Topcon для дорожньої техніки: як придбати обладнання та отримати якісний сервіс в Україні

Інтерв'ю Стaттi

27 Сер 2020, 10:24

eye-icon

90

comment-icon

0

У розвинених країнах все ширше застосовують автоматичні системи нівелювання у сфері дорожнього будівництва. Таке обладнання доступне і в Україні. Переваги новітніх технологій уже встигли оцінити лідери дорожньо-будівельної галузі. В Україні працює офіційний представник компанії Sokkia-Topcon – ТОВ “Укргео-Проєкт”. 

На запитання журналіста порталу “ЗАПОВНЮВАЧІ” відповідає експерт – начальник відділу технічної підтримки компанії “Укргео-Проєкт” Євген Штонда.

– Що конкретно з технологій для нівелювання дорожньої техніки можна придбати в Україні?

– Компанія “Укргео-Проєкт” – спеціалізований дилер систем керування Sokkia Topcon. У нас є апаратура для всього переліку дорожніх машин: від бульдозерів, екскаваторів, грейдерів, які першими заходять на майданчик, і до котків, які підбивають останню риску при будівництві дороги. Також є апаратура, яка спрощує, прискорює геодезичні дослідження, проєктування та контроль за ходом будівництва – тахеометри, роботизовані тахеометри з лазерними сканерами, GPS-приймачі тощо. 

– Наскільки проблематично придбати таке обладнання, адже виготовляють його за кордоном? 

– З моменту укладання договору усі турботи з доставки, розмитнення та інше стають нашими. Покупець отримує готовий результат. Купуючи систему, клієнт водночас отримує її монтаж, налаштування, навчання і технічний супровід.

– Як відбувається розрахунок? Які істотні умови передбачає договір?

– Зазвичай кожен договір індивідуальний. Усі положення оговорюються під час переговорів. В одних випадках буває передоплата – повна або часткова. Було й так, що розрахунок проводили після того, як система вже запрацювала. 

– Де знаходяться центри з монтажу апаратури на машину? Мабуть, це складна технічна процедура.

– Ми почали поставки минулого року. Автоматика нівелювання не так поширена, як скажімо легкові автомобілі. Поки що центр у Києві – єдиний в Україні. Але це ніяким чином не впливає на оперативність та географію проведення сервісних робіт. Щоб встановити ту чи іншу систему, клієнту не треба везти кудись техніку. У нас є добре обладнана майстерня на колесах. Ця мобільна майстерня повністю автономна. Вона обладнана всім необхідним: має стелажі, інструменти, монтажний стіл, електричний генератор. Тож наші фахівці приїдуть у будь-яке місце, зручне клієнту – хоч до гаража, хоч у поле – змонтують обладнання, встановлять програмне забезпечення. На все вистачить одного-двох днів. Одразу після завершення клієнт може завести машину і почати роботу. 

– Для виконання різних робіт застосовуються однакові технології. Чим же відрізняються комплекти обладнання для різних типів техніки?

– Пульт керування, тобто фактично – блок обробки інформації, GPS-антена, роботизований тахеометр, основний кабельний шлейф – практично однакові для більшості машин. Є деякі відмінності у керуванні гідравлічним обладнанням. Наприклад, у комплекті для бульдозера і грейдера є електроклапан, датчик продовжного і поперечного нахилу відвала; для фрези, асфальтоукладача, котка – інші набори датчиків та перемикачів. 

На більшість машин у якості основи встановлюється забезпечення 3D-MC. Це програма роботи в машинах, універсальна для всіх типів. Досить при монтажі вказати на пульті тип машини, конфігурацію: роботизований тахеометр, GPS, інше, і програма сама активує потрібні функції.

Зазвичай, на тій техніці, де обладнання спочатку було встановлено, там воно і працює. Але у разі необхідності його можна переустановити. Наприклад, із бульдозера на дорожню фрезу. Тоді в програмі будуть активовані інші функції. Або, скажімо, клієнт вирішив модернізувати систему і встановити датчик 3D-MC2. У такому випадку йому не доведеться замінювати вже прокладений пучок кабелів, бо той призначений для всіх систем. Досить під’єднати декілька фішок, і машина працюватиме вже з датчиком 3D-MC2.

– Яку підтримку клієнтам надає дилер?

– Підтримка починається від початку монтажу. Його виконуємо разом із клієнтом, щоб надалі за потреби він мав змогу власноруч змінити налаштування або переставити обладнання на іншу машину. Наші фахівці показують, як калібрувати систему: заміри положення щогли з лівого та правого боку робочого інструменту, похилої відстані від верху щогли з GPS-антеною до кромки леза відвалу тощо. При цьому перенавчання або підвищення кваліфікації не потрібне. Ми навчаємо оператора користуватись програмним забезпеченням.  Пояснюємо, як готовий проєкт перекласти у формат, зрозумілий для машини. 

Глибокі спеціальні знання щодо цього не потрібні. У програмі все зроблено максимально просто та доступно. Щоб машиніст міг, лише поглянувши на екран, побачити, яке обладнання працює, чи є зв’язок, тощо. Якщо всі піктограми зелені, значить все працює у штатному режимі. Якщо якась з них “почервоніла”, значить відповідний елемент не працює. Тоді клієнт зв’язується телефоном з нами, і ми спільно налагоджуємо роботу системи. Якщо дистанційно проблема не вирішується, швидко приїздимо, проводимо налаштування, додаткове навчання, запуск машини. Це все не потребує додаткової оплати.

Крім обладнання, яке було встановлене в Україні, є ще машини оснащені автоматикою Topcon, які були в експлуатації і придбані за кордоном. Для такої техніки ми також надаємо супровід. Дилерська мережа по всьому світу велика. Якщо система вийде з ладу, клієнт отримає підртимку будь-де. Наприклад, компанія “Автомагістраль-Південь” працювала у Молдові. Там підтримку надає місцевий дилер. Адже головна компанія  у нас одна – Topcon. Впродовж гарантійного терміну усе обладнання – електронне і гідравлічне обслуговується безоплатно. А супроводження програм взагалі не має обмежень у часі. Його перевстановлення, оновлення на весь час безоплатне.

– Як саме проводиться оновлення програм: через інтернет, флеш-накопичувач чи у інший спосіб?

– Оновлення ми проводимо виключно через сервісний кабель або флеш-накопичувач. Тому, що при інших способах може порушитися зв’язок. Тоді програма не встановиться і доведеться перепрошивати сам блок керування. Більшість апаратів взагалі не потребує оновлення. Наприклад, датчики MC2 знаходяться у литому алюмінієвому корпусі. Вони повністю автономні, захищені і не мають якихось можливостей для зовнішнього калібрування. Так само не потребують оновлення датчики поперечного, подовжнього положення на машині.

– Наскільки часто слід проводити сервісне обслуговування?

– Якщо комплект на базі GPS, то ТО взагалі не потрібне. Коли виходить чергове програмне оновлення, то воно доповнює те, що вже встановлене. Наприклад, проходить зміна чи поліпшення певних складових, або додавання функцій. Скажімо, випущено новий GPS-приймач. Тоді у новій версії прошивки додаються його параметри. Програмне забезпечення можна оновити. Але це – на розсуд замовника. Можна і далі використовувати стару версію програми. Іноді бувають форс-мажори: наприклад – обрив кабелю або клієнт неакуратно знімав обладнання, коли переставляв на іншу машину, і пошкодив якісь роз’єми. Тоді приїздимо і вирішуємо проблему: або замінюємо кабель, або перепаковуємо його, встановлюємо новий роз’єм.

– Наскільки тривалий термін експлуатації у приладів? Чи потребують з часом заміни деталі обладнання?

– Гарантійний термін – один рік. Щоб не зіпсувалась електроніка від стрибків напруги, розрядів, замикань при пошкодженні силового кабелю чи інших ушкоджень, на живленні встановлюються додаткові запобіжники. Звісно, при недбалій експлуатації будь-яке обладнання можна вивести з ладу дочасно. Але практика показала, що фактично прилади працюють багато років. 

– Чи може, скажімо, зловмисник, вкрасти або пошкодити прилади?

– Цінні компоненти розміщені безпосередньо у кабіні. В комплекті є захищений кейс. Коли машину відправляють на ТО або залишають на ніч на полігоні, цінні компоненти кладуть до кейса і забирають із собою. В Україні бували випадки, коли у клієнтів крали тахеометри. Але, слід пам’ятати, що усі прилади мають серійні номери. Тому, коли щось із вкраденого з’являється на сервісі, це легко розкривається навіть через 4 роки. Topcon робить усе, щоб продукція компанії приносила користувачеві максимальний економічний ефект, а використання було зручним і безпечним. 

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Metso Outotec: процес об'єднання та робота під час пандемії - інтерв'ю з президентом компанії Пекка Ваурамо

Metso Outotec: процес об'єднання та робота під час пандемії - інтерв'ю з президентом компанії Пекка Ваурамо

Інтерв'ю з президентом і генеральним директором об'єднаної компанії Metso Outotec, паном Пекка Ваурамо (Pekka Vauramo). Нагадаємо, реорганізація Metso Corporation і об'єднання компаній Minerals і Outotec, що входять до складу корпорації, завершилася 30 червня 2020 року.

28 Січ 2021, 14:54

eye-icon

64

comment-icon

0

5 правил для керівників: як пройти кризу без втрат

5 правил для керівників: як пройти кризу без втрат

У нинішній ситуації складно усім: і великому бізнесу, і середньому, і малому. Пропонуємо 5 ключових правил для керівника від Зака ​​Хаттеріка, засновника школи лідерства і підготовки керівних кадрів.

8 Кві 2020, 12:40

eye-icon

63

comment-icon

0

Зміни ConExpo-Con/Agg 2020

Зміни ConExpo-Con/Agg 2020

Мері Ергольц (Mary Erholtz), віце-президент з маркетингу Superior Industries, яка обіймає посаду голови ConExpo-Con/Agg 2020 в інтерв'ю журналу P&Q розповіла про зміни, на які відвідувачі можуть очікувати на виставці 10-14 березня 2020 року, а також про те, чого чекати на ConExpo-Con/Agg у 2023 році та пізніше.

5 Лют 2020, 10:21

eye-icon

85

comment-icon

0

Advertisement