Що таке лігнін і чи може він замінити бітумне в’яжуче для асфальту
Підрядна організація Roelofs почала роботи з будівництва ділянки траси з використанням біоасфальту, в якому в якості в’яжучого використовується лігнін рослинного походження. За словами розробників, лігнін забезпечить “значне скорочення викидів вуглекислого газу” в дорожньому будівництві.
250-метрова ділянка дороги будується на півночі Нідерландів, на шосе № 987 між Сіддебуреном і Вагенборгеном.
Замість в’яжучого на основі бітуму у верхньому шарі асфальту буде використовуватися лігнін Dutch від нідерландської компанії Avantium, що спеціалізується на розробці інноваційних технологій для виробництва сировини та матеріалів з відновлюваної сировини.
Близько 1000 кг лігніна Dutch від Avantium буде використано в якості замінника традиційного бітумного рідкого в’яжучого.
Старший науковий співробітник компанії Avantium Аннелі Йонгеріус (Annelie Jongerius), відповідальна за впровадження лігніна, прокоментувала цей проект: “Ми раді продемонструвати потенціал нашого лігніна для виробництва біоасфальту. Це відмінний приклад реалізації місії компанії Avantium – замінити хімічні речовини та матеріали, одержувані на основі викопного палива, відновлюваними альтернативами “.
Будівництво цієї ділянки шосе – це демонстраційне випробування, призначене для проекту CHAPLIN XL, метою якого є просування використання лігніна як заміни бітуму в великомасштабних проектах дорожнього будівництва.
Крім компаній Avantium і Roelofs, в число партнерів проекту CHAPLIN XL входять Утрехтський університет, науково-дослідний інститут Wageningen Food & Biobased Research, Центр з вивчення асфальту Asfalt Kennis Centrum, компанія H4A Infratechniek і організація Stichting Biobased Delta.
У компанії Avantium повідомили, що результати випробувань дорожнього покриття на основі лігнину будуть ретельно аналізуватися партнерами проекту CHAPLIN XL з точки зору властивостей дорожнього покриття, техніко-економічної здійсненності, а також з точки зору екологічних переваг. Оцінка буде виконуватися на основі життєвого циклу покриття. Попередні результати показують, що асфальт на основі лігнину дозволяє значно скоротити вуглецевий слід у порівнянні з його аналогом на основі викопного палива “.
За інформацією компанії, учасники проекту CHAPLIN XL вже “внесли відповідні зміни у виробничий процес, що дозволяють налагодити виробництво біоасфальту на звичайних асфальтових заводах, що дозволило розширити масштаби застосування технології виробництва асфальту на основі лігніну.
Що таке лігнін?
Лігнін – це суміш ароматичних природних полімерів спорідненої будови, що входять до складу клітинної структури більшості наземних рослин, включаючи дерева.
Лігнін є основним структурним компонентом, що відповідає за зв’язування клітин рослин один з одним, тому лігнін можна використовувати для виготовлення клеїв і поверхневих покриттів.
У всьому світі виробляються великі кількості лігніна, який є побічним продуктом обробки деревного матеріалу при виробництві паперу в промислових масштабах.
Причиною того, що папір, особливо газетний, з часом жовтіє, є взаємодія кисню, що міститься в повітрі, і лігніна, що міститься в папері. Таким чином, якість паперу визначається ступенем очищення від лігнину в процесі її виробництва.
У той час як бітум являє собою продукт перегонки сирої нафти, лігнін Dutch від Avantium був вироблений на заводі Asfalt Production Westerbroek в Гронінгені.
У рамках проекту компанія Roelofs, яка планує в найближчому майбутньому повністю перейти на використання біоасфальту, також повинна побудувати другу тестову ділянку дороги на шосе № 987.
Для проведення порівняльного аналізу, друга ділянка буде побудована з використанням асфальту на основі традиційного лігніна Kraft, отриманого від одного з фінських виробників паперу.
Лігнін Kraft також є побічним продуктом паперового виробництва.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0