Рекомендації щодо вибору важкого бульдозера

Корисні поради Стaттi

29 Гру 2021, 09:01

eye-icon

63

comment-icon

0

Важкі бульдозери на гусеничному ходу з двигуном потужністю 220 кВт і вище відіграють головну роль при виробництві відкритих гірничих робіт і землерийно-транспортних робіт у важких умовах. Як правило, на продуктивність цих потужних землерийних машин покладають великі надії, але найчастіше бульдозери страждають від надмірного зносу через роботу з високоабразивними матеріалами або гірською масою.

Рекомендації щодо вибору важкого бульдозера

Перед організаціями, що здійснюють експлуатацію важких бульдозерів, стоїть серйозне завдання знайти оптимальний баланс між виробничими потребами, експлуатаційними витратами, потребами в технічному обслуговуванні та ремонті та терміном служби компонентів і машин. Виробники важких бульдозерів і дилери цього виду техніки завжди готові поділитися своїми знаннями про те, як вибрати важкий бульдозер і як зменшити експлуатаційні витрати завдяки ефективному техобслуговуванню, сучасним технологіям тощо.

Правила вибору бульдозера

Одне з найбільш очевидних питань – який саме бульдозер потрібен? Є варіанти конфігурації передньої та задньої частини машини, різні системи управління робочим органом. Крім того, лише деякі виробники роблять ходову частину великих розмірів.

“Вибирайте бульдозер з підхожим для вашої області застосування навісним обладнанням, звертайте увагу на конфігурацію відвалу, розпушувача, і розміри ходової частини. Без особливого розуміння потреб часто здається, що покупка нового бульдозера для заміни старого – це так само просто, як «скопіювати та вставити текст», – говорить Тодд Коул (Todd Cole), фахівець із застосування великих бульдозерів компанії Caterpillar. – Ви ніколи не зможете оптимізувати свої витрати, якщо придбаєте бульдозер, в якому співвідношення розмірів самого бульдозера, відвалу і розпушувача буде невірним “.

Менеджер з бульдозерів компанії Komatsu Чарльз Муравські (Charles Murawski) каже, що для різання і транспортування величезних обсягів матеріалу при великомасштабних роботах необхідно точно знати, яке потрібно фронтальне і заднє навісне обладнання, яка повинна бути також ходова частина з урахуванням фактичних умов на робочій площі

За словами Чарльза Муравські, в якості фронтального навісного обладнання для роботи з рудними покладами у відкритих розробках або для максимальної універсальності при звичайних бульдозерних роботах слід вибирати напівсферичний відвал або запатентований інноваційний відвал Sigmadozer, з яким можна працювати у вузьких місцях. При роботі з матеріалом у відвалах бульдозерний відвал Sigmadozer компанії Komatsu дозволяє підвищити продуктивність на 15 відсотків у порівнянні з бульдозерами з напівсферичним відвалом. Для більш пухких матеріалів, таких як пісок і гравій, слід розглядати сферичний відвал. Для спеціальних застосувань, наприклад, для матеріалів з низькою щільністю, таких як вугілля, тріски та відходи, потрібно відвал з дуже великою місткістю – у два-три рази перевищує місткість стандартного відвалу.

В якості заднього навісного обладнання на важкому бульдозері зазвичай використовується розпушувач. На думку Чарльза Муравські, якщо ґрунтові умови відносно м’які та не вимагають розпушування перед використанням відвалу, у якості задньої навіски вибрати противагу або буксирну лебідку.

“Ширина ланок гусениць ходової частини повинна бути максимально вузькою, – каже Чарльз Муравскі. Для твердого ґрунту вибирайте гусениці з шириною ланок від 61 до 66 см. На м’якому ґрунті оптимальну прохідність забезпечить бульдозер Komatsu D155AX-8 LGP з шириною ланок 97 см “.

Витрати на ходову частину

Витрати на ходову частину

Найважливішим фактором зниження експлуатаційних витрат для важких бульдозерів є технічне обслуговування. Виробники звертають особливу увагу на важливість належного догляду за ходовою частиною бульдозера, оскільки ходова частина вважається найзначнішою статтею витрат при експлуатації бульдозерів на гусеничному ходу.

” Коли справа стосується отримання максимальної віддачі від ходової частини, ми не можемо втрачати з уваги фундаментальні основи відходу, – говорить Метт Гьодерт (Matt Goedert), менеджер з маркетингу компанії John Deere. – Це стосується, перш за все, натягнення гусеничної стрічки. Підтримка належного натягнення гусениць – важливий фактор, що визначає термін служби ходової частини. Зайве натягнення гусениць призводить до збільшення напруги в компонентах і прискорює їх знос; при цьому експлуатація машини з надмірно ослабленими гусеницями призведе до скорочення терміну служби компонентів ходової частини та нерівномірного зносу зірочок. Ступінь натягнення гусениць слід регулювати з урахуванням величини провисання. На кожному бульдозері компанії John Deere є стікер з таблицею періодичного технічного обслуговування. На цьому стікері також показана процедура регулювання ступеня натягнення гусениць.

“Необхідно регулярно контролювати натягнення гусениць, особливо при зміні ґрунтових умов, – каже Метт Ґедерт. – Наприклад, в умовах ґрунту з високим вмістом вологи в зірочки може напресуватися бруд, що призведе до підвищення натягнення гусениць. Важливо забезпечити, щоб конфігурація машини точно підходила для вашої області застосування. У прикладі з вологим ґрунтом для продовження терміну служби ходової частини допоможуть сегменти провідного колеса з пазами та ланки гусениці з трапецієподібними отворами, оскільки обидва варіанти допомагають зменшити напресовування матеріалу в ходову частину і дозволяють компонентам звільнитися від бруду “.

Тодд Коул згоден з тим, що напресовка бруду може стати проблемою і може призвести до передчасного зносу. «Ніщо не може замінити ретельний щоденний огляд ходової частини та очищення рам катків від бруду»,

– говорить Тодд Коул.

“В ідеальному світі всі компоненти ходової частини зношуються однаково, – каже Метт Ґедерт. У реальному світі, залежно від таких змінних, як вартість робочої сили, вартість запасних деталей, а також залежно від того, які компоненти ходової частини зношуються найшвидше, може виявитися, що доцільніше буде просто перевернути пальці та втулки або продовжувати працювати на машині до тих пір, поки пальці та втулки не потрібно буде замінити.

“Прийнятті таких рішень потрібно враховувати вартість години роботи в разі заміни та в разі перевертання пальців і втулок, і дилер компанії John Deere може в цьому допомогти, – говорить Метт Гьодерт. – Якщо з точки зору витрат доцільніше перевернути пальці та втулки, щоб спланувати час цієї операції вирішальне значення мають регулярні перевірки. Як правило, гусениці великих розмірів з більшою ймовірністю будуть «кандидатами», щоб перевернути пальці та втулки, через вартість деталей. Якщо, наприклад, ланки гусениці зношені приблизно на 50 відсотків, а втулки – на 90 відсотків, перевернувши пальці та втулки, можна максимально продовжити термін служби ходової частини та окупити витрати на неї “.

Для більш складних умов роботи та для абразивних матеріалів ОЕМ-виробники великих гусеничних бульдозерів пропонують ходові частини зі збільшеним терміном служби. Тут необхідно ретельно зважити, чи підходять вам ці варіанти.

“На наших бульдозерах 850L, 950K і 1050K ми пропонуємо варіант ходової частини зі збільшеним терміном служби, – говорить Метт Гьодерт. У такій модифікації ходової частини знос втулок на 50 відсотків менше, ніж знос стандартних втулків, що значно знижує експлуатаційні витрати та дозволяє клієнтам максимально продовжити термін служби компонентів ходової частини. Залежно від ступеня зносу різних компонентів, може бути прийнято рішення працювати до тих пір, поки не буде потрібна заміна “.

Компанія Komatsu заявляє, що термін служби її унікальної ходової частини PLUS з поворотною втулкою вдвічі більший, ніж термін служби традиційної ходової. З ходовою частиною PLUS нема потреби перевертати пальці та втулки. У компанії Caterpillar також є ходова частина зі збільшеним терміном служби. “Ходова частина Caterpillar Heavy-Duty Extended Life (HDEL) має на 20-40 відсотків більш тривалий термін служби, як і ущільнення, що дає” більш низьку вартість на один кубічний метр переміщуваного матеріалу “, – говорить Тодд Коул.

Система керування бульдозером

Система керування бульдозером

Ще один спосіб заощадити полягає у використанні системи телематики від виробників бульдозерів. Одним з прикладів є новий портал My Komatsu, створений компанією Komatsu для своїх клієнтів. На порталі є ряд інструментів, що допомагають ефективно керувати парком машин. За словами представника компанії, інструменти допомагають підвищити цінність бульдозера в максимальній мірі, своєчасно запобігати ламанню машини.

“Ви можете отримувати електронною поштою повідомлення про надмірний час простою двигуна, витрати палива або необхідність регенерації сажового фільтра, – говорить Чарльз Муравскі. – Крім того, ви зможете переглядати параметри роботи машини, відомості про її використання, технічне обслуговування, отримувати попередження та інформацію про несправності, а також перевіряти гарантійне покриття при пошуку відповідних запасних частин для вашої конкретної машини. За допомогою системи можна також розміщувати замовлення на місці “.

Нарешті, важливу роль відіграють робочі звички і використання технологій. Пропоновані на ринку системи управління відвалом допоможуть операторам, які не мають достатньо досвіду, швидше досягати більшої точності без зайвих проходів і перевитрати палива.

Компанія Liebherr пропонує для бульдозерів систему підтримки оператора «Operator Assistance Systems», що забезпечує трирівневу автоматизацію робочих функцій машини, в яку входять наступні системи: система «Free Grade» для активної стабілізації положення відвалу при виконанні планування ґрунту; система «Definition Grade» для автоматичного позиціювання відвалу при плануванні ґрунту відповідно до цифрових 2D-моделей; і опціонна система «3D Grade» для автоматичного керування відвалом з використанням 3D-моделей, яка включає інтегровану і налаштовану на заводі-виробнику систему управління машиною на базі GPS-технології компанії Topcon. Також доступні комплекти для модернізації новітніх систем управління 2D і 3D компаній Trimble і Leica.

“Важливо, щоб оператори пройшли хорошу підготовку; необхідно також забезпечити низьку швидкість руху і мінімальний зворотний хід “, – рекомендує Нік Роджерс (Nick Rogers), фахівець з продукції та координатор внутрішніх продажів підрозділу будівельної техніки компанії Liebherr.

Інтелектуальна система Intelligent Machine Control (IMC) компанії Komatsu покликана допомогти оператору, у якого ще недостатньо досвіду, виконати роботу з високою точністю і якістю. При використанні цієї системи відхилення від заданого конструктивного параметра може становити всього лише ^ 3 см. “Від першого проходу до останнього фінішна система може працювати в автоматичному режимі, – говорить Чарльз Муравскі. – Щоб зменшити ковзання і знос гусениць, система IMC автоматично регулює навантаження на відвал. На відвалі немає ніяких антен і кабелів. Всі компоненти IMC встановлені на базовій машині та добре захищені. Значна економія може бути досягнута внаслідок підвищення продуктивності, скорочення обсягу знімальних робіт і установки нівелірних колишків, а також меншої кількості ремонтів пошкоджених компонентів відповідно до програми післяпродажного обслуговування системи управління відвалом “.

За словами Метта Гедерта, система телематики JDLink компанії John Deere є інструментом, який також можна використовувати для зниження експлуатаційних витрат. За допомогою телематики клієнти можуть відстежувати час простою машин, через який значно збільшуються експлуатаційні витрати. Через те, що машина простоює в той час, коли вона могла працювати, гарантія на машину буде витрачена неефективно і вартість машини знизиться протягом її терміну служби.

«Використовуючи систему JDLink, ви також можете відстежувати робочі характеристики, такі як час руху вперед і назад, пройдену відстань і швидкість руху»,

– говорить Метт Ґедерт.

Компанія Caterpillar пропонує на своїх моделях від D9 до D11 різні технології: “автоматизаційний підйом леза відвала система AutoCarry, що забезпечує загальний контроль ефективності машини система AutoRip, автоматизує управління відвалом система Grade 3D, система дистанційного управління Remote Control, система кругового огляду Vision 360 і сходи з електроприводом, які сприяють забезпеченню безпеки

За інформацією компанії Cat, всі моделі бульдозерів компанії, від D9 до D11, найближчим часом почнуть оснащуватися гідротрансформатором з муфтою статора, який забезпечує більш ніж 5-відсоткове зниження витрати палива, але при цьому збереже здатність сповільнюватися при виконанні робіт на ухилі.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Управління стічними водами - як відходи перетворити на доходи

Управління стічними водами - як відходи перетворити на доходи

Вибір розумної стратегії з управління, перероблення та очищення стічних вод до рівня, придатного для повторного використання, може надати новий імпульс розвитку вашого бізнесу з виробництва заповнювачів.

1 Лют 2022, 11:00

eye-icon

39

comment-icon

0

Корисні поради щодо забезпечення безпеки при підйомі вантажів за допомогою екскаватора

Корисні поради щодо забезпечення безпеки при підйомі вантажів за допомогою екскаватора

Коли екскаватор використовується для підйому вантажів, критично важливе належне налаштування гідравліки, правильна підготовка екскаватора до роботи та дотримання обережності.

18 Січ 2022, 10:00

eye-icon

34

comment-icon

0

Досвід нідерландської компанії Mammoet в експлуатації важковозних модульних причепів

Досвід нідерландської компанії Mammoet в експлуатації важковозних модульних причепів

Збільшення вантажності важковозних модульних причепів означає, що за один раз можна перевезти ще більше вантажів.

12 Січ 2022, 10:30

eye-icon

49

comment-icon

0

Advertisement