Прагнете залишатися конкурентноспроможними на ринку? Вчиться виробляти кубовидний щебінь

Стaттi Технології

5 Чер 2020, 10:38

eye-icon

149

comment-icon

0

2020 рік має всі шанси стати унікальним. Укравтодор запланував на цей рік ремонт 4,2 тис км доріг державного значення. Загалом на будівництво та ремонти доріг передбачено рекордне фінансування – більше 90 млрд грн із різних джерел.

Плани стають дійсністю 

Для того, щоб встигнути все зробити, ремонти розпочали ще у березні. На сьогодні роботи ведуться вже на 2,7 тис км доріг. 

Окрім рекордної суми на будівництво та ремонт доріг, також висуваються жорсткі вимоги до якості проведених робіт. Тому дорожньо-будівельні компанії закуповують нову техніку, будують асфальтобетонні заводи та більш прискіпливо ставляться до заповнювачів, з яких виготовляють асфальтобетонну суміш. 

Враховуючи, що у складі щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА) до 80% складає щебінь, особливу увагу приділяють саме його якості. 

Якщо раніше основною вимогою до виробників щебеню було дотримання параметрів по лещадності, то тепер дорожньо-будівельні компанії прагнуть купувати кубовидний щебінь. 

Дорожники піднімають планку 

Якісні інертні матеріали, зокрема, щебінь – основа якісного дорожнього покриття. Закуповуючи їх дорожники тестують матеріали у лабораторіях, щоб бути впевненими в їх належній якості. 

В Україні небагато виробників щебеню можуть виробляти саме кубовидний щебінь. Адже для цього потрібне спеціальне обладнання та технологія. А більшість кар’єрів працюють на застарілому обладнанні та використовують технологічні схеми, які залишилися у спадок від радянських часів. Але сьогодні питання модернізації стало руба: ти або продаєш щебінь або ні. 

Тож мотивацією має бути вже не лише ефективність роботи або економія ресурсів, а питання: чи залишишся ти на ринку щебеню і чи будеш його продавати дорожнім компаніям. 

Цифра. Внутрішній ринок продажу щебеню у 2018 році склав близько 60 млн тонн, з них більше половини щебеню було продано для дорожньої галузі. На сьогодні дорожники закупили вже більше 10 млн тонн щебеню. 

Перші дзвіночки від дорожників з’явилися ще наприкінці минулого року. Тоді вони почали вимагати від кар’єрів щебінь, який відповідає не параметрам лещадності, а саме кубовидності. 

“Раніше дорожники дивилися на лещадність, а з кінця минулого року почали звертати увагу саме на кубовидність. Так, кубовидний щебінь складніше отримати. Для цього потрібне додаткове огранювання. Тож на одному з кар’єрів нашого підприємства ми запустили відцентрову дробарку, щоб додатково обробляти щебінь. Раніше вистачало однієї стадії дроблення, зараз же, щоб отримати гідний продукт, проводимо щебінь через 2-3 стадії. При цьому суттєво збільшується кількість відсіву. Так йдуть втрати виробництва, але по-іншому дорожники брати щебінь не хочуть”,

– розповів представник групи підприємств ТЕХНОБУД ГРУП Андрій Домініч.

Саме кубовидний щебінь, разом із якісними в’яжучими, є запорукою якісного дорожнього одягу. Як розповів завідувач відділу дорожньо-будівельних матеріалів ДерждорНДІ Іван Копинець, коефіцієнт кубовидності є більш жорстким параметром, ніж лещадність. На сьогодні дорожньо-будівельні компанії вимагають щоб кількість кубовидних зерен була більше ніж 50%.

“Лещадність – співідношення товщини до довжини 1 до 3, а коефіцієнт кубовидності – це вміст зерен з околотою поверхнею кубовидної форми, товщина і ширина яких менше довжини не більше ніж у 2 рази. Це є у стандартах 2015 року, ДСТУ Б В.2.7-127:2015. Кубовидність щебеню звісно впливає на якість асфальтобетонних сумішей, де великий вміст щебеневої фракції. Якщо дана вимога не буде забезпечена, то велика вірогідність подрібнення щебеню при ущільненні та в процесі експлуатації”, 

– відмітив Іван Копинець.

Навіщо нам саме кубовидний щебінь 

Ми поспілкувалися з начальником лабораторії однієї з провідних дорожньо-будівельних компаній України – “Автомагістраль-Південь” Віталієм Екімовим. Він розповів, чому компанія прагне використовувати саме кубовидний щебінь, та як, власне, його перевіряють.

“Наразі ми все більше заглиблюємося у систему суперпейв, яка призначена для створення асфальтобетонних покриттів із найкращими експлуатаційними характеристиками. Ми прагнемо покращувати якісні характеристики асфальтобетонних сумішей. Вже провели велику роботу по в’яжучим, зокрема, кількості та співвідношенню спеціальних добавок до бітуму, щоб використовувати найкраще в’яжуче. Наразі ж зайнялися покращенням характеристик інертних матеріалів, зокрема, щебеню. У цьому році ми запровадили нову систему контролю. Якщо раніше дивилися на лещадність 1:3, то тепер звертаємо увагу на коефіцієнт кубовидності.

Наразі ми розширили лабораторію та обладнали ії спеціальними щілиноподібними та квадратними ситами за допомогою яких ми визначаємо коефіцієнт кубовидністі щебеню (кількість кубовидних зерен)”, 

– розповів Віталій Екімов.

Щілиноподібні сита.
Квадратні сита.

У компанії вважають, для того, щоб бути конкурентоспроможними і залишатися на ринку, виробники щебеню мають відповідати вимогам часу, модернізувати обладнання та видавати якісний продукт, який відповідає стандартам. Багато з них вже зробили перші кроки у цьому напрямку: одні встановили відцентрові дробарки, інші – роторні, треті додали спеціальні додаткові щілиноподібні сита через які відсіюють лещадку.

Як отримати кубовидний щебінь?

Отже, постало нагальне питання – як отримати затребуваний на ринку якісний кубовидний щебінь? У наступних матеріалах ми будемо розповідати про технології та обладнання для виробництва кубовидного щебеню, на що треба звертати увагу, чого дотримуватися. Розповімо про реальні кейси в Україні та за кордоном, де вже виробляють кубовидний щебінь. 

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

36

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

20

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

26

comment-icon

0

Advertisement