До 2040 року в Україні має з’явитися 30% цементобетонних доріг

Новини Новини України

6 Сер 2020, 11:19

eye-icon

163

comment-icon

0

Наразі в Україні цементобетонні дороги становлять лише 1% від загальної протяжності мережі автошляхів. До 2025 року їх частка має збільшитися до 3%, а до 2040 року до 30%.

Такі показники закладено у “Програму розвитку цементобетонних доріг в Україні”.

Зараз уже ведеться будівництво цементобетонних доріг у рамках програми “Велике будівництво” на 3 ключових об’єктах:

  • 80 км нової траси від Дніпра до Києва в межах Полтавської області, Н-31
  • 75 км дороги Кропивницький – Миколаїв, Н-14
  • 22 км обходу Житомира, М-06.

Як зазначив очільник Укравтодору Олександр Кубраков, ці три об’єкти дають змогу отримати різний досвід, зокрема – у дотриманні технологій облаштування асфальтодбетонних доріг.

“Цементобетонні дороги краще витримують навантаження та високі температури. Вони оптимальні для нового будівництва та реконструкції на Півдні країни. Для ремонтів та оновлення є свої обмеження, та я впевнений, що бізнес зможе адаптуватися, коли побачить реальні переваги й інтерес з боку держави”,

– відмітив Олександр Кубраков.

Основним перевагами цементобетонних доріг є, на яких акцентували увагу розробники програми є:

  • менша залежність від кліматичних факторів;
  • підвищення безпеки руху в темну пору доби за рахунок вищого показника світловідбивання в порівнянні з чорним асфальтобетонним покриттям;
  • збільшений життєвий цикл автомобільних доріг з цементобетонним покриттям (18-21 років);
  • значно краща екологічність;
  • міцність, а отже краще пристосування до руху важкого транспорту;
  • високий рівень локалізації при будівництві цементобетонних доріг (більше 90%).

У світі будівництво бетонних доріг значно дорожче, ніж асфальтобетонних. За даними ДП ДержДорНДІ – в Україні цементнобетонні дороги навпаки мають бути дешевші – тому що бітум на 60% ми імпортуємо, а цемент – вітчизняний.

Протягом 5 років на будівництво цементобетонних доріг в Україні планується виділити 95,5 млрд грн. Це кошти із Держбюджету, а також можливо залучення частини коштів Міжнародного валютного фонду.

Найбільш перспективними об’єктами мережі цементобетонних автодоріг є міжнародна траса М-29 Харків-Перещепино (180 км), національна траса Н-08 Бориспіль-Маріуполь (95 км у межах Дніпроипетровської області) і регіональна траса Р-55 Одеса — Новий Буг (135 км).

Наразі проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України “Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки” опубліковано на сайті Укравтодору. Зауваження та пропозиціі можна надавати протягом 15 днів.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Стартував ремонт на автошляху М-07 Київ – Ковель – Ягодин неподалік КПП «Ягодин»

Стартував ремонт на автошляху М-07 Київ – Ковель – Ягодин неподалік КПП «Ягодин»

Розпочато ремонтні роботи на 10-кілометровому під’їзді до міжнародного пункту пропуску «Ягодин» – «Дорогуськ» на українсько-польському державному кордоні. 

23 Лют 2022, 09:10

eye-icon

47

comment-icon

0

Держгеонадра провели другі аукціони у 2022 році

Держгеонадра провели другі аукціони у 2022 році

Під час торгів реалізували 14 спеціальних дозволів на користування надрами

21 Лют 2022, 09:10

eye-icon

14

comment-icon

0

Стартувало масштабне будівництво Ямпільського мосту на україно-молдовському кордоні

Стартувало масштабне будівництво Ямпільського мосту на україно-молдовському кордоні

Підготовчі роботи на одному із флагманів президентської програми Велике будівництво завершені. Підрядна організація починає зводити мостовий перехід через ріку Дністер поблизу Ямполя.

17 Лют 2022, 11:25

eye-icon

19

comment-icon

0

Advertisement