Дорожній проєкт за шість місяців замість дев’яти завдяки командній роботі та технологіям Trimble

Будiвництво Стaттi

19 Січ 2022, 10:00

eye-icon

41

comment-icon

0

Серед стратегічних автомобільних доріг особливе значення мають траси, що з’єднують міста та аеропорти. У Новій Зеландії Окленд, найбільше місто країни з населенням понад півтора мільйона осіб, з’єднує з іншою частиною країни та з міжнародним аеропортом державна автомагістраль 20B, одна з лише двох доріг, що ведуть в той бік.

Сьогодні - це автомагістраль з сучасними дорожніми бар'єрними огорожами та оздобленням дорожнього покриття, що забезпечують безпеку водіїв
Сьогодні – це автомагістраль з сучасними дорожніми бар’єрними огорожами та оздобленням дорожнього покриття, що забезпечують безпеку водіїв

Проєкт з поліпшення дорожніх умов і безпеки на автомагістралі, що з’єднує місто та аеропорт реалізований в рамках спільно здійснюваної ініціативи уряду і міжнародного аеропорту Окленда. Реалізацію проєкту очолювало транспортне агентство Waka Kotahi NZ. За словами менеджера проєкту з агентства Waka Kotahi Аміра Баххо (Ameer Bahho), основною метою цього проєкту було не тільки поліпшення зв’язку з аеропортом і південним Оклендом, але і можливість запропонувати вибір більш безпечного і надійного транспорту, включаючи громадський. На перший погляд, робота здавалася простою: розширити автомагістраль шляхом будівництва двох додаткових смуг, призначених для руху громадського транспорту і транспортних засобів з водієм і одним або кількома пасажирами, і облаштувати загальну доріжку для пішоходів і велосипедистів.

Регулярні перевірки забезпечили виконання робіт строго відповідно до проєктних вимог.
Регулярні перевірки забезпечили виконання робіт строго відповідно до проєктних вимог.

Одна це був не просто проєкт з розширення траси. Потрібно було побудувати абсолютно нову дорогу, використовуючи для цього стару трасу.

З самого початку у проєкту були досить сміливі часові рамки. На етап будівництва було відведено 9 місяців (два літа та одна зима). Це було пов’язано з тим, що на початок 2021 року було заплановано проведення вітрильній гонитві на кубок Америки. Ця подія мала залучити до міста тисячі відвідувачів з усієї території Нової Зеландії та з усього світу.

Щоб встигнути побудувати нову дорогу до 2021 року, і щоб все запрацювало, нам доводилося виконувати безліч різних завдань у паралельному режимі “,

– розповів Амір Баххо.

“Доводилося займатися кількома речей одночасно: узгоджувати земельні договори, паралельно – юридичні угоди, і одночасно з цим – контракти з партнерами та так далі. Це було непросто, а коли справа дійшла до будівництва, нам довелося шукати нестандартні підходи “.

«Щоб вкластися в терміни, нам потрібно було прискоритися, але так, щоб це було без шкоди для якості робіт і безпеки нашої команди, а також для тих, хто користувався дорогою, коли ми проводили роботи».

“Для нашої команди це був справжній виклик. Ми хотіли подивитися, які зміни можна внести в проєкт, в контракт – всі ключові фактори “.

Завдяки використанню сучасних технологій траса була побудована з суворим дотриманням допусків
Завдяки використанню сучасних технологій траса була побудована з суворим дотриманням допусків

«Це історія про співпрацю і злагоджену роботу команди, про роботу пліч-о-пліч для досягнення бажаного результату».

За словами Джеймса Руні (James Rooney), технічного директора проєктно-конструкторського бюро Aurecon, рішення було знайдено завдяки спільній роботі фахівців підрядників, бюро і замовника.

Між підрозділами не було бар’єрів, які перешкоджали б обміну ідеями та міркуваннями, і ми підійшли до проєкту неупереджено і чесно “.

За словами Джеймса Руні, контракт був переписаний і став фактично контрактом з відшкодуванням витрат. «Це як мініальянс, але з меншими накладними витратами», – пояснив він.

Рішенням, яке дозволило домогтися бажаного результату в плані економії часу, стала автоматизована система управління Trimble на базі технології GPS, яка використовувалася на машинах при укладанні нового дорожнього покриття.

Менеджер проєкту Річард Ентоні (Richard Anthony) з підрядної фірми Fulton Hogan сказав, що замість звичайних трьох етапів дорожнього будівництва, коли спочатку будується одна крайня смуга траси, а потім інша, а потім центральні смуги – новий підхід передбачав всього два етапи.

«Ми традиційно починали розширювати трасу з того боку, вздовж якої проходила тимчасова пішохідна і велосипедна доріжка, але як тільки ми досягали певного етапу, ми продовжували роботи вздовж центральної частини траси, що досить незвично».

Щоб забезпечити безпеку нашого персоналу на майданчику, ми використовували пристосування для тимчасової розмітки дороги.
Щоб забезпечити безпеку нашого персоналу на майданчику, ми використовували пристосування для тимчасової розмітки дороги.

“Зазвичай воліють спочатку зробити бічні смуги, до яких можна прив’язатися, а потім приступають до центральної смуги руху.

«Щоб знайти спосіб, який дозволив би нам виконувати будівельні роботи вночі та відкривати дорожній рух щоранку, ми пропрацювали кілька сценаріїв з нашим клієнтом і проєктною фірмою».

«Ми зупинилися на варіанті, який дозволив нам знімати старі шари за допомогою дорожніх фрез, створювати новий профіль, а потім укладати новий асфальтобетон».

За словами Річарда Ентоні, асфальтобетон не укладали поверх старого, і не знімали старий асфальт і просто міняли на новий. «Ми повністю змінювали рівень, на деяких ділянках – до 1,6 м».

Проєкт почали в січні 2020 року, але через кілька місяців роботи довелося призупинити через спалах COVID-19. З усім тим, команда проєкту швидко пристосувалася до нових правил охорони праці та техніки безпеки, забезпечивши виконання правил соціального дистанціювання та впровадивши на майданчику інші заходи безпеки.

«Ми зосередилися не на проблемах, які створила пандемія коронавірусу, а на несподівано виниклих можливостях»,

– сказав Амір Баххо.

“Відразу різко знизилася інтенсивність дорожнього руху. Коли ви намагаєтеся реалізувати дорожній проєкт, найбільший ризик на майданчику завжди пов’язаний з потоками автотранспорту. А тут найбільший ризик істотно знизився “.

“Зниження інтенсивності дорожнього руху дозволило нам діяти по-іншому. Замість того, щоб працювати, вибудовуючи навколо робочому майданчику «паркан» з дорожніх конусів і огорож, ми закривали трасу на ніч, що дозволило нам створити набагато більш безпечні умови роботи. Ми виключили такий аспект, як потоки дорожнього руху. При такому режимі роботи ефективність робіт значно підвищилася “.

Найважливішою частиною проєкту № 4 було будівництво дорожніх смуг для руху громадського транспорту: переносний приймач для використання з навігаційними програмами дозволив оперативно виконати деякі геодезичні роботи у віддаленому режимі
Найважливішою частиною проєкту № 4 було будівництво дорожніх смуг для руху громадського транспорту: переносний приймач для використання з навігаційними програмами дозволив оперативно виконати деякі геодезичні роботи у віддаленому режимі

За словами Річарда Ентоні, протягом восьми місяців дорожня бригада користувалася можливістю повністю закривати дорожній рух у нічний час доби. Це дозволило бригаді виконувати роботи по всій площі дороги та забезпечити, щоб час, проведений на будівельному майданчику, був набагато продуктивнішим.

“Увечері ми перекривали дорогу за допомогою дорожнього знака” STOP-GO “, залишаючи відкритою одну смугу. Потім ми прибирали невелику ділянку старої дороги, укладали нову, зводили пандус для переходу між ними та вранці знову відкривали дорогу для руху “.

Однак, за словами Річарда Ентоні, нова і стара дороги не завжди збігалися: “Це трохи ускладнювало завдання. Але тут себе проявили технології Trimble “.

Дорожня фреза шириною 2 м повинна була прибрати старе покриття глибиною до 400 мм, місцями аж до глини. Виявилося, що початкова стабілізована звісткою підстава була в хорошому стані – фактично краще, ніж очікувалося. З усім тим, для укладання нових шарів дороги загальною товщиною 390 мм дорожня фреза повинна була зрізати покриття на потрібну глибину.

“В міру потреби система управління виконує автоматичне налаштування. Це означало дотримання правильної товщини при укладанні шарів дорожнього покриття. Тому, коли справа дійшла до укладання останнього шару (два шари асфальтобетону), все було просто “.

«Завдяки технології Trimble ми змогли досягти точності в межах 10 мм насправді ми були в межах 5 мм, а це було навдивовижу, враховуючи розмір і тип обладнання, яке ми використовували».

Завдяки технології управління Trimble дорожня фреза знімала старе покриття на потрібну глибину, тому укладати асфальт потрібної товщини з високою точністю було не складно
Завдяки технології управління Trimble дорожня фреза знімала старе покриття на потрібну глибину, тому укладати асфальт потрібної товщини з високою точністю було не складно

«Наприкінці кожного тижня наносилася дорожня розмітка, а протягом тижня ми використовували для тимчасової розмітки дорожні конуси».

“На щастя, наш метод організації будівельних робіт не так сильно залежить від погодних умов, як традиційні методи організації дорожнього будівництва, – сказав Річард Ентоні. – У нічний час було понад 100 змін, і тільки п’ять змін було втрачено через дощ “.

Амір Баххо додає, що через короткий будівельний сезон (було втрачено ціле літо) були випробувані всілякі хитрощі, включаючи закриття траси на вихідні дні, які в бригаді називали «супервікенди».

“У цьому проєкті у нас було три супервікенди, коли ми повністю перекрили дорогу на 48 годин. Такого на головній державній автомагістралі поруч з міжнародним аеропортом ще ніколи не було “.

Але хоча зниження інтенсивності дорожнього руху, викликане локдауном, принесло для нашої роботи користь, впровадження нових правил, пов’язаних з локдауном, зайняло більшу частину днів в кінці літа, коли стояла хороша погода.

Були й інші несподівані проблеми, з якими нам довелося зіткнутися. Модернізація перехрестя поблизу Меморіальних садів у районі Манукау потребувала особливої уваги. У цьому районі знаходиться кладовище, яке використовується здебільшого населення тихоокеанських островів. Там часто бувають проводяться похорони. Вдень і вночі кладовище відвідує безліч людей.

«Ми повинні були з розумінням поставитися до потреб людей, щоб вони як і раніше могли мати доступ до кладовища, ховати та відвідувати своїх померлих так, як їм це було потрібно»,

– сказав Річард Ентоні.

Завершальним штрихом було нанесення дорожньої розмітки.
Завершальним штрихом було нанесення дорожньої розмітки.

Річард Ентоні поспішив підкреслити, що успішна реалізація проєкту стала можливою саме завдяки спільній роботі його учасників. «Замовники задоволені, тому що ми пішли та зробили те, що обіцяли».

«У нас була пара великих, але простих ідей плюс 100 інших маленьких, які дозволили нам втілити все задумане».

“Виконання проєкту у два етапи заощадило нам близько трьох місяців, а завдяки використанню вертикальних дрен з волокнистим поліпропіленовим заповнювачем у насипах на ґрунтах з поганими інженерними властивостями поблизу Меморіальних садів у Манукау час осідання ґрунту зменшився з трьох місяців до одного. Ці дві ініціативи дозволили заощадити на програмі п’ять місяців.

“Не можна недооцінювати важливість співпраці між членами нашої команди. Участь у проєкті фахівців фірми Aurecon та їх присутність на майданчику допомогла нам оперативною приймати розумні рішення. Тісна співпраця з компанією Trimble і використання тахеометрів для дотримання встановлених міліметрових допусків було для нас архіважливою справою “.

“Вигоди, яких ми досягли за допомогою цієї технології, можуть бути цікаві кожному клієнту. Так, це обійшлося трохи дорожче, але тут не це головне. Це обійшлося нам приблизно на 30% дорожче, ніж планувалося спочатку, але ми заощадили п’ять місяців часу. Це просто приголомшливо “,

– висловив свою згоду Джеймс Руні.

«Хоча це та обійшлося дорожче, клієнт отримав виконану роботу раніше, і це також створило позитивний резонанс у суспільстві».

Швидше і безпечніше

Жан дю Приз (Jan du Preez) із субпідрядної організації Terramatrix, що надає геодезичні послуги, пояснив, що без геодезичного GPS-обладнання компанії Trimble проєкт зайняв би більше часу і для проведення геодезичної зйомки знадобилося б більше коштів. “Оскільки через робочий майданчик проходив потік автотранспорту, тут просто не було можливості використовувати традиційні методи знімання. Нам довелося шукати різні способи, як це зробити “.

«У підсумку, в нашому розпорядженні був парк дорожньо-будівельних машин з електронними системами управління, і він працював як мрія»,

– сказав Жан дю Приз.

Ми встановили GPS системи контролю на всі наші екскаватори, які виконували виїмку великих обсягів ґрунту. При підготовці заснування з бульдозерами та грейдерами ми використовували роботизовані тахеометри “.

Для GNSS корекції вимірювань, що виконуються на будмайданчику, і для управління будівельною технікою, був обраний RTK комплект GNSS приймача Trimble. GNSS приймач має виділений канал, тому під’єднатися до нього можуть тільки люди на будмайданчику. При цьому всі машини отримують однакові коригування вимірювань.

Використання технологій забезпечило високу точність виконання та якість проєкту.
Використання технологій забезпечило високу точність виконання та якість проєкту.

Жан дю Пріз сказав, що команда “… досить розбірлива “в технологіях і використовує на об’єктах в основному продукцію компанії Trimble: “Дорожні фрези та асфальтоукладачі працюють з електронними тахеометрами Trimble SPS930, і велика частина техніки на об’єкті оснащена системою контролю ухилу Trimble. Навіть для пристрою дренувальних шарів використовувалися цифрові нівеліри Trimble.

“Технологія відмінно проявила себе при розв’язанню деяких проблем, з якими ми зіткнулися на майданчику, серед яких був рух автомобілів на трасі, круті ухили на узбіччях дороги, а також робота в нічний час. Звичайно, укладання покриття можна було виробляти традиційними методами, з геодезичними віхами та геодезичним обладнанням, але це був би великий обсяг ресурсомістких геодезичних робіт, а також тривалі простої техніки “.

Разом з тим, технологія дозволила нам завантажувати проєктні моделі в системи управління машинами, і хлопці могли продовжувати працювати цілодобово, маючи можливість спокійно переходити з однієї ділянки на іншу, не чекаючи приїзду геодезистів “,

– сказав Жан дю Пріз.

«Це також означало, що між дорожньо-будівельними машинами та проїжджою частиною бігало менше людей, які встановлюють кілочки та перевіряють рівні».

Завдяки тому, що на майданчику зменшилася кількість персоналу, вдалося забезпечити відстань між робітниками відповідно до правил соціального дистанціювання.

“Реалізацію цього проєкту допомогли прискорити технології, і ці ж технології забезпечували безпеку персоналу в ході проведення робіт.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Екзоскелети в будівництві

Екзоскелети в будівництві

Метью Марино (Matthew Marino), директор напрямку ергономіки та людських факторів в компанії HeroWear, яка є розробником і постачальником роботизованих технологій, зокрема, екзоскелетів, розповідає про те, як і для чого ця технологія може використовуватися на будівельних майданчиках.

23 Лют 2022, 16:59

eye-icon

35

comment-icon

0

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Завдяки сучасним технологіям укладання нового покриття гоночної траси Autodromo di Franciacorta в Італії виконано з високою точністю і в рекордно короткі терміни.

15 Лют 2022, 10:00

eye-icon

78

comment-icon

0

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

У цій статті йтиметься про найпомітніші на сьогодні тенденції в будівельній галузі.

8 Лют 2022, 10:00

eye-icon

90

comment-icon

0

Advertisement