Мобільні грохоти: як виробники обладнання задовольняють потреби щебеневих кар’єрів

Обладнання Стaттi

6 Лип 2020, 15:50

eye-icon

122

comment-icon

0

Заключним етапом у виробництві різних видів товарного щебеню є поділ матеріалу на різні фракції, які потрібні кінцевим споживачам для їх проектів. Таким чином, після дроблення, матеріал сортується за певними розмірами.

Незважаючи на те, що стаціонарні грохоти успішно використовуються протягом багатьох років, для гірничодобувних підприємств все більш важливою стає така характеристика обладнання як мобільність. У гірничодобувній галузі сортувальна техніка на гусеничній або колісній базі широко використовується як для сортування, так і для інших виробничих операцій. 

Автоматизація процесів дроблення і грохочення, а також використання сучасних технологій зробили мобільну сортувальну техніку ефективною і високопродуктивною частиною дробарно-сортувального комплексу.

Мобільний грохот Keestrack K4.

Універсальність як можливість випускати декілька видів продукції

За словами директора компанії Актіс Україна Віталія Крячека, яка займається продажем обладнання Keestrack, сьогодні на ринку існує два типи мобільних грохотів, які відіграють важливу роль у виробництві різних видів щебеню для продажу – первинні (скальпуючі) і товарні грохоти.

Як пояснив Віталій Крячек, скальпуючі грохоти створені з таким розрахунком, щоб витримувати навантаження в жорстких умовах експлуатації і сортувати міцні, абразивні матеріали. В основному, вони використовуються для первинної переробки матеріалів, що мають початкову крупність до 1 000 мм, які часто називають верхнім (надрешітним) продуктом, і для відділення фракцій розміром від 12 до 200 мм. Деякі моделі скальпуючих грохотів пропонуються з просіючою поверхнею фліп-флоу і призначені для грохочення важкорозділювальних – вологих і липких матеріалів. 

Товарні грохоти використовуються в основному для розділення дрібних фракцій і готового продукту розміром від 2 до 70 мм. Грохоти для товарного грохочення можуть бути розміщені на одній рамі з дробарним обладнанням. 

Конструкція щокових, конусних і роторних дробарок Keestrack дозволяє інтегрувати одно-, дво- або тридекові грохоти, в яких передбачено повернення верхнього продукту в цикл. Такий підхід допомагає скоротити кількість необхідного обладнання“,

– зазначив Віталій Крячек.

Універсальність і велика кількість варіантів – це те, на чому сьогодні акцентують увагу багато виробників ДСО. Так, директор з продажу на внутрішньому ринку компанії Astec Mobile Screens Патрік Рівер (Patrick Reaver) відзначив, щоб задовольнити всі потреби клієнтів, компанія пропонує найрізноманітніші варіанти виконання грохотів. 

“Ми можемо запропонувати клієнтам всі традиційні грохоти, включаючи горизонтальні і похилі, універсальні скальпуючі грохоти, а також високочастотні грохоти у пересувному виконанні. У більшості моделей використовується комбінація з двох або трьох дек”, 

– відмітив Патрік Рівер.

Патрік Рівер зазначив, що завдяки гнучкості рішень, які дозволяють використовувати мобільні грохоти у різноманітних умовах, і при цьому з незмінною продуктивністю, цей тип грохотів є важливою частиною виробничого процесу з виробництва щебеню. Виробники ДСО, за його словами, намагаються створити по-справжньому прості мобільні рішення. Це призводить до того, що деякі і без того маленькі машини стають ще менші. А для тих клієнтів, яких в першу чергу хвилює продуктивність, а не мобільність, навпаки, великі агрегати стають ще більшими.

Metso Lokotrack ST4.10.

За словами менеджера по продукції Metso Ярмо Вуроенпаа (Jarmo Vuroenpaa), існують види робіт, де потрібно щось більше, ніж просто переробка первинного матеріалу. Для цього існують моделі мобільних грохотів, які можна використовувати для виконання різних завдань. В асортименті сортувальної техніки Metso для цієї мети є два типи мобільних грохотів серії Lokotrack ST.

“Як правило, багатофункціональна сортувальна техніка використовується в різних сферах застосування, від первинного грохочення і переробки забрудненого ґрунту до ресайклінгу та сортування матеріалів, наприклад, піску. Грохоти Metso для отримання дрібних фракцій щебеню оптимізовані для роботи в складі дробарно-сортувальної установки Lokotrack. При цьому подача сировини в товарні грохоти, оснащені колосниковими решітками або віброрешітками, може виконуватися за допомогою фронтального навантажувача”,

– пояснив Ярмо Вуроенпаа.

На думку старшого віце-президента компанії McCloskey International Тоні Лааксонена (Toni Laaksonen), коли мова заходить про покупку грохоту, універсальність мобільного грохоту є серйозним аргументом, який може змусити покупця віддати перевагу саме цьому типу сортувальних машин. Можливість легко переміщати машину від одного кар’єра до іншого, а також можливість поміняти сито, щоб отримати вже товарний продукт, є справжнім бонусом.

“Додайте до численних конфігурацій пропонованих грохотів різні варіанти просіюючих поверхонь, наприклад, пальцеві сита, колосники, перфоровані металеві сита, плетені сита, антилещадні, поліуританові або струнні сита, і ви створите універсальне рішення, яке дозволить вам постачати на ринок різноманітні продукти високої якості. Суть у тому, що грохоти на колісному шасі пропонують вам можливість перевезення, а грохоти на гусеничному ходу забезпечують високу мобільність, незалежно від того, це похилі або горизонтальні грохоти, установки для сухого або мокрого грохочення, чи барабанні грохоти”,

– розповідає Тоні Лааксонен.

На думку менеджера з продажу обладнання Kleemann Патріка Мессмора (Patrick Messmore), найважливіші аспекти мобільних грохотів – продуктивність, ККД і надійність. Він відмітив, що грохоти Kleemann успішно вписуються в установки для виробництва щебеню завдяки тому, що вони можуть похвалитися високою продуктивністю процесу грохоченя, відмінною паливною ефективністю і високою надійністю завдяки міцній конструкції.

Мобільний грохот Kleemann Mobiscreen MS953i.
“Мобільні грохоти універсальні, швидко монтуються і прості в експлуатації – ці аспекти є ключом до того, щоб зробити їх важливою частиною комплексів з виробництва щебеню”, 

– зазначив Патрік Мессмор.

Використання переваг автоматизації

Протягом досить тривалого часу, коли мова заходила про кар’єрне обладнання, грохоти вважалися “другорядним елементом формули”. Втім, модернізація цього виду кар’єрного обладнання з урахуванням сучасних технологій і можливостей, які пропонує автоматизація робочих процесів, дозволила цій техніці зайняти більш важливе місце у виробничому процесі.

“Мобільні грохоти завжди розглядалися як якесь другорядне обладнання, яке використовували, не інтегруючи в систему, щоб просто отримати якийсь додатковий продукт… Сьогодні ви побачите клієнтів, які роблять це сортувальне обладнання важливою частиною всього виробничого процесу. До цього у них могла бути стаціонарна система, зараз вони переводять всю ділянку на гусеничний хід або роблять грохот на гусеничному ходу частиною стаціонарної установки. Як тільки вони це зроблять, на наступному етапі вони захочуть трохи більше функцій або переваг, більше можливостей, які дає обладнання з використанням штучного інтелекту”,

– зазначив директор з продажу на внутрішньому ринку компанії Astec Mobile Screens Патрік Рівер.

Менеджер по продукції Metso Ярмо Вуроенпаа відмітив, що засоби автоматизації на сортувальних установках можуть забезпечувати цілий ряд корисних функцій. Наприклад, великі грохоти Metso можуть взаємодіяти з іншими установками серії Lokotrack, забезпечуючи таким чином стабільність і збалансованість процесів. В інших випадках доступні засоби автоматизації, що встановлюються безпосередньо на сортувальних установках.

На думку директора компанії Актіс Україна Віталія Крячека, грохоти – це такий вид обладнання, де необхідно контролювати і підтримувати безліч параметрів, щоб забезпечити ефективну роботу всієї лінії. Сюди входить частота обертання валу приводного двигуна, амплітуда коливань грохоту, величина сили тяжіння G, і кут нахилу робочої поверхні грохоту.

“Якщо правильно підібрати ці параметри з урахуванням сфери застосування грохоту, можна досягти максимальної продуктивності. Виробник зі свого боку повинен максимально спростити для користувача алгоритм розрахунків і налаштування параметрів”,

– додав Віталій Крячек. 

Контроль цих параметрів, а також параметрів роботи інших машин можна здійснювати за допомогою систем інтелектуального керування, що дозволяють підтримувати на високому рівні надійність роботи всього комплексу. Дещо, що може дозволити включити в комплекс автоматизації централізовані системи змащення.

Kleemann використовує свій власний підхід до автоматизації процесів, який виражається в наданні операторам більш простого способу керування машинами.

Повний контроль всієї установки забезпечується за допомогою всього лише одного пульта керування зі спеціальною операційною системою. Три точки підключення в різних місцях машини дозволяють оператору здійснювати практично безперервний візуальний контроль роботи машини. Запуск грохоту також можливий в автоматичному режимі, забезпечуючи ефективний та інтуїтивно зрозумілий процес для операторів”, 

– зазначив Патрік Мессмор.

Трьохситовий мобільний грохот McCloskey S190.

За словами старшого віце-президента компанії McCloskey International Тоні Лааксонена, дистанційне керування полегшує виконання завдання з підтримання високої продуктивності. Сама продуктивність як і раніше визначається стабільністю якості випускаємого продукту. Підтримка параметрів якості продукту – це останній процес, який залишається в значній мірі ручним і візуальним, оскільки машини проєктуються для роботи з максимальною продуктивністю за умови стабільності якості продукту, для отримання якого вони призначені. 

Телематика, моніторинг та інші сучасні технології

На думку менеджера з продажу обладнання Kleemann Патріка Мессмора, технології можуть сильно впливати на те, наскільки грамотно клієнти будуть експлуатувати свої мобільні грохоти, особливо, якщо до набору функцій додати телематику. Машини Kleemann поставляються з телематичною системою WITOS, яка забезпечує безліч переваг завдяки можливості віддаленого доступу до корисної інформації обладнання.

“Можливість здійснювати оперативний контроль стану машин у віддаленому режимі дозволяє власникам техніки Kleemann приймати більш розумні бізнес-рішення на основі роботи всієї установки. Контроль використання машин і аналіз отриманих даних, щоб визначити найбільш оптимальний режим роботи для різних застосувань або в складі іншої установки, дозволить компаніям здійснювати діяльність більш ефективно”,

– впевнений Патрік Мессмор.

Система WITOS може відстежувати корисну інформацію, таку як витрата пального, налаштування машини, коди несправності, параметри роботи двигуна, дані за минулі періоди і графік ППР, тобто, практично всі дані, які можуть допомогти власнику техніки підвищити продуктивність, а дилерській мережі Kleemann вирішувати питання діагностики обладнання набагато швидше.

На думку старшого віце-президента компанії McCloskey International Тоні Лааксонена, технологічні досягнення, які здатні працювати в жорстких умовах експлуатації на кар’єрах, допомагають виробникам забезпечити точність і постійність вимірювань.

“Дані та інформація відіграють ключову роль у здійсненні оперативного контролю за обладнанням та його своєчасного технічного обслуговування і ремонту, а телематика дозволяє не тільки бачити, де і як працює парк машин, але і може попереджати про необхідність технічного обслуговування обладнання або про його збої, а також збирати дані для дистанційної діагностики. Чим більше у нас інформації про машину та її роботу, незалежно від того, де вона знаходиться, тим більше у нас можливостей продовжити термін її ефективної експлуатації завдяки своєчасному і належному ремонту та обслуговуванню”. 

– зазначив Тоні Лааксонен.

Можливість сполучення з іншими видами обладнання та системами становить істотну частину технологічних досягнень, які використовуються при створенні мобільних грохотів. Як зауважив Ярмо Вуроенпаа, компанія Metso передбачила для своїх машин широкі можливості сполучення.

“Усі мобільні грохоти серії Lokotrack ST мають можливість сполучення з системою дистанційного контролю Metso Metrics, що забезпечує інтерактивну інформацію про робочі параметри машини. В майбутньому планується представити інтегровані рішення для конвеєрних ваг, які надають розширені можливості для контролю та оптимізації процесу”, 

– відмітив Ярмо Вуроенпаа.

Для представника компанії Актіс Україна Віталія Крячека ключову роль у налагодженні високопродуктивної роботи грає можливість відстежувати показники роботи машин Keestrack у віддаленому режимі. Телематичний програмний комплекс Keestrack-er працює через інтернет-портал і використовує GSM для передачі даних, включаючи інформацію про стан двигуна, а також про інші функції й умови, на смартфони або персональні комп’ютери.

“Система дозволяє негайно реагувати на проблеми, допомагаючи попередити поломку машини або уникнути зниження продуктивності. Крім того, існує можливість інтегрувати інші рішення, наприклад, оптичні ваги, які дозволяють здійснювати моніторинг продуктивності і забезпечує доступ до даних про виробництво у режимі реального часу. Рішення дозволяє миттєво оцінити продуктивність і полегшує керування установкою”,

– зазначив Віталій Крячек.

Мобільний грохот Astec GT205S.

Перше, що підлягає модернізації, – це силові установки

Коли мова заходить про удосконалення і модернізацію, для мобільних грохотів, як і для інших видів обладнання для виробництва щебеню, на перший план виходить електрифікація. У гірничодобувній галузі все більше місце займають грохоти з гібридною силовою установкою, які можуть працювати на дизельному паливі і від електромотора.

“У виробників на робочому майданчику давно вже міг би бути встановлений великий електрогенератор або прокладена лінія електропостачання, – працювати на електриці набагато дешевше і набагато ефективніше, ніж на дизельному пальному. Крім того, використання електроенергії забезпечує зменшення обсягів викидів двоокису вуглецю. Для Astec у нас передбачена дублююча система – гідронасоси приводяться в дію або дизельним двигуном, або електродвигунами”, 

– розповів Патрік Рівер.

Машини із гібридною силовою установкою гарантують зменшення витрат пального, а також скорочення обсягу робіт з технічного обслуговування, необхідного для підтримки грохоту в працездатному стані. Патрік Рівер додав, що можливість використовувати для роботи грохоту електроенергію замість дизельного двигуна означає значне скорочення експлуатаційних витрат.

Віталій Крячек відмітив, що компанія Keestrack також зосередила зусилля на електрифікації своїх машин, оснащуючи їх дизель-електричною силовою установкою, передбачивши також повністю електричні варіанти виконання на противагу дизель-гідравлічним приводам.

“Для грохотів з електроприводом повна встановлена ​​потужність необхідна тільки при запуску. При роботі грохоту в звичайному режимі потрібна мінімальна встановлена ​​потужність. Під час роботи грохоту з гідравлічним приводом витрата мастила в гідравлічній системі постійна у будь-який момент часу. При цьому мастило нагрівається і для його охолодження потрібні радіатори. Це призводить до зниження енергоефективності. Під час роботи установки електричні приводні системи виробляють енергію тільки тоді, коли вона потрібна; отже, з електричними приводами можна зберегти до 50% енергії“, 

– відмітив Віталій Крячек.

На сортувальних установках Kleemann вже доступні опціонні гібридні силові установки. При цьому, для підвищення ефективності обладнання, компанія приділяє велику увагу всім аспектам: надійності компонентів агрегату, оптимізації розмірів короба грохоту і кута нахилу поверхні, що просіює, частоті обертання електродвигуна і поліпшенню інших параметрів.

“Зусилля Kleemann, спрямовані на збільшення продуктивності грохотів і підвищення ефективності грохочення, дозволяють клієнтам скористатися перевагами, які дають сучасні технології, щоб досягти максимально можливої ​​продуктивності і збільшити прибуток підприємства. Технології, які дозволяють операторам грохотів легко і безпечно експлуатувати машини, є ключем до підтримання високих стандартів продуктивності”,

– говорить Патрік Мессмор.

-Щоб оптимізувати продуктивність і ефективність грохочення Kleemann розширила вибір розмірів коробів. Грохоти серії EVO забезпечують зручність і легкість доступу до всіх точок технічного обслуговування і ремонту, дозволяючи скоротити час виконання обслуговування і продовжити термін експлуатації обладнання.

Мобільний трьохдековий грохот Keestrack C6.

За словами Ярмо Вуроенпаа, висока амплітуда коливань грохотів Metso і можливість їх переналагодження забезпечують високу ефективність грохочення у різних галузях застосування. Компанія-виробник також приділяє велику увагу площі поверхні, що просіює.

“У новій машині Lokotrack ST4.10 площа грохочення на всіх трьох деках становить 1,5 х 6,1 м. Крім того, за необхідності продукти зі всіх трьох дек можна змішувати. Особлива увага приділяється конструктивним виконанням грохотів, щоб забезпечити можливість підключення грохоту до великих дробарних установкок серії Lokotrack для роботи в закритому циклі”,

– зауважив Ярмо Вуроенпаа.

Унікальні підходи до принципів роботи грохотів складають істотну частину розробок Astec. Наприклад, компанія використовує високочастотну технологію; грохот оснащений стандартним двухпідшіпниковим вібратором, який традиційно використовується у похилому грохотті, в якому такий високочастотний вібратор встановлений на нижній деці. Комбінація цих двох особливостей підвищує величину сили тяжіння G, з метою покращення швидкодії машини. Цьому типу грохоту також легше переробляти матеріал з більш високим вмістом вологи.

“Все інтелектуальні та електронні системи, які ми можемо розробити або придбати, ми розглядаємо з точки зору можливості їх інтегрування в систему, щоб ми могли усунути причину поломки ще до того, як станеться сама поломка. Звичайно, можна вимкнути живильник грохоту або виконати інші дії, щоб змусити машину реагувати, але важливо, щоб в разі однієї поломки у нас не виникла ще більша поломка”,

– додав Патрік Рівер.

Компанія Keestrack при вирішенні завдання щодо підвищення продуктивності грохоту, вивчає ще й такий аспект як розшарування матеріалу, що відбувається на деці грохоту. Цього можна домогтися найкращим чином, якщо знайдено відмінне співвідношення між товщиною шару матеріалу на деці і розміром отворів грохоту. Товщина шару матеріалу залежить від ширини грохоту і кута нахилу поверхні, що просіює. Саме з цієї причини ширина грохотів Keestrack досягає 2 000 мм, і просіюючу поверхню можна встановлювати під різними кутами. 

Роблячи експлуатацію грохотів ще більш безпечною

Процес виробництва щебеню пов’язаний з великою кількістю небезпек для обслуговуючого персоналу, і при проєктуванні та модернізації мобільних грохотів виробники цього виду обладнання повинні пам’ятати про це.

“Безпека є одним із ключових елементів, якому на етапі проєктування повинна приділятися особлива увага, при цьому повинні враховуватися всі моменти, від експлуатації до технічного обслуговування і перевезення. На практиці, функціональна надійність і безпека рішень забезпечуються завдяки використанню високоякісних компонентів і сучасних засобів проєктування. В результаті клієнти отримують максимальний час безвідмовної роботи і високу продуктивність обладнання”, 

каже Ярмо Вуроенпаа.

Патрік Рівер зазначив, що складність цього завдання завжди полягає в тому, щоб гарантувати, що під час роботи машини доступ персоналу до небезпечних зон буде обмежений, і при цьому це не повинно відбитися на загальній технічній будові та принципу роботи машини.

“Традиційним рішенням є захисні кожухи, але ви намагаєтеся продумати всі можливі ситуації і дивитися на загальне компонування машини – де будуть розміщені органи керування по відношенню до точок перевантаження; розбираєтеся, як повинно відбуватися завантаження і вивантаження машини з тралу, оскільки ці операції можуть бути небезпечними. Навіть знаючи, як машина буде переміщатися по дорозі, є речі, на які слід звернути увагу, так як машина буде дуже велика… Великий агрегат переміщається по дорозі і на ньому вказано ім’я вашої компанії, так що ви повинні усвідомлювати це. Існують також такі речі, як відключення машини, кнопки аварійної зупинки, засоби дистанційного керування з кнопками аварійної зупинки – це завжди гарна ідея”,

– говорить Патрік Рівер.

Патрік Мессмор зазначив, що на грохотах Kleemann використовується ряд функцій, які забезпечують безпеку персоналу, що працює біля машин. Наприклад, панель дистанційного керування дає оператору можливість повного візуального контролю машини під час налагодження або демонтажу. Спеціальний роз’єм для підключення пульта дистанційного керування передбачений на кожній стороні машини. Це дає оператору можливість переходити з одного боку машини на іншу і контролювати весь робочий процес.

Більш того, Kleemann передбачила для аварійних ситуацій можливість швидкого реагування всіх установок в дробарно-сортувальному комплексі. При натисканні на кнопку аварійної зупинки всі машини, які з’єднані одна з одною, зупиняться безпечним чином, тому операторам не потрібно хвилюватися про те, що розсиплеться перероблюваний матеріал або будуть переповнені бункери чи дробильні камери.

Високочастотний мобільний грохот Astec GT145S.

Телематична система WITOS дає технічним фахівцям й іншому персоналу можливість здійснювати моніторинг машини і організовувати її обслуговування у дистанційному режимі, гарантуючи оперативне усунення збоїв у разі їх виникнення.

Віталій Крячек відзначив, що на машинах Keestrack більш безпечний доступ для обслуговування машин забезпечують гідравлічно складувальні містки. Крім того, для простоти і безпеки доступу грохоти можна піднімати або опускати за допомогою гідравлічного механізму.

“Щоб заощадити час при заміні сит, для сит із бічним натягом передбачені швидкодіючі натяжні механізми. Система керування машиною має спеціальні режими обслуговування установки, які виключають можливість руху компонентів машини під час виконання робіт на ній. Крім того, всі противаги, вали і пружини захищені спеціальними кожухами”, 

– розповів Віталій Крячек.

Тоні Лааксонен додає, що в якості ключових заходів безпеки компанія McCloskey наполегливо рекомендує своїм клієнтам належним чином навчати свій персонал роботі на обладнанні.

“На ділянці дроблення і грохочення, для попередження будь-яких інцидентів, вирішальне значення має належне навчання. Оператори установки повинні бути обучені і проінформовані. Ми зі свого боку також намагаємося зробити максимально безпечним доступ до сортувальних установок для виконання регулярного технічного обслуговування та огляду, скорочуючи кількість інцидентів завдяки профілактиці”,

– зауважив Тоні Лааксонен.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Лінійка легкого ущільнювального обладнання преміум-класу від BOMAG

Лінійка легкого ущільнювального обладнання преміум-класу від BOMAG

Ущільнювальна техніка Bomag: основні види обладнання, представлені у лінійці виробника. Машини та обладнання для ущільнення ґрунтів Бомаг.

6 днів.тому

eye-icon

15

comment-icon

0

Установка для мийки піску CDE: як отримати три види товарної продукції з відходів?

Установка для мийки піску CDE: як отримати три види товарної продукції з відходів?

Завдяки установці для мийки піску CDE Campbell Contracts збільшила виробництво очищених нерудних матеріалів вдвічі. Компанія успішно освоїла переробку ще трьох видів матеріалів, які до цього вважалися кар'єрними відходами: піску і гравію, що містять в'язкі глинисті частинки, відсіву великих фракцій первинного дроблення, дрібну фракцію щебеню.

18 Сер 2020, 16:55

eye-icon

188

comment-icon

0

Стрічковий конвеєр у гірничій промисловості — самохідна дорога для гірничої маси

Стрічковий конвеєр у гірничій промисловості — самохідна дорога для гірничої маси

Простота конструкції, низькі витрати на обслуговування, висока продуктивність і енергоефективність роблять конвеєрний транспорт незамінним у гірничодобувній промисловості.

5 Сер 2020, 12:05

eye-icon

213

comment-icon

0

Advertisement