До 2040 року в Україні має з’явитися 30% цементобетонних доріг

Новини Новини України

6 Сер 2020, 11:19

eye-icon

101

comment-icon

0

Наразі в Україні цементобетонні дороги становлять лише 1% від загальної протяжності мережі автошляхів. До 2025 року їх частка має збільшитися до 3%, а до 2040 року до 30%.

Такі показники закладено у “Програму розвитку цементобетонних доріг в Україні”.

Зараз уже ведеться будівництво цементобетонних доріг у рамках програми “Велике будівництво” на 3 ключових об’єктах:

  • 80 км нової траси від Дніпра до Києва в межах Полтавської області, Н-31
  • 75 км дороги Кропивницький – Миколаїв, Н-14
  • 22 км обходу Житомира, М-06.

Як зазначив очільник Укравтодору Олександр Кубраков, ці три об’єкти дають змогу отримати різний досвід, зокрема – у дотриманні технологій облаштування асфальтодбетонних доріг.

“Цементобетонні дороги краще витримують навантаження та високі температури. Вони оптимальні для нового будівництва та реконструкції на Півдні країни. Для ремонтів та оновлення є свої обмеження, та я впевнений, що бізнес зможе адаптуватися, коли побачить реальні переваги й інтерес з боку держави”,

– відмітив Олександр Кубраков.

Основним перевагами цементобетонних доріг є, на яких акцентували увагу розробники програми є:

  • менша залежність від кліматичних факторів;
  • підвищення безпеки руху в темну пору доби за рахунок вищого показника світловідбивання в порівнянні з чорним асфальтобетонним покриттям;
  • збільшений життєвий цикл автомобільних доріг з цементобетонним покриттям (18-21 років);
  • значно краща екологічність;
  • міцність, а отже краще пристосування до руху важкого транспорту;
  • високий рівень локалізації при будівництві цементобетонних доріг (більше 90%).

У світі будівництво бетонних доріг значно дорожче, ніж асфальтобетонних. За даними ДП ДержДорНДІ – в Україні цементнобетонні дороги навпаки мають бути дешевші – тому що бітум на 60% ми імпортуємо, а цемент – вітчизняний.

Протягом 5 років на будівництво цементобетонних доріг в Україні планується виділити 95,5 млрд грн. Це кошти із Держбюджету, а також можливо залучення частини коштів Міжнародного валютного фонду.

Найбільш перспективними об’єктами мережі цементобетонних автодоріг є міжнародна траса М-29 Харків-Перещепино (180 км), національна траса Н-08 Бориспіль-Маріуполь (95 км у межах Дніпроипетровської області) і регіональна траса Р-55 Одеса — Новий Буг (135 км).

Наразі проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України “Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки” опубліковано на сайті Укравтодору. Зауваження та пропозиціі можна надавати протягом 15 днів.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Стартували роботи по будівництву обходу навколо Решетилівки

Стартували роботи по будівництву обходу навколо Решетилівки

Обхід навколо м. Решетилівка має суттєво скоротити час у дорозі з Дніпра до Києва.

1 день.тому

eye-icon

5

comment-icon

0

На 2022 км українських доріг вже улаштовано верхній шар дорожнього покриття

На 2022 км українських доріг вже улаштовано верхній шар дорожнього покриття

Служби автомобільних доріг Укравтодору завершили влаштування верхнього шару покриття на 2022 км доріг.

2 дні.тому

eye-icon

5

comment-icon

0

У Дніпропетровській області буде побудовано експериментальну дорогу

У Дніпропетровській області буде побудовано експериментальну дорогу

7-кілометрова ділянка дороги на південь від Кривого Рогу буде капітально відремонтована за технологією укочуваного цементобетону.

16 Вер 2020, 10:25

eye-icon

60

comment-icon

0

Advertisement