Носимі електронні пристрої трансформують процес управління ризиками на будмайданчиках

Стaттi Технології

13 Сер 2021, 09:01

eye-icon

50

comment-icon

0

Персональні мітки-бейджі від компанії Leica Geosystems попереджають робітників про небезпеки на будмайданчику і відстежують потенційно небезпечні ситуації

Носимі електронні пристрої трансформують процес управління ризиками на будмайданчиках
Носимі мітки-бейджі Leica Geosystems PA10 попереджають як робітників, так і операторів машин про небезпечне зближення з об’єктом, що представляє потенційну небезпеку для їх здоров’я або життя.

В ході реалізації будь-якого проекту на будмайданчиках в центрі уваги повинна бути також безпека. Керівники служб охорони праці отримують у своє розпорядження все більше інструментів, які допомагають їм забезпечити безпеку працівників організації.

Щоб розробити ефективний план забезпечення безпеки, в першу чергу, необхідно визначити, де працівники стикаються з небезпеками під час роботи. Найчастіше такі дані складно отримати, особливо коли мова йде про потенційно небезпечні ситуації. Дані про події, близькі до аварійної ситуації, допомогли б фахівцям служби охорони праці, які розробляють плани забезпечення безпеки, краще зрозуміти суть проблемних ситуацій, але робітники рідко повідомляють про такі події.

Саме тут можуть виявитися корисними технології, які можна використовувати як доповнення до чинних планів забезпечення безпеки. Системи, які можуть попереджати робітників про потенційну небезпеку і збирати дані для подальшого аналізу і використання при розробці планів, можуть бути неоціненним засобом для запобігання смертельних випадків, серйозних травм і потенційно небезпечних ситуацій на будмайданчиках.

Щоб зробити спрямованість сигналів небезпеки більш точною, на машину можна встановити кілька датчиків.
Щоб зробити спрямованість сигналів небезпеки більш точною, на машину можна встановити кілька датчиків.

Особливу небезпеку на будмайданчику становлять «сліпі зони» навколо важкої техніки

Попри всі зусилля виробників важкої техніки, навколо цих машин завжди будуть «сліпі зони», в яких можуть бути не видно людей. Нещасні випадки за участю техніки та робітників можуть мати руйнівні наслідки, і кращий спосіб їх уникнути — повністю виключити потрапляння людей в «сліпі зони».

Зіткнення важкої техніки з робітниками призводять до численних жертв і травм. Тому, за словами менеджера з продуктів Leica Geosystems компанії Hexagon Бреда Мулліса (Brad Mullis), запобігання таких нещасних випадків і передаварійних ситуацій стало об’єктом зусиль технологічних компаній, Бред Мулліс, який до приходу в компанію Hexagon працював у цивільному будівництві, де він відповідав за охорону праці та безпеку на будмайданчиках, пояснив, що, коли на одному майданчику «співіснують» важка техніка і люди, виникає безліч проблем і наслідків.

“Те, до чого ми прагнемо, — це підвищити на будмайданчиках обізнаність, щоб зменшити кількість інцидентів, — пояснив Бред Мулліс. Ми часто думаємо про витрати на лікування травмованих працівників, і про те, що компанія повинна виплачувати їм заробітну плату, а насправді для організацій виникає багато інших, непрямих витрат. Це і збільшення документообігу, витрати на проведення розслідування, на навчання та перепідготовку людей. Крім того, у вас виникають досить серйозні ризики — це ризик невиконання вашого поточного контракту, репутаційний збиток, судові витрати. До того ж все більше і більше країн стали пред’являти до техніки безпеки на будмайданчиках набагато більш серйозні вимоги “.

Щоб розв’язувати проблему, пов’язану з «сліпими» зонами, швейцарська компанія Leica Geosystems використовувала технологічні досягнення і розробила систему, яка допомагає визначати присутність робітників навколо важкої техніки та попереджає операторів техніки про потенційну небезпеку.

За допомогою візуальних сигналів система попереджає операторів про присутній поблизу персонал, вказуючи відстань і напрямок небезпеки в межах встановлених користувачем меж дії системи.
За допомогою візуальних сигналів система попереджає операторів про присутній поблизу персонал, вказуючи відстань і напрямок небезпеки в межах встановлених користувачем меж дії системи.

Система персональної безпеки вказує відстань і напрямок потенційних небезпек

Автоматизована система персональної безпеки Leica PA10 складається з міток-бейджів, яку носять робітники, і приймачів, встановлених всередині машин. За словами Бреда Мулліса, мета полягає в тому, щоб поліпшити обізнаність як операторів, так і наземного персоналу для підвищення рівня безпеки з обох сторін.

“Завдяки системі Leica PA10 оператори машин знають про присутність у робочій зоні машини робітників, яких система виявляє в радіусі 50 метрів, і про те, наскільки близько вони наблизилися до машини, – розповідає Бред Мулліс. – Робітник носить мітку, яка ідентифікує його і його пересування. На машинах встановлені датчики, що визначають місцеперебування міток, що знаходяться поблизу від транспортного засобу. Якщо робітник переміщується в межах встановленої користувачем робочої зони важкої техніки, водій отримує візуальні та звукові застерігаючі сигнали “.

Мітка-бейдж, яку носить наземний персонал, працює від акумуляторної батареї, заряду якої вистачає на 14 годин роботи. Датчики, встановлені на кожному транспортному засобі, використовуються для обміну даними з мітками на персоналі, що знаходиться поблизу таких транспортних засобів, а також з датчиками на інших машинах. У сукупності ці елементи утворюють систему, що сповіщає операторів про небезпеку можливого зіткнення.

На дисплеї в кабіні машини зображатися візуальні сигнали, супроводжувані звуковими, завдяки чому оператори дізнаються, що в робочу зону машини увійшов чоловік з носимою міткою. Індикатори, що мигають на дисплеї, вказують на присутність людей, мають різний колір. Зелений колір вказує на те, що людина з міткою увійшла в простір, в якому працює машина; жовтий вказує на більш високий рівень застереження, а червоний вказує на безпосередню небезпеку. Якщо машина була обладнана кількома датчиками, також вказується напрямок, в якому знаходяться люди.

“Ми можемо встановити на машину до шести або семи датчиків… на невеликому пікапі або фургоні можна просто встановити один датчик і у вас буде певний радіус безпеки навколо невеликого транспортного засобу. У міру збільшення розмірів транспортного засобу ви можете додавати додаткові датчики та збільшувати зону дії системи навколо машини за допомогою налаштувань “, – розповідає Бред Мулліс.

Крім попереджувальних сигналів в кабіні, система Leica PA10 передбачає ряд інших функцій безпеки, якщо є бажання можна також запрограмувати. Позначки, що носяться, мають тривожну кнопку. Якщо власник мітки потрапив у небезпечну ситуацію, він може натиснути тривожну кнопку, попереджаючи всі машини в радіусі дії про те, що щось не так. У системі можна запрограмувати заборонені зони на будмайданчику, і система попереджатиме операторів про те, що їхня машина наближається до зони, якої слід уникати. У системі можна запрограмувати певні види перешкод, щоб попереджати операторів про їх присутність і небезпеку зіткнення з ними. Також доступні варіанти запобігання зіткнень.

Носимі мітки-бейджі легкі та прості у використанні, мають звукову і візуальну попереджувальну сигналізацію.
Носимі мітки-бейджі легкі та прості у використанні, мають звукову і візуальну попереджувальну сигналізацію.

Дані про потенційно небезпечні ситуації допомагають розвивати на підприємстві культуру безпеки

Крім генерування попереджувальних сигналів, система Leica PA10 також може допомогти підвищити рівень безпеки в цілому шляхом збору даних, що генеруються носимими мітками та встановленими на машинах датчиками. Зібрані дані можуть дати уявлення про інциденти, наприклад, про потенційно небезпечні ситуації, про які, як правило, працівники не повідомляють. Такі дані дають фахівцям з охорони праці більше можливостей для підвищення культури безпеки на будмайданчиках.

Кожна мітка має унікальний ідентифікаційний номер. У системі передбачено журнал реєстрації подій, в якому можуть бути зафіксовані переміщення транспортного засобу протягом 70 годин. Система фіксує місце розташування, швидкість, напрямки та спрацювали сигнали тривоги.

«Якщо ви експортуєте певні дані в журнал реєстрації подій, ви можете побачити, де спрацьовувала сигналізація, і відстежити, де знаходився автомобіль», – зазначив Бред Мулліс.

Аналіз цих даних може надати моментальний знімок поведінки на робочому місці, який допоможе компаніям оцінити та поліпшити техніку безпеки. Аналіз журналу реєстрації подій може показати, наприклад, де на будмайданчику знаходиться найбільша концентрація аварійних сигналів. На підставі результатів аналізу можна внести зміни до плану заходів з охорони праці та безпеки. Або в якійсь зоні може статися кілька потенційно небезпечних ситуацій через поворот або іншу перешкоду, яку можна усунути на місці.

Знання того, що інформація, що фіксується мітками, збирається та аналізується, може змінити ставлення персоналу до потенційно небезпечних ситуацій. Про дуже багато небезпечних ситуацій на будмайданчиках робітники не повідомляють. Але знання того, що дані про такі ситуації фіксуються системою Leica PA10, може спонукати робітників повідомляти про них частіше.

“Я думаю, якоюсь мірою ви відчуваєте себе зобов’язаним, в тому сенсі, що ви знаєте, що ці передаварійні ситуації фіксує система, — пояснив Бред Мулліс. – Це змушує користувача також відчувати себе відповідальним “.

В цей час підрозділ Leica Geosystems працює над тим, щоб інтегрувати систему PA10 у свої системи управління машинами, а наступним кроком стане впровадження заснованого на веб технологіях інтерфейсу користувача, який дозволить взаємодіяти з даними, що генеруються на машинах. За словами Бреда Мулліса, створення користувальницького інтерфейсу спростить і зробить більш зручним перегляд зібраних даних, теплових карт звітів про інциденти та іншу інформацію.

Безпека працівників на будь-якому будмайданчику має виключно важливе значення, а розуміння причин виникнення небезпек, в яких працівникам можуть бути нанесені тілесні ушкодження, дуже важливо для зниження ризику. Використання технологій як для безпосереднього захисту працівників, так і для збору цінних даних на допомогу плануванню управління ризиками є ключовим для будь-якої організації.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

36

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

21

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

27

comment-icon

0

Advertisement