Колісні екскаватори – все про універсальні “робочі конячки”
Колісні екскаватори найбільш поширені в Європі, а, наприклад, у Північній Америці вони представляють повільно зростаючу категорію будівельної техніки. Ці машини використовуються не тільки для землерийних робіт. Колісні екскаватори – це високопродуктивні носії різного навісного устаткування, які можуть відкрити для підрядника нові бізнес-можливості і заповнити брак обладнання на будівельному майданчику, в тому числі в дорожньому будівництві і обслуговуванні доріг, на комунальних об’єктах, в будівельних роботах загального характеру і при проведенні муніципальних робіт.
Вони дозволяють підряднику розширити список пропонованих послуг і можуть виконувати роботу швидше, не переміщюючись між робочими ділянками. Група експертів розповідає про переваги колісних екскаваторів і можливості, які з’являться при поповненні парку спецтехніки колісним екскаватором.
Повільно зростаючий ринок
Метт Санті (Matt Santee), фахівець по продуктах компанії Caterpillar, зазначає, що в Північній Америці попит на колісні екскаватори традиційно був найвищим на східному узбережжі США. Проте, компанія Cat бачить нові можливості і в решті частини США і в Канаді.
Аналогічні тенденції на американському ринку спостерігає і компанія Doosan. На думку менеджера з маркетингу компанії Doosan Аарона Кляйнгартнера (Aaron Kleingartner), незважаючи на те, що ринок колісних екскаваторів в Північній Америці залишається відносно неактивним, оскільки в будівельній галузі в цьому регіоні колісні екскаватори не прижилися, є винятки на північному сході Сполучених Штатів. Використання колісних екскаваторів в північно-східних регіонах США обумовлено, в першу чергу, наявністю старих мегаполісів, в яких простір часто обмежений, і для виконання інфраструктурних проектів, для переміщення по старим, давно побудованим дорогах, може знадобитися колісний екскаватор.
– пояснив менеджер по продукції компанії Volvo Construction Equipment Меттью Маклін (Matthew McLean).
За словами фахівця з екскаваторів компанії Mecalac Вероніки Кеннерсон (Veronique Kennerson), попит на колісні екскаватори різного розміру також відрізняється. У той час як ринок середніх колісних екскаваторів в Європі є значним і продовжує зростати в США, невеликі колісні екскаватори експлуатаційною масою до 10 тонн є відносно новими і не мають широкого спектра пропозицій для такого розміру.
Області застосування
За словами Вероніки Кеннерсон, колісні екскаватори здатні на все. Крім роботи на великих або мулистих схилах, де найкращим варіантом залишається гусеничний трактор, колісні моделі є найбільш універсальними з усіх представлених на ринку машин.
Аарон Кляйнгартнер зазначив, що колісні екскаватори вигідні для підрядників або муніципальних служб там, де необхідно перевезти машину з пункту А в пункт Б, особливо при обслуговуванні або ремонті доріг. Низькорамна платформа може взагалі не знадобитися, що скоротить час у дорозі і знизить витрати. На будівельному майданчику колісний екскаватор може працювати, наприклад, на бетонному покритті, не пошкоджуючи його.
Меттью Маклін відзначив, що колісний екскаватор не тільки здатний переміщатися своїм ходом, він може також буксирувати причіп з навісним обладнанням і робочими матеріалами.
За словами Метта Санті, незважаючи на те, що державні служби використовують колісні екскаватори все частіше, основними користувачами колісних екскаваторів Cat залишаються підрядники по будівництву, ремонту і технічному обслуговуванню доріг і мостів.
– розповів Метт Санті.
Ключові сфери застосування колісних екскаваторів також включають заміну трубопроводів інженерних систем, пристрій тротуарів, парковок, відновлення або розширення злітних смуг в аеропортах, де потрібно підйомна сила і мобільність.
Тобто стають все більш поширеними області застосування, в яких потрібна повна потужність гідравлічної системи. Це може бути все що завгодно, від установки навісної газонокосарки або кусторіза для очищення узбіч дороги від рослинності до використання для очищення залізниць від снігу за допомогою навісного снігоприбирального обладнання (з модифікованим шасі).
– відзначив Меттью Маклін.
За його словами, існує кілька основних помилок, які стосуються колісних екскаваторів: деяким підрядникам і керівникам державних служб необхідно пояснювати, що з колісним екскаватором продуктивність не знижується, незважаючи на те, що вони, можливо, чули про зворотне. Завдяки виносним опорам потужність, зусилля відриву, виліт стріли або глибина копання не погіршуються.
Меттью Маклін додав, що колісні екскаватори не тільки мають перевагу перед гусеничними екскаваторами, але також можуть мати певні переваги перед навантажувачами з бортовим поворотом і фронтальними навантажувачами.
У порівнянні з навантажувачем з бортовим поворотом колісний екскаватор забезпечує більший виліт стріли, кращу оглядовість і радіус повороту на 360 градусів. У порівнянні з фронтальним навантажувачем, компактний колісний екскаватор більш маневрений і забезпечує радіус дії в 360 градусів.
– розповів Метью Маклін.
Основні відмінності в пристрої колісних і гусеничних екскаваторів
Найочевидніше відмінність між колісним і гусеничним екскаваторами – це їх ходова частина. Крім цього можуть відрізнятися гідравлічні системи, органи управління. Колісні екскаватори можуть мати більше варіантів стріли і рукояті, ніж їх гусеничні аналоги.
Ключовою особливістю багатьох колісних екскаваторів є трьохсекційна стріла. Додаткова точка зчленування на стрілі дозволяє колісним екскаваторам наближатися або віддалятися від місця виконання робіт, менше переміщатися між робочими ділянками. Конструкція стріли дозволяє складати її і відводити ближче до задньої частини машини, щоб поліпшити обтічність машини і підвищити оглядовість при русі по дорозі.
Метт Санті зазначив, що колісний екскаватор Cat призначений для використання в якості машини-носія і коли активується гідравлічна система машини, пріоритетом для гідравлічної системи є рукоять і стріла, на які гідросистема направляє потік робочої рідини.
Колісні екскаватори Cat оснащені спеціальним насосом повороту, який забезпечує багатофункціональність і легкість управління при роботі з навісним обладнанням, що вимагає високої швидкості потоку гідравлічної рідини.
На думку Аарона Кляйнгартнера, найочевидніша відмінність – це їх ходова частина.
– розповідає Аарон Кляйнгартнер.
Вероніка Кеннерсон розповіла про те, що існує ряд відмінностей, які є у колісних машин. Висота коліс більше, ніж висота гусениць. Це означає, що необхідно підняти верхню ходову раму, внаслідок чого центр ваги машини стає вище.
Компанія Mecalac розробила свою серію колісних екскаваторів MWR з нуля. При проектуванні колісних моделей компанія вивчила всі рішення, розроблені для машин, призначених для вантажно-розвантажувальних і транспортних робіт і, отже, що володіють високою стійкості. Такими машинами є фронтальні навантажувачі з телескопічною стрілою. Для стійкості кабіна на телескопічних навантажувачах розміщується між колесами. Це саме те, що компанія відтворила у своїх колісних екскаваторах.
Для колісних екскаваторів потрібна підвищена питома потужність двигуна, трансмісія вимагає підвищеної потужності для руху по дорогах. За словами предастниці компанії, зазвичай колісні моделі оснащені гідростатичної трансмісією і коробкою перемикання передач залежно від того, яку швидкість вони можуть розвивати. Щоб забезпечити комфортні умови роботи для водія, колісні екскаватори Mecalac оснащені автоматичною коробкою передач. У колісних екскаваторах Mecalac передбачений незалежний насос для трансмісії. Таке рішення забезпечує швидкість і плавність ходу. Робота насоса не залежить від інших функцій машини.
За словами Метью Макліна, на гусеничних і колісних моделях екскаваторів Volvo використовуються один і той же тип двигуна, але різні гідравлічні системи. Колісні екскаватори компанії оснащені гідравлічною системою з управлінням по навантаженню, яка дозволяє досягти максимального коефіцієнта використання потужності двигуна, завдяки чому поліпшується керованість екскаватора і підвищується швидкість реагування.
Патрік Бейкер додає, що конструктивною особливістю колісних екскаваторів JCB Hydradig є розташування всіх основних компонентів під кабіною в шасі. Компанія використала таке конструктивне рішення, щоб зробити центр ваги машини нижче.
Особливості технічного обслуговування колісних екскаваторів
З огляду на той факт, пристрій колісних і гусеничних машин має очевидні відмінності, не дивно, що процедури технічного обслуговування для цих видів екскаваторів теж відрізняються один від одного.
– розповів Метт Санті.
Вероніка Кеннерсон зазначила, що відмінності ходової частини призводять до скорочення часу простою при технічному обслуговуванні і зниженню витрат на обслуговування. Обслуговування гусениць коштує дорого – у гусеничних моделей через зношування пошкоджується ряд компонентів ходової частини. З колесами все простіше – потрібно просто поміняти шини.
Патрік Бейкер розповів, що колісні екскаватори JCB Hydradig дуже прості в технічному обслуговуванні та ремонті.
– зазначив представник компанії JCB.
Аарон Кляйнгартнер зазначив, що власники колісних екскаваторів повинні підтримувати в шинах правильний тиск повітря і перевіряти виносні опори та відвал (якщо вони є) на предмет зносу і при необхідності забезпечувати їх ремонт.
Технології та можливості для підвищення ефективності
Двосекційна шарнірно-зчленована стріла – це безперечно необхідність. Така конструкція стріли виключає необхідність переміщати машину з місця на місце під час риття траншей, забезпечує кращий огляд праворуч від машини і високу стійкість при русі по дорозі.
Вероніка Кеннерсон додала, що в екскаваторах Mecalac стріла в складеному положенні відводиться до задньої частини машини, в цьому випадку вона буде служити природною противагою. Це також дозволяє оператору працювати ближче до машини і забезпечує більший радіус дії.
На думку Метта Санті, поворотно-похилий механізм може вивести колісний екскаватор на новий рівень, підвищуючи його універсальність і ефективність на будівельному майданчику.
Патрік Бейкер зазначив, що компанія JCB співпрацює з компанією-виробником навісного обладнання Steelwrist вже кілька років. Поворотно-похилий механізм дозволяє оператору виконувати більший обсяг робіт з меншими витратами завдяки універсальності механізму, встановленому на колісних екскаваторах Hydradig.
Вероніка Кеннерсон додає, що поворотно-похилий механізм зазвичай монтується безпосередньо на кронштейн, щоб зменшити вагу і не збільшувати довжину. Монтаж займає багато часу, тому після установки поворотно-похилий механізм зазвичай залишається на машині. Вероніка Кеннерсон зазначила, що компанія Mecalac збирається представити власний поворотно-похилий механізм, який буде монтуватися на гідравлічне швидкодіюче зчіпне з’єднання CONNECT. Це дозволить демонтувати поворотно-похилий механізм за кількох секунд.
Меттью Маклін відзначив, що колісні екскаватори Volvo оснащені системою управління навісним обладнанням, розробленою компанією. В системі можна зберегти налаштування витрати і тиску для 20 навісних пристроїв. Це спрощує і прискорює процес заміни навісного обладнання.
За словами Патріка Бейкера, незважаючи на те, що системи Trimble і Topcon, покликані спростити контроль машини при виконанні земляних робіт, дають певні переваги при їх установці на колісних екскаваторах, їм приділяють менше уваги, ніж гідростатичній трансмісії і системі з декількома гідравлічними контурами.
Якщо ви поповните свій парк спецтехніки колісним екскаватором
За словами Меттью Макліна, є кілька причин, за якими підряднику рекомендується поповнити свій парк спецтехніки колісним екскаватором.
- Мобільність. Якщо ваша робота вимагає переміщення з дільниці на дільницю, колісний екскаватор – відмінний спосіб задовольнити цю потребу. Якщо ви не виконуєте таку роботу зараз, поповнення вашого парку спецтехніки колісним екскаватором може відкрити для вас нові ринки.
- Економія праці і часу за рахунок відсутності необхідності буксирувати машини з дільниці на дільницю. Крім того, при переміщенні колісні екскаватори не ушкоджують дорожнє покриття.
– розповідає Патрік Бейкер.
Аарон Кляйнгартнер зауважив, що найбільш поширена причина, по якій підрядники, традиційно використовують гусеничні машини, полягає в тому, що їм потрібна машина для роботи на бетонній або асфальтованій поверхні, наприклад, підрядники, які виконують будівництво або обслуговування доріг і мостів .
– зазначає Метт Санті.
Рекомендації щодо придбання
Метт Санті рекомендує покупцям враховувати кількість гідромеханічного навісного обладнання, яке буде використовуватися з машиною.
– зазначив він.
Меттью Маклін радить підрядникам проаналізувати, скільки машин їм потрібно, чи буде екскаватор експлуатуватися в горбистій місцевості, і чи важливий для виконуваних робіт короткий радіус повороту задньої частини. Для покупців, яким необхідно перевозити з собою навісне обладнання, матеріали та запобіжні пристрої, пропонуються комплекти зчіпних пристроїв.
Вероніка Кеннерсон рекомендує звернути увагу на конструктивне виконання машини з точки зору її стійкості і легкості доступу оператора, включаючи висоту кабіни і розташування сходинок.
Аарон Кляйнгартнер пропонує підрядникам відвідати місцевий дилерський центр з продажу обладнання та розглянути можливість оренди колісного екскаватора.
– додав він.
За словами Метта Санті, проблема номер один для клієнтів як і раніше полягає в тому, щоб знайти і утримати кваліфікованих операторів. Один із способів вирішення цієї проблеми – це придбання більш універсального обладнання, що вимагає меншої кількості додаткового оснащення.
За матеріалами www.heavyequipmentguide.ca
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0