Виробник щебеню поділився досвідом використання кар’єрного самоскида Scania
Продовжуємо розповідати, як працюють важкі кар’єрні самоскиди Scanіa G440 8×4 XT, які придбало ПрАТ “Гірник”. Наразі у деталях описуємо, як конструктори поєднали у машині силу важкого кар’єрного самоскида та комфорт дорогого легковика.
Зручність та комфорт
Водій підприємства ПрАТ “Гірник”, що працює на гранітному кар’єрі, Олександр Оленич обходить навколо великої помаранчевої вантажівки. Звичним поглядом обводить гідравлічні системи, обладнання для очищення повітря, колеса.
Відмічає: кольорові ковпачки на колісних гайках показують, що ті не ослабли. Стає на сходи, обладнані нічною підсвіткою. Тримаючись за жовті поручні, які добре виділяються на жовтогарячому тлі металу, піднімається у кабіну. М’який, незвично тихий звук від зачинення дверей, як у легкових автомобілів преміум класу. Рокіт потужного мотора у кабіні ледь чутно, він не заважає розмові.
Олександр Оленич працює на вантажівках вже 14 років. На Scania – чотири місяці, раніше водив інші кар’єрні самоскиди. Відмічає, за комфортом ніяких порівнянь навіть бути не може. Сидіння м’яке, регулюється, як завгодно. Якщо треба можна опустити підлокітники: вони підтримують корпус, поясниця не втомлюється. Вмикаєш клімат-контроль, і поїхав.
– коментує Дмитро Бобирєв, директор дилерського центру “Полтава Скан”, який проводить обслуговування та ремонт самоскидів.
Всередині – не машина, а сучасний лайнер
З понад двадцяти варіантів на ПрАТ “Гірник” обрали кабіну типу G. Вона дуже простора. Позаду водія є додаткові відсіки для зберігання речей. А от потреби у спальному місці та холодильнику немає. Адже машина далеко від гаража не від’їжджає. До 20 годин на добу перебуває у русі – перевозить гірничу масу та вскришні породи. Водій, відпрацювавши зміну, уступає місце іншому.
В тих частинах кабіни, де розміщені сидіння водія та пасажира, відстань від підлоги до стелі – 1500 мм. Посередині, над моторним відсіком – тунель заввишки 45 см.
Задля максимальної оглядовості встановлені великі панорамні вікна. Кнопками на панелі водійських дверей можна плавно налаштувати освітлення кабіни, положення основних та допоміжних дзеркал з великим кутом огляду. Вони оснащені електричним обігрівом, тому не замерзнуть у будь-яку погоду. Електричні механізми підіймають та опускають бокове скло досить швидко.
Міцне ламіноване покриття захищає скло бічних дверей від розколювання навіть у випадку аварії. Крім того, воно убезпечує кабіну від перегрівання, переохолодження і підтримує якісну шумоізоляцію.
Щоб покращити оглядовість, сидіння водія зміщене на 65 мм вперед і на 20 мм– вліво. Неширокі але дуже міцні стійки не перешкоджають добрій оглядовості. У дзеркало позиціонування, яке знаходиться спереду над лобовим склом, видно бампер і усе, що перед ним. В цілому, у важливих секторах “сліпих зон” практично немає.
– продовжує Дмитро Бобирєв.
Все обладнання розміщене у відповідності до вимог ергономіки. На циферблатах й дисплеях виділяються кольором написи та позначки. Чотири спицеве кермове колесо діаметром 450 мм має м’яке покриття. Воно регулюється за висотою (від себе – на себе) на 80 мм і кутом нахилу у вертикальному положенні від 0 до 8° та у нижньому – до 32-52°. На кермі розташовані кнопки керування бортовим комп’ютером, інформаційною системою. За допомогою перемикачів на рульовому колесі здійснюється також керування оборотами мотора та моторного обмежувача швидкості.
Багатофункціональний підрульовий перемикач розміщений справа від керма. На нього виведена система Scania Opticruise (“Сканія Оптикруз”) – автоматичне перемикання передач, ретельно узгоджене з роботою двигуна та коробкою передач. Система Scania Opticruise дозволяє економити паливо, знижує втому водія, додає комфорту для управління самоскидом Scania. Там же – система автоматичного перемикання ретардера, регулювання його потужності. Ретардер, яким оснащена коробка, добре утримує самоскид від розгону на схилах, дозволяє зайво не тиснути на гальма.
На екрані, який розміщений праворуч від керма, можна побачити вагу вантажу, кут підйому кузова, боковий нахил автомобіля. Коли показники наближаються до гранично допустимих, про небезпеку повідомляє зміна кольору цифр на червоний. При русі заднім ходом лунає звуковий сигнал, простір освітлюють дві фари, а відеокамера дозволяє водієві добре бачити все, що знаходиться позаду машини.
Безпека понад усе
Про це часто забувають, але одним із чинників безпеки є вибір кольорів та матеріалів, які оточують водія. В Scania велику увагу приділяють вибору кольорової гами та матеріалів для оформлення інтер’єру кабіни. Очевидним аспектом є вибір матеріалів, які легко мити, щоб зберегти його чистим якнайдовше. Кольори інтер’єру слугують для комфорту та безпеки водночас. Щоб керувати важким кар’єрним самоскидом у складних умовах, увага має бути зосереджена лише на водінні. Тому кольори в кабіні повинні сприяти безпеці; вони мають бути приємні оку, але не відволікати.
Кольорова гама й оформлення інтер’єру кабін Scania, колір має велике значення. Для екстер’єру – все навпаки. Вогненно-помаранчевий колір є одним серед багатьох у палітрі Scania. Звичайно, цей колір було обрано й з позиції безпеки. Ці автомобілі працюють там, де їхня видимість дуже важлива. Помаранчевий є також попереджувальним кольором у природі.
Не втомлюєшся і багато встигаєш
Півроку експлуатації на кар’єрі показали, що дві Scania встигають зробити стільки ж, як чотири інших самоскида. За добу одна машина встигає вивезти 1500 т вскришних порід та 1000 т гірничої маси.
Перша частина огляду: “Важкий кар’єрний самоскид Scania: перші враження”.
Друга частина огляду: “Перші результати ефективності нових кар’єрних самоскидів Scania G440 8×4 XT в Україні”.
Відеогляд важковаговика
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0