Перші результати ефективності нових кар’єрних самоскидів Scania G440 8×4 XT в Україні

Обладнання Стaттi

16 Січ 2020, 12:00

eye-icon

20

comment-icon

0

В розряд важких кар’єрних самоскидів Scania виводить міцність і витривалість. Подвійний лонжерон на всю довжину рами має товщину 17,5 мм – більше, ніж у будь-якої іншої моделі такого ж класу. Підвіска високої міцності розрахована на важкі умови експлуатації у кар’єрі. У самоскида посилені мости, ресори. Є стабілізатори на передній і задній осях. 

Вантажопідйомність важкого кар’єрного самоскиду Scania складає 40 т. Конструкція витримує перевантаження до 20%.

Кузов спроектований спеціально для перевезення гірничої маси, вскришних порід, піску, щебню. Він виготовлений із високоміцної сталі Hardox 450, стійкою до абразивного зносу і ударних навантажень. Метал бортів має товщину 10 мм, днища – 15 мм. Спереду кузов має захисний козирок на всю довжину кабіни. Це виключає її пошкодження при завантаження гірничих порід, підвищує безпеку. В такій машині під час завантаження водію можна не виходити, а знаходитись у кабіні і таким чином уникнути зайвих витрат часу.

Потужне і витривале “серце”

Дизельний мотор машини має потужність 440 к. с., відповідає стандарту Євро-5.

“Шестициліндровий рядний двигун DC 13 153 сконструйований спеціально для важких умов експлуатації. Потужності мотора вистачає з запасом, адже коробка передач працює ефективно, без ривків і посмикувань. Крутний момент в 2300 Н/м досягається при обертах 1000 – 1300 на хвилину”,

– розповідає директор “Полтава Скан”, підприємства що виконує сервісне обслуговування машин, Дмитро Бобирєв.

Кар’єрний самоскид оснащений телеметричною системою, що передає відомості про місцезнаходження та основні показники робочих агрегатів на сервер. Це дає можливість керівнику виробництва та іншим спеціалістам, у яких є відповідний доступ, дистанційно побачити поточні витрати палива, вміст вуглекислого газу чи окису вуглецю у викидах тощо.

На кар’єрі ПрАТ «Гірник», де працюють дві Scania G440 8×4 XT, машини додатково укомплектовано системою впізнавання оператора “SMS-моніторинг”. Водій перед початком руху вставляє до зчитувального пристрою чіп, і так ідентифікує себе. Завдяки цьому відомості про витрати пального, обсяги виконаної роботи кожного водія записуються на сервер, їх можна проаналізувати і порівняти.

Директор “Полтава Скан” Дмитро Бобирєв знає про Scania G440 8×4 XT все.

“Розумна” трансмісія

Нова, посилена 14 ступенева трансмісія, з двома знижувальними передачами, оснащена системою перемикання Opticruise з гальмом проміжного валу коробки передач. Вона може працювати в ручному і автоматичному режимах. Гальмо на проміжному валу на 45% скорочує час на перемикання і мінімізує втрату потужності, що дуже важливо, коли машина повністю завантажена.

Система завжди обирає передачу, яка найбільше відповідає робочим умовам. Коробка працює швидко, перемикання швидкостей майже непомітні. Передатне число головної передачі – 7.63 – дозволяє завантаженому автомобілю долати великі схили, а наявність міжколісних та міжосьових блокувань і спеціальна кар’єрна гума забезпечують ефективну роботу в навіть дуже поганих умовах. 

Додатково коробка передач укомплектована гальмівною системою – ретардером. Його максимальний момент 4100 Нм дозволяє, практично не застосовуючи штатні гальма, «тримати» машину навіть на тривалих  спусках, тобто не перевищувати задану швидкість. Цим система істотно заощаджує операційні витрати підприємства, пов’язані з обслуговуванням гальм, а найголовніше – значно підвищує безпеку на дорозі, виключаючи можливість перегріву гальмівних механізмів та пов’язані із цим ризики.

Економічні та продуктивні 

На ПрАТ “Гірник” нові Scania задіяні на перевезенні гірничої маси та вскришних порід. 

Одну зміну, що триває 10 годин, самоскиди везуть вскришні породи. Ті, хоч і дуже насичені водою, не витікають: не дозволяє герметичний кузов з добре припасованою лядою. А раніше, коли працювали інші машини, по шляху до місця розвантаження, втрачали багато матеріалів. За 10 годин кожна з машин встигає зробити 35 ходок і перевезти на 2,5 км по 1500 тонн. При цьому витрати палива становлять 113 л на 100 км.  

Другу зміну, тривалістю 8 годин, самоскиди піднімають гірничу масу з глибини 130 м. Середня відстань – 2 км. Встигають зробити по 25 ходок і від екскаваторів з різних горизонтів до бункера дробарки доставити по 1000 тонн граніту. На таку роботу витрачають палива по 170 л на 100 км. 

Для прикладу: рамні кар’єрні самоскиди вантажопідйомністю 30 тонн, що працювали раніше, за 8 годин робили по 20 ходок і витрачали палива 240 л на 100 км. 

Тобто, Scania за зміну встигає зробити на 5 ходок більше. За одну ходку перевозить породи більше на 10 тонн. І при цьому споживає на 70 л менше палива на 100 км шляху.

Варто зазначити, що кожен кар’єр має унікальні відмінності та рельєф, тому витрати палива на кожній ділянці треба розуміти як відносну цифру. Але якщо дивитись на витрати на перевезення однієї тони вантажу, Scania є беззаперечним лідером в такому порівнянні.

“Зазвичай автовиробники не мають замкнутого циклу виробництва. Через те, що мости виготовляють на одному підприємстві, мотор – на іншому, коробку передач – на третьому, немає точної узгодженості в режимах їх роботи. А відтак зростають витрати палива. Сканія ж сама виробляє всі основні агрегати. Це дозволяє ще на стадії проектування максимально узгоджувати режими роботи і особливості конструктивних елементів. Тому зменшується вага, втрати на тертя та інші. В цьому і є секрет паливної економічності наших машин”,

– відмічає директор “Полтава Скан” Дмитро Бобирєв.

Невтомні, як бджоли

Сканію з-поміж інших вирізняє високий коефіцієнт готовності до роботи. У перший рік він становить 0,98, в наступні – не менше 0,9. Тобто, значно більший, ніж у тих самоскидів, до яких в Україні вже звикли. Scania G440 8×4 XT працюють по 18-20 годин на добу. Повністю завантажені легко і швидко піднімаються наверх. 

Заощаджувати час дозволяє і гідравліка високого тиску. Високоефективна гідравлічна система підйому кузова Hyva Alpha швидко піднімає кузов – на розвантаження вистачає біля 30 секунд. Завдяки цьому вдалося скоротити цикл завантаження-розвантаження та підняти ефективність роботи кар’єрного самоскида. Так за день набирається час для 2-3 додаткових ходок. Безаварійність та швидкість сприяють високій продуктивності. 

До речі, велика місткість паливного бака – 400 л – дозволяє машині дві зміни поспіль працювати на одній заправці. В результаті – висока середня швидкість, а, як відомо, час дорівнює гроші. 

“Зараз у нас два таких самоскиди. Маємо намір придбати ще. Це дозволить прибрати з дороги машини, що рухаються повільно і гальмують весь робочий процес. Зросте продуктивність роботи всього кар’єру. Адже у гірничодобувній галузі головне перевезти якомога більше вантажу при максимально низькій собівартості. Наскільки б не були суворими умови експлуатації і який би вантаж не перевозили самоскиди Scania, вони забезпечують високу ефективність роботи”,

– впевнений директор ПрАТ “Гірник” Євген Федотов.

Докладніше про враження на підприємстві після перших півроку роботи нових кар’єрних самоскидів читайте у статті “Богатир із жіночим ім’ям”.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

MB Crusher представляє новий просіювальний валковий ківш MB-HDS523 з максимальною продуктивністю.

MB Crusher представляє новий просіювальний валковий ківш MB-HDS523 з максимальною продуктивністю.

Часто кажуть, що "у важкі часи виживає найсильніший". І саме цей історичний момент зробив усіх нас ще більш бойовими та продуктивними.

13 Тра 2021, 13:09

eye-icon

75

comment-icon

0

«Інтелектуальне» рішення для підвищення продуктивності дробильно-сортувального обладнання від компанії RUBBLE MASTER

«Інтелектуальне» рішення для підвищення продуктивності дробильно-сортувального обладнання від компанії RUBBLE MASTER

Австрійська компанія-виробник компактного дробильно-сортувального обладнання RUBBLE MASTER пропонує для свого обладнання сучасне рішення для підвищення продуктивності.

12 Тра 2021, 09:47

eye-icon

20

comment-icon

0

Установки Metso Outotec працюють на будівництві в Антарктиці

Установки Metso Outotec працюють на будівництві в Антарктиці

Дробарно-сортувальні установки Metso Outotec здійснили навколосвітню подорож для участі в проєкті з будівництва та модернізації об'єктів інфраструктури в Антарктиці.

26 Лис 2020, 13:03

eye-icon

11

comment-icon

0

Advertisement