Технологія зміцнення асфальтового дорожнього покриття добавкою на основі графену включена в британську програму випробування і впровадження інновацій UK Live Labs
У той час, як реалізація багатьох проектів у світі поставлена на паузу, випробування нових технологій дорожнього будівництва тривають.
Додавання Gipave, розроблене італійською фірмою Iterchimica, містить графен і перероблені відходи пластику. Інноваційна добавка проходить випробування в англійському графстві Кент в рамках британської програми UK Live Labs, спрямованої на прискорення впровадження нових технологій та інноваційних матеріалів.
Реалізація дворічної програми контролюється Асоціацією керівників, які працюють у сферах охорони навколишнього середовища, економіки, планування і транспорту (ADEPT), в якій представлені керівники місцевих органів влади Великобританії. Фінансування програми здійснюється Міністерством транспорту Великобританії. Дія програми поширюється на технології, що належать до сфери комунікацій, нових матеріалів, енергетичних рішень та мобільності.
У червні 2020 року підрядна будівельна компанія Amey виконала укладання асфальту з додаванням Gipave на 350-метровій ділянці головної дороги в англійському місті Дартфорд, графство Кент. Укладання експериментальної ділянки було виконано поруч з 350-метровою ділянкою, вимощеною традиційним асфальтом. Дві ділянки дорожнього покриття будуть ретельно контролюватися і тестуватися для порівняння довговічності та експлуатаційних якостей покриття.
Над створенням добавки Gipave італійська фірма Iterchimica працювала спільно з фірмою-постачальником графену Directa Plus, Міланським університетом Бікокка, і італійською фірмою G.Eco S.r.l., що спеціалізується на переробленню відходів. Інноваційна добавка включає три компоненти: перероблені відходи твердого пластику, активне з’єднання, створене на основі добавок фірми Iterchimica і графен G +. Використовувані відходи пластику являють собою твердий пластик, для якого в цей час не існує рентабельної технології перероблення, тому такий пластик зазвичай потрапляє на заводи з перероблення відходів в енергію.
“Ми пишаємося тим, що нам випав шанс працювати з Радою графства Кент і компанією Amey над випробуванням цієї добавки, що дозволить нам оцінити ефективність асфальтових покриттів з додаванням графену, – заявила Федеріка Джаннаттасіо (Federica Giannattasio), виконавчий директор фірми Iterchimica. Зелений порядок денний є для фірми пріоритетом протягом вже кілька років. За словами Федеріки Джаннаттасіо, нове виробниче підприємство дозволить компанії почати збут продукту, який внесе свій внесок у досягнення цілей, закладених у стратегії ЄС з розвитку екологічно-орієнтованої та безвідходної економіки, цілей ООН зі сталого розвитку, і Паризької угоди по клімату 2015 року.
За оцінками фірми Iterchimica, заснованими на результатах лабораторних досліджень і результатах випробувань дорожнього покриття з додаванням Gipave в Італії, використання добавки Gipave збільшує термін служби дороги як мінімум ще на 50%. Це означає скорочення витрат на матеріали та технічне обслуговування доріг і протягом усього терміну їх служби.
Добавка Gipave вже використовувалася при укладанні покриття на злітно-посадкових смугах в аеропортах Фьюмічіно і Кальярі, а також на ділянці вулиці SP03 Via Ardeatina в Римі та на ділянці траси Мілан-Меда, недалеко від Мілана. Наприкінці минулого року шведська будівельна компанія Skanska виконала укладання експериментального покриття у Великобританії в Оксфордширі та зараз веде переговори з державним автодорожнім відомством Highways England про можливість використання цієї добавки при укладанні покриття на автомагістралі M25, що огинає Лондон.
У рамках програми ADEPT Live Labs, в якій беруть участь вісім державних установ Великобританії, що працюють у партнерстві з приватними компаніями та науковими установами, проходять випробування кількох інших технологій, пов’язаних з автомобільними дорогами. До них належать технологія використання переробленого пластику в дорожніх покриттях, випробування якої проводиться в англійському графстві Камбрія; експериментальне виробництво енергії з використанням дорожніх активів у Центральному Бедфордширі; та експериментальне використання дорожніх датчиків, підключених до Інтернету речей, для поліпшення експлуатаційних якостей мережі автодоріг у графстві Кент.
Хоча в заявці на фінансування проекту, що реалізується в графстві Кент, йшлося про випробування технології інтелектуального управління активами, Джайлс Перкінс каже, що програма передбачає заохочення учасників, які тестують інші нові продукти. Саме це дозволило включити випробування добавки Gipave в програму. “З’являються інновації, які є наслідком реалізації програми Live Labs. Це так звані інновації другої хвилі, – пояснив Джайлс Перкінс. – Усе завдання полягає в тому, щоб заохочувати інновації в усьому. Мова йде про те, щоб змінити підхід місцевої влади та їх партнерів до впровадження інновацій “.
На думку Джайлса Перкінса, невдача теж може бути корисною. Якщо хтось робить щось і це не приносить успіху, але при цьому вивчається якийсь процес, знаннями про який можна швидко поділитися з іншими, більш значні вигоди від цього можуть набагато переважити витрати, пов’язані з вивченням такого процесу.
Вплив пандемії коронавірусу на ціни
На думку провідного цінового агентства Argus, що публікує цінові індекси, аналітичні показники та інші дані про світові енергетичні та товарно-сировинні ринки, вплив ситуації, пов’язаної з пандемією коронавірусу, на ціни на бітум є додатковим доказом того, що бітум має свій власний механізм ціноутворення. Починаючи з березня цього року, різко впали ціни на сиру нафту, спочатку через цінові війни між Росією і Саудівською Аравією, а потім через раптове падіння попиту, викликаного пандемією. Ціни на високосірчистий мазут (HSFO), з яким традиційно були пов’язані ціни на бітум, різко впали наприкінці 2019 року через набуття чинності нових вимог Міжнародної морської організації про переведення суден на використання низькосірчистого палива. У січні 2020 року ціни на HSFO несподівано зросли. Це було обумовлено безліччю різних факторів, але, на думку агентства Argus, ціни навряд чи залишаться стабільними.
У міру поширення коронавірусу ціни на бітум падали, але набагато менше, ніж ціни на нафту або HSFO, а потім вирівнялися. Така поведінка цін на бітум зображати той факт, що реалізація багатьох будівельних проектів по всьому світу тривала, оскільки уряди прагнули підтримати ВВП і зберегти хоч якийсь економічний рух.
«Ціни на бітум значною мірою не пов’язані з обома цими маркерами», – заявив редактор агентства Argus Джонатан Вестон (Jonathan Weston) на вебінарі «Зовнішньоторговельні потоки та динаміка цін на бітум в Європі».
Агентство Argus стверджує, що індекси цін на бітум, такі як ті, які використовує агентство для інших товарів, є замість більш практичних, ніж встановлення цін на бітум у прив’язці до цін на інші товари. У січні агентство Argus почало публікувати цінові індекси для бітуму на базі FOB Mediterranean, при розрахунку яких враховуються угоди та експорт з регіону. Європа як і раніше експортує близько 4 млн тонн бітуму на рік. Хоча деякі нафтопереробні заводи взагалі припинили виробництво бітуму на користь дорогих продуктів, виробництво бітуму інші взяли на себе інші заводи, зосередившись на бітумі. Найбільшими експортерами є Греція, Іспанія та Італія, кожна з яких експортує близько 1 мільйона тонн на рік. За останні 12 місяців Туреччина збільшила експорт бітуму.
Передає Інформаційний портал Заповнювачі
Підпишись на нашу розсилку
Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.
* Ці поля обов'язкові для заповнення.
0