Українські дороги зблизяться з європейськими за довговічністю

Новини Новини України

3 Лют 2020, 12:33

eye-icon

102

comment-icon

0

Фахівці Державного дорожнього науково-дослідного інституту (ДП “ДерждорНДІ”) завершують розробку нового національного стандарту – “Бітум та бітумні в’яжучі. Бітуми дорожні, модифіковані полімерами. Технічні умови”. Даний документ визначає технічні умови на добавки для дорожніх в’яжучих. 

Зміна в нормативних актах об’єктивно необхідна

Полімерні добавки додаються, щоб поліпшити властивості бітумів і виготовлених на їх основі асфальтобетонів. Допомагають знизити температуру виробництва та укладання асфальту, підвищують зчеплення в’яжучого з щебневими матеріалами. 

Чим викликана необхідність встановлення нового стандарту? В чому його новизна порівняно з тими, що зараз діють? Що зміниться в галузі дорожнього будівництва з його прийняттям? З цими питаннями  журналісти інтернет-порталу “ЗАПОВНЮВАЧІ” звернулися до завідувача відділу бітумних в’яжучих та асфальтобетонів ДП “ДерждорНДІ” Івана Копинця.

Як пояснив фахівець, національний стандарт застосовується на добровільній основі, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами. Зараз діє стандарт ДСТУ БВ-2-7-135 “Бітуми дорожні модифіковані полімерами”. Для їх виробництва використовують чисті бітуми нафтові дорожні згідно ДСТУ 4044-2001 “Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови”.

Але на українських дорогах зростають транспортні навантаження. Іноді влітку на півдні покриття нагрівається до 70 градусів. І традиційні бітуми не здатні їх витримати. Необхідно підвищити властивості в’яжучих та асфальтобетонів. Окрім того, відбувається уніфікація українського законодавства з європейським. 

Єдина мова для спеціалістів – на користь справі

З травня нинішнього року набирає чинності новий стандарт ДСТУ 4044-2019. Він узгоджений з європейським. Відповідно виникла необхідність переглянути інші норми, пов’язані з ним. Серед найсуттєвіших інновацій в проєкті, про який ми говоримо – зміна маркування бітумів. Їх приведено до норм, що діють в Європі. Встановлено нові вимоги до бітумів та створених з ними асфальтобетонів. 

Єдина класифікація спростить взаєморозуміння між замовником і виконавцем послуг. Вони говоритимуть на мові одних стандартів. 

Проєкт документу:

  • Містить вимоги та технологічні властивості добавок на основі поверхнево-активних речовин.
  • Регулює порядок оцінки впливу добавок на зчеплення бітуму з мінеральними матеріалами.
  • Встановлює межу зниження технологічних температур виробництва асфальтобетонних сумішей при використанні енергозберігаючих (комплексних) добавок.
  • Визначає технічні вимоги до адгезійних, енергозберігаючих та добавок комплексної дії; методи випробування таких добавок.

На думку Івана Копинця, застосування матеріалів, виготовлених за новим стандартом підвищить стійкість дорожніх покриттів, сприятиме збільшенню строків їх експлуатації. 

До червня проект передадуть в орган стандартизації. А після проходження відповідних процедур він набуде чинності – орієнтовно у 2021 році.

Долучайтеся до обговорення

Запрошуємо вас взяти участь у обговоренні нового проекту. З першою його редакцією ви можете ознайомитись на сайті ДП “ДерждорНДІ” та надіслати свої пропозиції на: e-mail: v[email protected] або у письмовій формі: 03133, м. Київ, пр. Перемоги, 57, офіс 1510.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Стартували роботи по будівництву обходу навколо Решетилівки

Стартували роботи по будівництву обходу навколо Решетилівки

Обхід навколо м. Решетилівка має суттєво скоротити час у дорозі з Дніпра до Києва.

4 години.тому

eye-icon

2

comment-icon

0

На 2022 км українських доріг вже улаштовано верхній шар дорожнього покриття

На 2022 км українських доріг вже улаштовано верхній шар дорожнього покриття

Служби автомобільних доріг Укравтодору завершили влаштування верхнього шару покриття на 2022 км доріг.

1 день.тому

eye-icon

5

comment-icon

0

У Дніпропетровській області буде побудовано експериментальну дорогу

У Дніпропетровській області буде побудовано експериментальну дорогу

7-кілометрова ділянка дороги на південь від Кривого Рогу буде капітально відремонтована за технологією укочуваного цементобетону.

16 Вер 2020, 10:25

eye-icon

60

comment-icon

0

Advertisement