Улаштування дорожнього покриття, розумніше – з технологією інтелектуального ущільнення

Стaттi Технології

20 Бер 2020, 10:10

eye-icon

78

comment-icon

2

Технологія інтелектуального ущільнення набирає популярність. Підрядники, які застосовують цей конструктивний метод використання сучасних котків та інтелектуальних технологій при асфальтуванні доріг, отримують приголомшливі результати у досягненні заданої щільності і стабільності поверхневого шару асфальту.

Як працює система у США та у чому її переваги для підрядників, розповідає власник Wuori Technology Consulting Брайс Вуорі (Bryce Wuori).

Як правило, при асфальтуванні недооцінюють важливість правильного налаштування котків та безперервної підтримки заданих параметрів для досягнення оптимальної щільності.

Щільність асфальтового покриття вважається оптимальною, коли необхідне значення досягається найменшими зусиллями.

Виходячи з досвіду, саме процедура налаштування дорожнього котка повинна бути визнана однією з найважливіших для виконання, або навіть перевищення вимог, що пред’являються до асфальтового покриття.

Ущільнення — це технологічна операція, в ході якої виконуються встановлені проектом вимоги до якості готового продукту та щільності. Це важлива частина технологічного процесу, яку необхідно правильно виконувати і дотримуватися протягом усього проекту. Система IC допомагає користувачеві виконати початкове налаштування дорожніх котків та забезпечує планомірне досягнення машиністами котків заданих проектом показників день у день.

Для підрядних організацій завдання полягає у тому, щоб забезпечити однакову якість при виконанні операцій з метою уникнення відхилень. Система IC – це єдиний технологічний інструмент, що допомагає забезпечити високий рівень й однакову якість під час виконання робіт з укладання асфальтобетону без особливих зусиль.

Не тільки підрядники відмічають разючі зміни при установці системи IC на обладнання. Регіональна влада та багато інших організацій з інтересом стежать за результатами таких проектів. Стає ясно, чому влада штатів, провінцій, а також приватні компанії хотіли б, щоб цей інструмент використовувався у їх проектах, та навіть вимагають його використання.

Якщо під час робіт ущільнювачів відбувається нерівномірне ущільнення поверхневого шару, то на деяких ділянках або залишаються повітряні порожнини, то на таких ділянках можливе передчасне руйнування структури асфальтового шару. Це тягне за собою збільшення витрат на профілактичне обслуговування, а також зменшує термін експлуатації цієї автодорожньої мережі. Якщо існує інструмент, який може хоч трохи допомогти попередити появу таких ділянок, витрати на використання цього інструменту в проекті з самого початку будуть безумовно менше, ніж витрати на ремонт таких ділянок.

Коли користувачі можуть контролювати технологічний процес і забезпечити безперервне підтримання заданих параметрів на кожному дорожньому котку, включаючи обраний режим укочування, карту укочування, робочу швидкість котка і температуру поверхні ущільнюваного покриття, ймовірність виникнення відхилень в процесі ущільнення знижується.

Експеримент для дорожників

При використанні системи IC вся дорожня бригада може довіряти тому, що коток виконує укочування з правильними зусиллями ущільнення, в асфальтовому покритті не залишаються повітряні порожнини.

Коли я починаю працювати як консультант по технологіях з бригадою асфальтоукладальників-новачків у використанні системи IC, спочатку я проводжу один з моїх улюблених експериментів. Я беру найдосвідченішого машиніста в бригаді, підключаю систему IC до котка і закриваю екран машиніста на котку шматком картону, закріпивши його за допомогою скотчу. Попереджаю бригаду, що результати експерименту можуть їх засмутити. Через кілька годин укочування ми сідаємо і розбираємо, скільки разів оператор відхилився від заданих параметрів. Звичайно, ця частина процедури завжди викликає в учасників експерименту почуття дискомфорту.

Проте, реальність така, що кількість ділянок недоущільнення і допущена неоднорідність ущільнення при укочуванні можуть бути нечуваними, навіть коли укочування виконує найдосвідченіший машиніст. Можете уявити собі результати, якщо укочування виконує менш досвідчений машиніст котка?

У чому переваги системи IC для підрядників

Правильний вибір режиму ущільнення і безперервний контроль за дотриманням заданих значень, які можуть забезпечити обладнання з встановленою системою IC, є одним з найпростіших способів, за допомогою якого підрядник може досягти однорідність ущільнення і якості такого асфальтового покриття.

Коли підрядник “працює наосліп” (не використовуючи систему IC), не існує ніякого способу, щоб визначити присутність дефектів, які могли з’явитися при роботі установки, при виконанні операцій, пов’язаних з переміщенням, укладанням дорожнього покриття та ущільнення.

Система IC допомагає усунути незадовільні результати ущільнення завдяки тому, що користувачі можуть переглядати отримані дані та перевірити дотримання заданих параметрів, визначити, де можуть бути передбачувані дефекти, перевірити температуру поверхні покриття і робочу швидкість котків протягом певного дня, коли виконувалися роботи по ущільненню. Усуваючи всього лише один фактор, підрядник економить масу часу і грошей.

На закінчення, якщо ви є підрядником, який виконує проекти зі складними технічними вимогами, які встановлюють певні граничні значення, або ви хочете збільшити прибуток, використовуючи заходи заохочення, тоді система IC – це інструмент для вас. Не бійтеся технологій або змін: ці інструменти покликані допомогти підрядникам в досягненні кращих результатів на місцях.

Включення таких технологічних інструментів як система IC, в технічні вимоги до проектів є лише питанням часу. Насправді, багато штатів вже роблять це в рамках своїх вимог. Випередити ці зміни та використовувати цю технологію як інструмент для забезпечення якості і однорідності результатів було б неймовірною перевагою для будь-якого підрядника.

Якщо технологія інтелектуального ущільнення IC використовується підрядником правильно, він ні за що не повернеться до старих методів будівництва робіт. Я часто називаю цей досвід “прозрінням”.

Ця технологія швидко окупиться і стане необхідною частиною вашого плану управління якістю.

Я особисто раджу кожному підряднику, який хоче стати більш успішним у будівництві асфальтобетонних доріг, зробити ці інвестиції у своє майбутнє. Потенціал вашого плану управління якістю чекає, щоб його відкрили, і ключ, яким можна відкрити цей потенціал, — технологія IC.

Джерело: www.heavyequipmentguide.ca

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

34

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

20

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

26

comment-icon

0

Advertisement