Інтерв’ю з віцепрезидентом концерну Xuzhou Construction Machinery Group inc
Про відновлення будівельної галузі в Китаї після COVID-19, про стан світових ринків спецтехніки та про амбіції одного з найбільших розробників і виробників будівельної техніки – в інтерв’ю з віцепрезидентом концерну Xuzhou Construction Machinery Group inc.
Щорічно спеціалізоване видання «International Construction» публікує рейтинг Yellow Table, що становити собою список TOP-50 найбільших світових компаній-виробників будівельної техніки. За даними рейтингу Yellow Table 2020, концерн XCMG піднявся на четверте місце, поступившись лише компаніям Caterpillar, Komatsu і John Deere. Для порівняння, в рейтингу Yellow Table 2017 концерн займав дев’ятий рядок з обсягом продажів, що становить 4,7 млрд доларів США. У рейтингу Yellow Table 2020 концерну вдалося, з обсягом продажів, що становить вже 11,1 млрд доларів США, відвоювати місце на четвертому рядку.
В останні роки китайський концерн Xuzhou Construction Machinery Group In. (XCMG), один з найбільших розробників і виробників будівельної техніки, домігся дивовижного зростання, і при цьому здавалося, що продажі мають необмежений потенціал для розвитку. Однак, як і для більшості компаній по всьому світу, цей успіх опинився під загрозою через пандемію Covid-19.
Під час бесіди по відеозв’язку з Енді Брауном (Andy Brown), редактором журналу «International Construction», пан Лю (Liu), віцепрезидент концерну XCMG і генеральний директор із зовнішньоекономічної діяльності, дав позитивну оцінку перспективам будівельної галузі та здатності галузі
Перший підтверджений випадок зараження коронавірусом був виявлений в Китаї, і заходи, прийняті китайським урядом, щоб уповільнити поширення вірусу, можна назвати дуже жорсткими. Можливо, завдяки цьому відновлення нормальної життєдіяльності в країні відбувається швидкими темпами, ніж в інших країнах. За словами пана Лю, негативні наслідки Covid-19 були особливо помітні в китайській будівельній індустрії в першому кварталі цього року, але зараз стан галузі помітно покращився.
З усім тим, відновлення будівельної галузі в Китаї було стрімким. Наприклад, згідно з даними Китайської асоціації виробників будівельних машин (CCMA), продажі екскаваторів китайськими виробниками в березні досягли рекордних показників.
За даними CCMA, загальна кількість екскаваторів, проданих китайськими виробниками за березень, досягла рекордної позначки – 49 408 одиниць, що на 11,6 відсотка більше, ніж за аналогічний період минулого року. Продажі екскаваторів служать барометром, що добре демонструє стан будівельної галузі.
На думку пана Лю, швидке відновлення будівельної галузі в Китаї пояснюється ще тим, що зараз китайський уряд не затягує терміни узгодження проектів з будівництва об’єктів, як це відбувалося раніше. Розширення мережі високошвидкісних залізниць в Китаї триває, і особливих розмов про те, що необхідно продовжити терміни завершення будівельних об’єктів, не було.
Наприклад, якщо спочатку будівництво об’єкта планувалося завершити в червні 2021 року, терміни завершення не змінилися, не зважаючи на той факт, що через Covid-19 було втрачено час. Це просто означає, що підрядник повинен працювати швидше, ніж планувалося спочатку, і йому може знадобитися додаткове обладнання.
Зовнішньоекономічна діяльність
Поряд з тим, що плани з розвитку інфраструктури країни, прийняті китайським урядом, що вкладає трильйони в об’єкти інфраструктури, є важливим фактором зростання продажів продукції XCMG, важливе значення мають постачання продукції на закордонні ринки. Звичайно, багато з цих поставок здійснювалися в рамках ініціативи КНР «Один пояс – один шлях», проте компанія також активно націлена на зміцнення своїх позицій на ринках розвинених країн.
“Ми все більшою мірою зосереджуємося на розвинених ринках Європи та Північної Америки. І це одне з наших ключових завдань “, – підкреслив пан Лю. «Щоб забезпечити конкурентоспроможність продукції на цих ринках, що відрізняються високими вимогами, XCMG, як компанія, інвестує значні кошти в інноваційну діяльність». Пан Лю погодився з тим, що в останні кілька років багато великих китайських OEM-виробників зосередили свою увагу на розширенні асортименту і поліпшенні рівня обслуговування.
Для просування своєї продукції на ринках Європи та Північної Америки компанія відкрила там свої відділення, в яких працюють місцеві фахівці. Продукція концерну дуже якісна, але не менш важливо, щоб її просували люди, які знають місцеві звичаї та культуру і можуть ефективно спілкуватися з клієнтами.
Після Covid-19 попит у Китаї поступово наближається до нормального, чого не можна сказати про інші країни. Пан Лю сподівається, що до кінця року обсяги продажів у Китаї зростуть у порівнянні з 2019 роком, але що стосується інших країн, він буде радий, якщо продажі за 2020 рік вдасться зберегти на рівні 2019 року.
У цей рік, який приніс усім нам стільки труднощів і проблем, позитивні та здорові судження про будівельну галузь звучать як ковток свіжого повітря. “Попит може бути запізнюється, але він обов’язково буде. Я не думаю, що будівельна галузь буде переживати драматичні зміни, як, наприклад, сфера туризму або готельний бізнес “, – говорить пан Лю.
Коли мова заходить про будівельні технології, іноді може здатися, що майбутнє вже настало. Високий ступінь автономності, альтернативні джерела енергії та штучний інтелект вже стали в будівельній галузі визнаними елементами. Реальність, однак, така, що будівельна галузь знаходиться ще на самому початку цього шляху, і попереду нас чекають найбільші технологічні прориви.
Пан Лю підкреслив, що XCMG приділяє багато уваги сучасним технологіям, але особливо компанію цікавить розробка технологій автономного водіння та електроприводних систем. “У портфелі продукції XCMG вже є кілька безпілотних машин, в їх числі катки, асфальтоукладачі та автогрейдери. У майбутньому ми сподіваємося впровадити цю технологію на інші види техніки. В цей час ми використовуємо безпілотні машини, електроприводні системи, а також телематичні системи моніторингу, які об’єднують все техніку в парку, щоб можна було переглядати та обмінюватися даними “.
Заглядаючи в майбутнє, співрозмовники знову звертаються до рейтингу Yellow Table 2020, опублікованого виданням «International Construction», в якому XCMG займає четверту позицію. Саме час поставити пану Лю питання про амбіції компанії на майбутнє.
Не зважаючи на те, що концерн XCMG займає четвертий рядок в рейтингу TOP-50 найбільших світових компаній-виробників будівельної техніки, а компанія John Deere – третій, між цими двома компаніями відносно невеликий розрив. При цьому XCMG істотно відстає за обсягами продажів від компанії Komatsu і ще одного лідера в області будівельних «важковаговиків» – компанії Caterpillar, що займає верхній рядок рейтингу. Пан Лю заявив, що мета компанії XCMG – стати одним з TOP-2 провідних OEM-виробників будівельного устаткування у світі, але визнав, що для досягнення цієї мети компанії може знадобитися «від десяти до п’ятнадцяти років, оскільки в цей час розрив між XCMG і двійкою лідерів великий».
Попри широкий асортимент продукції XCMG, віцепрезидент компанії визнає, що конкурувати з Komatsu і Caterpillar в кожній лінійці продуктів в кожній країні у всьому світі поки неможливо. Однак він звертає увагу на успіх підрозділу концерну, що здійснює розробку і виробництво автокранів. Крім того, виходячи з обсягів продажів, у порівнянні з двома конкурентами, екскаватори компанії дуже конкурентоспроможні в багатьох країнах.
Під час бесіди пан Лю дуже добре відгукувався про продукцію компаній Caterpillar і Komatsu: “Техніка, яку виробляють ці компанії, чудова. Саме це надихнуло нас на те, щоб спробувати наздогнати їх. Ми дуже багато працюємо для цього, кожен день, 365 днів на рік “.
Показники продажів говорять про значний розрив між XCMG і компаніями Caterpillar і Komatsu. Однак, коли навіть пандемія, очевидно, не може особливо вплинути на динаміку розвитку компанії, хто знає, в майбутньому всяке може трапитися.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0