Стрічковий конвеєр у гірничій промисловості — самохідна дорога для гірничої маси

Обладнання Стaттi

5 Сер 2020, 12:05

eye-icon

194

comment-icon

0

Простота конструкції, низькі витрати на обслуговування, висока продуктивність і енергоефективність роблять конвеєрний транспорт незамінним у гірничодобувній промисловості. Кажуть, нескінченно можна дивитися на течію річки. Так само зачаровує картина, коли чорна смуга конвеєра піднімає гірничу масу.

Як влаштований стрічковий конвеєр

Стрічковий конвеєр — це транспортний пристрій, який діє безперервно. Існує кілька типів конвеєрів. Але практично всі вони складаються з наступних частин:

  1. Головний робочий орган — це стрічка. Виготовляється з міцної гуми, скріпленої кордом. Стандартна ширина буває 400, 500, 650, 800, 900, 1000, 1200, 1400, 1600 мм, 2000 мм. Довжина може досягати від метрів до десятків кілометрів. Головний недолік гумової стрічки — малий термін служби. Вона працездатна тільки на малих кутах нахилу, при перевищенні, матеріал скочується вниз. Стрічка ділиться на кілька різновидів відрізняючись за: ▪️ типом матеріалу: гумовотканева, гумотросна, полімерна; ▪️ типом поверхні: з прямою гладкою поверхнею, жолобчаста, шевронна, з гофробортами, модульна.
  2. Привід. У його склад входить двигун (зазвичай електричний), редуктор, з’єднувальні муфти, приводний барабан (один або кілька), гальмівна система. Барабан рухає стрічку. Іноді через несправність або відключення електроенергії мотор зупиняється. Тоді спрацьовує гальмівна система. Вона подібна до гальма на основній шестірні велосипеда, блокує скочування навантаженої стрічки назад і утримує до нового запуску.
  3. Став. Це несучий каркас механізму.
  4. Роликоопори з роликами відносно невеликого діаметра (80-160 мм), які вільно обертаються на підшипниках. Головна функція роликів — підтримувати стрічку з вантажем і забезпечувати умови для її руху. Зазвичай роликоопори вшир мають кілька сегментів. Щоб вантаж не розсипався вздовж стрічки, зовнішні краї бічних сегментів підняті. Стрічка, що лежить на них, утворює жолоб.
  5. Натягувальний пристрій. Складається з барабана, підвішеного на пружинних, гідравлічних тяжах або електролебідці. Встановлюється в кінці транспортера, протилежному тому, де працює приводний барабан. Його завдання — попередити провисання і забезпечити достатню силу тертя між стрічкою і приводним барабаном.
  6. Завантажувальний пристрій має форму воронки. Формує потік матеріалу, що надходить на конвеєр.
  7. Система керуваня та допоміжні, зокрема, очисні пристосування.

За видом траси стрічкові конвеєри діляться на: ▪️ горизонтальні; ▪️ похилі; ▪️ крутопохилі; ▪️ із змінним кутом нахилу; ▪️ Z-образні; ▪️ L-образні; ▪️ V-подібні.

Оригінальне рішення

Один з недоліків стрічкового конвеєру — прямолінійність руху. Машина не може переміщати вантаж по криволінійному в плані маршруту. Але рішення цієї проблеми вже знайшли. Інженери створили механізм з трубчастою стрічкою. А як же в трубу помістити матеріал, який треба транспортувати?

Рішення в тому, що на ділянці завантаження, така стрічка має форму жолоба. А далі йде між роликами, встановленими шестигранником. Проходячи між ними, края стрічки піднімаються вертикально, а потім у верхній частині сходяться внахлест. Так утворюють трубу. Вона ізолює матеріал від навколишнього середовища: той не пилить, не вивітрюється, не мокне під дощем, не замерзає на холоді. Між встановленими шестигранником роликоопорами труба йде аж до місця розвантаження.

У трубчастому конвеєрі матеріал захищений від впливу зовнішнього середовища.

Трубчастий стрічковий конвеєр легко пристосовується до рельєфу місцевості. Може згинатися в будь-яку сторону, тобто рухатися по криволінійній траєкторії вправо-вліво і вгору-вниз. Перед головним барабаном стрічка знову розгортається, а в кінці траси скидає вміст в приймальний пристрій.

Зовнішній діаметр трубчастих конвеєрів може досягати 900 мм, а ширина стрічки — 3 200 мм. Швидкість переміщення — до 6,5 м/сек, а продуктивність — до 1500 м3 за годину.

Трубчасті конвеєри компанії Tenova TAKRAF, Bridgestone, Metso і Continental успішно працюють на кар’єрах у Венесуелі, Росії, США, сталеливарному заводі НКМ в Німеччині, електростанціях у Болгарії та Німеччини, цементному заводі в Швейцарії.

Інші різновиди стрічкових конвеєрів

Іноді конвеєрну стрічку створюють із колісних візків. А на ставі монтують рейки, по яких рухаються колеса візків. Такий конвеєр називається стрічково-візковий.

Він здатен транспортувати навіть дуже великі шматки скельних порід, зіставні з шириною стрічки. Перевага такого механізму перед звичайним стрічковим — менший коефіцієнт опору (0,02) і більший термін служби стрічки.

Стрічково-канатний конвеєр — той же стрічковий. Але, з огляду на великі навантаження і опір руху, основний робочий орган тримається на канатах, як підвісний місток.

Стрічково-канатний конвеєр може сягати 30 км.

Тобто стрічка несе вантаж, а тягове зусилля приймають канати. Їх діаметр 35-57 мм. Швидкість руху поверхні — 2,5- 7,6 м/сек. Граничний кут нахилу — 16°-17°. А довжина може досягати майже неймовірних значень — 15-30 км. Це одна з головних переваг даного типу конвеєра.

Продуктивність таких машин — від 500 до 3000 т на годину. У стрічково-канатного конвеєра низький коефіцієнт опору (0,015 – 0,02). Це знижує споживання енергії на 30-40%. До того ж внаслідок меншого зусилля на розрив, термін служби стрічки зростає з місяців до 10-15 років.

Стрічково-ланцюговий конвеєр буває декількох типів. Його силовий і грузонесучий елемент складається з одного або декількох паралельних закільцьованих ланцюгів. Скребки, прикріплені до ланцюга скребкового конвеєра, метуть по твердому жолобу і таким чином згрібають матеріал.

Пластинчастий конвеєр.

У іншого типу — пластинчастого конвеєра на ланцюгах закріплені пластини. Вони прилягають один до одного і так утворюють тверду стрічку (настил). До ланцюгових відноситься також ковшовий конвеєр. Його секції — ковші. Пластинчасті і візкові конвеєри можуть змінювати напрямок руху подібно трубчастого.

Ланцюгові конвеєри можуть транспортувати вантажі з високою температурою і великою вагою. Працездатні навіть за великих нахилів — до 35°. Мають високу продуктивність — 300-500 т/год. Але такі машини складні, важкі, дорогі. У них великі втрати енергії на тертя і висока собівартість експлуатації.

У гірничо-хімічної галузі не обійтися без “самохідної дороги”

Шахтні стрічкові конвеєри обов’язковий атрибут будь-якої шахти. За їх допомогою породу переміщують знизу — із забою, по горизонтальних і похилих виробках наверх — на поверхню. А потім — на збагачення або в пункт, де маса перевантажується далі.

Стрічкові конвеєри в шахтах функціонують як на горизонтальних, так і на похилих виробках, штреках, які примикають до лав. Також на похилих стовбурах і бремсбергах. Граничний кут нахилу для них становить 18-25°.

Пересувні стрічкові конвеєри також часто використовуються в гірничо-хімічної промисловості.

Мобільний конвеєр.

Їх монтують на гусеничних або колісних шасі. Головна перевага таких механізмів перед стаціонарними — в мобільності. Їх встановлюють там, де вони потрібні тимчасово, і за необхідності переміщують по майданчику.

Найчастіше пересувні конвеєри в гірничій промисловості України застосовують для вантажно-розвантажувальних робіт.

Безперервність, рівномірність — це головна перевага конвеєра перед іншими видами технологічного транспорту.

Переваги конвеєра перед іншими видами технологічного транспорту:

  • безперервність руху;
  • рівномірність;
  • така доставка не потребує щосекундного контролю за дотриманням маршруту, швидкістю руху, постійного перемикання зусилля на редукторах;
  • економія пального — енергія не витрачається на часті розгони і гальмування транспортного засобу, як наприклад, при перевезеннях за допомогою вагонів (вагонеток), самоскидів або інших машин. На відміну від інших видів транспорту, конвеєр саморегулюється і споживає енергію економно;
  • висока продуктивність;
  • простота конструкції;
  • невелика кількість обслуговуючого персоналу.

Стрічкові конвеєри практично безшумні, прості в обслуговуванні, забезпечують низьку питому вартість транспортування. Всі ці переваги роблять застосування конвеєрного транспорту в гірничій промисловості вигідним. Вони здешевлюють майнінг, підвищують ефективність витрат на виробництво.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Установка для мийки піску CDE: як отримати три види товарної продукції з відходів?

Установка для мийки піску CDE: як отримати три види товарної продукції з відходів?

Завдяки установці для мийки піску CDE Campbell Contracts збільшила виробництво очищених нерудних матеріалів вдвічі. Компанія успішно освоїла переробку ще трьох видів матеріалів, які до цього вважалися кар'єрними відходами: піску і гравію, що містять в'язкі глинисті частинки, відсіву великих фракцій первинного дроблення, дрібну фракцію щебеню.

18 Сер 2020, 16:55

eye-icon

180

comment-icon

0

Мобільні грохоти: як виробники обладнання задовольняють потреби щебеневих кар'єрів

Мобільні грохоти: як виробники обладнання задовольняють потреби щебеневих кар'єрів

Основні виробники дробарно-сортувальних комплексів для гірночодобувної галузі розповіли, на чому зосереджуються при розробці мобільних грохотів, щоб робити їх максимально ефективними та високопродуктивними, задовольняти потреби замовників - виробників щебеню.

6 Лип 2020, 15:50

eye-icon

116

comment-icon

0

Багатоликий фронтальний навантажувач із щелепним ковшем

Багатоликий фронтальний навантажувач із щелепним ковшем

Фронтальний навантажувач із щелепним ковшем - універсальна машина з широкими можливостями.

15 Тра 2020, 09:26

eye-icon

113

comment-icon

0

Advertisement