Daimler і Volvo створюють спільне підприємство для виробництва водневих паливних елементів для вантажівок і автобусів

Галузi Стaттi

9 Лис 2020, 15:20

eye-icon

22

comment-icon

0

Компанія-виробник великотоннажних транспортних засобів Daimler Truck і група компаній Volvo мають намір створити спільне підприємство для розробки та виробництва водневих паливних елементів для комерційних автомобілів великої вантажністю. Хоча щойно підписаний лист про наміри не тягне за собою жодних юридичних зобов’язань, очікується, що остаточну угоду буде підписано до кінця року.

Daimler і Volvo створюють спільне підприємство для виробництва водневих паливних елементів для вантажівок і автобусів

Попередня угода між двома виробниками комерційних транспортних засобів передбачає створення нового спільного підприємства. Мета створення нового підприємства – «розробка, виробництво і комерціалізація систем паливних елементів для використання в транспортних засобах великої вантажності та для інших варіантів використання». Згідно із заявою, Daimler має намір об’єднати в рамках спільного підприємства всі чинні на цей момент бізнес-підрозділи, які займаються водневими паливними елементами. За заявою обох партнерів, мета полягає в тому, щоб запустити серійне виробництво «у другій половині десятиліття».

Укладена в цей час попередня угода не має обов’язкової сили. Очікується, що проєкт остаточної угоди з’явиться до третього кварталу, а підписання остаточної угоди відбудеться до кінця 2020 року. Плановане спільне підприємство буде включати об’єкти в німецькому Наберні (де в цей час знаходиться штаб-квартира Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH), а також додаткові виробничі об’єкти в Німеччині та Канаді.

Кожен із зазначених партнерів буде володіти половиною акцій СП. Щоб реалізація ідеї про спільне підприємство стала можливою, компанія Daimler Trucks оголосила про те, що вона об’єднає в новому бізнес-підрозділі всю діяльність Групи, пов’язану з водневими паливними елементами. Це передбачає передачу компанії Daimler Truck AG операцій, здійснюваних Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH. Потім, за заявою Daimler, Volvo “придбає в спільному підприємстві частку, що становить 50%. Ціна покупки з урахуванням вільних грошових коштів і без урахування позикових коштів складе близько 0,6 млрд євро “.

Мартін Даум (Martin Daum), член правління Daimler Group і генеральний директор Daimler Truck AG, вважає, що намічене партнерство – це «знакова подія, яка дозволить вантажівкам і автобусам, які працюють на водневих паливних елементах, з’явитися на наших дорогах вже зараз». Це «зараз» давно назріло, враховуючи, що Daimler почала займатися розробкою прототипів автобусів і мінівенів, які працюють на водневих паливних елементах, з 2009 року або навіть раніше.

Буквально наприкінці минулого року Daimler Trucks заявляла, що до 2039 року

Буквально наприкінці минулого року Daimler Trucks заявляла, що до 2039 року вони не зможуть відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння для вантажівок, що випускаються компанією. Остання заява компанії говорить про появу надії на те, що в цей план можуть бути внесені невеликі «екологічно чисті» корективи. Проте в той же час створюється враження, що генеральний директор компанії переконаний в тому, що конвульсивний зараз нафтовий ринок і похитнулася сланцева промисловість зможуть утримувати ціни на тому рівні, на якому вони знаходяться зараз, ще протягом 10-15 років.

«Зараз ми є свідками історичної події, коли нафта практично нічого не варта, тому що пропозиція набагато перевищує попит, і подібне може легко трапитися в майбутньому», – сказав пан Даум у своєму інтерв’ю «Financial Times», відповідаючи на питання про попит на великовантажні автомобілі без шкідливих викидів в атмосферу.

Тим часом північноамериканські компанії-виробники вантажних автомобілів на водневих паливних елементах, наприклад, Nikola і компанія Hyzon, що нещодавно виникла, роблять великі кроки в поставках транспортних засобів на водневих паливних елементів навіть в Європі. Hyzon нещодавно заявила, що отримала замовлення на 1000 одиниць автобусів на паливних елементах, але не назвала ім’я замовника. На батьківщині Daimler, компанія Wuppertal нещодавно розширила свій вже значний автобусний парк на водневих паливних елементах, віддавши перевагою автобусам на паливних елементах польської фірми Solaris і нідерландської Van Hool. У той час як в Німеччині автобуси на паливних елементах в цей час не виробляються. Не зовсім бездіяльна, хоча як і раніше більше ніж трохи відстала належить Daimler японська компанія Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) оголосила про намір запустити серійне виробництво вантажних автомобілів на водневих паливних елементах «до кінця 2020-х».

Що стосується планованого спільного підприємства Daimler Truck і Volvo Group, президент і генеральний директор Volvo Group Мартін Лундстедт (Martin Lundstedt) сказав: «Використання водню як носія» зеленої «енергії як палива для вантажних електромобілів у міжміських перевезеннях на великі відстані є важливою частиною головоломки та доповненням до батарейних електромобілів і відновлюваних видів палива». Пан Лундстедт вважає, що «об’єднання досвіду Volvo Group і Daimler в цій області дозволить прискорити процес розвитку цього напрямку».

Обидва генеральних директори підкреслили необхідність зовнішньої підтримки для комерціалізації електромобілів на водневих паливних елементах. Пан Лундстедт попередив, що «для того, щоб це бачення стало реальністю, інші компанії та установи також повинні підтримати та внести свій внесок у розвиток цього напрямку, і, не в останню чергу, у створення необхідної паливної інфраструктури».

Інші компанії, такі, як Hyundai, вже давно налагодили співпрацю по лінії постачання водню і надання інфраструктури. Прикладом може служити ініціатива Hydrospider у Швейцарії. Здається, що той, хто наполягає на підтримці пан Даум, також упевнений, що надалі підтримка для розширення мережі постачання водню вже не буде потрібна. «Я вірю у вільні ринки, і там, де є попит, буде пропозиція, і те, що ми зробили сьогодні, – це крок до створення величезного попиту».

Враховуючи терміни та той факт, що угода ще не підписана і не має обов’язкової сили, в заявах компаній поки не згадуються конкретні проєкти. Обидва виробники працюють над створенням вантажних електромобілів і електричних автобусів. У разі Daimler, наприклад, модельний ряд автобусів eCitaro планується доповнити електричними автобусами на водневих паливних елементах. Дочірня компанія Volvo Construction Equipment також працює над створенням електричних будівельних машин.

Оновлена інформація станом на 22 квітня 2020 року: Як вказувалося раніше, для пасажирських автомобілів Daimler виникають конкретні можливості: за словами генерального директора Daimler Truck Мартіна Даума, Mercedes скоро зупинить виробництво автомобілів на водневих паливних елементах SUV GLC F-Cell. На цей момент, за словами Даума, виробництво автомобіля з таким приводом більше не планується.

Раніше генеральний директор Daimler Ола Калленіус (Ola Källenius) вже кілька разів натякав, що водневі паливні елементи відіграватимуть незначну роль в електрифікації легкових автомобілів. З цього випливає, що в короткостроковому плані Daimler розраховує на батарейні електромобілі. І цей крок абсолютно чітко підтверджує це. Навіть у вигляді невеликих серій, як це планує зробити в найближчі роки компанія BMW, в осяжному майбутньому електромобіля на водневих паливних елементах із зіркою не буде.

Випуск унікального автомобіля GLC F-Cell був обмежений невеликими серіями, які взагалі не продавалися. Що не завадило компанії рекламувати автомобіль як свідчення прогресу компанії в освоєнні технології водневих паливних елементів, залишаючи при цьому без уваги логістику паливних елементів і громадський транспорт. Пасажирські автомобілі на водневих паливних елементах залишаться у власності Групи та здаватимуться в оренду окремим клієнтам за 800 євро на місяць.

Daimler і Volvo трохи пізно усвідомили, що водневі паливні елементи мають сенс, коли мова йде про великотоннажні транспортні засоби, які використовуються для дальніх перевезень. Але краще пізно, ніж ніколи.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Якісна асфальтобетонна суміш у потрібній кількості в потрібний час

Якісна асфальтобетонна суміш у потрібній кількості в потрібний час

У цій статті йтиметься про те, наскільки важливо при проєктуванні асфальтобетонного заводу продумати все до дрібниць, щоб створити установку, здатну задовольнити різні запити клієнтів.

21 Лют 2022, 11:10

eye-icon

39

comment-icon

0

Чотири проблеми в гірничодобувній промисловості, які доведеться вирішувати вже в найближчому майбутньому

Чотири проблеми в гірничодобувній промисловості, які доведеться вирішувати вже в найближчому майбутньому

У найближчому майбутньому гірничодобувну промисловість очікує безліч цікавих змін. Вже сьогодні ми бачимо, які переваги дають нові технології, і як вони впливають на безпеку, продуктивність і сталий розвиток.

17 Лют 2022, 10:00

eye-icon

77

comment-icon

0

Чи готові наші автомобільні дороги до появи безпілотних автомобілів?

Чи готові наші автомобільні дороги до появи безпілотних автомобілів?

Абревіатури CAV, V2X, C-ITS, CCAM різні, але всіх їх об'єднує те, що вони позначають взаємодію між дорожньою інфраструктурою і транспортними засобами, спрямоване на підвищення ефективності регулювання транспортних потоків, зниження викидів від автотранспорту, а також підвищення безпеки руху і поліпшення комфорту під час поїздки.

13 Січ 2022, 10:38

eye-icon

33

comment-icon

0

Advertisement