Забезпечити якісний ремонт доріг допоможе сканер Topcon RD-M1
Багато хто може згадати прийом: аби створити видимість чистоти, сміття розмітають по кутках, де його не видно. У шляховому будівництві така практика вкрай згубна. Дорогу слід будувати чи ремонтувати якісно від самого початку і аж до ущільнення шарів покриття. Тоді вона буде міцна і служитиме довго.
Швидко виявити та виміряти усі дефекти дорожнього покриття, щоб якісно його відремонтувати, допоможе технологія сканування дороги, а саме система сканування Topcon RD-M1.
Комплект обладнання та його встановлення
З першого погляду на сканер RD-M1 помітна лаконічність форм і відсутність елементів, які виглядали б зайвими.
Сканер має три елементи:
- Власне прилад RD-M1. Він складається із лазерного 3D сканера, інерціального модуля та приймача HiPer SR GNSS. Ці частини змонтовані у спільному корпусі на кріпильній, а водночас і захисній рамі. Вага приладу 12,5 кг.
- Одометр шляху. Кріпиться на колесі за допомогою універсальної цанги.
- Панель керування (планшет) у кабіні.
Комплект живиться від джерела постійного струму напругою від 9 до 32 В.
Незалежно від того, де перебуває машина, на місце приїде офіційний представник компанії та змонтує комплект. Практично на все обладнання для автоматичного нівелювання Topcon встановлено універсальне забезпечення 3D-MC. Це програма роботи в машинах. Універсальна для більшості видів.
При монтажі на ту чи іншу техніку, в програмному комплексі задають вид техніки – екскаватор, грейдер, асфальтоукладач, фреза та ін. І одразу на пульті керування видно, які треба виконати заміри: висоту над певною точкою тощо. Вимірювання проходять за участю клієнта. Це входить до програми навчання, щоб оператор за потреби міг сам їх виконати.
Керування роботою будь-якої з систем нескладне і зрозуміле. Спеціаліст показує оператору, яким чином використовувати програмне забезпечення, як готовий проєкт перевести у зрозумілий для машини формат.
Встановлення будь-якого обладнання та навчання оператора займає один-півтора дні. На комплекс RD-M1 вистачає кілька годин. При цьому монтаж та навчання входять у загальну вартість придбання. Також представник компанії, який проводить монтаж, налаштує та забезпечить техніку усіма необхідними програмами.
Як працює сканер RD-M1
Приладний комплекс поєднує супутникові геодезичні параметри з інерційними вимірюваннями. Для цього у ньому є супутниковий приймач HiPer SR та інерційний блок. Одометр забезпечує точне налаштування щодо позиціонування. Лазерний сканер вимірює поверхню дороги з високою точністю.
Окрім іншого до програмного забезпечення RD-M1 входить технологія SmoothRide. Вона потрібна для спадкоємності, послідовності у роботі сканера, дорожньої фрези та асфальтоукладача при ремонті та реконструкції доріг. Робота виконується в три етапи.
Перший етап – власне сканування. Оснащений приладами автомобіль рухається зі швидкістю 60-80 км/год. В цей час комплекс сканує смугу шириною 2 м. Тобто ділянку дороги, скажімо 12-метрової ширини доведеться проїхати 6 разів. Якщо десь на краю проїжджої частини є перешкода, наприклад стоїть машина, програма відфільтрує цей шматочок і визначить для нього розрахункові дані.
Другий етап – архівування. Після сканування інформація, яку записав бортовий комп’ютер (панель керування), архівується, стискається. Тобто, дані щодо відносно рівних поверхонь усереднюються – хмара точок проріджується. Це потрібно, щоб зайво не перевантажити комп’ютер для остаточної обробки даних.
Третій етап – остаточна обробка даних. У переліку обладнання для сканера є ноутбук. Він не обов’язково входить до комплекту: клієнт може купити його будь-де. Важливо лише, щоб пристрій відповідав певним технічним вимогам. У цей ноутбук і переноситься інформація про хмару точок. В обігу є багато комп’ютерних програм для обробки таких хмар. Topcon може запропонувати власну – MAGNET Collage.
Який маємо результат
Найближчий результат від застосування сканера RD-M1 – оперативність та інформативність. Наприклад, на вимірювання десятикілометрої ділянки шляху геодезист витратить кілька днів. При цьому щільність точок складе близько 10 м, що, погодьтесь, не надто детально. Адже на кожній з тих десятиметрівок може бути по декілька вибоїн та горбів.
Для сканування не потрібно перекривати рух. Геодезисти та їхні помічники не ризикуватимуть потрапити під транспорт, що рухається.
Вартість комплексу RD-M1 становить 5-6 млн. грн, залежно від місця монтажу та деяких параметрів машини, на якій його встановлять: пікап, мікроавтобус тощо. Але витрати компенсуються і дадуть прибуток при комплексному використанні даних на дорожній фрезі, асфальто- чи бетоноукладачі.
Маючи дані сканування, так само, за лічені години можна скласти оптимальний проєкт ремонту. Щоб не знімати повсюди однакову товщину, копіюючи нерівність, а навпаки – вирівняти поверхню. Тобто визначити найкращу глибину фрезерування: не стесувати там, де покриття і так просіло занадто глибоко.
Також одразу обрахувати кількість матеріалу, що буде вивезено. Запроєктувати новий шар підсипки – з горбами на місці ям – так, щоб після ущільнення поверхня стала ідеально рівною. Тоді не доведеться замовляти вантажні перевезення та виробництво матеріалів із запасом – “про всяк випадок”.
Такий коректно складений план ремонту дозволить одразу в тендерній документації вказати точні обсяги робіт. Це вигідно з двох боків. Замовнику не доведеться планувати зайвих витрат, а підрядник зможе вірно розрахувати свої можливості. Технологія SmoothRide це гарантує.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0