Забезпечити якісний ремонт доріг допоможе сканер Topcon RD-M1

Стaттi Технології

15 Чер 2020, 17:48

eye-icon

92

comment-icon

0

Багато хто може згадати прийом: аби створити видимість чистоти, сміття розмітають по кутках, де його не видно. У шляховому будівництві така практика вкрай згубна. Дорогу слід будувати чи ремонтувати якісно від самого початку і аж до ущільнення шарів покриття. Тоді вона буде міцна і служитиме довго. 

Швидко виявити та виміряти усі дефекти дорожнього покриття, щоб якісно його відремонтувати, допоможе технологія сканування дороги, а саме система сканування Topcon RD-M1.

Комплект обладнання та його встановлення

З першого погляду на сканер RD-M1 помітна лаконічність форм і відсутність елементів, які виглядали б зайвими. 

Сканер має три елементи: 

  1. Власне прилад RD-M1. Він складається із лазерного 3D сканера, інерціального модуля та приймача HiPer SR GNSS. Ці частини змонтовані у спільному корпусі на кріпильній, а водночас і захисній рамі. Вага приладу 12,5 кг.
  2. Одометр шляху. Кріпиться на колесі за допомогою універсальної цанги. 
  3. Панель керування (планшет) у кабіні. 

Комплект живиться від джерела постійного струму напругою від 9 до 32 В.

Купуючи обладнання, клієнт разом з цим одночасно отримує його встановлення, навчання та технічний супровід. 

Незалежно від того, де перебуває машина, на місце приїде офіційний представник компанії та змонтує комплект. Практично на все обладнання для автоматичного нівелювання Topcon встановлено універсальне забезпечення 3D-MC. Це програма роботи в машинах. Універсальна для більшості видів.

При монтажі на ту чи іншу техніку, в програмному комплексі задають вид техніки – екскаватор, грейдер, асфальтоукладач, фреза та ін. І одразу на пульті керування видно, які треба виконати заміри: висоту над певною точкою тощо. Вимірювання проходять за участю клієнта. Це входить до програми навчання, щоб оператор за потреби міг сам їх виконати. 

Керування роботою будь-якої з систем нескладне і зрозуміле. Спеціаліст показує оператору, яким чином використовувати програмне забезпечення, як готовий проєкт перевести у зрозумілий для машини формат. 

Встановлення будь-якого обладнання та навчання оператора займає один-півтора дні. На комплекс RD-M1 вистачає кілька годин. При цьому монтаж та навчання входять у загальну вартість придбання.  Також представник компанії, який проводить монтаж, налаштує та забезпечить техніку усіма необхідними програмами.

Як працює сканер RD-M1

Приладний комплекс поєднує супутникові геодезичні параметри з інерційними вимірюваннями. Для цього у ньому є супутниковий приймач HiPer SR та інерційний блок. Одометр забезпечує точне налаштування щодо позиціонування. Лазерний сканер вимірює поверхню дороги з високою точністю.

Окрім іншого до програмного забезпечення RD-M1 входить технологія SmoothRide. Вона потрібна для спадкоємності, послідовності у роботі сканера, дорожньої фрези та асфальтоукладача при ремонті та реконструкції доріг. Робота виконується в три етапи.

Перший етап – власне сканування. Оснащений приладами автомобіль рухається зі швидкістю 60-80 км/год. В цей час комплекс сканує смугу шириною 2 м. Тобто ділянку дороги, скажімо 12-метрової ширини доведеться проїхати 6 разів. Якщо десь на краю проїжджої частини є перешкода, наприклад стоїть машина, програма відфільтрує цей шматочок і визначить для нього розрахункові дані. 

Другий етап – архівування. Після сканування інформація, яку записав бортовий комп’ютер (панель керування), архівується, стискається. Тобто, дані щодо відносно рівних поверхонь усереднюються – хмара точок проріджується. Це потрібно, щоб зайво не перевантажити комп’ютер для остаточної обробки даних.

Третій етап – остаточна обробка даних. У переліку обладнання для сканера є ноутбук. Він не обов’язково входить до комплекту: клієнт може купити його будь-де. Важливо лише, щоб пристрій відповідав певним технічним вимогам. У цей ноутбук і переноситься інформація про хмару точок. В обігу є багато комп’ютерних програм для обробки таких хмар. Topcon може запропонувати власну – MAGNET Collage.

Який маємо результат

Найближчий результат від застосування сканера RD-M1 – оперативність та інформативність. Наприклад, на вимірювання десятикілометрої ділянки шляху геодезист витратить кілька днів. При цьому щільність точок складе близько 10 м, що, погодьтесь, не надто детально. Адже на кожній з тих десятиметрівок може бути по декілька вибоїн та горбів.

Сканер зчитує та фіксує відомості про стан поверхні, колійність, наявність вибоїн та щілин. Карту тієї самої ділянки в 10 км з клітинок 25 х 25 мм він складе за дві-три години. При цьому похибка за висотою не перевищить 5 мм на прямій та 10 мм на поворотах. 

Для сканування не потрібно перекривати рух. Геодезисти та їхні помічники не ризикуватимуть потрапити під транспорт, що рухається.

Вартість комплексу RD-M1 становить 5-6 млн. грн, залежно від місця монтажу та деяких параметрів машини, на якій його встановлять: пікап, мікроавтобус тощо. Але витрати компенсуються і дадуть прибуток при комплексному використанні даних на дорожній фрезі, асфальто- чи бетоноукладачі. 

Маючи дані сканування, так само, за лічені години можна скласти оптимальний проєкт ремонту. Щоб не знімати повсюди однакову товщину, копіюючи нерівність, а навпаки – вирівняти поверхню. Тобто визначити найкращу глибину фрезерування: не стесувати там, де покриття і так просіло занадто глибоко.

Також одразу обрахувати кількість матеріалу, що буде вивезено. Запроєктувати новий шар підсипки – з горбами на місці ям – так, щоб після ущільнення поверхня стала ідеально рівною. Тоді не доведеться замовляти вантажні перевезення та виробництво матеріалів із запасом – “про всяк випадок”.

Такий коректно складений план ремонту дозволить одразу в тендерній документації вказати точні обсяги робіт. Це вигідно з двох боків. Замовнику не доведеться планувати зайвих витрат, а підрядник зможе вірно розрахувати свої можливості. Технологія SmoothRide це гарантує.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

34

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

20

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

26

comment-icon

0

Advertisement