Українські дороги зблизяться з європейськими за довговічністю

Новини Новини України

3 Лют 2020, 12:33

eye-icon

133

comment-icon

0

Фахівці Державного дорожнього науково-дослідного інституту (ДП “ДерждорНДІ”) завершують розробку нового національного стандарту – “Бітум та бітумні в’яжучі. Бітуми дорожні, модифіковані полімерами. Технічні умови”. Даний документ визначає технічні умови на добавки для дорожніх в’яжучих. 

Зміна в нормативних актах об’єктивно необхідна

Полімерні добавки додаються, щоб поліпшити властивості бітумів і виготовлених на їх основі асфальтобетонів. Допомагають знизити температуру виробництва та укладання асфальту, підвищують зчеплення в’яжучого з щебневими матеріалами. 

Чим викликана необхідність встановлення нового стандарту? В чому його новизна порівняно з тими, що зараз діють? Що зміниться в галузі дорожнього будівництва з його прийняттям? З цими питаннями  журналісти інтернет-порталу “ЗАПОВНЮВАЧІ” звернулися до завідувача відділу бітумних в’яжучих та асфальтобетонів ДП “ДерждорНДІ” Івана Копинця.

Як пояснив фахівець, національний стандарт застосовується на добровільній основі, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами. Зараз діє стандарт ДСТУ БВ-2-7-135 “Бітуми дорожні модифіковані полімерами”. Для їх виробництва використовують чисті бітуми нафтові дорожні згідно ДСТУ 4044-2001 “Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови”.

Але на українських дорогах зростають транспортні навантаження. Іноді влітку на півдні покриття нагрівається до 70 градусів. І традиційні бітуми не здатні їх витримати. Необхідно підвищити властивості в’яжучих та асфальтобетонів. Окрім того, відбувається уніфікація українського законодавства з європейським. 

Єдина мова для спеціалістів – на користь справі

З травня нинішнього року набирає чинності новий стандарт ДСТУ 4044-2019. Він узгоджений з європейським. Відповідно виникла необхідність переглянути інші норми, пов’язані з ним. Серед найсуттєвіших інновацій в проєкті, про який ми говоримо – зміна маркування бітумів. Їх приведено до норм, що діють в Європі. Встановлено нові вимоги до бітумів та створених з ними асфальтобетонів. 

Єдина класифікація спростить взаєморозуміння між замовником і виконавцем послуг. Вони говоритимуть на мові одних стандартів. 

Проєкт документу:

  • Містить вимоги та технологічні властивості добавок на основі поверхнево-активних речовин.
  • Регулює порядок оцінки впливу добавок на зчеплення бітуму з мінеральними матеріалами.
  • Встановлює межу зниження технологічних температур виробництва асфальтобетонних сумішей при використанні енергозберігаючих (комплексних) добавок.
  • Визначає технічні вимоги до адгезійних, енергозберігаючих та добавок комплексної дії; методи випробування таких добавок.

На думку Івана Копинця, застосування матеріалів, виготовлених за новим стандартом підвищить стійкість дорожніх покриттів, сприятиме збільшенню строків їх експлуатації. 

До червня проект передадуть в орган стандартизації. А після проходження відповідних процедур він набуде чинності – орієнтовно у 2021 році.

Долучайтеся до обговорення

Запрошуємо вас взяти участь у обговоренні нового проекту. З першою його редакцією ви можете ознайомитись на сайті ДП “ДерждорНДІ” та надіслати свої пропозиції на: e-mail: v[email protected] або у письмовій формі: 03133, м. Київ, пр. Перемоги, 57, офіс 1510.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

31 березня відбудуться аукціони з продажу 11 спецдозволів на користування надрами

31 березня відбудуться аукціони з продажу 11 спецдозволів на користування надрами

9 лотів з 11, по яких заплановані найближчі торги, номіновані надрокористувачами, 2 – ініційовані з Інвестиційного атласу.

24 Бер 2021, 17:59

eye-icon

15

comment-icon

0

Кран

Кран "Захарій" прибув до України і прямує до Запоріжжя

148-метрова машина буде залучена при будівництві мостових переходів через Дніпро та Старий Дніпро у Запоріжжі. Наразі плавучий кран LK-600 пройшов Каховський шлюз і рухається до Запоріжжя. 

5 Січ 2021, 16:08

eye-icon

41

comment-icon

0

Держгеоконтроль перевітрятиме діяльність надрокористувачів із високим ступенем ризику

Держгеоконтроль перевітрятиме діяльність надрокористувачів із високим ступенем ризику

Державний геологічний контроль інформує, що мораторій на перевірки, запроваджений у зв’язку із карантином, не розповсюджується на діяльність підприємств із високим ступенем ризику.

15 Гру 2020, 12:13

eye-icon

34

comment-icon

0

Advertisement