Технологія зміцнення асфальтового дорожнього покриття добавкою на основі графену включена в британську програму випробування і впровадження інновацій UK Live Labs

Будiвництво Стaттi

4 Лис 2021, 09:31

eye-icon

37

comment-icon

0

У той час, як реалізація багатьох проектів у світі поставлена на паузу, випробування нових технологій дорожнього будівництва тривають.

Експериментальна ділянка дороги в місті Дартфорд, графство Кент в Південно-Східній Англії, виконана з використанням інноваційних добавок, що проходять тестування в рамках проекту
Експериментальна ділянка дороги в місті Дартфорд, графство Кент в Південно-Східній Англії, виконана з використанням інноваційних добавок, що проходять тестування в рамках проекту

Додавання Gipave, розроблене італійською фірмою Iterchimica, містить графен і перероблені відходи пластику. Інноваційна добавка проходить випробування в англійському графстві Кент в рамках британської програми UK Live Labs, спрямованої на прискорення впровадження нових технологій та інноваційних матеріалів.

Реалізація дворічної програми контролюється Асоціацією керівників, які працюють у сферах охорони навколишнього середовища, економіки, планування і транспорту (ADEPT), в якій представлені керівники місцевих органів влади Великобританії. Фінансування програми здійснюється Міністерством транспорту Великобританії. Дія програми поширюється на технології, що належать до сфери комунікацій, нових матеріалів, енергетичних рішень та мобільності.

«Ми хочемо оперативно провести масштабне тестування безлічі різних інноваційних продуктів і, що важливо, зібрати дані про те, як ці всі продукти працюють з інженерної точки зору і з точки зору критеріїв, закладених у програмі, а також з точки зору їх економічності», – сказав Джайлс Перкінс (Giles Perkins), директор програми ADEPT SMART Places Live Labs і керівник відділу розробки рішень мобільності майбутнього компанії WSP, яка є одним з партнерів з приватного сектора, що беруть участь у програмі.

У червні 2020 року підрядна будівельна компанія Amey виконала укладання асфальту з додаванням Gipave на 350-метровій ділянці головної дороги в англійському місті Дартфорд, графство Кент. Укладання експериментальної ділянки було виконано поруч з 350-метровою ділянкою, вимощеною традиційним асфальтом. Дві ділянки дорожнього покриття будуть ретельно контролюватися і тестуватися для порівняння довговічності та експлуатаційних якостей покриття.

Над створенням добавки Gipave італійська фірма Iterchimica працювала спільно з фірмою-постачальником графену Directa Plus, Міланським університетом Бікокка, і італійською фірмою G.Eco S.r.l., що спеціалізується на переробленню відходів. Інноваційна добавка включає три компоненти: перероблені відходи твердого пластику, активне з’єднання, створене на основі добавок фірми Iterchimica і графен G +. Використовувані відходи пластику являють собою твердий пластик, для якого в цей час не існує рентабельної технології перероблення, тому такий пластик зазвичай потрапляє на заводи з перероблення відходів в енергію.

“Ми пишаємося тим, що нам випав шанс працювати з Радою графства Кент і компанією Amey над випробуванням цієї добавки, що дозволить нам оцінити ефективність асфальтових покриттів з додаванням графену, – заявила Федеріка Джаннаттасіо (Federica Giannattasio), виконавчий директор фірми Iterchimica. Зелений порядок денний є для фірми пріоритетом протягом вже кілька років. За словами Федеріки Джаннаттасіо, нове виробниче підприємство дозволить компанії почати збут продукту, який внесе свій внесок у досягнення цілей, закладених у стратегії ЄС з розвитку екологічно-орієнтованої та безвідходної економіки, цілей ООН зі сталого розвитку, і Паризької угоди по клімату 2015 року.

У порівнянні з традиційними дорожніми покриттями застосування експериментальної добавки може збільшити термін служби дорожнього покриття на 50%.
У порівнянні з традиційними дорожніми покриттями застосування експериментальної добавки може збільшити термін служби дорожнього покриття на 50%.

За оцінками фірми Iterchimica, заснованими на результатах лабораторних досліджень і результатах випробувань дорожнього покриття з додаванням Gipave в Італії, використання добавки Gipave збільшує термін служби дороги як мінімум ще на 50%. Це означає скорочення витрат на матеріали та технічне обслуговування доріг і протягом усього терміну їх служби.

«Використання цієї технології в рамках наших програм технічного обслуговування доріг допоможе нам створити більш міцний асфальт, який підвищить рівень безпеки клієнтів, продовжить термін служби наших доріг, а також забезпечить скорочення часу в шляху, який принесе багато екологічних вигод і скоротить обсяги викидів вуглецю», – сказав Девід Огден (David Ogden), комерційний директор компанії Amey.

Добавка Gipave вже використовувалася при укладанні покриття на злітно-посадкових смугах в аеропортах Фьюмічіно і Кальярі, а також на ділянці вулиці SP03 Via Ardeatina в Римі та на ділянці траси Мілан-Меда, недалеко від Мілана. Наприкінці минулого року шведська будівельна компанія Skanska виконала укладання експериментального покриття у Великобританії в Оксфордширі та зараз веде переговори з державним автодорожнім відомством Highways England про можливість використання цієї добавки при укладанні покриття на автомагістралі M25, що огинає Лондон.

У рамках програми ADEPT Live Labs, в якій беруть участь вісім державних установ Великобританії, що працюють у партнерстві з приватними компаніями та науковими установами, проходять випробування кількох інших технологій, пов’язаних з автомобільними дорогами. До них належать технологія використання переробленого пластику в дорожніх покриттях, випробування якої проводиться в англійському графстві Камбрія; експериментальне виробництво енергії з використанням дорожніх активів у Центральному Бедфордширі; та експериментальне використання дорожніх датчиків, підключених до Інтернету речей, для поліпшення експлуатаційних якостей мережі автодоріг у графстві Кент.

Хоча в заявці на фінансування проекту, що реалізується в графстві Кент, йшлося про випробування технології інтелектуального управління активами, Джайлс Перкінс каже, що програма передбачає заохочення учасників, які тестують інші нові продукти. Саме це дозволило включити випробування добавки Gipave в програму. “З’являються інновації, які є наслідком реалізації програми Live Labs. Це так звані інновації другої хвилі, – пояснив Джайлс Перкінс. – Усе завдання полягає в тому, щоб заохочувати інновації в усьому. Мова йде про те, щоб змінити підхід місцевої влади та їх партнерів до впровадження інновацій “.

На думку Джайлса Перкінса, невдача теж може бути корисною. Якщо хтось робить щось і це не приносить успіху, але при цьому вивчається якийсь процес, знаннями про який можна швидко поділитися з іншими, більш значні вигоди від цього можуть набагато переважити витрати, пов’язані з вивченням такого процесу.

Вплив пандемії коронавірусу на ціни

На думку провідного цінового агентства Argus, що публікує цінові індекси, аналітичні показники та інші дані про світові енергетичні та товарно-сировинні ринки, вплив ситуації, пов’язаної з пандемією коронавірусу, на ціни на бітум є додатковим доказом того, що бітум має свій власний механізм ціноутворення. Починаючи з березня цього року, різко впали ціни на сиру нафту, спочатку через цінові війни між Росією і Саудівською Аравією, а потім через раптове падіння попиту, викликаного пандемією. Ціни на високосірчистий мазут (HSFO), з яким традиційно були пов’язані ціни на бітум, різко впали наприкінці 2019 року через набуття чинності нових вимог Міжнародної морської організації про переведення суден на використання низькосірчистого палива. У січні 2020 року ціни на HSFO несподівано зросли. Це було обумовлено безліччю різних факторів, але, на думку агентства Argus, ціни навряд чи залишаться стабільними.

У міру поширення коронавірусу ціни на бітум падали, але набагато менше, ніж ціни на нафту або HSFO, а потім вирівнялися. Така поведінка цін на бітум зображати той факт, що реалізація багатьох будівельних проектів по всьому світу тривала, оскільки уряди прагнули підтримати ВВП і зберегти хоч якийсь економічний рух.

«Ціни на бітум значною мірою не пов’язані з обома цими маркерами», – заявив редактор агентства Argus Джонатан Вестон (Jonathan Weston) на вебінарі «Зовнішньоторговельні потоки та динаміка цін на бітум в Європі».

Агентство Argus стверджує, що індекси цін на бітум, такі як ті, які використовує агентство для інших товарів, є замість більш практичних, ніж встановлення цін на бітум у прив’язці до цін на інші товари. У січні агентство Argus почало публікувати цінові індекси для бітуму на базі FOB Mediterranean, при розрахунку яких враховуються угоди та експорт з регіону. Європа як і раніше експортує близько 4 млн тонн бітуму на рік. Хоча деякі нафтопереробні заводи взагалі припинили виробництво бітуму на користь дорогих продуктів, виробництво бітуму інші взяли на себе інші заводи, зосередившись на бітумі. Найбільшими експортерами є Греція, Іспанія та Італія, кожна з яких експортує близько 1 мільйона тонн на рік. За останні 12 місяців Туреччина збільшила експорт бітуму.

Великий вплив на визначення цін на бітум і зовнішньоторговельні потоки по всьому світу може надати велика тривалість пандемії коронавірусу. «Ми спостерігаємо, як обсяги експорту починають скорочуватися, і вважаємо, що внутрішній попит має пріоритет над експортом», – додав Джонатан Вестон.

Передає Інформаційний портал Заповнювачі

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Нова бетонна суміш Concretene з низьким вуглецевим слідом досягає 28-денної міцності всього за 12 годин

Нова бетонна суміш Concretene з низьким вуглецевим слідом досягає 28-денної міцності всього за 12 годин

Британськими інженерами розроблена нова бетонна суміш з низьким рівнем викиду вуглецю. За словами її творців, новий матеріал покладе початок серйозним змінам у світовій будівельній галузі.

3 дні.тому

eye-icon

25

comment-icon

0

Пристрій дорожніх покриттів: кейс зі стійкості

Пристрій дорожніх покриттів: кейс зі стійкості

У цій статті Ерік Деннеман (Erik Denneman), технічний менеджер з Близького Сходу та Азійсько-Тихоокеанського регіону в компанії Puma Bitumen, наводить соціальний бізнес-кейс з реалізації концепції стійких дорожніх одягів, для створення яких вже існує безліч сучасних технологій.

11 Лис 2021, 12:33

eye-icon

23

comment-icon

0

Використання сучасних технологій управління потоками робіт допоможе дорожнім господарствам заощадити значні кошти вже на етапі профілактичного обслуговування доріг

Використання сучасних технологій управління потоками робіт допоможе дорожнім господарствам заощадити значні кошти вже на етапі профілактичного обслуговування доріг

За останніми даними, тільки на дорогах Великобританії загальна кількість вибоїн, що становлять небезпеку для автомобілів, становить близько 560 тисяч. Аналогічна ситуація спостерігається по всьому світу.

1 Лис 2021, 10:01

eye-icon

20

comment-icon

0

Advertisement