Що примітного можна було побачити на виставці CONEXPO цього року

Спецтехнiка Стaттi

1 Чер 2020, 09:47

eye-icon

18

comment-icon

0

Багато міжнародних і національних компаній будівельної індустрії використовують міжнародну виставку CONEXPO-CON/AGG як платформу для демонстрації своїх технологічних досягнень, нового обладнання і послуг, а для відвідувачів виставки, серед яких багато фахівців, представників великих впливових компаній і асоціацій, що працюють у цій галузі, CONEXPO-CON/AGG – це вікно у майбутнє будівельної індустрії.

Екскаватор Cat 395 HEX
Екскаватор Cat 395 HEX

Північноамериканська виставка CONEXPO є однією з найяскравіших і наймасштабніших подій для учасників важкої промисловості. Виставка проходить один раз на 3 роки, збираючи на виставковому майданчику, площа якого цього року досягла 250 тис. кв. метрів, величезну кількість учасників і відвідувачів. Попри побоювання, пов’язані з коронавірусом, число відвідувачів цього року, за даними попередньої реєстрації, склало понад 130 000 осіб, які прибули з усіх куточків світу.

Як і раніше, захід, що проводиться цього року, став однією з головних подій для всіх великих виробників, і в рамках цього промислового шоу було представлено багато новаторських і захопливих продуктів і рішень.

Екскаватор-навантажувач Case 580 EV
Екскаватор-навантажувач Case 580 EV

Електроприводні машини

Той факт, що основною темою на виставці CONEXPO у 2020 році продовжує залишатися електромобільність, вже не викликає подиву. Велика кількість експонентів прибули на виставку з новими варіантами електроприводного обладнання.

Третя за величиною компанія-виробник будівельної техніки Case Construction Equipment представила довгоочікуваний “Проєкт” Зевс “(Project Zeus), більше відомий як 580 EV, який, за словами компанії, є першим в галузі екскаватором-навантажувачем з харчуванням від акумуляторної батареї. Компанія Case припускає, що 580 EV стане популярним рішенням для муніципальних і комунальних служб, що виконують роботи, як правило, в межах міста, завдяки нульовому рівню викидів і низьким щоденним експлуатаційним витратам у порівнянні з аналогічними машинами, представленими на ринку.

Це друга машина з харчуванням від альтернативного джерела енергії, представлена компанією Case слідом за концептом фронтального навантажувача «Проєкт» Тетра «(Project Tetra)», що працює на метані, який був вперше представлений на міжнародній виставці будівельної та гірської техніки Bauma у 2019 році. Живлення двигуна екскаватора-навантажувача 580 EV здійснюється від блоку 480V літій-іонних акумуляторів місткістю 90 кВт год, для зарядки яких необхідна наявність трифазного джерела електроенергії напругою 220 В. Попри те, що області застосування машини можуть бути різними, заряду батарей повинно вистачити на стандартний восьмигодинний робочий день Блок акумуляторних батарей окремо живить силову передачу і гідравлічні двигуни. В результаті, екскаватор має таку ж величину зусилля відриву ковша, як і дизельні машини, і чудову продуктивність при одночасному навантаженні ґрунту і роботі силового приводу.

Попри те, що нова машина працює від електричного приводу, новий навантажувач-екскаватор зберігає стандартні робочі характеристики, які мають дизельні навантажувачі-екскаватори Case і переваги, які можна знайти у його дизельних «побратимів», серед яких велика і простора кабіна з великими вікнами та відмінними лініями прямої видимості, удосконалені важелі управління та інші функції, які роблять модель 580 EV якісною і зручною для роботи машиною. Разом з тим передбачається, що, з урахуванням області застосування машини, зниження витрат на сервісне і технічне обслуговування може досягати 90 відсотків при повному виключенні токсичних викидів. У США кілька одиниць нового навантажувача-екскаватора були придбані енергетичними компаніями. Компанія Case планує перейти до серійного виробництва цієї моделі вже цього року.

Компактний електричний екскаватор Hyundai R35E
Компактний електричний екскаватор Hyundai R35E

Модельний ряд повнорозмірних екскаваторів зі зворотною лопатою південнокорейської компанії-виробника спецтехніки Hyundai, створених відповідно до сучасних тенденцій електрифікації, поповнили компактні машини. Компанія Hyundai привезла на виставку два екскаватори: R18E власної розробки та R35E, розроблений спільно з компанією Cummins. Обидві машини дуже тихі та мають нульовий викид вуглекислого газу. Це робить їх ідеальними для роботи в закритих приміщеннях і на відкритому повітрі. При цьому ці машини забезпечують ті ж показники продуктивності, що і машини з дизельним двигуном.

Екскаватор R18E належати до класу мініекскаваторів – експлуатаційна маса машини становить всього 1725 кг. Максимальна глибина копання становить 2,4 метра, а висота розвантаження – 2,68 метра. Машина оснащена асинхронним електродвигуном з одногодинним розрядним струмом 225 А і літій-іонною батареєю LFP-типу. Завдяки цьому рішенню машина може забезпечити роботу на повному заряді до восьми годин і буде готова продовжувати роботу через п’ять годин зарядки.

Модель R35E – це 3,5-тонний екскаватор, оснащений гнучкими акумуляторними модулями Cummins BM4.4E. У машині також використовується літій-іонний акумулятор для отримання високої питомої енергомісткості. Як заявила компанія Hyundai, повного заряду акумуляторів машини вистачає на повну робочу зміну. Для повної зарядки потрібно три години.

Американська компанія-виробник будівельної та сільськогосподарської техніки Bobcat представила прототипи електричних машин, а також концепт повністю електричного навантажувача. За заявою компанії, навантажувач T76e є інноваційним продуктом в декількох аспектах. При створенні нового навантажувача компанія відступила від традиційних гідросистем. Замість цього управління потужністю і продуктивністю здійснюється за допомогою електричної тяги. За інформацією компанії Bobcat, повністю електричний навантажувач T76e є “основою для інновацій, які змінять мінітехніку з усякого погляду, від підвищення продуктивності та досягнення високоточного переміщення робочого органу до більш” інтелектуальних машин, які привнесуть на будівельний майданчик нові можливості “.

Компанія Bobcat також представила на виставці прототипи електрогідравлічного навантажувача S70e та електрогідравлічних екскаваторів E10e та E17e. У порівнянні з дизельними машинами ці машини пропонують порівнянні, а іноді та набагато кращі робочі характеристики, при цьому виробляючи нульові викиди та низький рівень шуму. Надійні літій-іонні батареї забезпечують тривалий час роботи між щоденними циклами зарядки

Американський підрозділ компанії Avant Tecno представив на виставці CONEXPO 2020 свій перший повністю електричний навантажувач Avant e5, призначений для ринків Північноамериканського регіону. З харчуванням свинцево-кислотної батареї AGM (вбиральне скловолокно), навантажувач e5 відмінно підходить для виконання робіт у закритих приміщеннях, а також для робіт зі знесення та демонтажу. Новий екскаватор можна використовувати там, де застосовуються норми, що обмежують рівень шуму. Вантажність навантажувача Avant e5 становить 907 кг, а висота підйому – 2,8 м. Потік робочої рідини в допоміжній гідравлічній системі становить майже 30 літрів на хвилину.

Французька компанія-виробник важкого устаткування Manitou представила під маркою Gehl концепт нового електричного навантажувача з боковим поворотом на базі дизельного навантажувача R165. Новий електричний навантажувач матиме таку ж номінальну вантажність 748 кг. Компанія Manitou зазначає, що ключовою перевагою навантажувача з літій-іонним акумулятором є спрощене обслуговування завдяки скороченню кількості гідравлічної олії. Як і у випадку з іншими електричними машинами, значно знижено рівень шуму.

Японська компанія-виробник популярної компактної будівельної техніки Takeuchi цього року також веде активні розробки в галузі електроприводних машин. Компанія представила свій новий електричний екскаватор, що має експлуатаційну масу 1490 кг. Нова машина мала з’явитися у продажу у вересні цього року.

Гібридний екскаватор Volvo EC300E
Гібридний екскаватор Volvo EC300E

Презентації, які заслуговують особливої уваги

Як і раніше, багато учасників виставки CONEXPO 2020 скористалися можливістю представити найостанніші та найширші лінійки своїх продуктів. Для американської компанії-виробника будівельної та гірничодобувної техніки Caterpillar одним з найбільших відкриттів стала поява екскаватора Cat 395, що представляє нове покоління машин в модельному ряду екскаваторів компанії. Велика високопродуктивна машина запозичила у своїх старших побратимів – видобувних кар’єрних екскаваторів Cat – новий окремий гідростатичний контур повороту, що дозволяє регенерувати енергію гальмування платформи та забезпечує управління потоком робочої рідини гідравлічного циліндра. Це рішення допомагає поліпшити паливну економічність машини та дає більш передбачувані робочі параметри.

У порівнянні з машиною 390F, на зміну якої прийшов Cat 395, новий екскаватор пропонує збільшення продуктивності на 10 відсотків, удвічі більшу міцність конструкції та 20-відсоткове зниження витрат на обслуговування. Експлуатаційна маса екскаватора Cat 395, оснащеного двигуном Cat C18 потужністю 405 кВт, становить 94 тонни. На екскаваторі Cat 395 можна встановити програму контролю процесу профілювання ґрунту Cat Grade версії 2D або 3D, а також інші опції керування машиною і телематичну систему.

Серед інших новинок, компанія Cat також анонсувала повну модернізацію свій лінійки екскаваторів-навантажувачів.

Якийсь час тому на ринку почали з’являтися гібридні екскаватори. Але і тут шведська компанія-виробник устаткування для будівельної та суміжної галузей Volvo Construction Equipment пішла досконалою іншим, революційним шляхом, випустивши свій гібридний екскаватор EC300E Hybrid, який дебютував у Північній Америці на CONEXPO. Замість традиційної рекуперації кінетичної енергії повороту платформи, гідравлічний гібрид Volvo використовує «безкоштовну» енергію руху стріли вниз, забезпечує її рекуперацію і повернення в систему, щоб скоротити витрату палива. При русі стріли відбувається підзарядка 5,2-галонних гідроакумуляторів, які приводять в дію допоміжні гідравлічні двигуни, що приводять в дію гідравлічну помпу.

Volvo заявляє, що ця машина має такі ж показники продуктивності, що і стандартний EC300E, але гібридна система знімає навантаження з двигуна і допомагає знизити витрату палива до 15 відсотків, а також скоротити викиди CO2 приблизно на 12 відсотків. Термін окупності з урахуванням економії палива становить, за даними Volvo, приблизно два роки.

Південнокорейська компанія-виробник землерийної та дорожньо-будівельної техніки Doosan також представила в лінійці екскаваторів нову високотехнологічну машину DX800LC-7, яка з’явиться на ринках у Північній Америці наприкінці цього року. Найбільший екскаватор Doosan, коли-небудь доступний в США і Канаді, призначений для видобутку корисних копалин і будівництва великих інфраструктурних об’єктів, де необхідно викопувати та складувати або завантажувати у вантажівки величезну кількість матеріалу. Doosan включив опцію знімної противаги, щоб полегшити переміщення машини. На виставці CONEXPO виставковий екскаватор був представлений з ковшем об’ємом 4,6 куб. м.

Компактний гусеничний навантажувач John Deere SmartGrade 333G
Компактний гусеничний навантажувач John Deere SmartGrade 333G

Минуло три роки з моменту, коли компанія Case вперше представила свій “Проєкт” Мінотавр “(Project Minotaur). Цього року компанія привезла на виставку свою нову розробку – компактний бульдозер-навантажувач DL550B, потужну машину «два в одному», яка однаково добре справляється з плануванням ґрунту і навантаженням. Ходова частина, запозичена біля бульдозера, забезпечує оптимальні експлуатаційні характеристики нової машини при виконанні бульдозерних робіт. Залежно від характеру виконуваних робіт можна використовувати сталеві або гумові траки. Бульдозер-навантажувач DL550B має шести позиційний відвал і С-подібну бульдозерну раму, змонтовану безпосередньо на шасі машини. Нова машина забезпечує відмінну якість бульдозерних робіт.

Машина легко і швидко трансформується в компактний гусеничний навантажувач. Для цього оператору просто потрібно просто від’єднати С-подібну раму і відвал за допомогою гідравліки, за потім встановити ківш, вилочне захоплення або інше навісне обладнання. Місткість стандартного ковша навантажувача становить 0,95 куб. м. Номінальна вантажність становить 2495 кг при 50-відсотковому перекидному навантаженні.

Китайська компанія-виробник будівельного устаткування Liugong Dressta привезла на виставку CONEXPO бульдозер TD-16N, що встановлює стандарти для наслідування. Відзначена нагородами команда конструкторів почала з робочого місця оператора, відвалу і гусениць і побудувала все інше навколо них. У результаті з’явилася машина з оглядом з кабіни, що становить 309 градусів.

Принципово нове конструктивне виконання бульдозера TD-16N відрізняється розміщенням кабіни машиніста посередині машини, над блоком гідростатичної трансмісії. У новій машині передбачено поділ потоку потужності. Машина оснащена електронною системою управління. У стандартній комплектації новий бульдозер оснащений 6-позиційним відвалом. Експлуатаційна маса машини становить близько 19 тонн, корисна потужність – 127 кВт. При цьому новий бульдозер TD-16N являє собою універсальну машину. Універсальність машини додатково забезпечує унікальна конструкція ходової частини машини, що дозволяє використовувати єдиний розмір гусениць для всіх варіантів ширини башмака.

Ще одна новинка була представлена американською машинобудівною компанією John Deere. Компанія-виробник будівельної, сільськогосподарської та лісозаготівельної техніки представила першу в галузі компактну машину з інтегрованою системою управління профілюванням ґрунту SmartGrade. Компактний гусеничний навантажувач SmartGrade 333G підвищує продуктивність робіт з профілювання ґрунту завдяки смартсистемі, що допомагає виконати завдання з профілювання швидше, з меншим числом проходів і з меншим обсягом перероблення у порівнянні з машинами, не оснащеними функцією автоматичного контролю процесу профілювання. Система контролю процесу профілювання повністю інтегрована в конструкцію і програмне забезпечення машини, забезпечуючи точність профілювання, дозволяючи зменшити кількість кабелів і усуваючи необхідність в установці щогл і кабелів.

Ефективність роботи машини додатково підвищується завдяки режиму управління DozerMode. При перемиканні в режим DozerMode навантажувач починає функціонувати як гусеничний бульдозер. Перемикання в режим DozerMode виконується за допомогою джойстикові системи керування EH. Після перемикання в режим гусеничного бульдозера управління роботою машини здійснюється за допомогою кнопок.

Що стосується підіймального обладнання, американська компанія-виробник підіймачів для самих різних областей застосування Snorkel зробила фурор на виставці CONEXPO зі своїм абсолютно новим стріловим мега-підйомником 2100SJ, який побив всі рекорди завдяки максимальній робочій висоті, що досягає майже 66 метрів, і горизонтальним вильотом, що становить 35 метрів. Машина, представлена в попередньої версії, з’явиться у продажу у 2021 році. Підіймач оснащений двома панелями управління на платформі для безпечної роботи на висоті, надійним повним приводом і кількома режимами кермового управління.

Бульдозер Dressta TD-16N
Бульдозер Dressta TD-16N

Телематичні системи та технології керування машинами

У галузі розробки та впровадження технологій управління машинами в останні роки відбувся значний прогрес, обумовлений прагненням до більшої ефективності та високої точності. При виведенні на ринок нових продуктів багато виробників пропонують нові послуги або розширюють чинний пакет послуг, покращуючи пропозиції для підрядників, незалежно від їх розміру.

Японська компанія-виробник якісної спецтехніки Komatsu вже багато років займає передові позиції в галузі розробки систем управління машинами. На виставці CONEXPO цього року компанія представила «інтелектуальну» систему управління Machine Control 2.0, набір функцій, призначений для збільшення продуктивності бульдозерів. Деякі з функцій системи запатентовані. У число таких функцій входить функція Proactive Dozing Control, яка використовує штучний інтелект для виконання зрізання або зняття ґрунту в автоматичному режимі, при цьому якість робіт – не гірше, ніж у досвідченого оператора. Функція Lift Layer Control дозволяє виконувати в автоматичному режимі розрівнювання розвантаженого в насипу ґрунту одним натисканням на кнопку. Система аналізує рельєф ділянки, по якій переміщується бульдозер, і на основі отриманих даних планує наступний прохід. Функція Tilt Steering Control контролює кут нахилу відвалу, щоб забезпечити стійкість прямолінійного руху машини під час розрівнювання ґрунту. Завдяки цій функції необхідність участі оператора в контролі утримання машини на заданій траєкторії руху зменшується на 80 відсотків.

Якщо оснащення великої будівельної техніки системами управління стало звичним явищем, системи для менш великого обладнання тільки прокладають свій шлях на ринок.

Для таких компактних машин відома американська компанія Topcon, що спеціалізується на розробці та виготовленні рішень для прецизійних вимірювань і автоматизованих систем управління, привезла з собою на виставку CONEXPO нове рішення, створене на основі технології обчислення на мобільних пристроях. Нове рішення компанії Topcon дозволяє використовувати переваги концепції «Принеси свій пристрій» (bring-your-own-device) для контролю роботи екскаваторів малого класу і компактних гусеничних навантажувачів. Концепція, передбачає можливість використання мобільних пристроїв, що належать співробітникам, для вирішення робочих завдань. У деяких областях застосування запропоноване рішення може замінити панелі керування. Працюючи на базі обладнання, яке використовується для роботи систем управління Topcon 3D, нове рішення на пристроях Android виконує тільки функцію індикації. Для цього на пристрої Android необхідно встановити спеціальний безкоштовний додаток з нового сімейства систем MC Mobile.

Ця система контролю з простим введенням даних забезпечує для підрядних організацій недорогий спосіб підвищити продуктивність свого парку спецтехніки. Pocket MC також дозволяє використовувати параметри визначення місця розташування для земляних робіт.

Серед новинок шведської компанії-виробника дорожньо-будівельних машин Volvo також є нова автоматизована система Active Control, призначена для певних гусеничних екскаваторів. Система дозволяє операторам з легкістю визначати глибину і кут нахилу, і, за даними компанії, скорочує час профілювання ґрунту на 45 відсотків.

Для роботи системи необхідний додаток Dig Assist, що працює на 10-дюймовому планшеті Volvo Co-Pilot, встановленому в кабіні. Система допомагає оператору виконувати необхідні функції для автоматизації процесу копання. Після введення параметрів і запуску системи натисканням кнопки екскаватор автоматично регулює рух стріли та ковша для виконання точних зрізів, слідуючи бажаному профілю і забезпечуючи правильний кут планування.

Завдяки додатковій швидкості та точності час профілювання скорочується майже вдвічі у порівнянні зі звичайним профілюванням. Також скорочується обсяг перероблення, оскільки система робить все правильно з першого разу – в межах одного дюйма від заданого ухилу, як повідомляє компанія Volvo. Система також виключає необхідність присутності другого працівника, який виконує перевірку глибини або ухилу, забезпечуючи високий рівень безпеки робіт.

Крім сектора устаткування, компанії в інших сегментах додали до своїх пропозицій телематику. У американської компанії Stellar Industries, наприклад, є новий пакет телематики, який можна використовувати для управління обслуговуванням кузовів вантажних автомобілів. Керівники автопарків можуть використовувати онлайн-панель управління Fleet View для перегляду поточних і статистичних даних про робочі органи вантажних автомобілів. Система відстежує дані про використання крана, тенденції навантаження і використання компресора, допомагаючи приймати інформовані рішення, краще зрозуміти манеру роботи операторів і більш грамотно планувати профілактичне обслуговування. Оператори можуть використовувати систему E-Link Mobile для управління обладнанням, перегляду діагностики в реальному часі та перегляду іншої інформації на своїх мобільних пристроях.

Концепт електричного навантажувача з бортовим поворотом Manitou Gehl 165E
Концепт електричного навантажувача з бортовим поворотом Manitou Gehl 165E

Безпека виконання робіт

Забезпечити безпеку кожного працівника на робочому майданчику можна різними способами. Наприклад, швейцарська компанія Leica Geosystems, представила свої персональні системи виявлення небезпечного зближення iCON PA10 і PA80 з носимими мітками для персоналу, які призначені для попередження персоналу про небезпечне зближення транспортних засобів і пішоходів на будівельних або гірничодобувних об’єктах.

iCON PA10 – це система виявлення небезпечного зближення з автономними позначками для персоналу. Мітки мають налаштовуваний радіус дії навколо будівельної техніки, що досягає п’ятдесяти метрів. У міру скорочення дистанції мітка iCON PA10 видає візуальні, звукові та тактильні (вібраційні) сигнали, попереджаючи як операторів спецтехніки, так і пішоходів про небезпеку. iCON PA80 – це також система виявлення небезпечного зближення з мітками для персоналу, інтегрована в популярну серед користувачів програмну платформу Leica MC1, що забезпечує автоматичне управління роботою всієї важкої будівельної техніки. Незалежно від того, чи знаходиться оператор в кабіні бульдозера, екскаватора або будь-якої іншої машини, система iCON PA80 автоматичні виводить на екран попередження про можливе зіткнення.

Важливою частиною навчання та забезпечення безпеки на будмайданчиках стали симулятори. Компанія Serious Labs представила новий підхід до симуляції, продемонструвавши платформу Universal Motion Base (UMB), яку можна використовувати у якості VR-тренажера різних машин. Розроблена у якості загальної платформи, на основі якої можна створювати автономні симулятори бульдозерів, екскаваторів, екскаваторів-навантажувачів, навантажувачів з бортовим поворотом та інших машин, платформа UMB оснащена сидінням оператора системи D-Box і системою фіксації, що забезпечує комфорт оператора. Конструкція пропонує різні варіанти «керування машиною»: колонку кермового управління, важелі управління, кілька варіантів педалей і точки кріплення для різних типів навісного обладнання. Оператор може налаштувати систему D-Box відповідно до індивідуальних особливостей конкретного типу обладнання.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Основи автоматизації роботи одноківшевих екскаваторів

Основи автоматизації роботи одноківшевих екскаваторів

Захоплюючі уяву технології автоматизації роботи екскаваторів постійно розширюють межі можливостей цих популярних машин.

11 Лют 2022, 10:00

eye-icon

90

comment-icon

0

Найцікавіші новинки, представлені на виставці CES 2022

Найцікавіші новинки, представлені на виставці CES 2022

У міжнародній виставці побутової електроніки Consumer Electronics Show, яка пройшла в січні цього року в Лас-Вегасі, взяли участь кілька компаній, що представляють галузь важкого машинобудування.

10 Лют 2022, 10:33

eye-icon

61

comment-icon

0

Відмова будівельної техніки - три загрози для рентабельності вашого бізнесу

Відмова будівельної техніки - три загрози для рентабельності вашого бізнесу

Техніка на будівельному майданчику вимагає належного догляду і дотримання правил експлуатації, тоді вона буде працювати для вас з повною віддачею. В іншому випадку вам доведеться заплатити свою ціну.

7 Лют 2022, 10:00

eye-icon

22

comment-icon

0

Advertisement