Зараз саме час прискорити впровадження сучасних технологій дорожнього будівництва

Будiвництво Стaттi

21 Вер 2021, 09:46

eye-icon

54

comment-icon

0

У міру появи нових технологій керівництво багатьох мегаполісів і міст все частіше розглядає можливість їх застосування при реалізації інфраструктурних проектів

Пандемія Covid-19 і вимушені заходи для її стримування змушують уряди по всьому світу задуматися про майбутнє своїх міст, населених пунктів і їх інфраструктури, і вивчати можливі способи зниження викидів забруднюючих речовин і більш ефективного використання інфраструктури.

Влада вдаватися в питання, як зміни в способі життя людей в результаті пандемії позначаться на потребах в області інфраструктури, як змінюватися ці потреби в майбутньому, якщо, наприклад, ще більше людей буде працювати віддалено.

Національний технічний директор британської компанії-виробника будівельних матеріалів і виробів Tarmac Брайан Кент (Brian Kent) вважає, що складнощі, що перешкоджають реалізації цих задумів, в основному пов’язані з браком коштів у бюджетах.

Як стверджує Брайан Кент, не зважаючи на те, що велика частина майбутньої міської інфраструктури вже створена, назріла необхідність переосмислити те, як і з чого ми будуємо.

Зокрема, місцевим дорожнім адміністраціям вже зараз потрібно знайти шляхи швидкого впровадження інновацій та способи усунення стримуючих факторів, таких як, наприклад, застарілі норми на дорожньо-будівельні матеріали.

Ці вельми серйозні бар’єри, які стримують можливість використання нестандартних матеріалів, які довели свою ефективність на практиці. Це стосується, зокрема, матеріалів для пристрою поверхневого шару покриття, що демонструють здатність забезпечити поліпшені екологічні характеристики доріг. Їх впровадження підтримує прогресивна частина суспільства.

Наочним прикладом є теплі асфальтобетонні суміші (ТАС). У порівнянні з гарячими сумішами (ГАС), технологія ТАС дозволяє зменшити кількість технічного вуглецю, що включається до складу асфальту. Завдяки цьому вуглецевий слід можна зменшити на цілих 15%.

Цей матеріал також більш безпечний і не такий шкідливий для здоров’я дорожніх робітників. На кожні 10 градусів зниження температури кількість отруйних випарів зменшується вдвічі.

Крім того, можливе підвищення продуктивності шляхом скорочення часу, необхідного для охолодження до температури, при якій можливо дорожній рух. Це дозволяє виконати укладання шару зносу значно раніше, гарантуючи більш раннє завершення робіт.

Суміші ТАС виготовляються і доставляються при низьких температурах, ніж гарячі асфальтобетонні суміші. За наявною інформацією, суміші ТАС забезпечують ряд переваг в області безпеки та продуктивності без шкоди для експлуатаційних якостей покриття.

У дорожньому будівництві використовується все більше цифрових технологій.
У дорожньому будівництві використовується все більше цифрових технологій.

За словами Брайана Кента, не зважаючи на те, що ця технологія якоюсь мірою вже впроваджена, і що зниження вуглецевих викидів є ключовою глобальною метою, спостерігається певна стриманість.

Брайан Кент зазначив, що аналогічна стриманість спостерігається і щодо впровадження технологій одношарової поверхневої обробки: «Багато з рішень і матеріалів поверхневої обробки, які можуть допомогти нашій галузі зробити більш екологічний вибір, доступні та існують вже багато років. Іншими словами, багато технології не такі вже й нові.

Низькотемпературний асфальтобетон

Звичайно, не всі організації, які проводять тендери на виробництво дорожньо-будівельних робіт, неохоче погоджуються на застосування нових технологій.

При виконанні робіт з будівництва нового автомобільного тунелю в німецькому місті Карлсруе підрядник використав низькотемпературний асфальт і дорожньо-будівельну техніку марок VÖGELE і HAMM.

Роботи по будівництву тунелю Карлсруе були ініційовані місцевою владою, що відповідають за підтримання інфраструктури міста, в рамках масштабної реконструкції центру міста.

Контракт на реалізацію проекту був присуджений консорціуму, що складається з генерального підрядника Schleith та інженерної фірми ZÜBLIN, яка привернула для виконання робіт з укладання дорожнього покриття компанію Martin Paschmann Asphaltbau (MPA), що спеціалізується на укладання асфальтобетону.

Через суворе регулювання викидів в атмосферу компанія MPA могла використовувати тільки оснащену дизельними фільтрами саж техніку. Вимоги також включали використання низькотемпературного асфальтобетону.

У Wirtgen, материнської компанії VÖGELE і HAMM, пояснили, що температура низькотемпературного асфальтобетону приблизно на 30 C нижче температури гарячого асфальту, і використання такого матеріалу допомагає знизити рівень викидів шкідливих речовин, що містяться в випарах і ОГ двигунів, і мінімізувати шкідливий вплив високих температур на робочих.

«Укладання низькотемпературного асфальту зі зниженою температурою для багатьох людей по цей час є новою. Тому так мало прикладів практичного застосування, особливо щодо того, як поводитися цей матеріал під час ущільнення. Саме з цієї причини ми постійно перевіряли щільність за допомогою ізотопного зонда, – розповів інженер і старший менеджер з будівництва компанії Schleith Крістіан Ріда (Christian Riede). – Проведені згодом вимірювання і лабораторні дослідження підтвердили, що за допомогою асфальтоукладачів VÖGELE і котків HAMM ми отримали високоякісне, рівномірно ущільнене дорожнє покриття ».

Для укладання низькотемпературного асфальту у двох тунелях шириною 5,3 м і 6,8 м, компанія MPA використовувала два асфальтоукладачі VÖGELE SUPER 1800-3i та три дорожні котки HAMM. Для ущільнення асфальту використовувався комбінований коток DV + 90i VT-S-типу, тандемний коток DV + 70i VV-S і компактний коток HD 14i VO.

Для укладання дорожнього покриття при будівництві тунелю в Німеччині використовувалися асфальтоукладальники VÖGELE SUPER 1800-3i.
Для укладання дорожнього покриття при будівництві тунелю в Німеччині використовувалися асфальтоукладальники VÖGELE SUPER 1800-3i.

Для оптимізації процесу ущільнення суміші, яка швидко твердне при досягненні критичної температури, бригада, яка виконує укладку дорожнього покриття, використовувала спеціальні воски.

За словами фахівців компанії Wirtgen, катки повинні були працювати на дуже близькій відстані від асфальтоукладальників і виконувати короткі рівномірні проходи. Потрібно було стежити за тим, щоб автопоїзд рухався плавно, щоб оператори могли максимально швидко і плавно виконати ущільнення.

Тенденція переходу на більш компактну техніку

На думку Пола Джонсона (Paul Johnson), директора підрозділу дорожнього обладнання компанії Volvo Construction Equipment в Європі, на Близькому Сході та в Африці, зміни, що відбуваються в дорожньо-будівельної галузі, є наслідком впливу пандемії Covid-19.

Пол Джонсон твердо переконаний, що дорожньо-будівельна галузь довела свою життєздатність, і що в багатьох країнах інфраструктура була визначена як найважливіша галузь, функціонування якої необхідно зберегти.

Пол Джонсон пояснив, що для зниження ризику зараження COVID-19 не тільки на робочому місці, а й при постачанні та техобслуговуванні обладнання, що використовується на будмайданчику, змінилися методи організації робіт, і це привело до деяких затримок.

«У середньостроковому плані ми абсолютно позитивно оцінюємо перспективи, почасти завдяки кількості проектів, які були узгоджені та профінансовані ще до початку пандемії, – сказав Пол Джонсон. – Пандемія змусила багатьох підрядників звернути пильну увагу на існуючі на ринку технології, що дозволяють робочим на будмайданчику по можливості дотримуватися дистанції та уникати контактів один з одним, а машинам і програмним продуктам – «взяти за себе» частину робіт ».

Як приклад нової технології Пол Джонсон привів бортовий комп’ютер і дисплей від компанії Volvo Co-Pilot. Комп’ютер здатний фіксувати відстань і ширину укладання, а також обсяг покладеної суміші. Оператору вже не потрібно відволікатися, щоб зафіксувати ці дані вручну. Volvo Co-Pilot є частиною постійно розширюється пакета програмного забезпечення компанії, що забезпечує мережеві можливості. Це дозволяє використовувати на будмайданчику все більше цифрових технологій.

Асфальтоукладач P2820D ABG, укомплектований двигуном Volvo, що відповідає екологічним нормам ЄС Stage 5.
Асфальтоукладач P2820D ABG, укомплектований двигуном Volvo, що відповідає екологічним нормам ЄС Stage 5.

На думку Пола Джонсона, слід також очікувати зміни переваг щодо розмірів обладнання. У довгостроковій перспективі посилиться тенденція переходу до більш компактної техніки для виробництва будівельних або ремонтних робіт в межах міста. Це станеться завдяки можливого зростання мобільності без автомобіля, чому також сприяла пандемія Covid-19.

Вже сьогодні, в разі невеликих відстаней, все більше і більше людей бачать плюси ходьби пішки, їзди на самокаті або велосипеді, вважають за краще не користуватися власним автомобілем, а транспортні маршрути, ймовірно, будуть переобладнані, щоб забезпечити більш безпечний і легкий проїзд.

Що стосується прогнозів, ми залишаємося оптимістичними. Для багатьох країн транспортна інфраструктура залишається пріоритетом. Особливо для тих країн, в яких дорожні мережі потребують ремонту, відкладати який вже не можна.

Більш того, модернізація інфраструктури – це інвестування коштів в те, що буде приносити вигоду протягом багатьох років. І це відмінний спосіб перезапустити економіку.

Автомобільні дороги піддаються інтенсивної експлуатації та впливу екстремальних погодних умов, тому часто потребують ремонту. Це також мати місце в разі стихійних лих.

Нещодавно було завершено проект реконструкції та зміцнення постраждалої від зсуву ділянки автомобільної дороги Бокка Трабарія на найвищому перевалі між Марке та Умбрія на півночі Італії.

У проекті з реконструкції автомобільної дороги на півночі Італії використовуються два екскаватори виробництва компанії CASE.
У проекті з реконструкції автомобільної дороги на півночі Італії використовуються два екскаватори виробництва компанії CASE.

Дорога, що проходить через перевал, була відкрита урядом Папської держави в період між 1 822 і 1830 роками. Майже неймовірно, але під час робіт по відновленню цієї ділянки дороги після першого зсуву бригада дорожніх будівельників виявила бомбу часів Другої світової війни, в результаті чого прохід був закритий на ще більш тривалий термін.

В кінці жовтня 2020 року відбулося ще один зсув і перевал був знову закритий. Належить державі Італійська національна незалежна дорожня компанія (ANAS), яка відповідає за будівництво, утримання і ремонт автомобільних доріг в Італії, привернула італійську компанію Pretelli Srl з Урбіно для виконання робіт з розчищення схилу від наслідків зсуву та подальшої реконструкції постраждалого ділянки дороги. Проект був завершений у квітні 2021 року.

Дорожні фонди США недоотримали кошти через пандемію Covid-19

Криза, викликана пандемією Covid-19, привела до скорочення числа поїздок по автомобільних дорогах по всьому світу. Частково це відбулося через те, що багато людей були переведені на віддалений режим роботи.

Це особливо вдарило по надходженнях від автомобільних мостів з платним проїздом і податків на паливо, які є важливим джерелом коштів для роботи дорожньої інфраструктури в Америці. Проте, за наявною інформацією, в деяких штатах ситуація повертається в нормальне русло.

У кількох штатах, через брак надходжень в дорожні фонди, було відкладено виконання планів некритичних об’єктів дорожньої інфраструктури. При цьому деякі галузеві організації закликають до централізованого фінансування державних проектів.

Не зважаючи на обіцянку президента США Джо Байдена інвестувати в нову інфраструктуру, аналіз, проведений Американською асоціацією будівельників доріг і транспортних споруд (ARTBA), показав досить сумну картину.

Асоціація ARTBA проаналізувала дані Національного реєстру мостів (NBI) Міністерства транспорту США за 2020 рік. За результатами аналізу, в країні більш як 220 000 мостів потребують капітального ремонту або заміні. Частка таких мостів складає 36%.

«Терміни ремонту мостів, що знаходяться в поганому стані, складають 40 років. Це неприйнятно для американської спільноти власників автомобілів, — пояснила головний економіст асоціації ARTBA, доктор Елісон Премо Блек (Alison Premo Black). -У звіті про стан мостів висвітлюються ключові проблеми, пов’язані зі станом національної дорожньої інфраструктури, і наголошується на необхідності прийняття Конгресом в цьому році законопроекту про надійні механізми багаторічного інвестування в транспортний сектор ».

Частина американського штату Огайо розташована на горбистій території. Тому для багатьох доріг характерна наявність різких і крутих поворотів. Переміщення по таким дорогам на звичайних транспортних засобах не представляє проблем. Але з великими вантажними автомобілями та причепами інша справа.

Радіус повороту великогабаритних автомобілів з декількома осями, наприклад, нафтовозів і автоцистерн для пального, не особливо підходить для переміщення по звивистих дорогах, і часто колеса таких вантажівок виявляються в придорожній канаві. Згодом, через повторюваного виносу коліс за межі дороги, у зовнішнього краю поворотів асфальтованих доріг утворюються небезпечні вибоїни.

Для розв’язання цієї проблеми Міністерство транспорту штату Огайо постійно шукає нові підходи та рішення для підвищення безпеки на дорогах штату.

Традиційно роботи по розширенню полотна дороги з ущільненням матеріалу складаються з чотирьох етапів: вивантаження матеріалу в заданому місці, розрівнювання матеріалу за допомогою відвалу, ущільнення матеріалу колесами самоскида, і очищення поверхні за допомогою дорожніх щіток. Міністерство транспорту штату Огайо шукало можливість скоротити кількість етапів.

«Один з моїх інженерів по дорожньо-будівельних робіт подав ідею використовувати для розширення дороги навісне обладнання, яке використовується для розподілу асфальту, гравію або ґрунту. За допомогою такого навісного обладнання можна укладати матеріал збоку від машини, — із захопленням розповів Рік Венхем (Rick Venham), адміністратор транспортного відділу округу Вашингтон в 10-му районі штату Огайо. – Кращі ідеї завжди виникають у хлопців, які беруть участь в розробці проектів і працюють з обладнанням, і цей випадок не став винятком ».

Дорожні бригади монтують навісне обладнання для розкидання асфальту, гравію і ґрунту на машину-носій, наприклад, на міні – навантажувач, компактний гусеничний навантажувач або грейдер. Використання такого обладнання призводить до підвищення ефективності, скорочення трудовитрат і зниження загальних витрат.

Оскільки таке навісне обладнання за розміром менше, ніж традиційні машини для розширення дороги, воно більш рентабельна і забезпечує високу маневровість.

Ця блискуча ідея, що має цілий ряд переваг, вплинула на процес прийняття рішення Міністерством транспорту штату Огайо, оскільки пропонувало простоту використання і забезпечувало зниження витрат на тонну покладеного асфальту.

З континенту на континент. Новини про проект в Африці, де будівництво доріг — на підйомі

Іспанська компанія-виробник обладнання для виробництва залізобетонних виробів і конструкцій Moldtech стверджує, що в Африці росте кількість інфраструктурних мереж та сфера дорожнього будівництва відчуває підйом.

Компанія з іспанського міста Севілья вже реалізувала кілька проектів в країнах Західної Африки та брала участь в проект, пов’язаному з будівництвом залізниці Момбаса-Найробі в Кенії.

Цей проект, у фінансуванні якого брав участь Китай, включав будівництво мостів з використанням балок з попередньо напруженого бетону стандартного типу IV і VI AASHTO. Балки стандартного типу IV AASHTO Type IV мають довжину близько 30 м і важать 43,5 тонни, тоді як балки стандартного типу VI AASHTO Type VI мають довжину близько 40 м і важать 73,4 тонни.

Компанія Moldtech заявила, що розробила установку для виготовлення попередньо напружених збірних залізобетонних елементів, що включає вигнутий формувальний стенд, оснащений спеціальними пристосуваннями та механізмами. Установка може бути виготовлена з урахуванням індивідуальних вимог замовників.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Екзоскелети в будівництві

Екзоскелети в будівництві

Метью Марино (Matthew Marino), директор напрямку ергономіки та людських факторів в компанії HeroWear, яка є розробником і постачальником роботизованих технологій, зокрема, екзоскелетів, розповідає про те, як і для чого ця технологія може використовуватися на будівельних майданчиках.

23 Лют 2022, 16:59

eye-icon

33

comment-icon

0

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Практичний приклад використання технологій Topcon при ремонті гоночної траси

Завдяки сучасним технологіям укладання нового покриття гоночної траси Autodromo di Franciacorta в Італії виконано з високою точністю і в рекордно короткі терміни.

15 Лют 2022, 10:00

eye-icon

76

comment-icon

0

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

7 потужних трендів, які очікуються в будівельній галузі у 2022 році

У цій статті йтиметься про найпомітніші на сьогодні тенденції в будівельній галузі.

8 Лют 2022, 10:00

eye-icon

88

comment-icon

0

Advertisement