Укочуваний бетон: сіра маса з яскравими властивостями
Укочуваний бетон (RCC – Roller-Compacted Concrete) відрізняється від звичного цементобетона тим, що в суміші знижений вміст води. Тому такі суміші не заливають, а укладають, як асфальт і ущільнюють котками.
Міцно, довговічно та економічно
– зазначає менеджер проєкту RCC ТД Пальміра В’ячеслав Мовчан.
Серед інших переваг укочуваного бетону В’ячеслав Мовчан називає можливість використовувати техніку, яка вже є у підрядників. На малих ділянках для укладання можна обійтися грейдером. При великих обсягах бетонування можна застосовувати асфальтоукладач.
Матеріал підходить для спорудження доріг, дамб, зміцнення русла річок, спорудження опорних стін та інших протяжних об’єктів. Його доцільно використовувати як повноцінну силову плиту під асфальтобетон або замість нього.
Серед найбільш затребуваних в країні – конструктивні елементи для підпірних стін, системи для житлового будівництва, благоустрою. Такі вироби з RCC розробляє і випускає промислово-будівельна група “Камбіо-Інвест”. Фірма адаптує європейські системи до потреб українських споживачів.
Відмінність компонентів підпірних стін – всепогодний сухий монтаж. Вироби з’єднуються в замок. З них можна будувати поверхні, як з конструктора, формувати позитивну або негативну опуклість. Для монтажу підпірної стіни не потрібно багато працівників і техніки. Досить крана і двох робітників. З боку насипу проводиться дренажна засипка щебенем, а внизу укладаються водовідводні труби. Загальна вартість робіт виходить на 20% менше, ніж при використанні литого залізобетону. Через те, що елементи кріпляться без арматури, цілісність конструкції не страждає від корозії, і та служить удвічі довше – близько 50 років.
Що ж заважає впровадженню нових матеріалів?
– Консервативність проєктувальників. Люди конструюють те, що звично. Нові продукти сприймаються важко.
– Недостатня кваліфікація фахівців, щоб прийняти нове.
Також заважає просуванню висока вартість доставки виробів на великі відстані. Вона іноді доходить до 50% вартості виробів.
В’ячеслав Мовчан нарікає на те, що проєктувальник не зацікавлений проектувати більш дешевий об’єкт. Але, як помітили учасники конференції, останнім часом цю перешкоду поступово усувається.
– додає доцент Національного транспортного університету Олег Гостроверхий.
Де рішення?
Директор ДП “ДерждорНДІ”, кандидат економічних наук Артем Безуглий зазначає, що зараз в країні здійснюються дві великі програми. Це будівництво доріг з бетонним покриттям і будівництво мостів. Серед найважливіших цілей програм – підвищення рівня локалізації.
– зазначив Артем Безуглий.
За 5 років на будівництво бетонних доріг заплановано направити 110 млрд грн. Буде споруджено 4900 км, в тому числі 2900 км – державного і 2000 км – місцевого значення.
– говорить доцент Національного транспортного університету Олег Гостроверхий.
Також, на думку учасників конференції, здешевленню будівництва об’єктів, прискореному освоєнню інноваційних матеріалів, буде сприяти застосування системи, коли об’єкт проектує і будує одна фірма (Design and Build).
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0