Daimler і Volvo створюють спільне підприємство для виробництва водневих паливних елементів для вантажівок і автобусів
Компанія-виробник великотоннажних транспортних засобів Daimler Truck і група компаній Volvo мають намір створити спільне підприємство для розробки та виробництва водневих паливних елементів для комерційних автомобілів великої вантажністю. Хоча щойно підписаний лист про наміри не тягне за собою жодних юридичних зобов’язань, очікується, що остаточну угоду буде підписано до кінця року.
Попередня угода між двома виробниками комерційних транспортних засобів передбачає створення нового спільного підприємства. Мета створення нового підприємства – «розробка, виробництво і комерціалізація систем паливних елементів для використання в транспортних засобах великої вантажності та для інших варіантів використання». Згідно із заявою, Daimler має намір об’єднати в рамках спільного підприємства всі чинні на цей момент бізнес-підрозділи, які займаються водневими паливними елементами. За заявою обох партнерів, мета полягає в тому, щоб запустити серійне виробництво «у другій половині десятиліття».
Укладена в цей час попередня угода не має обов’язкової сили. Очікується, що проєкт остаточної угоди з’явиться до третього кварталу, а підписання остаточної угоди відбудеться до кінця 2020 року. Плановане спільне підприємство буде включати об’єкти в німецькому Наберні (де в цей час знаходиться штаб-квартира Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH), а також додаткові виробничі об’єкти в Німеччині та Канаді.
Кожен із зазначених партнерів буде володіти половиною акцій СП. Щоб реалізація ідеї про спільне підприємство стала можливою, компанія Daimler Trucks оголосила про те, що вона об’єднає в новому бізнес-підрозділі всю діяльність Групи, пов’язану з водневими паливними елементами. Це передбачає передачу компанії Daimler Truck AG операцій, здійснюваних Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH. Потім, за заявою Daimler, Volvo “придбає в спільному підприємстві частку, що становить 50%. Ціна покупки з урахуванням вільних грошових коштів і без урахування позикових коштів складе близько 0,6 млрд євро “.
Буквально наприкінці минулого року Daimler Trucks заявляла, що до 2039 року вони не зможуть відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння для вантажівок, що випускаються компанією. Остання заява компанії говорить про появу надії на те, що в цей план можуть бути внесені невеликі «екологічно чисті» корективи. Проте в той же час створюється враження, що генеральний директор компанії переконаний в тому, що конвульсивний зараз нафтовий ринок і похитнулася сланцева промисловість зможуть утримувати ціни на тому рівні, на якому вони знаходяться зараз, ще протягом 10-15 років.
Тим часом північноамериканські компанії-виробники вантажних автомобілів на водневих паливних елементах, наприклад, Nikola і компанія Hyzon, що нещодавно виникла, роблять великі кроки в поставках транспортних засобів на водневих паливних елементів навіть в Європі. Hyzon нещодавно заявила, що отримала замовлення на 1000 одиниць автобусів на паливних елементах, але не назвала ім’я замовника. На батьківщині Daimler, компанія Wuppertal нещодавно розширила свій вже значний автобусний парк на водневих паливних елементах, віддавши перевагою автобусам на паливних елементах польської фірми Solaris і нідерландської Van Hool. У той час як в Німеччині автобуси на паливних елементах в цей час не виробляються. Не зовсім бездіяльна, хоча як і раніше більше ніж трохи відстала належить Daimler японська компанія Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) оголосила про намір запустити серійне виробництво вантажних автомобілів на водневих паливних елементах «до кінця 2020-х».
Що стосується планованого спільного підприємства Daimler Truck і Volvo Group, президент і генеральний директор Volvo Group Мартін Лундстедт (Martin Lundstedt) сказав: «Використання водню як носія» зеленої «енергії як палива для вантажних електромобілів у міжміських перевезеннях на великі відстані є важливою частиною головоломки та доповненням до батарейних електромобілів і відновлюваних видів палива». Пан Лундстедт вважає, що «об’єднання досвіду Volvo Group і Daimler в цій області дозволить прискорити процес розвитку цього напрямку».
Обидва генеральних директори підкреслили необхідність зовнішньої підтримки для комерціалізації електромобілів на водневих паливних елементах. Пан Лундстедт попередив, що «для того, щоб це бачення стало реальністю, інші компанії та установи також повинні підтримати та внести свій внесок у розвиток цього напрямку, і, не в останню чергу, у створення необхідної паливної інфраструктури».
Враховуючи терміни та той факт, що угода ще не підписана і не має обов’язкової сили, в заявах компаній поки не згадуються конкретні проєкти. Обидва виробники працюють над створенням вантажних електромобілів і електричних автобусів. У разі Daimler, наприклад, модельний ряд автобусів eCitaro планується доповнити електричними автобусами на водневих паливних елементах. Дочірня компанія Volvo Construction Equipment також працює над створенням електричних будівельних машин.
Оновлена інформація станом на 22 квітня 2020 року: Як вказувалося раніше, для пасажирських автомобілів Daimler виникають конкретні можливості: за словами генерального директора Daimler Truck Мартіна Даума, Mercedes скоро зупинить виробництво автомобілів на водневих паливних елементах SUV GLC F-Cell. На цей момент, за словами Даума, виробництво автомобіля з таким приводом більше не планується.
Раніше генеральний директор Daimler Ола Калленіус (Ola Källenius) вже кілька разів натякав, що водневі паливні елементи відіграватимуть незначну роль в електрифікації легкових автомобілів. З цього випливає, що в короткостроковому плані Daimler розраховує на батарейні електромобілі. І цей крок абсолютно чітко підтверджує це. Навіть у вигляді невеликих серій, як це планує зробити в найближчі роки компанія BMW, в осяжному майбутньому електромобіля на водневих паливних елементах із зіркою не буде.
Випуск унікального автомобіля GLC F-Cell був обмежений невеликими серіями, які взагалі не продавалися. Що не завадило компанії рекламувати автомобіль як свідчення прогресу компанії в освоєнні технології водневих паливних елементів, залишаючи при цьому без уваги логістику паливних елементів і громадський транспорт. Пасажирські автомобілі на водневих паливних елементах залишаться у власності Групи та здаватимуться в оренду окремим клієнтам за 800 євро на місяць.
Daimler і Volvo трохи пізно усвідомили, що водневі паливні елементи мають сенс, коли мова йде про великотоннажні транспортні засоби, які використовуються для дальніх перевезень. Але краще пізно, ніж ніколи.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0