Українські дороги зблизяться з європейськими за довговічністю
Фахівці Державного дорожнього науково-дослідного інституту (ДП “ДерждорНДІ”) завершують розробку нового національного стандарту – “Бітум та бітумні в’яжучі. Бітуми дорожні, модифіковані полімерами. Технічні умови”. Даний документ визначає технічні умови на добавки для дорожніх в’яжучих.
Зміна в нормативних актах об’єктивно необхідна
Полімерні добавки додаються, щоб поліпшити властивості бітумів і виготовлених на їх основі асфальтобетонів. Допомагають знизити температуру виробництва та укладання асфальту, підвищують зчеплення в’яжучого з щебневими матеріалами.
Чим викликана необхідність встановлення нового стандарту? В чому його новизна порівняно з тими, що зараз діють? Що зміниться в галузі дорожнього будівництва з його прийняттям? З цими питаннями журналісти інтернет-порталу “ЗАПОВНЮВАЧІ” звернулися до завідувача відділу бітумних в’яжучих та асфальтобетонів ДП “ДерждорНДІ” Івана Копинця.
Як пояснив фахівець, національний стандарт застосовується на добровільній основі, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами. Зараз діє стандарт ДСТУ БВ-2-7-135 “Бітуми дорожні модифіковані полімерами”. Для їх виробництва використовують чисті бітуми нафтові дорожні згідно ДСТУ 4044-2001 “Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови”.
Але на українських дорогах зростають транспортні навантаження. Іноді влітку на півдні покриття нагрівається до 70 градусів. І традиційні бітуми не здатні їх витримати. Необхідно підвищити властивості в’яжучих та асфальтобетонів. Окрім того, відбувається уніфікація українського законодавства з європейським.
Єдина мова для спеціалістів – на користь справі
З травня нинішнього року набирає чинності новий стандарт ДСТУ 4044-2019. Він узгоджений з європейським. Відповідно виникла необхідність переглянути інші норми, пов’язані з ним. Серед найсуттєвіших інновацій в проєкті, про який ми говоримо – зміна маркування бітумів. Їх приведено до норм, що діють в Європі. Встановлено нові вимоги до бітумів та створених з ними асфальтобетонів.
Єдина класифікація спростить взаєморозуміння між замовником і виконавцем послуг. Вони говоритимуть на мові одних стандартів.
Проєкт документу:
- Містить вимоги та технологічні властивості добавок на основі поверхнево-активних речовин.
- Регулює порядок оцінки впливу добавок на зчеплення бітуму з мінеральними матеріалами.
- Встановлює межу зниження технологічних температур виробництва асфальтобетонних сумішей при використанні енергозберігаючих (комплексних) добавок.
- Визначає технічні вимоги до адгезійних, енергозберігаючих та добавок комплексної дії; методи випробування таких добавок.
На думку Івана Копинця, застосування матеріалів, виготовлених за новим стандартом підвищить стійкість дорожніх покриттів, сприятиме збільшенню строків їх експлуатації.
До червня проект передадуть в орган стандартизації. А після проходження відповідних процедур він набуде чинності – орієнтовно у 2021 році.
Долучайтеся до обговорення
Запрошуємо вас взяти участь у обговоренні нового проекту. З першою його редакцією ви можете ознайомитись на сайті ДП “ДерждорНДІ” та надіслати свої пропозиції на: e-mail: v[email protected] або у письмовій формі: 03133, м. Київ, пр. Перемоги, 57, офіс 1510.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0