Пил австралійських доріг на новенькому Scania G500 XT
Традиційно на ринку самоскидів, самоскидальних причепів домінуюче становище займають американські вантажні автомобілі. Але «європейці» вже шикуються на стартовій прямій, щоб помірятися силою зі своїми північноамериканськими «залізними побратимами» в боротьбі за цей висококонкурентний сегмент, і коли австралійський журнал про вантажному автотранспорті «Diesel News» проводить тест-драйв одного з учасників цього «змагання», він вибирає Scania G500 XT.
Важкий кар’єрний самоскид Scania G500 XT 8×4
Минуло не так багато часу з тих пір, коли, дивлячись на колону вантажівок, які вишикувалися в чергу на навантажувальні та розвантажувальні роботи матеріалів на якомусь будівельному об’єкті, можна було бачити «хто є хто» серед американських автомобільних «старійшин». Переважна більшість були традиційними самоскидами, а тягачі «європейської» безкапотної схеми, які зрідка траплялися в натовпі, виглядали як міфічний Акко, або були просто переробленими тягачами-буксирують, вже залишили свої кращі роки позаду.
Розцінки на ринку були низькими, заробіток був маленький. Невеликі за обсягом роботи часто виконувалися власниками вантажівок, які самі сідали за кермо своїх «годувальників». Як правило, у них було кілька вантажних автомобілів, і вихідні вони проводили, ремонтуючи свій автомобільний парк на задньому дворі.
Ще однією подією, яка поклала початок змінам на ринку самоскидів, самоскидальних причепів, було прийняття Стандартів, заснованих на характеристиках (PBS). Завдяки продуманим технічним рішенням стало можливим поява в галузі не тільки автомобіля безкапотного компонування, аналогічного європейському. Впровадження PBS призвело до появи причепів з шістьма і більш осями, що значно підвищують продуктивність на деяких маршрутах.
Завдяки цим змінам для європейських виробників вантажівок також з’явилася можливість зайти на цей ринок. Шведський виробник Volvo вже присутній в цьому сегменті «в особі» свого підігнаного до місцевих стандартам сідельного тягача моделі F12.
За останні двадцять років європейський ринок тягачів також піддався трансформації. Це послужило ще одним чинником, що сприяє тим, що відбувається на австралійському ринку самоскидів, самоскидальних причепів змін. Тепер всі основні європейські гравці готові запропонувати свій власний модельний ряд, «що спеціалізується» на будівництві. Шосейні вантажні автомобілі стали більш легкими і обтічними, але тягачі, використовувані в будівництві, як і раніше успадковують надійність і міцність старих моделей.
Як результат, у Scania з’явився модельний ряд важких вантажівок серії XT, а у європейських конкурентів компанії – аналогічні лінійки. Всі вони відрізняються високим кліренсом перед переднім мостом і посиленою підвіскою. Нові моделі оснащені опціями, яким віддають перевагу в будівельній індустрії.
В останні роки європейські виробники відхопили частку в американських вантажних автомобілів на ринку збуту сідельних тягачів, і тепер у них з’явилася така ж можливість в їх боротьбі за ринок самоскидів, самоскидальних причепів. Цим пояснюються плани компаній Scania і MAN присутнім на виставці вантажного транспорту, яка пройде в цьому році в місті Брісбен, зі своїми самоскидами 6 × 4.
Саме тут першим прийде до фінішу Scania G500 XT, не тільки як відповідний останнім словом техніки вантажний автомобіль з усіма наворотами, але і як надійний «трудяга», створений для життя в тяжких умовах на кар’єрах, на будівельних майданчиках і на об’єктах інфраструктури. Це комбінація двох, раніше діаметрально протилежних ідей, передових технологій та електронних систем, а також робочий інструмент, який впорається з будь-якою справою, відведеним йому в реальному світі вантажних автомобілів для професійного використання.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0