Природозберігаючі дороги – це необхідність, а не наше бажання, і це в наших силах

Будiвництво Стaттi

3 Січ 2022, 13:20

eye-icon

22

comment-icon

0

Будівництво автомобільних доріг з дотриманням принципів багатооборотного використання продукції є необхідністю, а не нашим бажанням. В’яжуче Shell Bitumen LT R, розроблений фахівцями концерну «Шелл» – новий продукт для будівництва доріг, до якого використовуються відходи пластику, що не підлягають вторинному переробленню.

Знімок ділянки дороги в англійському графстві Камбрія, зроблений за допомогою дрона
Знімок ділянки дороги в англійському графстві Камбрія, зроблений за допомогою дрона

У той час, коли писалася ця стаття, в шотландському місті Глазго проходила 26-та конференція ООН зі зміни клімату 2021 року (також відома як COP26). На конференцію прибули тисячі делегатів від різних країн, а також глави урядів, щоб почати важливі багатосторонні обговорення, спрямовані на те, щоб світ став на шлях зниження викидів парникових газів.

Знімок ділянки Мардейл Роуд, зроблений за допомогою дрона
Знімок ділянки Мардейл Роуд, зроблений за допомогою дрона

Ця конференція ООН покликана стати відправним моментом у справжній роботі з обмеження глобального потепління відповідно до Паризької угоди та формування більш раціонального світоустрою.

За даними Інституту з проблем світових ресурсів (США), на всі види транспорту припадає близько 24% всіх викидів CO2 у світі, при цьому із зазначеного обсягу частка автомобільного транспорту становить близько 75%. Тому промисловість з виробництва дорожніх покриттів, продовжуючи покращувати експлуатаційні характеристики покриттів, відіграє також вирішальну роль у вирішенні глобальних завдань з переходу на екологічно чисту економіку внаслідок вжиття заходів, спрямованих на зниження вуглецевого сліду в дорожньому будівництві.

Майбутнє – це більше, ніж просто декарбонізація

Shell Construction & Road з гордістю представила новий продукт Shell Bitumen LT R, створений для дорожнього будівництва з дотриманням принципів циркулярної економіки. Новий продукт був спеціально розроблений для розв’язання проблеми утилізації пластикових відходів. Shell Bitumen LT R – низькотемпературне в’яжуче з добавкою, яку отримують з пластикових відходів шляхом хімічного перероблення і змішують з бітумом. Це дозволяє повторно використовувати близько 450 кг пластику і заощадити близько тонни викидів в CO2-еквіваленті на один кілометр укладеної дороги.

Знімок ділянки дороги в Нентхеде (Англія), зроблений за допомогою дрона
Знімок ділянки дороги в Нентхеде (Англія), зроблений за допомогою дрона

Перетворення пластикових пляшок, що не підлягають переробленню, призначених для поховання, на унікальну бітумну добавку, що покращує експлуатаційні властивості дорожнього покриття, – ще один крок до циркулярної економіки. При обережному введенні добавка LT R легко змішується, рівномірно розподіляється і володіє високою стабільністю. Властивості нового продукту дозволяють використовувати його у виробництві та укладанні низькотемпературного асфальту, технології, яку Shell Bitumen застосовує більш як 25 років.

Чому цей продукт такий важливий? Подібні інновації допоможуть клієнтам Shell виконати поставлене урядом Великобританії завдання скоротити до 2035 року кількість твердих муніципальних відходів, що відправляються на звалища вдвічі. Створення нового ринку збуту для пластикових відходів, що не підлягають вторинному переробленню, також допомагає пом’якшити вплив виробництва і використання пластмас на клімат у всьому світі.

Знос дорожніх покриттів на автомагістралях

Крім впливу на автомобільні дороги багаторазово повторюваних навантажень від проїжджаючого транспорту, зростає також вплив погодно-кліматичних факторів, включаючи зміну клімату і підвищення середньої температури навколишнього повітря. Дороги не розраховані на те, щоб протистояти такому зростанню інтенсивності впливу, що призводить до раннього утворення колійності та появи різних видів дефектів. Дороги доводиться ремонтувати частіше, а це призводить до збільшення впливу на навколишнє середовище.

Крім цього, коли мова йде про утримання і ремонт доріг, ще одну серйозну проблему представляє нове покоління економічних автономних транспортних засобів, як гібридних, так і повністю електричних. При масовому використанні автономні транспортні засоби будуть рухатися один за одним в ряд, досить близько один до одного і з дуже невеликими періодами відпочинку.

Укладання асфальту в англійському містечку Пенріт
Укладання асфальту в англійському містечку Пенріт

Це може бути добре для пасажирів і для навколишнього середовища, але це неминуче призведе до додаткового навантаження на дорожні мережі, тому що напруги та деформації, створювані колесами автомобілів, будуть виникати кожен раз в одних і тих же місцях на поверхні дороги, що призведе до збільшення дефектів на ранньому етапі експлуатації.

Перехід від використання традиційних здвоєних покришок до використання шин нового покоління «супер 1916», простіше кажучи, одинарних шин, безсумнівно, має переваги з точки зору зниження зносу шин, але це також призводить до більш високого рівня пошкодження дорожнього покриття. Аналогічним чином, витік повітря в пневмопідвісках через їх неналежне обслуговування призводить до неможливості гасити динамічні коливання, а це означає, що фактичні пікові навантаження, що діють на поверхню дороги, набагато вище.

Серед транспортних компаній також спостерігається тенденція перевозити більше вантажів на одному транспортному засобі. Знову ж таки, це добре для навколишнього середовища, але збільшення ваги може призвести до більшого пошкодження дороги.

Випробування нового в’яжучого Shell Bitumen LT R

Новий продукт Shell Bitumen LT R проходить випробування в англійському графстві Камбрія, який є одним з регіонів з найсуворішими умовами для автотранспорту. Основною метою випробувань є підтвердження реальних екологічних та експлуатаційних переваг продукту. Почавши роботи в травні 2021 року, корпорація «Шелл», при співпраці з Радою графства Камбрія і британським підрядником Hanson, проклала кілометри міських і сільських доріг в рамках проєкту, що фінансується за програмою ADEPT Live Labs.

Професор Джон Рід (John Read), генеральний директор підрозділу бітумних технологій корпорації «Шелл»
Професор Джон Рід (John Read), генеральний директор підрозділу бітумних технологій корпорації «Шелл»

“Величезний обсяг пластикових відходів, які не вивозяться на звалища… – ось що має ключове значення в цьому експериментальному проєкті, і це важлива перевага для графства Камбрія і Великобританії, – прокоментував випробування нового продукту член Ради Кіт Літтл (Keith Little), який працює у відділі транспорту і дорожньо-транспортної інфраструктури – Промисловість з виробництва дорожніх покриттів відіграє ключову роль в екологічному майбутньому, і я пишаюся тим, що ми як і раніше займаємо передові позиції в розробці інноваційних, ефективних рішень, що дозволяють нашим клієнтам домагатися позитивних змін вже зараз “.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Дорожній проєкт за шість місяців замість дев'яти завдяки командній роботі та технологіям Trimble

Дорожній проєкт за шість місяців замість дев'яти завдяки командній роботі та технологіям Trimble

Серед стратегічних автомобільних доріг особливе значення мають траси, що з'єднують міста та аеропорти. У Новій Зеландії Окленд, найбільше місто країни з населенням понад півтора мільйона осіб, з'єднує з іншою частиною країни та з міжнародним аеропортом державна автомагістраль 20B, одна з лише двох доріг, що ведуть в той бік.

2 дні.тому

eye-icon

13

comment-icon

0

Як технології для будівельної техніки допоможуть пережити сьогоднішні проблеми в ланцюжках постачання

Як технології для будівельної техніки допоможуть пережити сьогоднішні проблеми в ланцюжках постачання

Вирішуючи проблеми галузі, викликані пандемією коронавірусу, і закладаючи основи для короткострокового і довгострокового прогресу, є переконливі причини звернути більш пильну увагу на технології.

5 днів.тому

eye-icon

27

comment-icon

0

Цифрові технології в складному проєкті із заміни дорожнього покриття на автодромі Сільверстоун

Цифрові технології в складному проєкті із заміни дорожнього покриття на автодромі Сільверстоун

Заміну дорожнього покриття на трасі в Сільверстоуні виконували за допомогою дорожньо-будівельних машин і систем відомих брендів Wirtgen, Vögele, Hamm. Асфальтобетонну суміш для проєкту виробляли на асфальтобетонних заводах Benninghoven.

14 Січ 2022, 11:04

eye-icon

17

comment-icon

0

Advertisement