Liebherr представила повністю електричні автобетонозмішувачі
Німецька машинобудівна компанія Liebherr, один з найбільших виробників будівельної техніки, розробила у співпраці з компаніями Designwerk і ZF перший повністю електричний автобетонозмішувач (АБЗ).
Новий АБЗ створений на базі 5-осного шасі. Компанія пропонує модель АБЗ із 10-кубової ємністю для перевезення бетонної суміші і модель з 12-кубовою ємністю. Компанія вже отримала перші заявки на поставку нових електричних АБЗ від клієнтів Holcim і Kibag в Швейцарії. Поставка нової техніки планується восени цього року.
За базу для нових моделей АБЗ, позначених як ETM 1005 і 1205, використовується шасі марки Futuricum швейцарської компанії Designwerk. Привід обертання барабана був спільно розроблений компаніями Liebherr і ZF.
Вперше самохідне шасі і безпосередньо бетонозмішувач живляться від тягової акумуляторної батареї, що, серед іншого, усуває необхідність у дорогих компонентах електронного керування живленням.
На електричному шасі Futuricum, створеному на базі вантажівок Volvo Trucks серії FM, знаходиться електродвигун потужністю 500 кВт. За заявою швейцарської компанії-виробника шасі відмінно справляється з вагою бетону в барабані.
Привід барабана складається із додаткового електродвигуна і редуктора бетонозмішувача, встановленого безпосередньо на барабані. Компанія Liebherr заявляє, що при такому виконанні немає необхідності у гідравліці. Крім того, кузов нового АБЗ відрізняється низькою власною вагою у поєднанні з оптимальним обсягом транспортування.
Компанія не представила дані про ємності акумуляторних батарей. Оскільки на нових АБЗ використовується два блоки тягових акумуляторів, у якості орієнтовних показників можна використовувати характеристики акумуляторних батарей, які мають аналогічну конфігурацію і використовуються на інших вантажівках на базі Futuricum. Наприклад, Futuricum Collect 26E – це повністю електричний сміттєвоз із двигуном потужністю 500 кВт, створений на базі Volvo FM. Сміттєвоз оснащений двома акумуляторними батареями ємністю 170 кВт⋅год кожна.
У свою чергу, ініціатори проєкту підкреслюють, що автобетонозмішувачі особливо підходять для електрифікації, оскільки відстань від бетонного заводу до будівельного майданчика відносно невелика у порівнянні з відстанями, на які доводиться перевозити вантажі.
На бетонному заводі, куди завжди повертаються автобетонозмішувачі, можна встановити зарядну інфраструктуру і використовувати її для зарядки акумуляторів АБЗ протягом ночі. Швейцарські компанії Holcim і Kibag перевірять це на практиці. Компанія Liebherr підкреслює, що конструкція вантажівки ідеально підходить для Швейцарії, де дозволена експлуатація 40-тонних 5-осних вантажних автомобілів.
Що стосується електрифікації будівельної техніки, компанія Liebherr вже заявила про себе в цій сфері в минулому році, представивши на міжнародній виставці Bauma нову версію великої роторної бурової установки із живленням від акумуляторної батареї. До цього в портфелі компанії існувала версія роторної бурової установки LB 16 з двигуном внутрішнього згоряння.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0