Система 3D нівелювання Topcon для бетоноукладачів

Стaттi Технології

27 Кві 2020, 14:06

eye-icon

135

comment-icon

0

Використання сучасної технології керування бетоноукладачами – це обов’язкова умова для забезпечення високої якості і продуктивності укладання цементобетонних покриттів.

Підрядники підтверджують, що система пропонує виняткову точність позиціонування робочого органу і економію матеріалів

Впровадження 3D системи керування бетоноукладачем Millimetre GPS, підняло планку в цьому сегменті будівельної галузі.

Бетонні дороги, як правило, довговічні, але не вічні. Відбувається закономірний процес старіння, покриття піддається зносу. Через низьку якість цементобетонної суміші, недотримання процедур витримки бетону, режиму догляду за ним, стабілізації земляного полотна або недостатнього зчеплення фінального шару, іноді може відбуватися зміна кольору бетону, лущення, утворення тріщин, раковин і вибоїн.

Укладання цементобетонного покриття – це складний процес, і для досягнення високої якості та довгострокових результатів потрібна наявність певних знань, навичок, спеціального обладнання та передових технологій. Таке покриття, як правило, міцне і довговічне, ніж інші типи поверхонь. Для зменшення ковзання, бетонну поверхню можна зробити рифленою. Єдиним недоліком є ​​те, що для облаштування такого покриття потрібно більше часу.

При укладанні цементнобетонного покриття технологія має вирішальне значення для довговічності дороги

Всі ці нюанси облаштування цементобетонних покриттів змушують підрядників звертатися до технологій, які здатні забезпечити точність, відмінну якість і високу продуктивність.

Технологія має вирішальне значення 

На думку Американської асоціації цементобетонних покриттів (ACPA), технологія має вирішальне значення для укладання бетонних доріг: “Із 1892 року, коли в Америці з’явилося перше цементобетонне покриття, технологія укладання постійно змінюється, вдосконалюється, щоб відповідати поточним і майбутнім запитам”.

Технологія підвищує продуктивність і покращує якість цементобетонних покриттів.

“Ми бачимо прогресивних підрядників … тих, хто сьогодні першими впроваджує технології, та інших, які розуміють, що їм доведеться зробити те ж саме або змиритися з втратою конкурентоспроможності. У нас є технологія, яка забезпечить підрядникам укладання цементобетонного покриття з вражаючою міліметровою точністю”,

– сказав менеджер з будівництва дорожніх робіт , підрозділу Topcon Positioning Systems Брайан Лінгобардо (Brian Lingobardo).

Бетоноукладачі з ковзаючими формами забезпечують високу ефективність при будівництві доріг з бетонним покриттям, злітно-посадкових смуг аеропортів та інших поверхонь, що мають велику площу. Контроль їх робочих параметрів для забезпечення бажаних результатів має вирішальне значення для оптимізації якості та продуктивності робіт. Для вирішення цього завдання Topcon Positioning Systems пропонує систему 3D нівелювання Millimetre GPS.

Система використовує супутникове позиціонування разом з лазерними нівелірами-побудовувачами зон.

Для візуалізації інформації про стан машини передбачена панель оператора із сенсорним екраном. Спеціальні датчики контролюють праву і ліву сторони машини, а також позначку і ухил.

У задній частині укладача встановлюються приймачі для лазерного нівеліра з вбудованою GPS антеною, які контролюють стан машини. Інші компоненти, монтовані на бетоноукладач, включають GNSS-приймач (такий що використовує супутникову систему навігації) і датчики ухилу для контролю передньої частини бетоноукладача.

Система управління бетоноукладачем Topcon Millimetre GPS оснащена лазерним нівеліром-побудовувачем зон. На відміну від стандартного ротаційного лазерного нівеліра, який працює тільки в одній площині, Topcon LZ-T5 передає сигнал, який формує зону побудови висотою 10 м.

Розташований у будь-якому місці в межах зони побудови, датчик керування системою бетоноукладача Millimeter GPS, будує точні дані по всій висоті. Немає необхідності у пересувній щоглі, технологія дозволяє визначати позначку автоматично, навіть якщо відхилення висоти на майданчику досягає 10 метрів. Для майданчиків із значними перепадами висот або які мають велику площу, для охоплення більшої площі і висоти, можна використовувати у зв’язці до чотирьох приймачів для лазерних нівелірів LZ-T5.

Відгуки підрядників: ефективність, точність та економія коштів

Компанії, які використовують 3D систему керування бетоноукладачем Millimetre GPS, відзначають її ефективність.

“Нам не потрібно чекати і платити геодезистам за розмітку, забивати кілки у землю. Ми більше не чекаємо і не платимо співробітникам за те, щоб вони встановлювали струни”,

– розповідає власник компанії Gehring Construction & Ready Mix Кевін Герінг (Kevin Gehring).

Герінг вважає, що фірма домагається кращого вирівнювання дорожнього покриття і експлуатаційних якостей покриття, тому може використовувати фактичні дані, у межах заданого радіусу прямих і кривих ділянок, замість відносно коротких відрізків копірних струн. 

“Нещодавно наша фірма займалася укладанням нової злітно-посадкової смуги на Об’єднаній базі Ендрюс у штаті Меріленд для Борта номер один (Air Force One). Злітно-посадкова смуга мала встановлений для перевірки профілометром допуск, що становить 111 мм на один кілометр. Завдяки системі 3D нівелювання, компанія досягла показника рівності менше ніж 8 мм/км“,

– відзначив акредитований фахівець LEED AP і головний інженер компанії RC Construction (штат Міссісіпі) Скотт Мерчисон (Scott Murchison).

При укладанні нової злітно-посадкової смуги на Об’єднаній базі Ендрюс підрядник досяг показника рівності менше ніж 8 мм/км

При цьому система Topcon Millimeter GPS забезпечує не лише точність укладання, а і дозволяє визначати необхідну кількість матеріалу. 

“Наші результати виявилися набагато кращими, ніж ми очікували. Ми набираємо точну кількість матеріала, який нам потрібен, це економить його вартість і усуває необхідність у переробках”,

– каже менеджер по 3D-моделювання цементобетонних робіт, компанії GLF Construction Corp (штат Флорида) Джейкоб Хедрік (Jacob Headrick).

Джейкоб Хедрік також акцентував увагу на інших перевагах цієї технології, а саме, на економії коштів та окупності вкладень. Так, виконуючи перший проект, компанія змогла заощадити стільки коштів, щоб покрити вартість системи Topcon.

Система 3D нівелювання пропонує ключові переваги. І у Федерального управління шосейних доріг США (FHA) є кілька діючих програм, які спрямовані на те, “… щоб забезпечувалося впровадження і використання інноваційних технологій, які можуть підвищити безпеку та експлуатаційні якості дорожньо-транспортної системи”.

Джерело: www.worldhighways.com

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Нові технології і матеріали, які застосовуються у дорожньому будівництві в Україні

Нові технології і матеріали, які застосовуються у дорожньому будівництві в Україні

У 2020 році на українських дорогах застосовують безліч нових технологій і методів. Деякі з них - вперше. Майданчиком для впровадження інновацій стало виконання програми "Велике будівництво". Віброрезонансна деструктурізація, укочюваний бетон, використання шлаків, ущільнення бетону віброрейкою - розповідаємо про технології, які застосовують на дорогах України.

8 Лис 2020, 21:27

eye-icon

87

comment-icon

0

Trimble та Boston Dynamics вчать робопеса працювати на будмайданчиках

Trimble та Boston Dynamics вчать робопеса працювати на будмайданчиках

Спільна команда фахівців Trimble і Boston Dynamics працює над створенням рішення, яке дозволить використовувати робопеса Spot на будівельних майданчиках.

23 Жов 2020, 10:08

eye-icon

45

comment-icon

0

Roxi: як працюють технології штучного інтелекту у цементно-бетонній галузі

Roxi: як працюють технології штучного інтелекту у цементно-бетонній галузі

Інтелектуальна програма Roxi підключається до датчиків зрілості бетону Giatec SmartRock і направляє сигнал тривоги, якщо при застиганні спроєктованої бетонної суміші відбувається відхилення від графіку набору міцності. Програма допомагає скоротити час, необхідний для випробування бетонної суміші, і своєчасно попереджає про будь-які зміни в ній.

15 Жов 2020, 13:43

eye-icon

105

comment-icon

0

Advertisement