Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси
Завдяки сучасним технологіям укладання нового покриття гоночної траси Autodromo di Franciacorta в Італії виконано з високою точністю і в рекордно короткі терміни.
Автодром Autodromo di Franciacorta – це міжнародна гоночна траса, розташована в Кастреццато італійської провінції Брешіа. Протягом багатьох років на цьому автодромі проводяться різні міжнародні змагання з автоспорту. Однією з недавніх подій став автоспортивний фестиваль Porsche, який пройшов на повністю модернізованому автодромі в жовтні 2021 року. Річ у тому, що у 2019 році автодром був переданий німецькому автомобілебудівнику Porsche та у вересні 2021 став восьмим Центром водійської майстерності Porsche. Німецький автомобілебудівник вклав значні кошти в модернізацію цього автодрому.
У рамках модернізації автодрому була виконана заміна покриття гоночної траси. Для виконання цього завдання було залучено італійське проєктно-конструкторське бюро Studio Dromo, що спеціалізується на проєктуванні гоночних трас. Бюро відповідало за виконання проєктних робіт, включаючи підготовку проєктної документації щодо повної заміни покриття гоночної траси, а також здійснювало керівництво проєктом. Studio Dromo мало позитивний досвід роботи з системами японського виробника Topcon і вирішило ще раз скористатися перевагами технологічних рішень цієї компанії. Зважаючи на складність проєкту було прийнято рішення використовувати технологію SmoothRide, хмарний мобільний додаток Pavelink та інтелектуальні системи теплового картографування. Разом ці рішення допомогли забезпечити високу якість дорожнього покриття і вкластися в графік проєкту.
– пояснив генеральний директор бюро Studio Dromo Ярно Заффеллі (Jarno Zaffelli)
Перед тим, як відкрити на автодромі Autodromo di Franciacorta Центр водійської майстерності Porsche, на гоночній трасі протяжністю 2,52 км була виконана повна заміна дорожнього покриття з одночасною зміною поздовжнього профілю траси. Завдяки технології SmoothRide компанії Topcon, призначеної для заміни верхніх шарів дорожнього покриття з виправленням поздовжнього профілю, на виконання всіх робіт пішло не більше семи днів. Такі короткі терміни реалізації проєкту стали можливими частково завдяки використанню системи лазерного сканування за допомогою лідара. За допомогою лідарного комплексу було виконано попереднє дистанційне зондування траси. Отримані дані були використані Studio Dromo для створення хмарної 3D-моделі поверхні траси. Створену 3D-модель зіставили з розрахунковою моделлю розрахункової поверхні та визначили ділянки, які необхідно зняти за допомогою дорожніх фрез. Якби використовували традиційні методи геодезичного знімання, геодезистам довелося б провести на трасі кілька днів, щоб виконати всі заміри та розмітити всі ділянки, на яких необхідно було зняти покриття. А після зняття дорожнього покриття бригаді дорожніх будівельників довелося б витратити час, щоб вручну перевірити отриману глибину фрезерування.
Щоб забезпечити точність обробки фрезерованої поверхні траси, цифрова модель нової поверхні була створена шляхом зіставлення двох моделей траси з використанням даних, отриманих при скануванні. Висока якість і точність фрезерування є гарантією високої точності кінцевого результату, що має ключове значення для безпеки у високошвидкісних гонках і довговічності верхнього захисного шару дорожнього покриття. Всі параметри цифрового проєкту передавалися через хмару на дорожні фрези, які були оснащені автоматизованою 3D ДНСС системою Topcon, що забезпечує точне позиціювання барабана дорожньої фрези. Використовувана технологія позиціювання дозволила отримати точний рівень по всій протяжності траси
При укладанні нового покриття дуже важливо стежити за температурою суміші по всій ширині покриття. Система теплового картографування Thermal Mapper компанії Topcon забезпечувала через хмару всю необхідну інформацію і дані в реальному масштабі часу. Система дозволяє контролювати температуру асфальтобетонної суміші протягом усього процесу. Це найважливіший крок, оскільки система дозволила бригаді укладачів контролювати температурну сегрегацію суміші, яка може виникнути внаслідок різниці температур у суміші.
– пояснив Філіппо Пікколі (Filippo Piccoli), інженер-будівельник бюро Studio Dromo.
“Не допустити виникнення температурної сегрегації суміші життєво важливо. Температурна сегрегація може призвести до виникнення тріщин у покритті траси, через неї на трасі можуть з’явитися ділянки асфальту з низькою щільністю. Коли ви знаєте температуру суміші, температуру покладеного шару, ви можете попередити сегрегацію, а значить запобігти дефектам під час укладання, і забезпечити міцне покриття. Це ключ до безпеки, особливо на високошвидкісних трасах “.
Хмарний мобільний додаток для організації робочого процесу з укладання дорожнього покриття Pavelink і система теплового картографування Thermal Mapper компанії Topcon подбали про інтелектуальне ущільнення та управління логістикою, а зберегти дані процесу фрезерування дозволило хмарне рішення Sitelink. Дані використовувалися командою проєкту для оцінки поточних результатів і передачі оновлень і змін, що також допомогло прискорити хід виконання робіт.
Використання традиційних методів для ремонту гоночної траси може потребувати великих витрат часу і коштів. Але такі технології, як SmoothRide і Thermal Mapper японського виробника Topcon, дозволили виконати заміну покриття гоночної траси з мінімальними часовими витратами та з високою економічною ефективністю.
– сказав Іван Затті (Ivan Zatti), інженер-геодезист компанії T.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0