інформація оператору, щоб уникнути надмірного ущільнення цієї ділянки. Вимірювач ущільнення допомагає визначити зони, які потребують додаткової уваги під час проведення випробувань”.

Ще одне популярне пристосування – автоматичне вкл/вимк вібрації при зниженні швидкості укочування. За словами спеціаліста Bomag, “це запобігає потенційній появі вибоїн на поверхні на початку і в кінці ділянки укочування. Наприклад, коли коток сповільнюється при наближенні до асфальтоукладача, вібратори вимикаються і автоматично запускаються знову після зміни напрямку і збільшення швидкості котка.”

 

HAMM HD+ 90i

Дефіцит кваліфікованих операторів призводить до розвитку систем управління

Виробники обладнання відзначають дефіцит кваліфікованих операторів, який є тенденцією в галузі протягом тривалого часу.

Брак кваліфікованих операторів змусив виробників працювати над спрощенням систем управління і технологій роботи на всіх типах обладнання. Одним із прикладів є засіб автоматизації, який буде автоматично регулювати вібрацію вальців. Оператору просто необхідно управляти швидкістю руху машини.

Система Easy Drive компанії Hamm забезпечує однакове управління більшістю котків компанії, що значно полегшує операторам перехід на новий тип машини. Це забезпечується за рахунок малої кількості правильно розташованих перемикачів, гарного огляду з кабіни водія і нетривалого часу навчання і освоєння навичок.

Caterpillar також зосередився на оновленні моделей для простоти керування, продуктивності та комфорту оператора. Даунінг зазначив, що система AAC допоможе операторам, будь то кваліфікованим чи новим, бути найкращими.

“У Volvo ми постійно оцінюємо можливості машин, які допомагають підрядникам протистояти нестачі кваліфікованої робочої сили, дозволяючи операторам працювати більш продуктивно, ефективно і точно. Що стосується систем управління, деякі з наших тандемних котків включають опціонну систему Volvo Intelligent Compaction, Compact Assist і Density Direct. Density Direct дозволяє клієнтам бачити розрахункові значення щільності в реальному часі на 100% поверхні. Compact Assist також має функції документування проходів і температурну карту, а також можливість збору інформації для інтеграції з програмним забезпеченням Veta для управління та аналізу даних”,

– зазначає менеджер продукту будівельного обладнання Volvo Марк Екерт (Mark Eckert.

VOLVO DD120C

Підключення до зв’язку підвищує продуктивність котка

Майбутнє документування та інтелектуальне ущільнення знаходиться в руках навігаційних систем. В даний час документування є стандартною функцією багатьох систем інтелектуального ущільнення ІС, відображаючи для підрядника деталі кожного проходу, щоб продемонструвати, що робота була виконана за специфікацією. За допомогою навігаційних систем підрядник може показати, де були проходи, їх кількість, рівні ущільнення, параметри і багато іншого.

Завдяки високій деталізації навігаційних систем, якщо на робочому майданчику є ділянка, яка не досягає необхідного рівня ущільнення, підрядники зможуть точно визначити, де вона знаходиться. Це дуже важливо, оскільки під нею може бути погана основа або інші перешкоди, які заважають досягти правильного ущільнення.

Без навігаційних систем оператор просто знає, що десь на підйомі є погана ділянка. Він може зробити обґрунтоване припущення про те, де вона знаходиться, але він не зможе точно визначити її. За допомогою навігаційних систем, вони можуть зробити точні налаштування або ремонт.

Можливість підключення катків з ІС до мережі зв’язку значно поліпшила технологічну карту укочування:

“Це поліпшення відбулося головним чином через те, що дані, через Супутникову Систему Навігації (GNSS) передаються в офіси підрядних компаній для аналізу і, що ще більш важливо, взаємодіє між котками для майже одночасного підрахунку проходів в реальному часі”,

– зазначає глобальний консультант з підтримки продажів дорожньо-будівельної техніки Caterpillar Брайан Даунінг.

WITOS HCQ від Hamm – це хмарна система, яка передає дані зі своєї системи IC в офіс. Параметри включають дані про проходи, температуру і жорсткість. Все це можна подивитися в режимі реального часу на робочому майданчику або в офісі підрядника. Ковальські зазначив, що “це відмінний інструмент для персоналу з контролю якості, за допомогою якого можна стежити за активністю котків, коли вони не перебувають на робочій площадці”.

“Через модуль укладання WITOS асфальтоукладач зв’язується з котком і навпаки. Це пов’язано з контролем температури поверхні позаду вигладжувальної плити за допомогою системи Vögele RoadScan і термореєстрації на котку в перший прохід. Це допомагає нам контролювати ущільнення на основі температурних перепадів, які ми бачимо під час укочування”,

– зазначає  менеджер з підтримки обладнання Hamm, Wirtgen America Inc Тім Ковальські.

Ердманн зазначив, що в даний час підключення робочої площадки до систем зв’язку майже не впливає на конструкцію котків: “Bomag дійсно пропонує такий тип підключення через сторонніх постачальників, таких як Topcon і Trimble, де котки взаємодіють один з одним, щоб знати, які ділянки вже ущільнені, уникаючи накладення та надмірного ущільнення”.

В майбутньому Bomag має намір використовувати хмару, щоб забезпечити зв’язок з котком через додаток Bomap. Цей нещодавно представлений додаток використовує GPS на мобільному пристрої оператора для відстеження кількості проходів незалежно від марки котка. В цьому додатку можна зробити налаштування і отримувати показники від датчиків температури, а також значень ущільнення. Це також дозволяє підряднику повернутися до будь якої дати і зіставити показання щільності і рівності з попередніми значеннями, отриманими Bomap.

Котки Volvo підтримуються телематичною системою ActiveCare Direct. ActiveCare Direct не перевантажує менеджера парку котків кодами несправностей. Замість цього вона аналізує дані і відправляє попередження про небезпеку практично в реальному часі, надаючи ймовірну причину, рекомендовані рішення і наслідки бездіяльності. ActiveCare Direct також надає щомісячні звіти по парку машин.

CAT CB13

Еволюція тандемних котків

Нові досягнення в розробці будівельної техніки, такі як гібридні технології та автономність з’являються і в тандемних катках.

Компанія Bomag представила свою гібридну технологію для тандемних котків на останній виставці Bauma. За словами Ердманна, гібридні котки Bomag зменшують споживання палива, знижують витрати та викиди. Це особливо корисно на міських робочих майданчиках. Гібридні тандемні котки Bomag в даний час знаходяться у виробництві.

Компанія Hamm також представила тандемні котки з гібридним силовим агрегатом.

Компанія Bomag представила повністю автономний коток на виставці Bauma 2019. Цей концепт ще не доступний для продажу. У катка немає робочого місця оператора, що, за словами Ердманна, може бути корисно на небезпечних робочих майданчиках.

Ковальські з Hamm зазначив, щодо появи автономних котків, – пройде деякий час, перш ніж вони стануть комерційно доступними.

“Існує безліч функцій безпеки, які необхідно відстежувати. Для того, щоб побачити їх в польових умовах, треба буде зробити багато випробувань”,

– відмітив менеджер з підтримки обладнання Hamm, Wirtgen America Inc Тім Ковальські. 

За матеріалами www.heavyequipmentguide.ca

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Основи автоматизації роботи одноківшевих екскаваторів

Основи автоматизації роботи одноківшевих екскаваторів

Захоплюючі уяву технології автоматизації роботи екскаваторів постійно розширюють межі можливостей цих популярних машин.

11 Лют 2022, 10:00

eye-icon

88

comment-icon

0

Найцікавіші новинки, представлені на виставці CES 2022

Найцікавіші новинки, представлені на виставці CES 2022

У міжнародній виставці побутової електроніки Consumer Electronics Show, яка пройшла в січні цього року в Лас-Вегасі, взяли участь кілька компаній, що представляють галузь важкого машинобудування.

10 Лют 2022, 10:33

eye-icon

59

comment-icon

0

Відмова будівельної техніки - три загрози для рентабельності вашого бізнесу

Відмова будівельної техніки - три загрози для рентабельності вашого бізнесу

Техніка на будівельному майданчику вимагає належного догляду і дотримання правил експлуатації, тоді вона буде працювати для вас з повною віддачею. В іншому випадку вам доведеться заплатити свою ціну.

7 Лют 2022, 10:00

eye-icon

22

comment-icon

0

Advertisement