Види гудронаторів: призначення, основні характеристики та найпопулярніші моделі в Україні

Спецтехнiка Стaттi

28 Вер 2020, 15:20

eye-icon

21

comment-icon

0

Застосування автогудронаторів при проведенні ремонту або будівництва дорожнього покриття сприяє збільшенню терміну служби дороги, міжремонтних інтервалів асфальтного покриття та скороченню вартості при проведенні робіт.

За кілька годин перед укладанням асфальтобетону підстилаючий щебеневий шар або фрезеровані поверхні старої дороги необхідно покрити в’яжучим. Цю процедуру називають підгрунтовкою. Підгрунтоване покриття прилипне до подушки, і асфальт триматиметься міцно. В’яжуче зазвичай роблять на основі гудрону. Тому і агрегат, яке застосовують для його нанесення, називається гудронатор.

Гудронатор – вузькоспеціалізована техніка.

Для чого застосовується гудронатор?

У загальному вигляді гудронатор – це обладнання для просочення робочої поверхні перед укладанням асфальтного шару – гарячим бітумом або бітумними емульсіями.

Гудронатор призначений для:

  • перевезення та розбризкування під тиском гарячих або холодних бітумінозних в’яжучих (бітумів, дьогтів, емульсій) при будівництві і ремонті автомобільних доріг;
  • рівномірної обробки поверхні основи бітумною емульсією або рідким бітумом за кілька годин до укладання суміші;
  • створення методом просочування чорнощебеневого шару в основі або покритті. Для цього поверхню вирівняного і ущільненого щебеню або гравію поливають в’яжучим, яке проходить углиб і просочує заповнювач;
  • промаслювання і стабілізації ґрунту при будівництві поліпшених ґрунтових доріг;
  • точного розподілу матеріалу при поверхневій обробці – коли на покритті формують захисний шар. Для цього гаряче в’яжуче на основі бітуму розливають по проїжджій частині дороги, а потім присипають дрібними фракціями заповнювачів;
  • знепилювання доріг з покриттям із дрібних кам’яних матеріалів. Це перешкоджає зносу, утворенню пилу, який може погіршувати видимість.

Гудронатори також можна використовувати для покриття фундаментів, стін, труб гідроізоляційним шаром.

Гудронатор – вузькоспеціалізований агрегат. Він може виконувати наступні дії:

  • приготування гудронних сумішей безпосередньо там, де йдуть дорожньо-будівельні роботи;
  • запобігання охолодженню бітумного складу протягом всієї роботи.

В даний час замість гарячого бітуму або гудрону все частіше використовують холодні бітумні емульсії. Їх також наносять за допомогою гудронатора.

Головні відмінності агрегатів

Гудронатори класифікують за кількома параметрами.

За типом переміщення вони діляться на такі види: ручні; напівпричіпні; причіпні; самохідні.

  1. Ручний – це малий гудронатор з ємністю до 500 л. Остання покрита теплоізоляцією. Рама з обладнанням забезпечується дво- або триколісним шасі. Насос для перекачування бітуму приводять у дію вручну або за допомогою малопотужного мотору. Такий гудронатор застосовують для обробки не дуже великих площ. Наприклад, агрегат ГР-1Е має такі характеристики (без урахування ємності для матеріалу):
  • Продуктивність: за розбризкуванням емульсії – 10 л/хв; за площею покриття – 900 м2/год.
  • Потужність бензинового мотора – 7 л/с.
  • Витрата бензину – 1,7 л/год.
  • Габаритні розміри: 800х600х400 мм.
  • Маса – 42 кг.

В Україні кілька видів гудронаторів випускає Кременчуцький завод дорожніх машин Кредмаш. Серед них міні-гудронатор – КДМ 337.

Міні-гудронатор Кредмаш КДМ 337.

Він призначений для розбризкування бітумних емульсій під час мілкого ямкового ремонту, асфальтування придорожніх територій, герметизації швів і тріщин.

     2. Напівпричіпний гудронатор має одну колісну пару. Він спирається оглоблею (прямою або трикутною) на тягач. Має власний привід насоса (компресора). Малогабаритний агрегат Кредмаш КДМ 3391 в якості шасі може використовувати легковий автопричіп.

Малогабаритний гудронатор Кредмаш КДМ 3391

Агрегат має характеристики:

  • Ширина розбризкування – до 2250 мм;
  • Швидкість руху при роботі – 1-2 м/с;
  • Витрата емульсії на 1 м2 – 0,2-0,8 л;
  • Ємність цистерни – 500 л;
  • Двигун приводу робочих механізмів – бензиновий;
  • Споряджена маса комплекту обладнання – 350 кг;
  • Рекомендований тягач – вантажівка малого класу.

      3. Причіпний гудронатор монтується на чотириколісному автошасі. Ємність цистерни – до 2 м3. Для приводу насосної установки використовується власний двигун або гідросистема тягача. У деяких випадках для зберігання суміші можна застосовувати окремо стоїть цистерну.

Причіпний гудронатор Lee Boy.

     4. Самохідний гудронатор – найбільший за масою і продуктивностю агрегат, монтується на вантажному автомобілі.

За типом передачі тепла системи нагріву в’яжучого бувають:

  • вогненно-жарова;
  • масляна.

Крім того, агрегати класифікують за влаштуванням розподілу і способу подачі в’яжучого, особливостям розподільної труби, очищенню подаючої системи.

Якщо в’яжуче йде прямотоком, як в ручних агрегатах, систему подачі називають нециркуляційною. Коли для подачі матеріалу використовується нагнітання, то систему називають циркуляційною. Такою системою оснащують автогудронатори.

Найпродуктивніші агрегати – автогудронатори

Автогудронатор – це автономна спецтехніка для перевезення і протоки гарячих в’яжучих на основі бітуму. Він також може виконувати інші операції:

  • перекачувати в свою ємність суміш із зовнішнього нагрівача;
  • перевозити гарячу бітумну суміш до місця використання;
  • перекачувати гарячий бітум з однієї зовнішньої ємності в іншу або до власних виконавчих органів.

Оснащений навісним обладнанням автогудронатор може працювати як поливомийна машина. Носієм пристрою є, як правило, вантажний автомобіль.

Автогудронатор – найбільш продуктивний агрегат.

В цілому, в комплект автогудронатора входять:

  • Цистерна. При перевезенні (гойдання на нерівностях, розгоні, гальмуванні, на поворотах) гарячий бітум хлюпається, як і інші рідини. Щоб його зміщення менше впливало на стійкість машини, цистерни роблять овальними, приплющеними зверху. Жорсткість ємності забезпечують змонтовані всередині ребра. Для контролю рівня вмісту вона оснащена спеціальним механізмом – своєрідним поплавком. Є також термометр для контролю температури бітуму.
  • Бітумний насос або компресор. Для їх приводу використовується відбір потужності від мотора машини або власний двигун.
  • Система підігріву матеріалу в цистерні.
  • Фільтр для очистки від твердих включень матеріалу, що йде на полив дороги.
  • Бітумний розподільник для точного дозування в’яжучого та розподілу його по поверхні дороги. Зазвичай у нього є центральна, права і ліва секції. До центральної секції кріпляться бітумні форсунки.
  • Система керування виконавчими органами.
  • Автомобіль.

Тепло для розігріву суміші (до 200°С) дають пальники на дизпаливі, газі. Слід зазначити, що за час тривалої зупинки бітум в трубах і кранах системи застигає. Щоб розтопити матеріал, їх розігрівають за допомогою переносного пальника, яким комплектують автогудронатор.

Основна ознака, за яким класифікують автогудронатори – місткість цистерни:

  • малі – 1000-1500 л;
  • середні – до 3500 л;
  • великі – 5 і більше тисяч літрів.

До останніх належать, наприклад, вітчизняні агрегати КДМ-333. Їх монтують на базі машин КрАЗ 65053, КрАЗ 6511Н4 або інших. Технічні характеристики КДМ-333:

  • Місткість цистерни – 11 м3;
  • Ширина розподілу бітуму – 2-5,5 м;
  • Питома витрата бітуму на 1 м2 – 0,3-2,5 л;
  • Двигун дизельний з турбонаддувом;
  • Повна маса з машиною КрАЗ 65053 – 24,7 т;
  • Робоча швидкість – 1-3,6 м/с.

В Україні також можна придбати або взяти в оренду автогудронатори виробництва Спецбудмаш, HYDROG, MADROG, Strassmayr, Marini, Breining, COMAP srl, Savalco і ін. Остаточний вибір залежить від того, наскільки технічні характеристики машини дозволяють виконати заданий обсяг робіт.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Caterpillar: бульдозери для будь-якого майданчика

Caterpillar: бульдозери для будь-якого майданчика

Бульдозери CAT, як і інші машини цієї компанії, відрізняються простотою, лаконічністю технічних рішень і досконалим інтелектуальним керуванням.

13 Тра 2020, 12:06

eye-icon

126

comment-icon

0

Основні види бурових станків: незмінні принципи і постійне поліпшення

Основні види бурових станків: незмінні принципи і постійне поліпшення

Відкриті тисячі років тому принципи, досі найбільш ефективні при бурінні ґрунту і твердих порід. При цьому, автоматизація бурової техніки, застосування сучасних матеріалів, вдосконалення приводу і конструкції підвищує продуктивність і знижує енергоспоживання.

8 Тра 2020, 12:22

eye-icon

193

comment-icon

0

За останній рік у ЄС виросла кількість електричних автобусів та вантажівок

За останній рік у ЄС виросла кількість електричних автобусів та вантажівок

Асоціація європейських автовиробників (ACEA) опублікувала дані про кількість автобусів, вантажних автомобілів (від 3,5 тонн) і автомобілів-фургонів, зареєстрованих у 2019 році в ЄС.

7 Тра 2020, 15:21

eye-icon

159

comment-icon

0

Advertisement