У Малайзії вперше використовується сучасна технологія BIM для реалізації масштабного дорожньо-будівельного проєкту

Будiвництво Стaттi

8 Лис 2020, 09:35

eye-icon

38

comment-icon

0

Однією з важливих складових успішної реалізації масштабного проєкту будівництва автомагістралі Пан Борнео в Малайзії є використання сучасних технологій при плануванні, проєктуванні та будівництві.

Будівництво нового шосе відкриває можливості для відвідування Національного парку Танджунг Дату і полегшує транспортне сполучення з селом Телок Мелано
Будівництво нового шосе відкриває можливості для відвідування Національного парку Танджунг Дату і полегшує транспортне сполучення з селом Телок Мелано

Проєкт будівництва нової автомагістралі, що реалізується на острові Борнео, на якому розташовуються землі трьох держав: Малайзії, Індонезії та Брунею, є частиною плану, прийнятого малазійським урядом з метою розширення економічних можливостей Східної Малайзії. Даний план був вперше представлений малазійським урядом у 2014 році та передбачав розширення чинного двосмугового магістрального шосе, що проходить по території Саравак, найбільшого штату в Малайзії.

Нова автомагістраль отримала назву шосе Пан Борнео, і попри масштаби її будівництва і розмір інвестицій, проїзд по новій автомагістралі буде безкоштовним. Довжина автомагістралі становить всього 1060 км. Шосе проходить через територію, покриту вологими тропічними лісами. Ділянка, що з’єднує рибальське село Телок Мелано і Мерапок, проходитиме по території Національного парку Танджунг Дату. Перший етап фінансованого малазійським урядом проєкту, бюджет якого становить 3,71 млрд доларів США (16,15 млрд малазійських рінггітів), передбачає будівництво ділянки довжиною 786 км. Після завершення робіт ділянка матиме дві смуги для руху в обох напрямках.

При реалізації проєкту будівництва шосе Пан Борнео вперше використовується технологія інформаційного моделювання будівель і споруд BIM (Фото люб'язно надано фірмою Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd)
При реалізації проєкту будівництва шосе Пан Борнео вперше використовується технологія інформаційного моделювання будівель і споруд BIM (Фото люб’язно надано фірмою Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd)

Будівництво шосе почалося у 2015 році. Після завершення будівництва шосе Пан Борнео стане для штату життєво важливою артерією, що забезпечує більш зручне транспортування товарів регіоном. Шосе відіграватиме ключову роль в економічному розвитку регіону поряд з новими можливостями, які отримає місцевий бізнес. Модернізація автомобільного сполучення поліпшити доступ до цього регіони країни з його тропічними лісами та парковою зоною, що охороняється, а також відкриє можливості для розвитку екологічного туризму в Малайзії.

Початковий графік проєкту передбачав завершення будівельних робіт у 2021 році. Однак терміни завершення проєкту можуть бути перенесені через глобальну пандемію Covid-19, що викликала тимчасову зупинку будівельних робіт. Але коли шосе буде готове до експлуатації, його нова чотирьох смугова двостороння проїжджа частина стане ключовим транспортним сполученням у цьому регіоні.

При розробці плану з будівництва шосе Пан Борнео, уряд Малайзії зробив сміливий крок вперед, прийнявши рішення про використання сучасних технологій для планування, проєктування і будівництва цього важливого інфраструктурного об’єкта. Компанії-партнери, які беруть участь у реалізації цього проєкту, використовують системи інформаційного моделювання будівель і споруд (BIM). Сучасні системи використовуються не тільки для планування, проєктування і будівництва. Планується продовжити використання цих сучасних технологій для експлуатації та утримання шосе в майбутньому.

Це перший дорожньо-будівельний проєкт в Малайзії, в якому використовується технологія BIM, інтегрована з геоінформаційною системою ГВС. Інтеграція була виконана для створення системи інформаційного моделювання для дорожніх проєктів (HIM), яка використовувалася при реалізації першого етапу будівництва – ділянки шосе протяжністю 786 км. Можливо, Малайзія стала першою країною, де такий підхід використовувався для будівництва інфраструктурного об’єкта такого масштабу.

Враховуючи екологічну вразливість більшої частини територій, по яких буде проходити майбутнє шосе, проєктувальники та будівельники проявляють особливу обережність, намагаючись звести до мінімуму вплив будівельних робіт на навколишнє середовище. Для оптимізації процесу проєктування використовуються сучасні інструментальні програмні засоби, розроблені компанією Bentley Systems.

Беручи до уваги величезний обсяг проєктних робіт, управління даними для проєктування та будівництва, що генеруються в ході реалізації проєкту, здійснюється за допомогою підключеного середовища даних (CDE). Бере участь у реалізації проєкту проєктно-конструкторська фірма Lebuhraya Borneo Utara (скорочено – LBU) зупинила свій вибір на компанії Reveron Consulting, партнера Bentley Channel, що надала допомогу при адаптації технології, розробленої компанією Bentley для проєктування, будівництва

Рішення використовувати для реалізації найбільшого інфраструктурного проєкту в Сараваку сучасну систему BIM і передову цифрову технологію було досить амбітним. Автомагістраль Пан Борнео стала першим проєктом, для реалізації якого використовувалася ця складна цифрова технологія, що стала для Малайзії показовим прикладом використання технології в дорожньо-будівельній галузі.

На початковому етапі реалізації проєкту найвідповідальнішим рішенням був вибір пакету технологій. “Перед нами стояло завдання знайти життєздатне рішення, здатне забезпечити на території штату для людей надійну і високо пропускну автомагістраль, яка залишиться такою і через 30 і через 40 років. Потрібна була система, яка буде найкращим чином сумісна з нашою цифровою архітектурою. З цим впоралася AssetWise “,

– розповідає Раві Кока (Ravi Koka), керівник компанії Reveron Consulting.

Кучинг, столиця малазійського штату Саравак, тільки виграє від майбутніх поліпшень у сфері транспортного сполучення (Фото люб'язно надане Імраном Ахмедом (Imran Ahmed), Dreamstime.com)
Кучинг, столиця малазійського штату Саравак, тільки виграє від майбутніх поліпшень у сфері транспортного сполучення (Фото люб’язно надане Імраном Ахмедом (Imran Ahmed), Dreamstime.com)
Для управління 3D-даними для проєктування та виявлення накладок на ранніх стадіях реалізації проєкту компанії LBU і Reveron використовували пакет ProjectWise, розроблений компанією Bentley. Це допомогло зменшити кількість перероблення, а також спростити процес управління будівництвом. «Нам без особливих проблем вдалося інтегрувати ProjectWise та AssetWise, щоб система управління активами могла використовувати всі дані, збережені в підключеному середовищі даних в ході проєктування і будівництва»,

– додав Раві Кока.

Поряд з цим рішенням використовувалася система AssetWise для прив’язки генерованих даних до інвентарних номерів. Це дозволяло команді відстежувати зміни, що виникають в ході реалізації проєкту та управляти ними.

Після того, як на початку 2019 року будівельні роботи на ділянці протяжністю 32 кілометри між Телок Мелано та аеропортом Сематан були завершені, фірма LBU запустила процес перенесення даних, зібраних в ході будівництва, з ProjectWise в AssetWise компанії Bentley. Це дозволило зберегти систематизовані дані для подальшого використання в ході експлуатації автомагістралі. Завдяки CDE цінні дані, зібрані в ході будівництва траси, будуть збережені та можуть використовуватися в майбутньому для обслуговування автомагістралі або для робіт з її модернізації. Це забезпечить істотну економію експлуатаційних витрат протягом усього терміну служби шосе. «Ключем до ефективного управління та експлуатації цієї автомагістралі є розуміння того, що відбувається на місцях», – сказав Раві Кока.

Дозволяючи об’єднати дані, зібрані в ході проєктування і будівництва, і присвоювати інвентарні номери відповідно до затвердженої малазійським урядом системи інвентарних номерів для інфраструктурних об’єктів MYSKATA, рішення CDE являє собою цінне сховище точної інформації про проєкт. Використання пакету AssetWise зробить для шосе Пан-Борнео процес управління активами набагато простішим і ефективнішим.

За заявою компанії Bentley Systems, унікальний продукт AssetWise об’єднує в собі систему управління експлуатацією доріг, систему управління експлуатацією мостів і систему управління ремонтом і технічним обслуговуванням. Пакет технологій також включає інструментарій, що допомагає виконати календарне планування робіт і виписувати проміжні рахунки для управління замовленнями на виконання робіт. Крім цього, рішення AssetWise пропонує веб-ДВС, систему збору експлуатаційних даних на базі мобільного зв’язку для управління активами, систему контролю за станом дорожнього покриття та систему формування звітів у режимі реального часу.

Передбачається, що ці сучасні технології принесуть інші переваги, пов’язані з будівництвом не тільки цієї нової автомагістралі. Інтеграція технології BIM і передових технологічних стратегій в дорожнє будівництво буде використовуватися в більш широких масштабах і досвід застосування процесу ConextCapture, отриманий фірмою LBU в ході будівництва Пан Борнео, планується використовувати для інших ділянок автомобільних трас, побудованих за останні 10-15 років.

Для автомагістралі довжиною 1060 км фірма LBU зібрала великі дані. Дані були зібрані за допомогою БПЛА і дронів згідно з вимогами уряду Малайзії. Використання рішення AssetWise дозволило фірмі об’єднати відомості, отримані з безлічі різних джерел, забезпечуючи при цьому загальну систему для доступу. Це допомогло виконати нормативні вимоги, що пред’являються до управління активами, оптимізувати інформаційний потік у міру його генерування і забезпечити належний збір і зберігання даних для подальшого аналізу і використання. У майбутньому це забезпечить додаткові переваги, в тому числі економію коштів і високу ефективність, при організації утримання автомобільних доріг та управління активами.

Застосуванням БПЛА і дронів дозволяє збирати великі дані в режимі реального часу (Фото люб'язно надано фірмою Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd)
Застосуванням БПЛА і дронів дозволяє збирати великі дані в режимі реального часу (Фото люб’язно надано фірмою Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd)

У майбутньому це також дозволить приймати стратегічні рішення і реалізовувати заходи, які забезпечать ефективну експлуатацію мережі шосе Пан-Борнео.

Як заявила фірма LBU, використання цього програмного забезпечення для управління активами та їх продуктивністю дозволяє фірмі знизити ризики, підвищити операційну ефективність і забезпечити дотримання нормативних вимог при управлінні активами автомагістралі.

Генеральний директор фірми LBU Сауані Абдул Хамід (Sauani Abdul Hamid) сказав: «AssetWise допомагає оптимізувати операції та обслуговування шляхом прийняття більш обґрунтованих рішень на основі даних в CDE».

Фірма LBU зазначає, що шосе Пан-Борнео – це не просто ще одна ініціатива у сфері реалізації інфраструктурних проєктів. Навпаки, це ще один крок вперед у застосуванні технологій, що прискорюють процес цифровізації в секторі дорожнього будівництва. З цією метою фірма LBU забезпечує навчання місцевих інженерів і проєктувальників використанню BIM і цифрових технологій для майбутніх інфраструктурних проєктів. Фірма зазначила, що в розширенні економічних можливостей Східної Малайзії одну з ключових ролей відіграє використання цифрових технологій. Фірма LBU зазначає, що для успішної реалізації проєкту вони спираються на технології управління активами від компанії Bentley, використовуючи підключене середовище даних.

«Використання технології BIM в життєвому циклі активів шосе Пан-Борнео готує цю транспортну магістраль для використання більш широкого кола цифрових технологій, таких як Інтернет речей (IoT) і Великі дані, які допоможуть підвищити ефективність управління майбутніми транспортними потоками та будуть сприяти збалансованому економічному розвитку Саравака»

Використання технологій відкриває значні можливості, і фірма LBU зазначає, що віртуальну копію об’єкта можна використовувати для визначення схем руху транспорту та аналізу того, куди рухаються люди. Шосе Пан-Борнео, як еталон фінансованих урядом дорожньо-будівельних проєктів в Малайзії, що закладає основу для майбутніх операцій з експлуатації, обслуговування та управління дорожніми активами.

Будівництво

Роботи на ділянці WPC 7 споруджуваної автомагістралі виконує компанія HSL яка є місцевим підрядником. За інформацією компанії, ця ділянка автомагістралі є однією з найскладніших. На вказаній ділянці протяжністю всього 76 км передбачено будівництво 18 мостів, один з яких буде зведений над Раджанг, найдовшою річкою в Малайзії.

На даній ділянці планується також побудувати дві нових розв’язки. Компанія HSL здійснює будівництво одного моста-шляхопроводу недалеко від Джулау і ще одного моста-шляхопроводу, який регулюватиме рух між аеропортом Сібу, центром міста і напрямком у бік міста Бінтулу. З двох об’єктів дорожня розв’язка, що з’єднує аеропорт, центр міста і Бінтулу, є найскладнішим об’єктом. Цей об’єкт буде побудовано в чотири етапи, при цьому дорожньо-будівельній компанії доведеться вжити заходів щодо відведення руху транспорту від будмайданчика. Серед невеликих об’єктів, які будуть побудовані компанією HSL, входить сім пішохідних мостів, зона відпочинку і 79 автобусних зупинок.

Розширення автомагістралі Пан Борнео є ключем до економічного зростання штату Саравак (Фото люб'язно надане Зулажаром Шеблі (Zulazhar Sheblee), Dreamstime.com)
Розширення автомагістралі Пан Борнео є ключем до економічного зростання штату Саравак (Фото люб’язно надане Зулажаром Шеблі (Zulazhar Sheblee), Dreamstime.com)

Важливою частиною будівельних робіт є будівництво нового мосту Дурін над річкою Райанг. Новий міст зводиться поруч з чинною конструкцією, яка була відкрита для руху ще у 2006 році. Чинний міст має дві смуги руху. У зв’язку з очікуваним збільшенням інтенсивності руху новий міст забезпечить чотирисмуговий рух і дозволить не тільки подвоїти пропускну здатність, але та істотно підвищити рівень безпеки дорожнього руху – рух по кожному мосту, і новому, і чинному, буде здійснюватися тільки в одному напрямку.

Оскільки роботи з будівництва нового моста ведуться поруч з жвавим рухом, на будмайданчику постійно присутні працівники служби техніки безпеки компанії HSL, що допомагають знизити ризики та забезпечити безперебійний рух транспортних засобів по чинному мосту.

Зараз для нового мосту встановлюються опори. Довжина нового моста буде близько 1,9 км. Чинний міст має таку ж довжину.

Керівник проєкту Філіп Лау (Philip Lau), повідомив, що для будівництва цього моста використовується метод конвеєрно-тилової збірки та поздовжнього насування. Цей метод є новим для Малайзії, хоча він вже зарекомендував себе в усьому світі. Прямо на березі річки Райанг встановлені в цілому 16 паль для ростверку, які забезпечать стійкість основи нової ділянки дороги. Балки прогонових будівель збираються з окремих блоків з тилового боку в міру їх насування.

Компанією HSL виконано істотний обсяг землерийних робіт. Під час будівництва було здійснено виїмку близько 4,04 млн кубів ґрунту. Для влаштування насипу було переміщено близько 4,8 млн кубів ґрунту. Для дорожньо-будівельних робіт компанія використала близько 2,2 млн тонн заповнювачів.

Помічник керівника проєкту Джеймс Вонг (James Wong) зазначив, що велика частина землерийних робіт була досить простою. На ділянці Джулау ділянки з переходом від виїмки до насипу розташовані на пагорбах, ґрунт на яких досить м’який. Для запобігання обваленню схилів укладають шари дерну.

З усім тим, є більш складні ділянки. “На відрізку від Сібу до Бінтулу зустрічаються ділянки з твердим ґрунтом, а також кам’янисті ділянки. За словами Джеймса Вонга, щоб забезпечити необхідну стійкість схилів на твердих і кам’янистих ділянках, підрядник укладає на поверхню сітку зі сталевого дроту з розпиленням торкретбетону поверх сітки. Для своєчасного виконання робіт важлива своєчасне постачання будівельних матеріалів. Дочірня компанія HSL забезпечила встановлення нової установки для виробництва асфальтобетонних сумішей, щоб забезпечити будмайданчики будівельним матеріалом. Зараз нова установка працює разом з чинною установкою барабанного типу, що належить дочірній компанії HLS і розташована недалеко від Сібу.

В ході будівництва автомагістралі Пан-Борнео компанією HSL та іншими підрядниками вживаються заходи щодо зниження впливу на навколишнє середовище.

“На кожній з трьох ділянок цього проєкту у нас є співробітники, відповідальні за питання охорони навколишнього середовища, – розповів Філіп Лау. – Необхідно дотримуватися багато вимог. Наприклад, там, де будівництво ведеться поблизу річки, потрібно забезпечити пристрій пасток для бруду. Вони запобігають потраплянню ґрунту в річку “.

Під час проведення будівельних робіт на існуючій магістральній дорозі, яка є єдиним сухопутним маршрутом, що з’єднує всі сільські поселення Саравака з містами, зберігається інтенсивний рух. Через це на всіх ділянках мав бути забезпечений безперервний рух. На ділянці шосе, над яким працює компанія HSL, повністю нові дороги становлять тільки близько 10%, інша частина – це модернізація чинної траси та будівництво нових смуг для розширення проїжджої частини. Щоб забезпечити безпеку водіїв і будівельного персоналу, компанія HSL має команду, що складається з майже 50 співробітників, відповідальних за безпеку дорожнього руху. Відповідальні співробітники контролюють 76-кілометрову ділянку, включаючи міст. Для співробітників передбачені спеціальні світловідбиваючі жилети. Для попередження водіїв про конкретні ризики або об’їзд використовуються регулювальні жезли та попереджувальні знаки.

Проєктні роботи та роботи з планування виконуються високопрофесійною командою фахівців (Фото люб'язно надане фірмою Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd)
Проєктні роботи та роботи з планування виконуються високопрофесійною командою фахівців (Фото люб’язно надане фірмою Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd)

Системи забезпечення безпеки дорожнього руху

Проєктом будівництва шосе Пан Борнео передбачене постачання систем забезпечення безпеки дорожнього руху, які повинні бути спроєктовані та реалізовані відповідно до вимог міжнародних стандартів. Контракт на постачання дорожніх огорож та іншого захисного обладнання був присуджений компанії Prestar Resources. Загальна сума контракту склала 19,3 млн доларів США.

Комплект конструкцій буде поставлений до кінця 2021 року компанією Prestar Engineering, яка є підрозділом компанії Prestar Resources.

Дорожнє огородження буде поставлено для ділянок траси від мосту Сунгай Куа до моста Сунгай Аріп, від розв’язки Панту до ділянки Батанг Скранг, від моста Сунгай Авік до Бінтагора і від Семантана до моста Сунгай Мойан.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Екзоскелети в будівництві

Екзоскелети в будівництві

Метью Марино (Matthew Marino), директор напрямку ергономіки та людських факторів в компанії HeroWear, яка є розробником і постачальником роботизованих технологій, зокрема, екзоскелетів, розповідає про те, як і для чого ця технологія може використовуватися на будівельних майданчиках.

23 Лют 2022, 16:59

eye-icon

35

comment-icon

0

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Завдяки сучасним технологіям укладання нового покриття гоночної траси Autodromo di Franciacorta в Італії виконано з високою точністю і в рекордно короткі терміни.

15 Лют 2022, 10:00

eye-icon

78

comment-icon

0

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

У цій статті йтиметься про найпомітніші на сьогодні тенденції в будівельній галузі.

8 Лют 2022, 10:00

eye-icon

90

comment-icon

0

Advertisement