Телематика: створення екосистеми в будівництві

Будiвництво Стaттi

26 Жов 2021, 09:38

eye-icon

45

comment-icon

0

Зовсім недавно слово «телематика» було для багатьох незнайомим, і навіть викликало побожний трепет. Для деяких це загадкове слово асоціювалося тільки з телекомунікаціями, інформаційними технологіями та передачею складних для розуміння даних. Сьогодні цей термін став елементом більш масштабної концепції, згідно з якою сучасний будівельний майданчик являє собою «екосистему», яка характеризується таким же числом переміщуються і взаємопов’язаних складових частин, як і будь-яке природне середовище.

Користувачі системи управління будівельним об'єктом Topcon Sitelink3D можуть спостерігати за всіма роботами на будівельному майданчику в режимі реального часу, не виходячи з офісу
Користувачі системи управління будівельним об’єктом Topcon Sitelink3D можуть спостерігати за всіма роботами на будівельному майданчику в режимі реального часу, не виходячи з офісу

Попри цю гучну заяву, останні досягнення сучасних технологій обіцяють будівельним компаніям, які бачать себе частиною набагато більш масштабної картини, вже зараз полегшити виконання робіт на будмайданчику, максимально підвищити продуктивність і зробити їх діяльність більш результативною.

Порівняння будмайданчика з природною екосистемою може здатися дещо натягнутим, але воно стосується тільки ідеї взаємодії між складовими частинами. За словами Сорена-Брогарда Йенсена (Soeren Brogaard Jensen), директора по роботі з клієнтами компанії Trackunit, вже сьогодні на найсучасніших будмайданчиках існує складна взаємодія між оригінальними розробниками обладнання (OEM-виробниками), компаніями з оренди спецтехніки, які часто є постачальниками

Спільне використання даних у будівництві

“Під час роздумів ми дійшли висновку, що телематика могла б стати тим засобом, яким могло б привести в дію процес взаємодії в екосистемі та підвищити його ефективність, – говорить Сорен-Брогард Йенсен. Сторони, які беруть участь у будівельних проектах, приходять до висновку, що, якщо дозволити найбільш актуальним даним вільно “циркулювати” між зацікавленими сторонами, всі тільки виграють від цього “.

Бурчин Капланоглу (Burcin Kaplanoglu), виконавчий директор і директор з інновацій компанії Oracle Construction and Engineering, згоден з тим, що все більше уваги приділяється такому використанню даних, яке принесе якомога більше користі.

“Багато в чому рушійною силою цього процесу буде визнання переваг, які дає збір і аналіз даних, – говорить Бурчин Капланоглу. – Будівельні компанії, що знаходяться на передових рубежах, вимагатимуть більшої інформаційної прозорості та обізнаності, і більш тісної взаємодії в ході будівництва, щоб мати великі можливості для контролю “.

Але як виглядає обмін даними для власників обладнання на практиці?

Відповідаючи на це питання, Сорен-Брогард Єнсен згадує, як раніше будівельні компанії купували машини, а потім вибирали телематичну систему і використовували цю систему для модернізації свого парку спецтехніки. Зібрані за допомогою телематичної системи дані залишалися у власника обладнання. Найчастіше це відбуватися і в наші дні, але ОЕМ-виробники стали все частіше включати телематичні системи в заводську комплектацію та оснащувати свої машини телематикою на заводі-виробнику.

Існує нескінченна безліч показників, які можна виміряти, але для середньостатистичного власника обладнання актуальна лише частина з них. З усім тим, дані, що залишилися, можуть виявитися надзвичайно цінними для OEM-виробників. Доступ до таких даних можна легко забезпечити через програмний інтерфейс програм (API), що з’єднує кожну частину обладнання з сервером, в який направляються всі дані. Іншими словами, для користувача це може відбуватися непомітно і не вимагати будь-яких зусиль з боку власника техніки або підприємства, що здійснює експлуатацію обладнання.

Сучасні телематичні рішення, наприклад, компанії Trackunit, здатні забезпечити для власників обладнання цінні відомості
Сучасні телематичні рішення, наприклад, компанії Trackunit, здатні забезпечити для власників обладнання цінні відомості

«Всі переваги, які може запропонувати телематична система, засновані на концепції спільного використання даних, оскільки чим більше інформації про фактичне використання машини зможуть зібрати OEM-виробники, тим більш якісно вони зможуть проектувати обладнання для вирішення реальних завдань в майбутньому», – додає Сорен-Брогард Йенсен з компанії Trackunit.

Від штрих-кодів до штучного інтелекту

За свою відносно коротку історію телематичні технології пройшли довгий шлях, і їх еволюція набирає обертів.

Хольгер Піцш (Holger Pietzsch), віцепрезидент з маркетингу компанії-виробника геодезичного устаткування Leica Geosystems, яка є підрозділом технологічної мультибрендової групи компаній Hexagon, пояснює, як телематика забезпечує переваги на трьох рівнях: для досягнення експлуатаційної ефективності, при управлінні основними засобами та для підвищення ефективності праці оператора або виконання робіт на будівельному майданчику.

“У найпростішій формі еволюцію телематичних систем можна порівняти з еволюцією штрих-кодів, які використовуються для відстеження та контролю переміщення товарів у ланцюжках постачання: вони допомагають підвищити ефективність внутрішньої операційної діяльності, – говорить Хольгер Піцш, відзначаючи, що OEM-виробник може відстежувати за допомогою телематичної системи, наприклад, стан, місце розташування і робоче навантаження проданої ним техніки.

Коли мова йде про управління основними засобами, в телематичних системах використовується «обгортка» даних навколо кожної одиниці техніки для її віддаленого моніторингу та надання зворотного зв’язку власнику, наприклад, скільки палива споживає окрема машина, чи перегрівається двигун або чи можуть виникнути проблеми з перегрівом двигуна в майбутньому.

Хольгер Піцш каже, що сьогоднішні телематичні системи також розвиваються в напрямку, більшою мірою орієнтованому на отримання даних про фактично виконану роботу, підвищуючи таким чином ефективність виконання робіт на будмайданчику.

“У вашому парку є екскаватори, які купувалися, щоб переміщати ґрунт… при цьому ґрунт повинен бути переміщений у встановлені терміни, відповідно до вимог і в рамках затвердженого бюджету, – говорить Хольгер Піцш. – Зрештою, якщо ви не перемістите ґрунт тоді, коли його потрібно перемістити та туди, куди його потрібно перемістити, вам не заплатять. Наші технології більшою мірою орієнтовані на те, щоб допомогти збільшити кількість переміщуваного ґрунту і простежити, щоб кількість переміщеного ґрунту відповідала заданому “.

Беручи це до уваги, такі компанії, як Leica, пропонують системи управління машинами, які є ранньою формою автономії. Ці системи дозволяють будівельним компаніям виконувати роботи більш точно.

“Сьогодні можна сісти за комп’ютер і спроектувати траншею, а потім завантажити цей проект в систему управління машиною, наприклад, екскаватором. Після цього машина стає фактично здатною орієнтуватися в просторі, – говорить Хольгер Піцш. – Коли екскаватор починає переміщати ґрунт, система повідомляє оператору, що ківш екскаватора відхиляється від прямої, або копає занадто глибоко, або потрібно повернути. Система починає взаємодіяти з машиною безпосередньо “.

На думку Хольгера Піцша, як тільки машини придбають цей базовий рівень «інтелекту», вони зможуть стати частиною більш великої «екосистеми», знаючи, що потрібно робити, і забезпечуючи зворотний зв’язок з оператором.

“Штучний інтелект кардинально змінює правила гри в будівельній галузі, оскільки основна увага приділяється підвищенню продуктивності в галузі, що продовжує відчувати конкурентний тиск, – заявляє Бурчин Капланоглу. – Мова йде про збір, аналіз і спільне використання даних проектів для зниження ризиків, попереджувального управління проблемами та безперервного поліпшення від проекту до проекту “.

«Реальна історія» роботи будівельної техніки

У додатку Caterpillar Remote Service передбачено дві ключові функції: Remote Troubleshoot для пошуку та усунення неполадок, і Remote Flash для дистанційного оновлення ПЗ
У додатку Caterpillar Remote Service передбачено дві ключові функції: Remote Troubleshoot для пошуку та усунення неполадок, і Remote Flash для дистанційного оновлення ПЗ

Агрегування даних від різних власників техніки дає OEM-виробникам можливість дізнатися «реальну історію» роботи техніки на основі досвіду реальних користувачів. Це вкрай важливо для проектування обладнання та його удосконалення, і з цього можуть отримати вигоду в довгостроковій перспективі як власники, так і експлуатаційні організації.

Наприклад, середньостатистична автовежа має сотню вимірювальних точок, які використовуються для безперервного моніторингу роботи гідравлічних систем і двигуна, і отримання аварійних сигналів тощо. Для користувача автовежі актуальні тільки 30% даних, що надходять з цих вимірювальних точок.

“Решта 70% насправді не такі важливі для користувача, – говорить Сорен-Брогард Йенсен. – Але OEM-виробники вкрай зацікавлені в цих даних, щоб їх можна було використовувати для виготовлення машин для наступного покоління устаткування “.

Велика частина зібраних даних є результатом відповідних дій користувача на коди помилок, які можуть бути простими, як, наприклад, повідомлення, що попереджає про те, ремінь безпеки не пристебнутий, або критичними, як, наприклад, несправність, що веде за собою неминучу відмову компонентів.

“Генеровані в ході цього дані перевіряються людьми на місцях, – пояснює Сорен-Брогард Йенсен. – Ми називаємо це «наземною звіркою». Обмін цими даними дозволить вам відразу розширити свої знання і поліпшити якість даних, під’єднавши до системи тисячі користувачів, які квитували цю помилку “.

Кевін Гарсія (Kevin Garcia), генеральний директор підрозділу з розробки рішень для цивільного будівництва компанії Trimble, згоден з цим твердженням: “Сучасні технології дозволяють OEM-виробникам отримувати таку інформацію, як коди несправностей двигунів, дані про витрату палива, показники систем моніторингу тиску в шинах і безліч інших показників, і постачальники технологій можуть взяти на себе турботу про підвищення ефективності роботи оператора, прискорення темпів виконання завдань, складання карт виїмок і насипів, оновлення зображень рельєфу

Будівельних підрядників цікавить можливість контролю своїх виробничих витрат і використання технологій, які дозволять їм отримати наочне уявлення про те, скільки ґрунту було завантажено в кожен самоскид у кар’єрі. Сьогодні це можна зробити, наприклад, за допомогою системи вимірювання завантаження ковша навантажувача і спеціальних програмних засобів, наприклад, порталу управління кар’єром InsáHQ, від компанії Trimble, здатного генерувати звіти, що містять дані про показники роботи, які можна переглядати в веббраузері або в спеціальному додатку в смартфоні.

“Під час робіт, що потребують переміщення великих обсягів ґрунтів, використання традиційних систем вимірювання завантаження ковша екскаватора, підключених до систем моніторингу кар’єрних самоскидів забезпечує негайне 25-відсоткове збільшення обсягів переміщених ґрунтів. Більш того, система дає розуміння загального тоннажу переміщених мас, кількості відпрацьованих моточасів і кожного кроку в робочому циклі екскаваторів і самоскидів “,

– продовжує Кевін Гарсія.

«Мозковий центр» будівництва

У міру збільшення обсягу даних, що передаються та агрегуються за допомогою телематичних технологій, для ОЕМ-виробників виникає більше можливостей для створення більш інтуїтивного зрозумілого та «інтелектуального» обладнання.

«Якщо ви стежите за популяцією машин, що складається з півмільйона» особин «, що займають певну територію, ви зможете почати передбачати, яку машину потрібно підготувати для якого типу робіт і на якій ділянці», – говорить Сорен-Брогард Йенсен. “Ми намагаємося взяти ці алгоритми штучного інтелекту і зрозуміти, як ми можемо не просто зробити дані загальнодоступними, наприклад, хоча б для одного клієнта, а створити систему з відкритим вихідним кодом, практично” мозковий центр “будівництва.

Будмайданчик, оснащений засобами навігації та зв'язку з інтернетом, дозволяє всім зацікавленим сторонам отримувати відомості про всі об'єкти, що переміщаються в режимі реального часу
Будмайданчик, оснащений засобами навігації та зв’язку з інтернетом, дозволяє всім зацікавленим сторонам отримувати відомості про всі об’єкти, що переміщаються в режимі реального часу

“Ми намагаємося домогтися, щоб дані інтеріоризували, використовувалися у вашому власному ланцюжку створення вартості, і поверталися спільноті розробників ПЗ з відкритим вихідним кодом, щоб посилити міць екосистеми, силу думки безлічі людей, що думають про одні та ті ж проблеми, – продовжує Сорен-Брогард Йенсен.

Хольгер Піцш погоджується з ці твердженням, додаючи, що замість того, щоб використовувати телематику для відстеження і моніторингу одного об’єкта основних засобів, зараз мова йде більше про те, як зіставити цей об’єкт з іншими об’єктами щодо роботи, яку належить виконати. Це включає інформацію про цю машину і про те, що вона робить для виконання того, що повинно бути зроблено на цьому будмайданчику.

«Ми бачимо, що все більше уваги приділяється використанню технологій для поліпшення взаємодії між людьми та координації їх діяльності»,

– додає Хольгер Піцш.

Фабріціо Делл’Акуа (Fabrizio Dell’Acqua), фахівець з управління машинами та телематичних систем компанії Topcon Positioning Group, зазначає, що обмін даними повинен здійснюватися свідомо.

“Нам необхідно продовжити розробку галузевих стандартів з телематики, таких, наприклад, як стандарти AEMP для API-інтерфейсу, щоб надати кінцевим користувачам більш зручний доступ до даних обладнання OEM-виробників, – говорить Фабріціо Делл’Акуа. Це дозволить їм більш ефективно обробляти та аналізувати дані по своїх парках техніки, а також економити час і гроші на будмайданчиках або в рамках своєї діяльності “.

Телематика вже принесла багато переваг сьогоднішнім будівельним майданчикам, і ця тенденція обіцяє зберегтися і навіть прискоритися у міру зростання обсягу даних, якими обмінюються зацікавлені сторони.

Технологія 5G змінює правила гри

Рішення LifT Connect від компанії Genie дозволяє власникам обладнання відстежувати кількість моточасів у віддаленому режимі, допомагаючи розробляти довгострокові програми по ТО
Рішення LifT Connect від компанії Genie дозволяє власникам обладнання відстежувати кількість моточасів у віддаленому режимі, допомагаючи розробляти довгострокові програми по ТО

Вдосконалення глобальної інформаційної інфраструктури дозволяє телематичним технологіям забезпечити сьогодні більш значні негайні вигоди на будмайданчиках, а також пом’якшити деякі більш масштабні галузеві проблеми.

Повсюдне розгортання бездротової технології 5G (п’ятого покоління цифрових мереж стільникового зв’язку) почалося у 2019 році. З появою цієї інноваційної технології прискорилися темпи впровадження телематичних систем на будівельних майданчиках.

“Швидке зростання і розгортання глобальних мереж стільникового зв’язку дозволяє прискорити передачу даних, – пояснює Крістін Зезник (Christine Zeznick), директор з розвитку бізнесу в області телематичних систем компанії Genie, підрозділи Terex. “В умовах нестачі технічних фахівців в галузі використання телематичних систем, таким, наприклад, як рішення Genie Lift Connect, що забезпечує доступ до даних, дозволяє фахівцеві технічної підтримки виявити та усунути неполадки у клієнта дистанційно, без виїзду на майданчик, що тягне за собою витрати. Така економія часу і праці може швидко окупитися “.

Ще одним важливим аспектом телематики є можливість ефективного віддаленого моніторингу техніки для планування технічного обслуговування.

“Довгострокова оренда традиційно представляла проблему щодо того, як дізнатися, коли точно потрібно проводити роботи по ТО, – зазначає Крістін Зезник. – У результаті клієнти складали календарний графік перевірки машин і технічного обслуговування двигунів. Це призводило до більш частого обслуговування машин, ніж це було потрібно, і недостатнього обслуговування, коли виникала необхідність. Телематика дозволяє компанії, що надає в оренду обладнання, віддалено контролювати точну кількість моточасів і більш ефективно керувати технічним обслуговуванням машин, які знаходяться в довгостроковій оренді, заощаджуючи час і гроші “.

Підвищення ефективності

До системи Metso Metrics під'єднано понад 800 машин
До системи Metso Metrics під’єднано понад 800 машин

“Система віддаленого пошуку та усунення неполадок Remote Troubleshoot дозволяє дилерам Cat проводити діагностичне тестування підключених машин, визначати причину коду несправності або сигналу тривоги та виявляти потенційні проблеми під час роботи машин, – розповідає Стів Джанда (Steve Janda), менеджер з ринку цифрової – функція Remote Flash дозволяє оновлювати вбудоване програмне забезпечення машин у віддаленому режимі без присутності фахівця на майданчику. Як тільки з’являється нове оновлення програмного забезпечення, дилера компанії Cat направляє клієнтам відповідне повідомлення, і клієнти можуть виконати оновлення ПЗ, поки машини знаходяться на будмайданчику “.

“Системи Remote Flash і Remote Troubleshoot радикально змінили підхід до технічного обслуговування машин, – говорить Стів Джанда. Відсутність необхідності виїжджати на майданчик для виконання обслуговування машини економить час і гроші клієнта “.

Ярі Хітті (Jari Hytti), менеджер з програмних додатків для експлуатаційного обслуговування компанії Metso, каже, що функція віддаленого моніторингу, створена компанією, допомагає клієнтам своєчасно проводити перевірку машин, уникаючи зайвих трудовитрат.

“Ми можемо заздалегідь зв’язатися з нашими клієнтами та узгодити дату, коли інспектор може прибути на об’єкт для проведення інспекції, – говорить Ярі Хітті. – Те ж саме відноситься і до майбутніх заходів з технічного обслуговування: ми можемо заздалегідь зв’язатися з нашими клієнтами та запропонувати їм наші послуги на основі даних, отриманих з машини “.

“Віддалене усунення несправностей допомагає нашим клієнтам, коли фахівці компанії Metso можуть отримати доступ до журналу реєстрації аварійних сигналів машини. На основі аналізу отриманих даних, наші фахівці можуть допомогти розв’язувати проблеми, які можуть виникнути у клієнта, не виходячи з офісу. Таким чином, машина клієнта буде в справному стані, забезпечуючи стабільну роботу “, – продовжив Ярі Хітті.

На думку Ярі Хітті, технології продовжують удосконалювати, щоб об’єднати штучний інтелект і системи віддаленого моніторингу і розробити рішення, яке буде здатне робити прогнози про те, що станеться з машиною, і виконувати коригувальні дії або пропонувати користувачеві виконати коригувальні дії.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Дорожній проєкт за шість місяців замість дев'яти завдяки командній роботі та технологіям Trimble

Дорожній проєкт за шість місяців замість дев'яти завдяки командній роботі та технологіям Trimble

Серед стратегічних автомобільних доріг особливе значення мають траси, що з'єднують міста та аеропорти. У Новій Зеландії Окленд, найбільше місто країни з населенням понад півтора мільйона осіб, з'єднує з іншою частиною країни та з міжнародним аеропортом державна автомагістраль 20B, одна з лише двох доріг, що ведуть в той бік.

4 дні.тому

eye-icon

13

comment-icon

0

Як технології для будівельної техніки допоможуть пережити сьогоднішні проблеми в ланцюжках постачання

Як технології для будівельної техніки допоможуть пережити сьогоднішні проблеми в ланцюжках постачання

Вирішуючи проблеми галузі, викликані пандемією коронавірусу, і закладаючи основи для короткострокового і довгострокового прогресу, є переконливі причини звернути більш пильну увагу на технології.

6 днів.тому

eye-icon

27

comment-icon

0

Цифрові технології в складному проєкті із заміни дорожнього покриття на автодромі Сільверстоун

Цифрові технології в складному проєкті із заміни дорожнього покриття на автодромі Сільверстоун

Заміну дорожнього покриття на трасі в Сільверстоуні виконували за допомогою дорожньо-будівельних машин і систем відомих брендів Wirtgen, Vögele, Hamm. Асфальтобетонну суміш для проєкту виробляли на асфальтобетонних заводах Benninghoven.

14 Січ 2022, 11:04

eye-icon

17

comment-icon

0

Advertisement