Три концепти дорожніх котків майбутнього від компанії BOMAG: моделі BW 120 з електроприводом і газовим двигуном, і безпілотний ROBOMAG
На міжнародній виставці ConExpo, яка проводилася цього року в американському Лас-Вегасі, компанія BOMAG представила концепти дорожніх ковзанок майбутнього: модель, що працює на акумуляторних батареях; модель, оснащену двигуном, що працює на зрідженому вуглеводневому газі (ЗВГ), а також модель «безпілотного» дорожнього катка. Концепти втілили в собі бачення компанії щодо майбутнього техніки для ущільнення ґрунту та асфальту.
На виставці відбувся дебют концептів тандемних котків BW 120 AD-5, що працюють на альтернативних видах палива. Один з котків оснащений приводом від електродвигуна, інший – двигуном, що працює на зрідженому вуглеводневому газі. Обидві моделі розроблені для експлуатації в регіонах зі суворими вимогами в області охорони навколишнього середовища. На стенді також був вражаючий уяву своїм сучасним дизайном безпілотний тандемний віброкоток ROBOMAG. Вперше ця суперсучасна машина була представлена минулого року, на виставці Bauma, що проводиться в Німеччині.
Дорожні котки з приводом, що працюють від електричного двигуна, і з газовим двигуном
З новим тандемним віброкотком BW 120 AD-5 компанія BOMAG продемонструвала свою концепцію електроприводної системи, а також двигун, що працює на ЗВГ.
Традиційна дизельна модель оснащена дизельним двигуном Kubota потужністю 33 к. с. Ширина вальців цієї моделі становить 1,2 метра. Моделі, що працюють на альтернативних видах палива, призначені для виконання робіт у закритих приміщеннях, при прокладанні тунелів, в умовах міської забудови, де потрібно, щоб обсяги викидів шкідливих речовин були мінімальними.
Тім Айсфельд (Tim Eisfeld), директор з маркетингу та управління продуктами BOMAG, підкреслив, що версія ковзанки з електроприводом більше зажадана в Європі, тоді як версія з двигуном, що працює на ЗВГ, ймовірно викличе більший інтерес в Північній Америці.
Водяний бак на дорожньому котку BOMAG BW 120 AD-5, що працює на ЗВГ, можна наповнити за 5 хвилин. За заявою компанії, обсягу водяного бака вистачає для роботи ковзанки протягом 5 годин. У порівнянні з дизельною версією, що працює на газі модель демонструє значне зниження обсягів викидів. За заявою BOMAG, кількість викидів окису азоту знизилося на 95 відсотків, а двоокису вуглецю і дрібнодисперсного пилу – на 15 відсотків.
Крім скорочення викидів шкідливих речовин, версія на газі потужніша дизельної на 7 к. с. При цьому, як зазначає BOMAG, ЗВГ приблизно на 40 відсотків дешевше дизельного палива.
Рекордне зниження обсягів шкідливих викидів забезпечує електричний дорожній каток BW 120 AD-5 E. У разі використання приводу, що працює від електродвигуна, цей показник знижується до нуля. Крім того, дорожній каток з електроприводною системою працює тихіше.
Потужність електродвигуна становить 24,8 к. с. або 18,5 кВт. На цьому етапі час роботи акумуляторної батареї становить від 2,5 до 3 годин, але компанія продовжує працювати над поліпшенням цієї характеристики. Хоча, за словами Тіма Айсфельда, цей вид дорожнього катка часто орендують для виконання ремонтних робіт, і тривалість його використання, як правило, не перевищує півтори години.
Вартість електричного дорожнього катка вдвічі вища за модель з дизельним двигуном, тому ця модель буде не для всіх. Але компанія зазначає, що технічне обслуговування дорожнього котка з таким видом двигуна набагато простіше і це дає до 40 відсотків економії.
Перш ніж запустити серійне виробництво нових котків, компанія привезла нові концепти дорожніх котків на міжнародній виставці ConExpo, щоб вивчити відгуки відвідувачів стенду компанії.
«Безпілотне» майбутнє
Очікується, що електричні та газові дорожні катки BOMAG з’являться у продажу набагато раніше, ніж «безпілотний» каток ROBOMAG, хоча у своєму-прес-релізі компанія натякнула, що ця модель котка представляє бачення компанії щодо «не такого віддаленого майбутнього».
Тім Айсфельд підтвердив, що концепт автономного тандемного віброкотка повністю робочий, але ймовірно будуть потрібні роки, перш ніж ця машина з’явиться на ринку.
Концепт футуристичної машини ROBOMAG, який компанія привезла на виставку ConExpo, оснащений новою автоматизованою інтелектуальною системою управління, контролю та документування процесу ущільнення Asphalt Manager. Ця система, якій також оснащені деякі нові моделі ковзанок компанії, автоматично регулює частоту вібрації вальців, забезпечуючи незмінну якість ущільнення і попереджаючи «зім’яття» і утворення «хвиль».
Автономний дорожній коток ROBOMAG здатний виконувати завдання без присутності оператора в кабіні. Для цього використовується GPS, лідар і датчики позиціювання. Машина здатна самостійно переміщатися заданим шляхом і виявляти перешкоди, щоб уникнути зіткнень. Каток також може працювати автономно, використовуючи введені вручну дані траєкторії пересування. Передбачена можливість керування машиною вручну, за допомогою пульта дистанційного керування.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0