Як створити циркулярну економіку в галузі з виробництва будівельної техніки

Будiвництво Стaттi

4 Лис 2020, 13:00

eye-icon

31

comment-icon

0

Нелі Ван Кампфорт (Nele Van Campfort), генеральний директор компанії Volvo, так описує галузь з виробництва будівельної техніки «майбутнього»

Як створити циркулярну економіку в галузі з виробництва будівельної техніки

За майже 200 років свого існування, компанія Volvo Construction Equipment прагнула створювати якомога ширший асортимент техніки. Всі інші виробники роблять те ж саме. Величезна кількість природних ресурсів йде на те, щоб з виробничого конвеєра щорічно сходило сотні тисяч машин, і ще більше – на те, щоб підтримувати вироблені машини в справному стані. При цьому ми сподіваємося, що вже через кілька років клієнт замінить свої машини на нові, і весь процес почнеться заново.

Але це не «цикл майбутнього». Щоб циркулярна економіка з багатооборотним використанням продуктів і відсутністю відходів стала реальністю, ми повинні зайняти абсолютно протилежну позицію і задаватися не питанням: «Як ми можемо створити ще більше машин?», а питанням: «Як ми можемо зробити кількість машин, що випускаються, ще менше?».

Радикально протилежна

Перехід до «зеленої», циркулярної економіки порушить наш ланцюжок доданої вартості, торкнеться наших клієнтів, радикально змінить нашу систему збуту, назавжди змінить галузь і буде мати наслідки для суспільства в цілому. Звучить так, як ніби це руйнівний процес, правда? Дійсно, цей процес несе з собою радикальні зміни. Але не варто думати, що перехід до циркулярної економіки це щось погане. Циркулярна економіка буде благом для всіх. Вона принесе дивовижні можливості для бізнесу.

Мова не йде про те, що у нас буде вибір. Зобов’язання, взяті на себе державами, наприклад, в рамках Паризької угоди, прийнятої ЄС програми «Зелений курс» і останнього п’ятирічного плану соціально-економічного розвитку КНР, підіймати статус сталого розвитку до безпрецедентного рівня. Це стосується навіть Волл-стріт, що направляє інвестиції на проєкти, пов’язані з розробкою відновлюваних джерел енергії та заміною викопних видів палива. Поява «розумних міст» стане буденним явищем. І для машин, які буде дозволено використовувати при реалізації таких проєктів, планка екологічної чистоти буде зростати. Перехід до циркулярної економіки неминучий. І якщо галузь з виробництва будівельної техніки хоче продовжити своє існування, вона повинна включитися в цей процес.

Платити за використання, а не за володіння

Перехід на принципи циркулярної економіки буде також включати відхід від практики володіння машинами та перехід до практики доступу для використання машин – до цінності використання, а не володіння машиною. Передача володіння машинами виробникам оригінального обладнання, дилерам або власникам парків орендної техніки стане більш поширеним явищем. Якщо наші прогнози виявляться вірними, в майбутньому виробники машин будуть в першу чергу продавати рішення, а не машини. Клієнти будуть платити за машино-годин, і це будуть експлуатаційні, а не капітальні витрати. Виробники отримуватимуть виторг від використання техніки та устаткування, а не від продажу окремих машин.

У майбутньому світі «оплати за виробничу потужність», виробники оригінального обладнання можуть не тільки надавати в користування техніку, а й надавати консультаційні послуги для експлуатаційних організацій та генеральних підрядників. Для виробників і дилерів це серйозна зміна. В умовах, коли машини будуть значитися на балансі виробника, стимул буде полягати не в тому, щоб виробляти якомога більше машин, а в тому, щоб чинний парк машин працював якомога довше і з максимальною віддачею, завдяки регулярній модернізації.

Виховання «екологічно орієнтованого» мислення

У новому, екологічно-орієнтованому світі необхідно буде також поглянути по-новому на те, як ми проєктуємо машини. Чи знаєте ви, що 80 відсотків того, який вплив машина чинитиме на навколишнє середовище протягом свого життєвого циклу, закладається на етапі проєктування? У зв’язку з цим ми повинні з самого початку думати про те, що ми будемо робити з відходами і як будемо запобігати або знижувати викиди в атмосферу. Крім цього, ми повинні конструювати елементи таким чином, щоб забезпечити більш тривалий термін служби, простоту ремонту, відновлення або повної модернізації. І в кінці свого життєвого циклу вони не тільки повинні бути на 100% придатні для вторинної перероблення – ми повинні забезпечити їх фактичне перероблення, знайти для них нове застосування або переробити відходи з отриманням виробів іншого виду. При цьому витягнуті сировинні матеріали повинні використовуватися повторно при виробництві нової продукції або в нових областях застосування.

Цей акцент на екологічно раціональне проєктування буде зображений в цифрових технічних паспортах, в яких буде вказаний «екологічний слід даної техніки не тільки при її виробництві, але і протягом всього терміну її експлуатації». У майбутньому наявність такої характеристики, як завдання мінімальної шкоди навколишньому середовищу, стане обов’язковою для допуску машини до виконання багатьох робіт, оскільки клієнти також повинні будуть грати свою роль у циркулярній економіці.

Volvo Construction Equipment вже приступила до виконання завдання з аналізу вартості всіх складових життєвого циклу своєї продукції. Виконання цього завдання передбачає ретельне дослідження ступеня впливу на навколишнє середовище ланцюжка створення доданої вартості, використовуваних компанією матеріалів, їх джерел, відстані, на яку їх доводиться транспортувати, а також використовуваних видів енергії. Попри те, в цей час у компанії вже два кліматично нейтральних заводи, ще багато що належить зробити.

Цілком очевидно, що однією з найсерйозніших проблем є логістика, – закуповуючи сировину і комплектуючі з усіх куточків світу, а потім відправляючи клієнтам готову техніку в усі куточки світу, компанії доводиться перевозити занадто багато і далеко. За іронією долі, це пояснюється частково тим, що вартість перевезення досить низька, і у вартість не включені витрати, пов’язані з викидами забруднювальних речовин у навколишнє середовище. Щоб розв’язувати цю проблему, компанії доведеться знайти джерела ближче до того місця, де вони потрібні, або навіть забезпечити їх виготовлення за місцем, використовуючи технологію тривимірного друку. Для виконання нових завдань, таких як навчання операторів, переоснащення техніки, і навіть збір машин/їх комплектуючих в кінці їх життєвого циклу для зворотної логістики та подальшого перероблення, ідеально підходять дилери, як найбільш близько розташовані до клієнтів партнери виробників оригінального обладнання,

Використання місцевих джерел заощадило б величезні суми транспортних витрат. Використання місцевих джерел ніколи не виглядало таким раціональним, як після порушення всіх міжнародних ланцюжків постачання в результаті пандемії COVID-19.

Замкнути цикл допоможуть інновації

На шляху до власної циркулярної економіки клієнти зіткнуться з аналогічними проблемами. Як виробники можуть допомогти своїм клієнтам зменшити екологічний слід? Технології, розроблені компанією Volvo, вже приходять на допомогу. Наприклад, використання системи управління екскаватором Dig Assist, призначеної для асфальтоукладачів системи Pave Assist, системи для самоскидів Haul Assist, а також системи динамічного зважування Load Assist означає, що завдання виконуються більш ефективно і набагато швидше, з меншими витратами на топ Це тільки перший етап безперервного процесу автономізації.

Вже сьогодні телематичні сервіси компанії Volvo, такі як «інтелектуальна» система відстеження експлуатаційної готовності ACTIVE CARE і система моніторингу Volvo Caretrack, допомагають підвищити продуктивність машин, виявляючи несправності та випадки неефективного використання техніки (наприклад, занадто часта або довга робота двигуна на холостому ходу Одним з найважливіших способів зниження впливу машини на навколишнє середовище є підвищення кваліфікації оператора, і такі заходи, як навчання операторів важкої техніки на курсах Volvo «Eco Operator», можуть зробити істотний вплив на зниження вуглецевого сліду машин.

Вже цілком очевидно, що у створенні циркулярної економіки важливу роль відіграватиме електромобільність. Не тільки акумуляторні, але й інші інновації, такі як водневі паливні елементи, в якості «зеленого» джерела енергії. Біопаливо, що пропонує короткостроковий потенціал для радикального скорочення викидів CO2, допоможе знизити рівень шкідливих викидів для величезної кількості машин з двигунами внутрішнього згоряння.

Чим швидше, тим краще

Отже, коли відбудеться перехід до циркулярної економіки в галузі з виробництва будівельної техніки? Ну точно не за одну ніч. Комісія Європейського союзу планує на 40 відсотків скоротити викиди парникових газів, на 32 відсотки збільшити частку відновлюваних джерел енергії, і на 32,5 відсотка підвищити енергоефективність – і все це до 2030 року. Робота над досягненням цих цілей вже йде прискореними темпами, щоб до 2050 року здійснити повний перехід до економіки замкнутого циклу.

Циркулярна економіка – це вже не «якщо», а «коли». Створення цієї моделі економіки дійсно буде руйнівним і спричинить радикальні зміни. Але переваги безвідходної, по-справжньому цілісної економіки величезні, і підприємства, що застосовують проактивний підхід, будуть процвітати в нових економічних умовах. Коли перехід до циркулярної економіки здійсниться, це принесе користь всім, планеті, підприємствам і суспільству в цілому.

Передает Информационный портал Заполнители

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Екзоскелети в будівництві

Екзоскелети в будівництві

Метью Марино (Matthew Marino), директор напрямку ергономіки та людських факторів в компанії HeroWear, яка є розробником і постачальником роботизованих технологій, зокрема, екзоскелетів, розповідає про те, як і для чого ця технологія може використовуватися на будівельних майданчиках.

23 Лют 2022, 16:59

eye-icon

35

comment-icon

0

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Завдяки сучасним технологіям укладання нового покриття гоночної траси Autodromo di Franciacorta в Італії виконано з високою точністю і в рекордно короткі терміни.

15 Лют 2022, 10:00

eye-icon

78

comment-icon

0

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

У цій статті йтиметься про найпомітніші на сьогодні тенденції в будівельній галузі.

8 Лют 2022, 10:00

eye-icon

90

comment-icon

0

Advertisement