Шумові смуги, як засіб забезпечення безпеки на дорогах

Стaттi Технології

2 Лют 2021, 17:08

eye-icon

495

comment-icon

0

У країнах ЄС на швидкісних автобанах вже давно застосовуються шумові смуги. Вони дають сигнал водієві про відхід транспортного засобу зі смуги, істотно знижують ризик ДТП. Як йдуть справи з впровадженням шумових смуг в Україні, як часто їх використовують у дорожньому будівництві? 

Шумові смуги посилюють безпеку на дорогах.

Що таке шумові смуги, навіщо вони потрібні і де використовуються?

Шумова смуга – це один із способів організації безпечного руху. Виглядає як серія нерівностей, які чергуються одна з одною. Якщо на нерівну поверхню виїжджає автомобіль, підвіска починає вібрувати. Машину досить відчутно трясе – водій відразу розуміє, що наближається до проблемної ділянки. По суті, це ті ж “лежачі поліцейські”, тільки маленькі.

Для чого потрібна така розмітка, яку мету вона переслідує? У першу чергу, вона підвищує рівень безпеки. Через вібрації ТЗ водій стає більш уважним. Але на відміну від “лежачих поліцейських”, які теж змушують знижувати швидкість, шумові смуги перед пішохідними переходами не зможуть “розбити” підвіску.

Де використовуються штучно створені нерівності? Їх можна побачити на небезпечних ділянках, трасах з інтенсивним рухом, які передбачають різку зміну напрямку, швидкісного режиму.

А ви знали, що технологія шумової дорожньої розмітки не знайшла застосування у великих містах? При низькій швидкості шуму практично не чутно, і засіб стає марним.
Такі шумові смуги важко не помітити.

Класифікація шумових смуг

Залежно від технології дорожньої розмітки та застосовуваних матеріалів, смуги бувають:

    • Пластиковими. Ширина елементів не перевищує 150 мм. Термопластикові модулі фарбують в яскравий колір. Вони не тільки викликають вібрацію, а й добре помітні візуально.
    • Виконаними шляхом фрезерування. По обраній ділянці проходить дорожня фреза з барабаном шириною до 50 см. У результаті, на дорожньому полотні з’являються нерівності глибиною до 20 мм і шириною 200-400 мм.
    • Металевими. Для виготовлення використовуються тверді і міцні скоби. Найчастіше металеві елементи встановлюють на цементобетонному покритті.
    • З особливого антислизького матеріалу.

Є й інші види смуг на дорозі. Залежно від розташування, вони можуть бути поперечними і поздовжніми.

Поперечні шумові смуги

Висота варіюється від 5 до 10 мм. Поперечні лінії виготовляють з термопластика, краї доповнюють невеликим скосом. Часто поперечні елементи можна побачити:

  • Поруч з пішохідними переходами без світлофора.
  • Перед ж/д переїздами, які не обладнані шлагбаумом.
  • У місцях з поганою видимістю.
  • На спусках.

Поздовжні шумові смуги

Йдуть вздовж проїжджої частини. Їх встановлюють на автодорогах шириною сім метрів і більше. Вони особливо актуальні на вузьких ділянках, де не дозволяється робити обгін.

Вимоги і місця-виключення

Застосування далеко не завжди буває виправданим. Наприклад, поздовжні нерівності неприпустимі на таких ділянках:

  • Біля мостів, на під’їздах до них.
  • Там, де дорога звужується.
  • На двосмугових автомагістралях, де дозволений обгін.
  • У місцях обмеження шуму.

Досвід застосування шумових смуг в Україні і в світі

У світовій практиці дорожнього будівництва шумові смуги застосовуються не перший рік. Вони неодноразово доводили свою ефективність в місцях з інтенсивним рухом, на ділянках з підвищеною вірогідністю ДТП. Наприклад, у Сполучених Штатах після установки смуг в більш ніж 40 штатах кількість аварій знизилася в кілька разів.

Інший приклад – смуги в Японії. Улаштування “музичної дороги” в японських префектурах знизило кількість лобових зіткнень на 55%. А в ряді європейських країн (Данія, Швеція) вони стали обов’язковою вимогою при будівництві нових доріг.

Шумових смуг на дорогах України має стати більше.

А як іде процес впровадження шумових смуг у нашій країні? 1 вересня 2019 року набули чинності зміни ДБН з проектування доріг. У документі є рекомендаційні норми по використанню поздовжніх і поперечних нерівностей на дорогах 1 і 2 категорій.

Як зазначили у Мінстерстві регінального розвитку та ЖКХ, Україні потрібна дорожня розмітка нового рівня. Тому була прописана доцільність облаштування шумових смуг на великих дорогах. Очікується, що вони знизять кількість аварій на дорогах в 4-6 разів.

1 листопада 2020 року було розширено перелік засобів організації дорожнього руху. До “лежачих поліцейських” і шумових смуг додали острівці безпеки, розширення бордюрів і чокери. В Укравтодорі зауважують, що “завдяки додатковим перешкодам, водії зможуть вибрати постійну швидкість, замість того щоб різко гальмувати і розганятися до граничних швидкостей”.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

36

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

20

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

26

comment-icon

0

Advertisement