Сучасний погляд на безпеку робочого автомобіля

Галузi Стaттi

30 Сер 2021, 08:42

eye-icon

54

comment-icon

0

Системи безпеки робочих автомобілів визначають безпеку робочих майданчиків

Функція виявлення об'єктів у «сліпій» зоні на боці пасажира Side Guard Assist у складі системи активної безпеки Detroit Assurance допомагає зробити вантажівки Western Star 49X більш безпечними
Функція виявлення об’єктів у «сліпій» зоні на боці пасажира Side Guard Assist у складі системи активної безпеки Detroit Assurance допомагає зробити вантажівки Western Star 49X більш безпечними

Робочі автомобілі є одним з найбільш поширених видів техніки. Їх можна побачити на будь-якому будівельному або промисловому майданчику. Їх використовують для транспортування матеріалів, в якості шасі автокранів, для перекачування бетонної суміші, для вивезення і вторинної переробки сміття. Їм доводиться втискуватися в тісні простори, пересуватися по ділянках, на яких переміщуються пішоходи, їздити по міських вулицях. Тому ці універсальні машини повинні бути по можливості максимально безпечними як для водіїв, так і для тих, хто знаходиться навколо них. Щоб забезпечити максимальну безпеку машин, кожен виробник робочих автомобілів застосовує свої власні підходи до проектування та використання технологій.

Перший крок до безпеки — це міцна і надійна підстава

Області застосування та умови, в яких експлуатуються робочі автомобілі, потребують наявності міцної та надійної підстави. Мається на увазі шасі, здатне витримати всі удари та поштовхи, незалежно від того, на якому об’єкті ваша вантажівка буде використовуватися сьогодні. На думку шведської компанії-виробника важких вантажівок Volvo Trucks потрібно пам’ятати про те, як шасі та різні кузови поєднуються один з одним і при цьому потрібна оцінка безпеки експлуатації.

“Виробники робочих автомобілів здебільшого виробляють тільки кабіну і шасі. Після того, як вантажівка покинула завод зі складання, вони не контролюють, що надбудовується на шасі, який буде встановлено кузов, — говорить менеджер з просування продукції Volvo Trucks Енді Хенсон (Andy Hanson). – Щоб машина не використовувалася в тих областях застосування, де умови експлуатації можуть зробити негативний вплив на загальні робочі характеристики транспортного засобу, компанія Volvo співпрацює з виробниками кузовів як на етапі проектування, так і після того, як виріб відвантажили з заводу “.

Енді Хенсон підкреслив, що компанія встановлює вдосконалену динамічну систему стабілізації VEST (Volvo Enhanced Stability Technology) не на певні моделі, а на всі вантажівки, незалежно від області їх застосування. Таким чином інженери компанії отримують можливість перевірити, як різні умови експлуатації впливають на системи безпеки на кожному виді шасі.

Для порівняння, американська компанія-виробник вантажних автомобілів Autocar за словами її президента Джима Джонстона (Jim Johnston), робить акцент на проектуванні та виготовленні машин за технічними вимогами замовників для конкретних областей застосування, що вносить певні корективи в застосовувані підходи. Проте, в центрі уваги як і раніше залишається міцне і безпечне шасі.

“Існує не так багато робочих автомобілів великої вантажністю, які здатні виконувати кілька абсолютно різних завдань. Найважливіше завдання, що стоїть перед галуззю, досить просте: забезпечити, щоб вантажівки спочатку були спроектовані правильно, мали міцну підставу, на якій були б встановлені всі компоненти та системи вантажного автомобіля, і переконатися в тому, що кузова будуть встановлюватися на шасі без проблем, — розповідає Джим Джонстон. – Спроби адаптувати вантажівку для інших застосувань або встановити інші компоненти та системи після того, як вантажівка зійшла із заводського конвеєра, знижують його ефективність, і можуть негативно вплинути на його безпеку. Ми проектуємо наші вантажівки таким чином, щоб вони спочатку відповідали всім встановленим вимогам, тому компанії, яка виробляє кузова, не потрібно буде щось демонтувати або змінювати “.

За словами Джима Джонстона, проектування за індивідуальними вимогами замовника на заводі-виробнику гарантує, що всі необхідні модифікації, що стосуються кузова, електричних систем або інших компонентів, будуть виконані з урахуванням майбутнього використання машини, і всі необхідні компоненти будуть встановлені на етапі виготовлення машини.

За словами менеджера з продукції американської автомобілебудівної компанії Mack Тіма Урінкла (Tim Wrinkle), розуміння специфіки конкретних областей застосування і потенційних загроз безпеки, які можуть виникнути на робочому майданчику, допомагає при проектуванні компонентів, які використовуються у вантажівках, що випускаються компанією Mack. Впровадження функцій безпеки на етапі проектування машини допомагає підвищити рівень безпеки водія та оптимізувати баланс витрат і доходів. Навіть дрібниці, які здаються несуттєвими, можуть мати величезне значення.

“Наприклад, компанія Mack пропонує встановити обмежувач перемикача швидкості, який буде спрацьовувати при піднятому кузові, щоб водії не забували опускати кузов перед тим, як виїхати з будівельного майданчика, — розповідає Тім Урінкл. – Це допомагає уникнути ситуації, коли вантажівка вдаряється піднятим кузовом об наземну конструкцію, наприклад, міст, або зачіпає лінію електропередач “.

Представник сімейства вантажівок Western Star 49X
Представник сімейства вантажівок Western Star 49X

Фактори безпеки повинні враховуватися при проектуванні всіх компонентів автомобіля

Безсумнівно, фактори безпеки враховуються при проектуванні не тільки шасі. Це невіднятна частина всього процесу створення вантажівки, призначеного для сучасних робочих майданчиків.

Наприклад, американська автомобілебудівна компанія Daimler Trucks North America нещодавно представила розроблену з нуля лінійку вантажівок Western Star 49X, в яких безпека, починаючи від варіантів фар робочого світла і закінчуючи безліччю корисних функцій, вважається одним з основних елементів.

“Кут світіння світлодіодних фар робочого світла Dual Stage Intelligent становить 45 градусів. Фари оснащені внутрішньою системою обігріву, що запобігає їх обмерзанню і запотіванню, забезпечуючи хорошу видимість в будь-яких погодних умовах, — говорить менеджер з маркетингу компанії Daimler Грег Трейнен (Greg Treinen). У вантажівках 49X використовується цільне вітрове скло, яке є одним з найбільших на ринку, а також похилий капот і трисекційне заднє вікно. Таким чином ми забезпечили відмінну оглядовість з кабіни, щоб весь простір навколо машини легко проглядався “.

Дзеркала заднього виду — це не те, що першим приходить на розум при розгляді питань безпеки, а у вантажних автомобілях 49X система зовнішніх дзеркал заднього виду C-Bar є ключовим елементом безпеки та оглядовості. Місце кріплення дзеркал на дверях кабіни та посилені елементи кріплення дозволяють запобігти вібрації дзеркал, граючи важливу роль у забезпеченні безпеки.

«Нуль аварій і нещасних випадків» є однією з корпоративних цілей групи компаній Volvo Group. Ця мета поширюється і на вантажні автомобілі, що випускаються відповідним підрозділом Volvo Group. За словами Енді Хенсона, великотоннажні вантажні автомобілі сімейства VHD виробництва Volvo Trucks оснащені елементами як пасивної, так і активної безпеки. Сюди відносяться вибір місця розміщення двигуна і трансмісії, розширені лонжерони, що забезпечують низьке розташування центру тяжкості, більш похилий капот для кращої оглядовості.

“Завдяки розташуванню двигуна і трансмісії на малій висоті запобігається небезпека їх проникнення в кабіну при лобовому зіткненні, — пояснив Енді Хенсон. – Крім того, для виготовлення вантажівок VHD використовується високоміцна сталь і застосовуються дуже жорсткі виробничі допуски. Ця міцна і щільна конструкція з відмінною звукоізоляцією забезпечує акустичний комфорт в кабіні, знижуючи стомлюваність водія і зменшуючи кількість відволікаючих чинників “.

Щоб забезпечити безпеку у своїх вантажівках, компанія Mack приділяє особливу увагу міцності кабіни. За словами Тіма Урінкла, тягачі сімейства Mack Granite перевершують чинні вимоги до удароміцності при перекиданні, а також внутрішні стандарти компанії, що стосуються міцності передньої стійки та задньої стінки кабіни. При проектуванні вантажівок Granite була також добре продумана безпека при вході в кабіну і виході з неї.

“Інженери компанії створили умови для безпечного входу в кабіну і виходу з неї. Три точки контакту при вході в кабіну і виході з неї забезпечуються внаслідок безперервних по всій довжині зовнішніх поручнів і внутрішньої ручки, змонтованої на дверях кабіни. Це рішення є стандартним для всіх моделей сімейства Granite, – розповідає Тім Урінкл. Тягачі сімейства Granite відрізняються малою висотою від землі до підлоги кабіни. Відстань між сходами враховує мінімальну і максимальну довжину кроку, забезпечуючи безпечний вхід і вихід “.

За словами Джима Джонстона, при розв’язанню питань, пов’язаних з безпекою, для компанії Autocar важливо знати, де і як клієнти будуть використовувати машини, компанії. Ключовим елементом процесу проектування для компанії є вивчення області застосування, умов експлуатації вантажівки та умов на робочому місці оператора.

“Процес проектування вантажних автомобілів з урахуванням безпеки їх експлуатації починається з вивчення характеру діяльності кожного замовника та особливих потреб у кожній конкретній області застосування, оскільки кожна область застосування, будь то перекачування бетонної маси, вивезення відходів, водоструминне очищення або заправка літака паливом, має свої особливості, — говорить Джим Джонстон. – Умови експлуатації часто випускаються з виду, але для нас вони мають велике значення та обов’язково враховуються при проектуванні. Міркування, що стосуються умов експлуатації, можуть, наприклад, змусити встановити більш потужну систему кондиціонування повітря, більшу кількість конденсаторів, додаткову звукоізоляцію або систему вентиляції.

“Проектування робочого автомобіля, призначеного для конкретного застосування, вимагає використання конструктивних елементів, які полегшать роботу оператора. Це може бути конструктивне рішення, що забезпечує хорошу оглядовість, оптимальний радіус повороту, простору кабіну, а також встановлення інших засобів, що дозволяють максимально зменшити кількість факторів, що знижують увагу і підвищують стомлюваність водія “, – додає Джим Джонстон.

Потужна вантажівка DC-64M виробництва компанії Autocar
Потужна вантажівка DC-64M виробництва компанії Autocar

Сучасні технології розширюють вибір засобів безпеки

Спектр технологічних засобів, що використовуються у вантажних автомобілях, постійно розширюється, і багато з них, будь то інноваційна трансмісія, або просто звуковий сигнал заднього ходу, або автоматична система екстреного гальмування, успішно доповнюють арсенал засобів безпеки.

За словами Тіма Урінкла, системи активного кермового управління, такі як система Command Steer компанії Mack, допомагають підвищити рівень безпеки, надаючи водієві можливість більше зосередитися на своїй роботі.

“Водіння важкої вантажівки вимагає уваги та фізичних зусиль, а використання системи активного кермового управління Mack Command Steer, яка доступна для моделей Mack Granite зі зміщеною назад передньою віссю, показало 85-відсоткове зниження зусиль, необхідних для управління вантажівкою при водінні — розповідає Тім Урінкл. – Зниження стомлюваності та м’язової напруги сприяє підвищенню безпеки та збільшенню продуктивності праці водіїв “.

У компанії Volvo Trucks також приділяють особливу увагу умовам на робочому місці водія і продовжують працювати над зменшенням числа факторів, що відвертають увагу, і створенням комфортних умов на робочому місці. За словами Енді Хенсона, автоматична коробка передач Volvo I-Shift допоможе зменшити кількість відвертаючих чинників і підвищити безпеку.

«Водієві більше не потрібно перемикати швидкості вручну, він може тримати обидві руки на кермі та зосередитися на обставинах за межами кабіни», – зазначив Енді Хенсон.

Автоматизацією інших важливих систем, наприклад, системи склоочисників і фар головного світла, часто нехтують, а це може принести певну користь. Наприклад, під час їзди по будмайданчику з безліччю перешкод водієві не доведеться відволікатися на ці речі, а можна буде зосередитися на поставленому завданні.

За словами Джима Джонстона, одним з найефективніших факторів забезпечення безпеки, який може бути на вантажному автомобілі, є водій, який здатний не відволікаючись повністю контролювати роботу свого автомобіля.

“Ключем до проектування безпечних вантажних автомобілів є інтеграція множинних функцій безпеки та інших технологічних засобів, що перетворюють кабіну сучасної вантажівки в передовий комунікаційний центр, — зазначив Джим Джонстон. – З усім тим, скільки б функцій безпеки ви не встановили на вантажівці, робота на машині не стане безпечнішою, якщо інструментарій оператора вимагає більше уваги до цих функцій, ніж до роботи “.

Корисні додаткові компоненти допомагають водіям розпізнати потенційні проблеми, пов’язані з автомобілем, і все краще справлятися з аварійними ситуаціями в екстремальних випадках. У безкапотних вантажних автомобілях виробництва компанії Autocar, призначених для важких умов експлуатації, можна скористатися перевагами вдосконаленої системи допомоги водієві Advanced Driver Assistance System (ADAS). Зазначена система включає функції автономного автоматичного гальмування, попередження про зіткнення, виявлення об’єктів у сліпих зонах і багато іншого.

За словами Грега Трейнена, вантажівки Western Star, що вийшли на ринок, 49X оснащені пакетом систем безпеки Detroit Assurance, що включає різні опції. Наприклад, функція виявлення об’єктів у «сліпій» зоні на боці пасажира Side Guard Assist, використовує цілий ряд методів для розпізнавання пішоходів та інших об’єктів, що опинилися в «сліпій» зоні. Система допомоги при екстреному гальмуванні Active Brake Assist, система адаптивного круїз-контролю при русі на низьких швидкостях Adaptive Cruise Control-to-Zero MPH та інші функції допомагають знизити небезпеку для операторів, робітників, пішоходів і водіїв інших транспортних засобів.

Компанія Volvo також представила елемент активної безпеки — систему попередження про небезпеку зіткнення Volvo Active Drive Assist (VADA) 2.0, яка пропонується в якості опції для вантажівок серії VHD. “Ця система безпеки на базі камер і радарів включає функції автоматичного екстреного гальмування пріоритизації попереджень, систему адаптивного круїз-контролю, і може працювати паралельно з системою попередження про виїзд за межі смуги руху, — пояснив Енді Хенсон. За словами Енді Хенсона, все більш популярними у вантажних автомобілях стають також системи заднього виду на базі відеокамер.

Тім Урінкл зазначив, що на вантажівках Mack Granite електронна система допомоги водієві Bendix Wingman Fusion на базі камер і радарів пропонується разом з системою контролю стійкості Road Stability Advantage, що забезпечує повний електронний контроль стійкості внаслідок використання чинних датчиків швидкості ABS, датчиків На крутих поворотах або при різких маневрах система переводить дросель в неробочий стан і вибірково пригальмовує колеса, щоб запобігти можливому перекиданню автомобіля.

Великотоннажний вантажний автомобіль сімейства VHD виробництва компанії Volvo
Великотоннажний вантажний автомобіль сімейства VHD виробництва компанії Volvo

Оцінка потреб у безпеці з боку покупців

“Безпека при виробництві робіт — запорука стабільності бізнесу і позитивних результатів діяльності, — говорить Тім Урінкл. – Підвищення рівня безпеки шляхом розвитку корпоративної культури та використання безпечного обладнання допомагає зменшити плинність кадрів і утримати водіїв, а також зменшити витрати на страхування. Початкові вкладення в сучасні системи безпеки переважують витрати, пов’язані з аваріями та іншими інцидентами, які зачіпають як водіїв, таки та вантажі, обладнання або інші транспортні засоби “.

За словами Енді Хенсона, підвищення безпеки може бути пов’язане з деякими додатковими витратами, але перш ніж відмовлятися від таких витрат, покупці повинні співвіднести ці витрати з потенційними витратами, пов’язаними з травмами та псуванням майна, а також з підвищенням витрат на страхування. Багато функцій вже включені в базову комплектацію вантажних автомобілів Volvo, і в автомобілі інших виробників. Перш ніж вибирати варіанти систем безпеки, Енді Хенсон радить вивчити конструктивні особливості машин. “Наприклад, система запобігання фронтального зіткнення буде неефективною, якщо на подовженні передньої секції шасі вантажівки встановлено барабан для намотування шланга. Або система виявлення об’єктів у «сліпих» зонах може не працювати, якщо плужний снігоочисник на вантажівці має крило, що блокує дію радара, — каже Енді Хенсон. – Розробка та виготовлення робочого автомобіля потребує ретельного планування та здатності інтегрувати безліч систем для різних постачальників “.

За словами Джима Джонстона, процес планування починається з встановлення міцних зв’язків з виробниками для опрацювання проблемних моментів і оцінки виробничих потреб. В ході своїх досліджень компанія Autocar спирається на потреби клієнтів, а при пошуку рішень орієнтується на практичні підходи, в тому числі для розв’язання проблем, пов’язаних з безпекою, бо вони можуть відрізнятися від однієї області застосування до іншої, від одного клієнта до іншого.

“Ми співпрацюємо з нашими клієнтами, навчаємо основний персонал клієнтів розумінню переваг процесу, що застосовується компанією Autocar, і використанню функціональних можливостей наших вантажних автомобілів. Ми несемо відповідальність за наші вантажівки протягом усього терміну їх експлуатації та підтримуємо з нашими клієнтами партнерські зв’язки на всіх етапах життєвого циклу наших виробів “, – сказав Джим Джонстон.

На думку Грега Трейнена, при виборі вантажного автомобіля покупці повинні оцінювати його безпеку, виходячи з цілісного бачення. «Повне уявлення про те, яким чином покупець зможе забезпечити безпеку свого оператора і людей, що знаходяться поблизу машини, дає вивчення всіх деталей, починаючи від оглядовості, і закінчуючи входом в кабіну і виходом з неї, комфортом оператора для попередження його втоми, разом із пропонованими системами активної безпеки».

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Якісна асфальтобетонна суміш у потрібній кількості в потрібний час

Якісна асфальтобетонна суміш у потрібній кількості в потрібний час

У цій статті йтиметься про те, наскільки важливо при проєктуванні асфальтобетонного заводу продумати все до дрібниць, щоб створити установку, здатну задовольнити різні запити клієнтів.

21 Лют 2022, 11:10

eye-icon

39

comment-icon

0

Чотири проблеми в гірничодобувній промисловості, які доведеться вирішувати вже в найближчому майбутньому

Чотири проблеми в гірничодобувній промисловості, які доведеться вирішувати вже в найближчому майбутньому

У найближчому майбутньому гірничодобувну промисловість очікує безліч цікавих змін. Вже сьогодні ми бачимо, які переваги дають нові технології, і як вони впливають на безпеку, продуктивність і сталий розвиток.

17 Лют 2022, 10:00

eye-icon

77

comment-icon

0

Чи готові наші автомобільні дороги до появи безпілотних автомобілів?

Чи готові наші автомобільні дороги до появи безпілотних автомобілів?

Абревіатури CAV, V2X, C-ITS, CCAM різні, але всіх їх об'єднує те, що вони позначають взаємодію між дорожньою інфраструктурою і транспортними засобами, спрямоване на підвищення ефективності регулювання транспортних потоків, зниження викидів від автотранспорту, а також підвищення безпеки руху і поліпшення комфорту під час поїздки.

13 Січ 2022, 10:38

eye-icon

33

comment-icon

0

Advertisement