Задача із зірочкою: як працювали холодні фрези Wirtgen при ремонті найвищої греблі у США
Для ремонта найвищої греблі у США – Оровілл – були використані холодні фрези Wirtgen W 210i і W 2100, які практично з ювелірною точністю виконали фрезерування бетонного жолоба водоскиду на висоті 235 метрів і під кутом у 30°.
Аварійна ситуація
Кам’яно-накидний насип Греблі Оровілл, висота якої сягає 235 метрів, запруджує річку Фетер, утворюючи водосховище Оровілл. Взимку 2017 року, після декількох тижнів зливових дощів, обсяг води у водосховищі почав швидко зростати і за 50 днів досяг свого максимуму – 4,3 трильйони літрів.
Власник греблі – Департамент водних ресурсів штату Каліфорнія – ініціював проведення протиповеневих заходів. Скидання паводкових вод здійснювалося контрольованим чином через гребень водоскиду.
Однак через велику кількість води і надзвичайно високий тиск, бетонний жолоб основного водоскиду шириною майже 55 метрів дуже пошкодився. Через це влада навіть оголосила евакуацію жителів сусіднього містечка Оровілл. Проте ситуацію вдалося стабілізувати, і евакуацію було відмінено.
Терміново було прийнято рішення щодо необхідності серйозних ремонтно-відновлювальних робіт.
Щоб максимально обмежити площу ушкодження, спочатку виконали тимчасовий ремонт, закріпивши основу верхньої поверхні жолоба у місці пошкодження укоченим бетоном.
– пояснив керівник проеєкту від компанії Anrak постачальника послуг з фрезерування Кріс Андерсон (Chris Anderson).
Однак згодом матеріал, який використовувався для тимчасового усунення пошкодження, був знятий. Щоб досягти бажаної якості поверхні було виконано укладання постійного бетонного покриття на основі портландцементу.
У складних умовах
На зняття першого шару укоченого бетону було відведено вісім днів. Довжина нижньої ділянки водоскиду становила приблизно 300 метрів. Необхідна глибина фрезерування становила приблизно 5,1 см. Роботу виконали за допомогою дорожньої фрези Wirtgen W 2100, оснащеної фрезерним барабаном ECO Cutter.
Цей фрезерний барабан відрізняється від стандартного, серії LA, наполовину меншою кількістю різців при більшому кроку розстановки. Менша кількість різців означає нижчий опір різанню, що полегшує фрезерування твердих поверхонь, таких як бетон.
Щоб отримати рівну текстуру поверхні, яка була необхідна для укладання нового шару бетону, після фрезерування дорожньою фрезою Wirtgen W 2100 використовували дорожню фрезу W 210i зі стандартним фрезерним барабаном LA15. У ході ремонтно-відновлювальних робіт на обох машинах використовувалася система нівелювання Level Pro, розроблена компанією Wirtgen.
Фреза, оснащена системою Level Pro – це ідеальний симбіоз
– пояснив генеральний директор Anrak Том Шмідта (Tom Schmidt).
Рішення непростих логістичних завдань
До верхнього кінця водоскиду фрезерні машини були доставлені тралами. Крани з гратчастою стрілою підняли і перемістили їх. Далі машини доїхали своїм ходом по спеціально побудованим пандусам до місця проведення ремонтно-відновлювальних робіт.
Тут фрезерні машини чекала наступна задача – виконати фрезерування при куті нахилу поверхні 30 градусів. Це завдання було вирішене за допомогою сталевих тросів, прикріплених до ковша важкого фронтального навантажувача і задньої частини великих фрез. Це забезпечило підстраховку машин під час фрезерування. Для цього знадобилося понад 450 метрів сталевого троса. При цьому, щоб унеможливити зіткнення тросів із поверхнею водоскиду, важкі сталеві троси були укладені на кілька сотень візків, які зазвичай використовуються для переміщення важких меблів.
– пояснив фахівець із застосування техніки у Wirtgen America Том Честейн (Tom Chastain).
Досвід застосування і безпека завжди нерозривно пов’язані
Дорожні фрези мають робочу ширину близько 2200 мм. Щоб зняти верхній шар бетону із заданою глибиною зрізу по всій довжині однієї ділянки, потрібно в середньому близько двох годин.
– розповідає Том Честейн.
У підсумку, обсяг фрезерування, виконаний кожною з фрез W 2100 і W 210i, склав 28 повних довжин ділянки ремонту. Знятий матеріал завантажувався холодними фрезами безпосередньо на гусеничні транспортні машини з об’ємом кузова 5 кубічних метрів. Як правило, такі машини використовуються у гірничих роботах відкритим способом. Відмінна маневреність цих самоскидів дозволила використовувати їх при фрезеруванні бетонної поверхні з крутим поздовжнім ухилом на Оровільської греблі.
Гусеничні самоскиди доставляли зрізаний бетон у низ водоскиду, звідки матеріал транспортувався на сусідній бетонний завод. На заводі цей матеріал перероблявся у новий бетон, необхідний для наступних будівельних об’єктів.
Після того, як підпроєкт з фрезерування бетонної поверхні водостоку було завершено з високою якістю виконання робіт і в заплановані терміни, почалася реалізація проєкту по ремонтно-відновлювальним роботам.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0