Контроль витрати пального: які існують варіанти?

Стaттi Технології

29 квiт. 2020, 16:20

eye-icon

16

comment-icon

0

Понад чверть, іноді – до 40% витрат на перевезення автотранспортом припадає на паливно-мастильні матеріали. Це найвагоміша стаття собівартості: вона більше оплати праці і у кілька разів перевищує амортизаційні відрахування. Висока частка витрат на паливно-мастильні матеріали і в інших галузях – будівництві, виробництві будівельних матеріалів. Контроль витрати пального допомагає підвищити ефективність роботи і рентабельність.

Причини перевитрати пального 

Існує багато причин перевитрат пального. Проте є чимало способів контролювати дані витрати.

Технічних причин підвищеної витрати пального може бути багато: впала потужність двигуна, несправний датчик кисню або температури; розрегульований випередження запалювання у бензиновому моторі або випередження вприскування у дизельному; засмічений повітряний фільтр; не відрегульовані клапанні зазори та інше. Також на витрату пального впливає стиль водіння. Тож ремонтні підрозділи великих підприємств і сервісні центри зобов’язані забезпечити хороший стан агрегатів, а водії – володіти навичками економічного водіння.

Є також чимало схем розкрадання ПММ. Такі схеми часто різноманітні, в одних може бути задіяний тільки безпосередньо водій, в інших відразу кілька співробітників підприємства. Щоб уникнути розкрадань, на підприємствах іноді вводять премії за економію ПММ і штрафи за перевитрату, посилюють контроль за бухгалтерією. Але сучасний і найдієвіший спосіб захисту від втрат – установка систем контролю витрат пального.

Обладнання і системи контролю витрати пального

Найпростіший спосіб контролю – застосування паливних карт. На них облік ведеться у літрах. Це ускладнює переведення зекономленого пального у готівку і позбавляє водія необхідності возити із собою великі суми готівки.

Установка систем контролю за витратами пального – ефективний спосіб економії.

Можна також відстежувати рух транспорту за допомогою системи GPS, а потім зіставляти звітні дані з нормами витрат. Але норми не враховують безліч показників: завантаженість машини, умови руху – в місті чи по заміській магістралі, якість дорожнього покриття та ін.

Яке обладнання для контролю витрати пального можна використовувати:

  • проточний прилад контролю витрати пального;
  • ємнісний датчик рівня пального;
  • CAN-шина (від англ. Controller Area Network – мережа контролерів).

Проточний датчик витрати пального (ДРТ) також називають витратоміром. Він дуже точно (з похибкою 1-3%) вимірює об’єм пального, яке через нього проходить. Інформація йде на бортовий контролер автомобіля.

Ємнісний датчик рівня пального (ДРП) вимірює об’єм пального, його зміни в баку. Похибка – в тих же межах, що у ДРТ. Але цей датчик дозволяє виявляти “мікрозливи” на стоянках, коли мотор вимкнений.

CAN-шина є на більшості сучасних машин. Дані з неї надходять на бортовий контролер автомобіля. CAN-шина забезпечує працездатність силового агрегату (двигуна і коробки передач), антиблокувальної системи гальм, подушок безпеки, рульового механізму, тиску в колесах тощо. На зчитуванні, фіксації і передачі даних з CAN-шини заснована система контролю витрат пального FMS (тобто, з використанням стандарту FMS).

Система контролю витрати пального FMS дозволяє бачити:

– скільки пального було у баку на початок і кінець аналізованого періоду;

– скільки пального заправлено і спожито, а скільки злито;

– пробіг машини за певний відрізок часу;

– середні витрати пального на 100 км на холостому ходу, за мотогодину;

– дані про обороти мотора і швидкість руху машини;

– час роботи мотора, руху автомобіля та ін.

Система контролю витрати пального FMS складається з терминалу, автомобільної платформи та офісного приладу.

Витрати на установку і обслуговування такого обладнання менше, ніж на ДРТ або ДРП. Але воно дає більше інформації. Дані записуються на встановлений в машині термінал, зчитуються після прибуття у гараж.

Контроль витрати пального на підприємстві

При великих обсягах перевезень і витрачаємих ПММ потрібна система контролю витрати пального і моніторингу транспорту. Зазвичай застосовують контроль витрати пального GPS. Для цього на кожен автомобіль додатково до датчиків встановлюють термінали. Вони містять GPS-приймач, мікроконтролер, флеш-пам’ять і GSM-модем. Дані про переміщення кожної машини, роботу та стан її агрегатів надходять на сервер, в загальну систему моніторингу.

Система GPS-моніторингу та контролю витрати пального і транспорту дозволяє оптимізувати витрати на утримання автопарку, запобігати розкраданню пального, оптимізувати графік роботи всіх машин, виключити нецільові рейси, зберігати і аналізувати інформацію.

Така система обходиться недешево. Але впровадження такої апаратури і програм призводить до значного скорочення втрат. За даними з відкритих джерел, окупається така система контролю витрати пального в середньому за 3 місяці.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Кубовидний щебінь: ТОП-3 технології виробництва

Кубовидний щебінь: ТОП-3 технології виробництва

Існує три типи дробарок для виробництва кубовидного щебеню - конусні, роторні та відцентрові. Вибираючи кожну з них слід розуміти, яка краще підійде під конкретні потреби замовника. Розповідаємо докладно про нюанси роботи кожного з типів дробарок та докладно розглядаємо переваги та недоліки кожної технології.

5 д.тому

eye-icon

268

comment-icon

0

Розумні технології для великої дороги: Topcon для дорожньої фрези

Розумні технології для великої дороги: Topcon для дорожньої фрези

Продовжуємо серію публікацій про сучасні пристрої нівелювання дорожньої техніки Topcon та їх особливості. Розповідаємо про продукти Topcon для дорожніх фрез.

30 черв. 2020, 13:03

eye-icon

175

comment-icon

0

Розумні технології для будівництва доріг дозволяють економити та отримувати найкращий результат

Розумні технології для будівництва доріг дозволяють економити та отримувати найкращий результат

Система сканування дороги від Topcon RD-M1 дозволяє працювати швидко, точно та якісно, і що важливо, економити під час виконання робіт.

15 черв. 2020, 17:48

eye-icon

259

comment-icon

0

Advertisement