Прагнете залишатися конкурентноспроможними на ринку? Вчиться виробляти кубовидний щебінь
2020 рік має всі шанси стати унікальним. Укравтодор запланував на цей рік ремонт 4,2 тис км доріг державного значення. Загалом на будівництво та ремонти доріг передбачено рекордне фінансування – більше 90 млрд грн із різних джерел.
Плани стають дійсністю
Для того, щоб встигнути все зробити, ремонти розпочали ще у березні. На сьогодні роботи ведуться вже на 2,7 тис км доріг.
Окрім рекордної суми на будівництво та ремонт доріг, також висуваються жорсткі вимоги до якості проведених робіт. Тому дорожньо-будівельні компанії закуповують нову техніку, будують асфальтобетонні заводи та більш прискіпливо ставляться до заповнювачів, з яких виготовляють асфальтобетонну суміш.
Враховуючи, що у складі щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА) до 80% складає щебінь, особливу увагу приділяють саме його якості.
Якщо раніше основною вимогою до виробників щебеню було дотримання параметрів по лещадності, то тепер дорожньо-будівельні компанії прагнуть купувати кубовидний щебінь.
Дорожники піднімають планку
Якісні інертні матеріали, зокрема, щебінь – основа якісного дорожнього покриття. Закуповуючи їх дорожники тестують матеріали у лабораторіях, щоб бути впевненими в їх належній якості.
В Україні небагато виробників щебеню можуть виробляти саме кубовидний щебінь. Адже для цього потрібне спеціальне обладнання та технологія. А більшість кар’єрів працюють на застарілому обладнанні та використовують технологічні схеми, які залишилися у спадок від радянських часів. Але сьогодні питання модернізації стало руба: ти або продаєш щебінь або ні.
Тож мотивацією має бути вже не лише ефективність роботи або економія ресурсів, а питання: чи залишишся ти на ринку щебеню і чи будеш його продавати дорожнім компаніям.
Перші дзвіночки від дорожників з’явилися ще наприкінці минулого року. Тоді вони почали вимагати від кар’єрів щебінь, який відповідає не параметрам лещадності, а саме кубовидності.
– розповів представник групи підприємств ТЕХНОБУД ГРУП Андрій Домініч.
Саме кубовидний щебінь, разом із якісними в’яжучими, є запорукою якісного дорожнього одягу. Як розповів завідувач відділу дорожньо-будівельних матеріалів ДерждорНДІ Іван Копинець, коефіцієнт кубовидності є більш жорстким параметром, ніж лещадність. На сьогодні дорожньо-будівельні компанії вимагають щоб кількість кубовидних зерен була більше ніж 50%.
– відмітив Іван Копинець.
Навіщо нам саме кубовидний щебінь
Ми поспілкувалися з начальником лабораторії однієї з провідних дорожньо-будівельних компаній України – “Автомагістраль-Південь” Віталієм Екімовим. Він розповів, чому компанія прагне використовувати саме кубовидний щебінь, та як, власне, його перевіряють.
Наразі ми розширили лабораторію та обладнали ії спеціальними щілиноподібними та квадратними ситами за допомогою яких ми визначаємо коефіцієнт кубовидністі щебеню (кількість кубовидних зерен)”,
– розповів Віталій Екімов.
У компанії вважають, для того, щоб бути конкурентоспроможними і залишатися на ринку, виробники щебеню мають відповідати вимогам часу, модернізувати обладнання та видавати якісний продукт, який відповідає стандартам. Багато з них вже зробили перші кроки у цьому напрямку: одні встановили відцентрові дробарки, інші – роторні, треті додали спеціальні додаткові щілиноподібні сита через які відсіюють лещадку.
Як отримати кубовидний щебінь?
Отже, постало нагальне питання – як отримати затребуваний на ринку якісний кубовидний щебінь? У наступних матеріалах ми будемо розповідати про технології та обладнання для виробництва кубовидного щебеню, на що треба звертати увагу, чого дотримуватися. Розповімо про реальні кейси в Україні та за кордоном, де вже виробляють кубовидний щебінь.
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0