Використання сучасних технологій управління потоками робіт допоможе дорожнім господарствам заощадити значні кошти вже на етапі профілактичного обслуговування доріг

Будiвництво Стaттi

1 Лис 2021, 10:01

eye-icon

28

comment-icon

0

За останніми даними, тільки на дорогах Великобританії загальна кількість вибоїн, що становлять небезпеку для автомобілів, становить близько 560 тисяч. Аналогічна ситуація спостерігається по всьому світу.

Використання сучасних технологій управління потоками робіт допоможе дорожнім господарствам заощадити значні кошти вже на етапі профілактичного обслуговування доріг

З кожним роком погодні умови у Великобританії стають все більш нестабільними, а повені – все більш частим явищем, тому проблеми з дорогами будуть тільки посилюватися. Швейцарський страховий гігант Zurich Insurance Group прогнозує, що вищезгадана цифра може зрости до 650 тисяч, якщо уряд Великобританії не виділить обіцяні 500 млн фунтів стерлінгів на ремонт доріг.

Не меншу тривогу викликає кількість доріг по всьому світу, яким протягом багатьох років взагалі не приділялося ніякої уваги. І тепер такі дороги несуть серйозні ризики для безпеки руху, оскільки термін їхньої служби добігає кінця. Поширеними проблемами таких доріг є вибоїни, стоячи води, розшарування, які можуть стати причиною серйозних пошкоджень автомобілів.

Деякі з цих доріг знаходяться в такому поганому стані, що ситуацію може виправити тільки повна реконструкція. Природно, такі масштабні та ґрунтовні будівельні роботи тягнуть за собою великі витрати та часто тривале порушення нормального протікання процесу дорожнього руху, чого хочуть уникнути як власники, так і користувачі доріг.

Як уникнути дорогих ремонтів

Більшої частини цих складних робіт можна було б уникнути в майбутньому, але це залежить від того, чи готова місцева влада та органи управління до впровадження більш сучасного підходу до експлуатації, утримання та ремонту доріг.

Одним з ефективних практичних заходів є проведення більш регулярних перевірок стану доріг. Регулярні перевірки допоможуть своєчасно виявити випадки, коли необхідний дрібний ремонт. Своєю чергою, це допоможе скоротити кількість робіт, пов’язаних з повним оновленням дорожнього покриття. Невелику проблему вирішити набагато легше і швидше, поки вона не перетворилися на справжню біду. Проводячи регулярне профілактичне обслуговування доріг і виконуючи своєчасну заміну асфальтового покриття на тих ділянках, що потребують заміни, або заміну тільки самого верхнього шару дорожнього покриття, можна уникнути головного болю і витрат, пов’язаних з повною реконструкцією дорожнього одягу на більш пізньому етапі.

Використання більш швидких і точних систем управління експлуатацією та утриманням доріг допомагає продовжити термін служби цих життєво важливих об’єктів інфраструктури, підвищуючи безпеку і рентабельність цього процесу. Регулярне обслуговування доріг здається дорогим, і це дійсно так, якщо використовувати традиційні методи. Ключем до значної економії коштів шляхом профілактичного обслуговування доріг є впровадження сучасних технологій управління потоками робіт, пов’язаних з експлуатацією, утриманням і ремонтом доріг.

Переваги сучасних технологій управління потоками робіт для дорожнього господарства

Однією з основних і найбільш корисних змін, які сучасні технології внесли в процес експлуатації, утримання та ремонту автомобільних доріг, є впровадження технології 3D-сканування. Процедура початкового сканування виконує збір даних зі швидкістю, яка просто неможлива при використанні традиційних методів. На додаток, для цього не потрібно перекривати дорожній рух. Комплект для 3D-сканування кріпиться до транспортного засобу, який рухається у звичайному потоці транспортних засобів, а сканувальний пристрій збирає точні дані про стан дороги. Зібрані в ході сканування дані обробляються для створення 3D-моделі, яка дозволяє отримати точне уявлення про реальний стан справ. Традиційний підхід передбачає перевірку рівня положення дорожнього покриття, який визначається геодезистами через кожні 10-15 м дороги. Цей метод може давати неточну картину у зв’язку з відсутністю даних по проміжних ділянках. При використанні 3D-сканування робота навмання виключається. Процедура сканування дозволяє зібрати нескінченно більшу кількість більш точних даних, ніж це могла б зробити людина за той же відрізок часу.

З використанням сучасних технологій ви отримаєте в кінцевому підсумку кращу якість їзди
З використанням сучасних технологій ви отримаєте в кінцевому підсумку кращу якість їзди

Аналіз цих даних дозволяє дорожньо-будівельним організаціям точно визначити, які ділянки дороги потребують ремонту, і виконати точну оцінку обсягу робіт. На підставі оцінки розробляється проект, в якому взагалі не буде втрат ні матеріалів, ні часу, ні грошей, і який буде відрізнятися високою ефективністю всіх процесів. Завдяки таким проектам можливе створення доріг з рівною поверхнею, з дотриманням параметрів поперечного перерізу, контрольованою товщиною шарів і кількістю дорожніх матеріалів.

«Інтелектуальне» фрезерування та укладання асфальту

На сьогодні існують ефективні з точки зору витрат і часу технології не тільки для процесів початкової перевірки стану доріг і подальшого планування.

Крім 3D-сканування і проектів без втрат, існують технології контролю процесу фрезерування, що дозволяють дорожнім фрезам виконувати свої завдання з високою точністю. Це означає, що покриття, які раніше доводилося повністю переробляти, тепер можна просто відремонтувати завдяки тому, що дорожні фрези, оснащені сучасними системами контролю, можуть знімати покриття на задану глибину і на заданих ділянках, точно виконувати профілювання або планування з урахуванням різних випуклостей поперечного профілю дороги. Така ж точність може бути досягнута і при подальшому укладанні асфальту, і знову ж таки з використанням технологій управління машинами. У результаті досягається рівність і однорідна щільність дорожнього покриття, що забезпечують високу якістю їзди завдяки гарантованій постійній товщині шару.

Завдяки цим новим досягненням у галузі фрезерування та укладання асфальту машини також можуть автоматично реагувати на всі зміни поверхні в режимі реального часу. Це досягається шляхом повної та послідовної інтеграції процесів проектування, контролю і виконання.

Оптимізація процесів, пов’язаних з укладанням асфальту

Автоматизувати можна не тільки сам процес відновлення дорожнього покриття. Якщо в проекті передбачено укладання асфальту, життєво важливо, щоб асфальтобетонна суміш поставлялася вчасно, в належній кількості, і, що важливо, підтримувалася правильна температура суміші. Таким чином, контроль усіх потоків робіт має життєво важливе значення. Оперативні дані про вироблені обсяги асфальтобетону, місцеперебування самоскидів, що доставляють суміш, і розрахунковий час прибуття дозволяє бригадам дорожніх робітників оперативно реагувати на ситуацію: прискорити або уповільнити темпи робіт, або замовити більшу кількість матеріалів. І що найбільш важливо, дозволяє підтримувати постійну швидкість, яка є ключовим фактором у забезпеченні постійної товщини покриття. Можливість передбачити та продумати коригуючі дії може радикально змінити організацію роботи в дорожньо-будівельній бригаді, що призведе до підвищення ефективності праці, усунення втрат матеріалів і зменшення тривалості перекриття руху транспорту.

Попри те, що впровадження сучасних технологій управління потоками робіт для експлуатації, утримання та ремонту доріг приносить комерційні та екологічні вигоди, а також переваги в плані безпеки, в цілому, темпи впровадження таких технологій як і раніше низькі. Галузь повинна робити більше, щоб сприяти обізнаності власників доріг, місцевих органів самоврядування та органів державної влади в усіх країнах світу про те, як оптимізація потоків робіт у дорожньому господарстві може збільшити обсяги виробництва в дорожньо-будівельному секторі.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Дорожній проєкт за шість місяців замість дев'яти завдяки командній роботі та технологіям Trimble

Дорожній проєкт за шість місяців замість дев'яти завдяки командній роботі та технологіям Trimble

Серед стратегічних автомобільних доріг особливе значення мають траси, що з'єднують міста та аеропорти. У Новій Зеландії Окленд, найбільше місто країни з населенням понад півтора мільйона осіб, з'єднує з іншою частиною країни та з міжнародним аеропортом державна автомагістраль 20B, одна з лише двох доріг, що ведуть в той бік.

2 дні.тому

eye-icon

13

comment-icon

0

Як технології для будівельної техніки допоможуть пережити сьогоднішні проблеми в ланцюжках постачання

Як технології для будівельної техніки допоможуть пережити сьогоднішні проблеми в ланцюжках постачання

Вирішуючи проблеми галузі, викликані пандемією коронавірусу, і закладаючи основи для короткострокового і довгострокового прогресу, є переконливі причини звернути більш пильну увагу на технології.

4 дні.тому

eye-icon

27

comment-icon

0

Цифрові технології в складному проєкті із заміни дорожнього покриття на автодромі Сільверстоун

Цифрові технології в складному проєкті із заміни дорожнього покриття на автодромі Сільверстоун

Заміну дорожнього покриття на трасі в Сільверстоуні виконували за допомогою дорожньо-будівельних машин і систем відомих брендів Wirtgen, Vögele, Hamm. Асфальтобетонну суміш для проєкту виробляли на асфальтобетонних заводах Benninghoven.

1 тиждень.тому

eye-icon

17

comment-icon

0

Advertisement