Що таке лігнін і чи може він замінити бітумне в’яжуче для асфальту

Будiвництво Стaттi

2 Лип 2021, 09:17

eye-icon

39

comment-icon

0

Що таке лігнін і чи може він замінити бітумне в'яжуче для асфальту
Підрядник Roelofs планує використовувати близько тонни лігніна від компанії Avantium, який послужить заміною рідкому бітумному в’яжучому, традиційно використовуваному для асфальту.

Підрядна організація Roelofs почала роботи з будівництва ділянки траси з використанням біоасфальту, в якому в якості в’яжучого використовується лігнін рослинного походження. За словами розробників, лігнін забезпечить “значне скорочення викидів вуглекислого газу” в дорожньому будівництві.

250-метрова ділянка дороги будується на півночі Нідерландів, на шосе № 987 між Сіддебуреном і Вагенборгеном.

Замість в’яжучого на основі бітуму у верхньому шарі асфальту буде використовуватися лігнін Dutch від нідерландської компанії Avantium, що спеціалізується на розробці інноваційних технологій для виробництва сировини та матеріалів з відновлюваної сировини.

Близько 1000 кг лігніна Dutch від Avantium буде використано в якості замінника традиційного бітумного рідкого в’яжучого.

Керуючий директор підрядної організації Roelofs Джерард Хойтінг (Gerard Hoiting) сказав: “Як компанія, ми прагнемо внести свій внесок, щоб досягти кліматичної нейтральності до 2030 року. Не тільки всередині компанії, але і разом з нашими клієнтами та партнерами ми шукаємо інноваційні технології та їх конкретні застосування, і надихаємо один одного на створення кращого світу. Цей спільний проект є прекрасним прикладом наших прагнень “.
У той час, як бітум - це продукт перегонки сирої нафти, лігнін Dutch від Avantium - це матеріал рослинного походження.
У той час, як бітум – це продукт перегонки сирої нафти, лігнін Dutch від Avantium – це матеріал рослинного походження.

Старший науковий співробітник компанії Avantium Аннелі Йонгеріус (Annelie Jongerius), відповідальна за впровадження лігніна, прокоментувала цей проект: “Ми раді продемонструвати потенціал нашого лігніна для виробництва біоасфальту. Це відмінний приклад реалізації місії компанії Avantium – замінити хімічні речовини та матеріали, одержувані на основі викопного палива, відновлюваними альтернативами “.

Будівництво цієї ділянки шосе – це демонстраційне випробування, призначене для проекту CHAPLIN XL, метою якого є просування використання лігніна як заміни бітуму в великомасштабних проектах дорожнього будівництва.

Крім компаній Avantium і Roelofs, в число партнерів проекту CHAPLIN XL входять Утрехтський університет, науково-дослідний інститут Wageningen Food & Biobased Research, Центр з вивчення асфальту Asfalt Kennis Centrum, компанія H4A Infratechniek і організація Stichting Biobased Delta.

У компанії Avantium повідомили, що результати випробувань дорожнього покриття на основі лігнину будуть ретельно аналізуватися партнерами проекту CHAPLIN XL з точки зору властивостей дорожнього покриття, техніко-економічної здійсненності, а також з точки зору екологічних переваг. Оцінка буде виконуватися на основі життєвого циклу покриття. Попередні результати показують, що асфальт на основі лігнину дозволяє значно скоротити вуглецевий слід у порівнянні з його аналогом на основі викопного палива “.

За інформацією компанії, учасники проекту CHAPLIN XL вже “внесли відповідні зміни у виробничий процес, що дозволяють налагодити виробництво біоасфальту на звичайних асфальтових заводах, що дозволило розширити масштаби застосування технології виробництва асфальту на основі лігніну.

Що таке лігнін?

Лігнін – це суміш ароматичних природних полімерів спорідненої будови, що входять до складу клітинної структури більшості наземних рослин, включаючи дерева.

Лігнін є основним структурним компонентом, що відповідає за зв’язування клітин рослин один з одним, тому лігнін можна використовувати для виготовлення клеїв і поверхневих покриттів.

У всьому світі виробляються великі кількості лігніна, який є побічним продуктом обробки деревного матеріалу при виробництві паперу в промислових масштабах.

Причиною того, що папір, особливо газетний, з часом жовтіє, є взаємодія кисню, що міститься в повітрі, і лігніна, що міститься в папері. Таким чином, якість паперу визначається ступенем очищення від лігнину в процесі її виробництва.

У той час як бітум являє собою продукт перегонки сирої нафти, лігнін Dutch від Avantium був вироблений на заводі Asfalt Production Westerbroek в Гронінгені.

“Для широкого застосування лігнину в дорожньому будівництві в майбутньому необхідно, щоб дорожні будівельники могли надати для участі в тендерах фінансові та технічні дані апробування, а також екологічну інформацію, що обґрунтовують застосування біоасфальту, – розповів професор біоекономіки в Утрехтському університеті та координатор проекту CHAPLIN XL Мартін Юнгінгер (Martin Junginger). – Ми також відзначаємо високий міжнародний інтерес до результатів наших випробувань з боку дорожніх будівельників “.

Що таке лігнін?

У рамках проекту компанія Roelofs, яка планує в найближчому майбутньому повністю перейти на використання біоасфальту, також повинна побудувати другу тестову ділянку дороги на шосе № 987.

Для проведення порівняльного аналізу, друга ділянка буде побудована з використанням асфальту на основі традиційного лігніна Kraft, отриманого від одного з фінських виробників паперу.

Лігнін Kraft також є побічним продуктом паперового виробництва.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Які матеріали вторинного перероблення використовують для будівництва доріг в Австралії

Які матеріали вторинного перероблення використовують для будівництва доріг в Австралії

Для виробництва матеріалу для дорожнього покриття торгової марки «Reconophalt» використовуються матеріали високого ступеня перероблення з сукупності відходів декількох видів, що дозволяє скоротити обсяг відходів, що вивозяться на сміттєзвалища.

5 днів.тому

eye-icon

17

comment-icon

0

У Нідерландах з'явилася перша у світі велосипедна доріжка з переробленого пластику

У Нідерландах з'явилася перша у світі велосипедна доріжка з переробленого пластику

Компанія-розробник проекту зі створення першої у світі велодоріжки з переробленого пластику, яка з'явилася в Нідерландах, оголосила про мільйонного велосипедиста, проїхавши по унікальній велодоріжці.

6 Тра 2021, 12:49

eye-icon

19

comment-icon

0

Кар'єрний пісок — супутній цінний матеріал

Кар'єрний пісок — супутній цінний матеріал

Потреба в піску для будівництва швидко зростає. Це стимулює виробництво. Одне з доступних джерел цього будівельного заповнювача — видобуток у кар'єрах.

28 Лип 2020, 13:34

eye-icon

501

comment-icon

0

Advertisement