У Великобританії досліджують перспективи використання сталеплавильних шлаків в дорожньому будівництві
Уряд Великобританії виділяє кошти на фінансування дослідницького проєкту з вивчення можливостей і перспектив використання сталеплавильних шлаків, в якості матеріалу для дорожнього будівництва.
Проводити дослідження буде Інститут переробки матеріалів Великобританії (Materials Processing Institute). Це некомерційний дослідницький та інноваційний центр, який має за плечима 75-річний досвід розробки нових матеріалів, процесів і технологій.
Результатом має стати:
- розширення можливостей ефективного використання шлаку і відходів скляної промисловості,
- допомога у вирішенні проблем використання побічних продуктів металургії,
- скорочення обсягів споживання високоякісного щебеню,
- зменшення несприятливого впливу на навколишнє середовище,
- отримання високоякісних заповнювачів за нижчою вартістю.
Щорічно сталеливарна промисловість Великобританії виробляє близько 550 тис. тонн крупнозернистого сталеплавильного шлаку. При цьому обсяги використання шлаку на дорогах Великобританії в якості заповнювача невеликі. Причина — офіційно затверджені вимоги до заповнювачів, в тому числі до коефіцієнта опору ковзанню дорожнього покриття (PSV, Polished Stone Value), величина якого повинна бути не менше 60.
Основним завданням проєкту — є пошук можливостей щодо збільшення вмісту кислотного оксиду SiO2 в шлаку киснево-конвертерного виробництва. Кінцева мета полягатиме в підвищенні якості та однорідності шлаку і отриманні більш високого показника PSV. Це дозволить більш широко використовувати конвертерний шлак на дорогах Великобританії, та зменшити відходи шляхом повторного використання очищеного шлаку.
Проєкт передбачає вивчення інших видів шлаку, які утворюються в різних процесах металургійного виробництва. В тому числі десульфураціонного шлаку, який важко утилізувати.
У ході дослідження також будуть вивчені відходи, що утворюються в скляній промисловості, які не піддаються повторній переробці.
Проєктом також передбачається розробка кількох нових видів шлаку, модифікованих шляхом додавання відходів з високим вмістом кремнезему. Випробування нових видів шлаків на опір ковзанню проведе компанія Tarmac. Потім для найбільш перспективних видів шлаку будуть організовані повномасштабні промислові випробування.
В реалізації проєкту буде задіяно відразу декілька організацій, кожна з них виконуватиме свою функцію:
- Інститут переробки матеріалів займеться проєктуванням, виготовленням й випробуванням модифікованих шлаків в необхідній кількості.
- British Steel надасть модифіковані матеріали у відповідному дробленому вигляді.
- Tarmac проведе попереднє тестування і повномасштабні випробування.
- Glass Futures виконає оцінку обсягів і вартості відходів, які практично неможливо використовувати повторно в скляній промисловості.
- PWS Road Building Services керуватиме програмою випробувань і забезпечить визнання результатів в секторі дорожнього будівництва.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0