Укочуваний бетон: сіра маса з яскравими властивостями

Стaттi Технології

18 Вер 2020, 10:54

eye-icon

365

comment-icon

0

Укочуваний бетон (RCC – Roller-Compacted Concrete) відрізняється від звичного цементобетона тим, що в суміші знижений вміст води. Тому такі суміші не заливають, а укладають, як асфальт і ущільнюють котками. 

Міцно, довговічно та економічно

Для використання технології укочюваного бетону підійде обладнання, яке застосовують для укладання асфальту.
“Серед основних переваг технології – відсутність металевої арматури. Також немає необхідності в облаштуванні опалубки. Матеріал на 25-30% дешевше литого бетону. У порівнянні з асфальтобетоном, вартість 1 м2 менше на 15-18%, а служить цей матеріал 25 років і більше”,

– зазначає менеджер проєкту RCC ТД Пальміра В’ячеслав Мовчан.

Серед інших переваг укочуваного бетону В’ячеслав Мовчан називає можливість використовувати техніку, яка вже є у підрядників. На малих ділянках для укладання можна обійтися грейдером. При великих обсягах бетонування можна застосовувати асфальтоукладач. 

Матеріал підходить для спорудження доріг, дамб, зміцнення русла річок, спорудження опорних стін та інших протяжних об’єктів. Його доцільно використовувати як повноцінну силову плиту під асфальтобетон або замість нього.

Серед найбільш затребуваних в країні – конструктивні елементи для підпірних стін, системи для житлового будівництва, благоустрою. Такі вироби з RCC розробляє і випускає промислово-будівельна група “Камбіо-Інвест”. Фірма адаптує європейські системи до потреб українських споживачів.

Відмінність компонентів підпірних стін – всепогодний сухий монтаж. Вироби з’єднуються в замок. З них можна будувати поверхні, як з конструктора, формувати позитивну або негативну опуклість. Для монтажу підпірної стіни не потрібно багато працівників і техніки. Досить крана і двох робітників. З боку насипу проводиться дренажна засипка щебенем, а внизу укладаються водовідводні труби. Загальна вартість робіт виходить на 20% менше, ніж при використанні литого залізобетону. Через те, що елементи кріпляться без арматури, цілісність конструкції не страждає від корозії, і та служить удвічі довше – близько 50 років.

Що ж заважає впровадженню нових матеріалів?

Керівник інжинірингового напрямку “Камбіо-Інвест” Віталіна Булгакова серед основних факторів, що заважають впровадженню нових матеріалів, називає:

– Консервативність проєктувальників. Люди конструюють те, що звично. Нові продукти сприймаються важко.

– Недостатня кваліфікація фахівців, щоб прийняти нове.

Також заважає просуванню висока вартість доставки виробів на великі відстані. Вона іноді доходить до 50% вартості виробів.

В’ячеслав Мовчан нарікає на те, що проєктувальник не зацікавлений проектувати більш дешевий об’єкт. Але, як помітили учасники конференції, останнім часом цю перешкоду поступово усувається.

“Потрібні люди, матеріальні ресурси і ритмічність фінансування”,

– додає доцент Національного транспортного університету Олег Гостроверхий.

Де рішення?

Директор ДП “ДерждорНДІ”, кандидат економічних наук Артем Безуглий зазначає, що зараз в країні здійснюються дві великі програми. Це будівництво доріг з бетонним покриттям і будівництво мостів. Серед найважливіших цілей програм – підвищення рівня локалізації. 

“Треба, щоб кожна вкладена гривня давала мультиплікативний ефект, і не тільки в суміжних областях, але і сприяла створенню нових робочих місць, завантажувала потужності підприємств, які виробляють будівельні матеріали. При будівництві бетонних доріг рівень локалізації може становити 87%”, 

– зазначив Артем Безуглий.

За 5 років на будівництво бетонних доріг заплановано направити 110 млрд грн. Буде споруджено 4900 км, в тому числі 2900 км – державного і 2000 км – місцевого значення.

“Поступово ми отримуємо інженерний і виробничий досвід, а бізнес активно закуповує техніку та технології. Уже зараз результат від впровадження RCC ми отримуємо там, де потужні вантажопотоки – в напрямку портів, перевезення врожаю. Дуже перспективні напрямки – системи водовідведення, збірні балки для будівництва мостів. Все більше фахівців освоюють нові технології”,

– говорить доцент Національного транспортного університету Олег Гостроверхий.

Також, на думку учасників конференції, здешевленню будівництва об’єктів, прискореному освоєнню інноваційних матеріалів, буде сприяти застосування системи, коли об’єкт проектує і будує одна фірма (Design and Build).

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Залишити коментар:

Advertisement

Скреперы K-Tec

Матеріали по темі

Інтелектуальна безпілотна спецтехніка: тести і перспективи

Інтелектуальна безпілотна спецтехніка: тести і перспективи

Розповідаємо про перспективи роботизації будівельної та землерийної техніки. Інтелектуальні навантажувачі та екскаватори, яким не потрібен водій.

25 Лис 2020, 12:23

eye-icon

33

comment-icon

0

Нові технології і матеріали, які застосовуються у дорожньому будівництві в Україні

Нові технології і матеріали, які застосовуються у дорожньому будівництві в Україні

У 2020 році на українських дорогах застосовують безліч нових технологій і методів. Деякі з них - вперше. Майданчиком для впровадження інновацій стало виконання програми "Велике будівництво". Віброрезонансна деструктурізація, укочюваний бетон, використання шлаків, ущільнення бетону віброрейкою - розповідаємо про технології, які застосовують на дорогах України.

8 Лис 2020, 21:27

eye-icon

113

comment-icon

0

Trimble та Boston Dynamics вчать робопеса працювати на будмайданчиках

Trimble та Boston Dynamics вчать робопеса працювати на будмайданчиках

Спільна команда фахівців Trimble і Boston Dynamics працює над створенням рішення, яке дозволить використовувати робопеса Spot на будівельних майданчиках.

23 Жов 2020, 10:08

eye-icon

55

comment-icon

0

Advertisement