Контроль витрати пального: які існують варіанти?

Стaттi Технології

29 Кві 2020, 16:20

eye-icon

196

comment-icon

0

Понад чверть, іноді – до 40% витрат на перевезення автотранспортом припадає на паливно-мастильні матеріали. Це найвагоміша стаття собівартості: вона більше оплати праці і у кілька разів перевищує амортизаційні відрахування. Висока частка витрат на паливно-мастильні матеріали і в інших галузях – будівництві, виробництві будівельних матеріалів. Контроль витрати пального допомагає підвищити ефективність роботи і рентабельність.

Причини перевитрати пального 

Існує багато причин перевитрат пального. Проте є чимало способів контролювати дані витрати.

Технічних причин підвищеної витрати пального може бути багато: впала потужність двигуна, несправний датчик кисню або температури; розрегульований випередження запалювання у бензиновому моторі або випередження вприскування у дизельному; засмічений повітряний фільтр; не відрегульовані клапанні зазори та інше. Також на витрату пального впливає стиль водіння. Тож ремонтні підрозділи великих підприємств і сервісні центри зобов’язані забезпечити хороший стан агрегатів, а водії – володіти навичками економічного водіння.

Є також чимало схем розкрадання ПММ. Такі схеми часто різноманітні, в одних може бути задіяний тільки безпосередньо водій, в інших відразу кілька співробітників підприємства. Щоб уникнути розкрадань, на підприємствах іноді вводять премії за економію ПММ і штрафи за перевитрату, посилюють контроль за бухгалтерією. Але сучасний і найдієвіший спосіб захисту від втрат – установка систем контролю витрат пального.

Обладнання і системи контролю витрати пального

Найпростіший спосіб контролю – застосування паливних карт. На них облік ведеться у літрах. Це ускладнює переведення зекономленого пального у готівку і позбавляє водія необхідності возити із собою великі суми готівки.

Установка систем контролю за витратами пального – ефективний спосіб економії.

Можна також відстежувати рух транспорту за допомогою системи GPS, а потім зіставляти звітні дані з нормами витрат. Але норми не враховують безліч показників: завантаженість машини, умови руху – в місті чи по заміській магістралі, якість дорожнього покриття та ін.

Яке обладнання для контролю витрати пального можна використовувати:

  • проточний прилад контролю витрати пального;
  • ємнісний датчик рівня пального;
  • CAN-шина (від англ. Controller Area Network – мережа контролерів).

Проточний датчик витрати пального (ДРТ) також називають витратоміром. Він дуже точно (з похибкою 1-3%) вимірює об’єм пального, яке через нього проходить. Інформація йде на бортовий контролер автомобіля.

Ємнісний датчик рівня пального (ДРП) вимірює об’єм пального, його зміни в баку. Похибка – в тих же межах, що у ДРТ. Але цей датчик дозволяє виявляти “мікрозливи” на стоянках, коли мотор вимкнений.

CAN-шина є на більшості сучасних машин. Дані з неї надходять на бортовий контролер автомобіля. CAN-шина забезпечує працездатність силового агрегату (двигуна і коробки передач), антиблокувальної системи гальм, подушок безпеки, рульового механізму, тиску в колесах тощо. На зчитуванні, фіксації і передачі даних з CAN-шини заснована система контролю витрат пального FMS (тобто, з використанням стандарту FMS).

Система контролю витрати пального FMS дозволяє бачити:

– скільки пального було у баку на початок і кінець аналізованого періоду;

– скільки пального заправлено і спожито, а скільки злито;

– пробіг машини за певний відрізок часу;

– середні витрати пального на 100 км на холостому ходу, за мотогодину;

– дані про обороти мотора і швидкість руху машини;

– час роботи мотора, руху автомобіля та ін.

Система контролю витрати пального FMS складається з терминалу, автомобільної платформи та офісного приладу.

Витрати на установку і обслуговування такого обладнання менше, ніж на ДРТ або ДРП. Але воно дає більше інформації. Дані записуються на встановлений в машині термінал, зчитуються після прибуття у гараж.

Контроль витрати пального на підприємстві

При великих обсягах перевезень і витрачаємих ПММ потрібна система контролю витрати пального і моніторингу транспорту. Зазвичай застосовують контроль витрати пального GPS. Для цього на кожен автомобіль додатково до датчиків встановлюють термінали. Вони містять GPS-приймач, мікроконтролер, флеш-пам’ять і GSM-модем. Дані про переміщення кожної машини, роботу та стан її агрегатів надходять на сервер, в загальну систему моніторингу.

Система GPS-моніторингу та контролю витрати пального і транспорту дозволяє оптимізувати витрати на утримання автопарку, запобігати розкраданню пального, оптимізувати графік роботи всіх машин, виключити нецільові рейси, зберігати і аналізувати інформацію.

Така система обходиться недешево. Але впровадження такої апаратури і програм призводить до значного скорочення втрат. За даними з відкритих джерел, окупається така система контролю витрати пального в середньому за 3 місяці.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Чому безпілотні вантажівки з'являться спочатку в кар'єрах

Чому безпілотні вантажівки з'являться спочатку в кар'єрах

Одна із задач для всіх галузей промисловості - створення рішень, що здатні забезпечити максимальну ефективність використання рухомого складу на гірничих підприємствах за рахунок сучасних засобів автоматизації. Першою галуззю, де це станеться, швидше за все буде видобуток корисних копалин шахтним способом та розробка кар'єрів, де автоматизація виробничих процесів іде на повну. Таку думку висловлюють у Volvo Autonomous Solutions.

19 Бер 2021, 16:35

eye-icon

77

comment-icon

0

Призначення, класифікація і технологія виробництва холодного асфальту

Призначення, класифікація і технологія виробництва холодного асфальту

Поява холодного асфальту на ринку стала справжнім відкриттям, яке істотно спростило роботу комунальних служб. Який ще матеріал дозволяє робити ямковий ремонт взимку без втрати властивостей? У цій статті прицільно вивчимо характеристики, склад, порівняємо плюси і мінуси, навіть порахуємо приблизні витрата.

4 Лют 2021, 12:14

eye-icon

65

comment-icon

0

Автомобільні дороги: про все і відразу. Класифікація, характеристики, основні принципи проектування та показники якості

Автомобільні дороги: про все і відразу. Класифікація, характеристики, основні принципи проектування та показники якості

За тисячі років існування призначення доріг не змінилося. Вони як і раніше використовуються для пересування транспорту і людей, з'єднують населені пункти та окремо розташовані об'єкти. Що ще ви знаєте про дороги? Пропонуємо не ходити колами, а заглибитися в дану тему і детально розглянути основні правила облаштування автомобільних доріг, поширені класифікації та головні показники якості.

3 Лют 2021, 16:20

eye-icon

102

comment-icon

0

Advertisement