Інтелектуальні системи контролю на службі у дорожніх будівельників
Досягнення в області систем автоматизації процесу укладання асфальту допомагають підрядникам суттєво підвищити ефективність.
Новітні системи управління для асфальтоукладальної техніки дозволяють домогтися приголомшливої продуктивності. Використання цих систем дозволяє заощадити на дорогих матеріалах, забезпечуючи при цьому кращу якість оздоблення поверхні та більш довговічне дорожні покриття.
Нові інструменти від компанії Topcon дозволяють підвищити ефективність процесу укладання асфальту
Інтелектуальні системи, призначені для підвищення ефективності укладання асфальту, можна знайти в портфелі всіх трьох основних постачальників систем управління машинами, швейцарської компанії-виробника устаткування та інженерних рішень для вимірювальних геодезичних завдань Leica Geosystems, американської компанії-постачальника рішень для прецизійних вимірювань і автоматизованих систем управління Topcon Positioning і американської компанії-розробника геодезичних приладів Trimble.
За допомогою системи хмарного контролю Leica ConX користувачі можуть відстежувати, переглядати та синхронізувати дані про параметри процесу укладання та обладнання. При укладанні покриття на протяжних ділянках функція Auto Leapfrog дозволяє забезпечити безперервний процес укладання і допомагає підвищити якість укладання.
Компанія заявляє, що її обладнання може використовуватися з усіма основними марками асфальтоукладачів. Особливість топової версії полягає в можливості контролювати ширину укладання і рух машини по заданій лінії.
Ключовими особливостями цього комплексу засобів автоматизації є те, що асфальтоукладач готовий до роботи відразу ж після завантаження цифрової моделі проектної поверхні. При цьому усуваються неточності, що виникають при використанні традиційних методів, і забезпечується стабільна якість укладання. Крім того, система допомагає знизити витрати на утримання доріг внаслідок відсутності нерівностей покриття, які з плином часу призводять до передчасного зносу.
Компанія Topcon безперервно працює над удосконаленням чинних і розробкою нових засобів автоматизації дорожньо-будівельної техніки. Для оптимізації якості укладання асфальтобетонного покриття компанія пропонує сучасну систему Thermal Mapper. Цей комплекс засобів автоматизації призначений для контролю температурної сегрегації, вимірювання параметрів укладання і запобігання проблем у майбутньому. Крім того, в системі передбачена функція автоматичної генерації звітів про відповідність встановленим вимогам. Система забезпечує точне визначення координат контрольованих ділянок за допомогою технології RTK.
Система фіксує показання температури свіжоукладеної суміші за асфальтоукладачем і представляє результати вимірювань у візуальній формі в режимі реального часу. Оператори можуть наочно бачити, чи знаходиться температура укладеної суміші в заданому робочому діапазоні та чи не виходить температурна сегрегація за межі допустимих значень.
“У разі великої та серйозної температурної сегрегації згодом на дорогах виникнуть серйозні проблеми. Система Thermal Mapper повідомляє операторів, чи стабільна суміш, чи спостерігається помірне або сильне відхилення температури. Якщо виникають неприпустимі відхилення температури, оператори зможуть вжити відповідних заходів для досягнення більш ефективних і точних результатів проекту “, – пояснює старший віцепрезидент і генеральний директор підрозділу бізнес-будівництва компанії Topcon Мюррей Лодж (Murray Lodge),
Ця система також оснащена функцією визначення координат місця розташування за допомогою GPS. Використовувана для цього технологія RTK дозволяє отримати більш точні результати, ніж при використанні технологій попереднього покоління.
У системі також передбачено функцію генерації файлів для передачі даних, які можна завантажити в мобільні програми, наприклад, DOT Compliance, за допомогою хмарного інтерактивного програмного рішення Topcon Pavelink.
Спільне використання цієї системи з системою відновлення дорожнього покриття Topcon SmoothRide, призначеної для автоматизації процесу фрезерування, і системою Pavelink, що об’єднує в єдину систему всі ланки процесу укладання дорожнього покриття, дозволить підрядній будівельній організації виконати будь-який проект легко та ефективно.
Система Pavelink дозволяє підрядникам здійснювати оперативний контроль всього процесу укладання, від асфальтобетонного заводу, асфальтозмішувальної установки та автосамоскидів до асфальтоукладача і дорожніх катків. Компанія заявила, що створення системи термодатчиків для контролю температурної сегрегації асфальтобетонної суміші забезпечило для дорожньо-будівельних підрядників ще один засіб для виконання високих вимог проектів.
Ефективні засоби автоматизації процесу укладання дорожнього покриття
Компанія Trimble також може запропонувати дорожнім будівельникам ефективні засоби автоматизації процесу укладання дорожнього покриття. Компанія пропонує хмарну платформу Roadworks 2D Paving Control Platform, призначену для асфальтоукладачів. Автоматизована система контролю вигладжувальною плити допоможе підвищити точність укладання і збільшити продуктивність. За інформацією компанії, новий продукт Trimble Roadworks дозволить дорожнім будівельникам мінімізувати втрати дорогого асфальтобетонного матеріалу, досягти оптимальних експлуатаційних якостей дорожнього покриття і своєчасно закінчити проекти в рамках узгоджених бюджетів.
За словами компанії, програмне забезпечення нової платформи розроблено на базі операційної системи Android, і інтуїтивно зрозуміле і просте в освоєнні. Система дає оператору можливість виконати роботу швидше і більш продуктивно незалежно від його рівня кваліфікації.
Для укладання покриття фіксованої товщини в системі Trimble Roadworks може використовуватися база двомірних прив’язок, що робить її менш дорогим варіантом там, де планування або фрезерування виконується за допомогою машин з системою контролю 3D. Платформа може використовуватися при будівництві автомагістралей, внутрішньо штатних доріг автодорожньої мережі, злітно-посадкових смуг аеродромів і для влаштування асфальтобетонних покриттів великої площі на комерційних об’єктах.
Завдяки використанню такого ж інтерфейсу як в системі Trimble Earthworks Grade Control Platform і завдяки тому, що велика частина датчиків аналогічні датчикам системи Trimble PCS400 2D Paving Control System, користувач чинних технологій Trimble зможе дуже швидко освоїти
Для роботи програми Trimble Roadworks використовується сенсорний дисплей Trimble TD510. За допомогою двох зовнішніх кнопок оператор може легко змінити параметри датчиків і ввести дані на місці виконання робіт.
Завдяки використанню операційної системи Android, оператори можуть завантажувати інші програми, які забезпечать на робочому місці оператора додаткові корисні інструменти, наприклад, погодний додаток або додаток передачі даних.
Trimble Roadworks можна встановити на будь-яких нових і чинних асфальтоукладачах, незалежно від марки та виробника машини. Гнучке виконання дозволяє комплектувати систему будь-якою комбінацією ультразвукових датчиків стеження, датчиків ухилу, датчиків вирівняльного бруса і датчиків прямої дії, з можливістю легко та оперативно включити або вимкнути ті чи інші датчики, користуючись додатком.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0