Щільний ґрунт, асфальтобетон чи бетон: що вибирають будівельні компанії в Україні?

Стaттi Технології

2 Лют 2021, 12:09

eye-icon

141

comment-icon

0

Автомобільною дорогою називається лінійне спорудження, яке призначене для безпечного і безупинного пересування транспортних засобів. Воно складається з щільного земляного полотна і дорожнього покриття. Вибір типу дорожнього одягу є важливим і відповідальним рішенням. Для створення дороги може використовуватися укладання асфальтобетону або бетону, а також щільний ґрунт.

Асфальтобетон – штучний матеріал, який виготовляється за допомогою дроблення, підігріву, змішування та інших процесів.

Основні технології, які застосовуються для будівництва доріг в Україні і у світі

Щоб побудувати сучасну автомобільну дорогу з твердим покриттям, будівельники використовують кілька технологій. Ключова відмінність – в матеріалі, який використовується для виготовлення фінішного шару. Це може бути асфальтобетон, бетон або щільний ґрунт (нова технологія Perma-Zyme 11X). Детально розберемо особливості кожної технології.

Щільний ґрунт – технологія Perma-Zyme 11X

Сьогодні з’явилася можливість будувати дороги без використання бетону і дорожнього асфальтобетону. На ринку з’явився висококонцентрований фермент Perma-Zyme 11X, який змінює властивості ґрунту. Після його використання ґрунтові матеріали «спікаються»у  щільну основу. Він стійкий не тільки до вологи, але і до швидкого зносу.

Що ще потрібно знати про Perma-Zyme 11X:

  • Безпечний для людини, тварин і навколишнього середовища.
  • Не викликає корозію ґрунту.
  • Зменшує поверхневий натяг води.
  • Добре діє на дрібнодисперсні органічні домішки.
  • Крім будівництва доріг, щільний ґрунт успішно застосовується при облаштуванні основи водойм, шахт, тощо. Технологія зменшує пластичність і проникність ґрунту, збільшує його «несучу» здатність.
Цікавий факт! Perma-Zyme 11X простий в застосуванні, не вимагає спецобладнання. Витрата речовини невелика. Наприклад, на обробку 1 км полотна шириною 8 метрів і діаметром 15 см піде 37 л. Технологія успішно застосовується в США.

З 2006 року в Україні випускається Дорзин – покращений варіант ферментного стабілізатора. За ефективністю він нічим не поступається Perma-Zyme 11X.

Асфальтобетон

Асфальтобетонною сумішшю називається комбінація з декількох мінеральних матеріалів. Речовини підбираються у потрібній кількості, нагріваються і ретельно перемішуються. Сфера застосування асфальтобетону вражає: будівництво проїжджої частини, облаштування тротуарів, площ, парковок, аеродромів.

Види сумішей в залежності від складу

Залежно від мінеральної складової, асфальтобетонні суміші бувають:

  • Піщаними.
  • З високим вмістом гравію.
  • З великою кількістю щебеню.

Класифікація в залежності від фракцій

Ще одна класифікація асфальтобетону пов’язана з розмірами зерен у складі матеріалу. Розрізняють такі типи асфальтобетону:

  • Дрібнозернистий. Розмір не перевищує 2 см.
  • Піщаний – не більше 1 см.
  • Також є крупнозернистий вид асфальтобетону з фракціями до 4 см.

Технологія укладання, доступні матеріали

У дорожньому будівництві використовуються такі технології:

  • Гаряча. Для приготування беруть в’язкі, рідкі бітуми. Щільність асфальтобетону дозволяє проводити укладання навіть в мороз. Суміш потрібно розігріти мінімум до 120 градусів.
  • Холодна технологія укладання асфальтобетону застосовується тільки при плюсовій температурі. Найчастіше холодний асфальтобетон задіють при ямковий ремонт.

Процедура складається з 4 етапів:

  1. Розробка проекту. Перед початком будівництва фахівці визначають площу, особливості рельєфу.
  2. Початок робіт. Щоб підготувати територію до роботи, знімають верхній шар за допомогою бульдозера, залучають іншу спецтехніку.
  3. Робота з основою. Формується «дорожня подушка», встановлюють бортовий камінь.
  4. Укладання. Будівельний матеріал доставляють самоскидами, готують на місці. До складу АБС входять пісок, щебінь, рідкий бітум. Іноді вносять полімерні добавки в асфальтобетон, щоб поліпшити його характеристики.

Гарантійний термін складає 7-10 років, залежить від інтенсивності використання, правильності укладання і інших чинників.

Текплий асфальтобетон – одна з перспективних технологій укладання дорожнього полотна.

Приклади компаній, які використовують цю технологію в Україні

Дороги з асфальтобетонної суміші в Україні будують як вітчизняні, так і зарубіжні компанії. Лідерами в даному напрямку є Укравтодор, “Альтком”, “Автомагістраль-Південь” і турецька фірма Onur.

Технології будівництва бетонних доріг

Будівництво магістралей з бетону виправдано там, де немає можливості проводити регулярний ремонт, але є потреба в надійному покритті. Відмінна гідроізоляція бетону дозволяє використовувати його при будівництві:

  • Автодромів.
  • Злітних смуг.
  • Стоянок, парковок для авто.
  • Тротуарів.
  • Набережних.

Теплоємність бетону, еталонна міцність, стійкість до складних кліматичних умов і ряд інших характеристик дозволяють вважати бетонну дорогу однією з найбільш довговічних. У порівнянні з асфальтом, її термін служби більше в 2-3 рази.

Литий бетон

Класичний варіант бетонного покриття. Для облаштування такої дороги використовується бетоноукладач. В Україні є близько 10 компаній, які забезпечують потрібну міцність бетону на трасі за допомогою даної технології.

Укочений бетон

Склад бетону такий же, але використовується менше води. Для укладання будівельного матеріалу разом із сіткою для бетону застосовуються асфальтоукладачі. Дана технологія теж пропонується в нашій країні.

Вайтопінг

Набула найбільшого поширення в Сполучених Штатах. Замість зняття верхнього шару асфальту і його повторного укладання було запропоновано заливати шар прямо на зруйнований асфальт. Щільність бетону дорівнює 12 см, на таке дорожнє полотно дають 40 років гарантії. «Вайтопінг» дозволяє знизити вартість будівництва на 3-3,5 млн грн за 1 км.

Приклади компаній, які будують бетонні дороги в Україні

У нашій країні будівництво доріг з бетону йде повним ходом. Повністю змінюється ділянка траси Дніпро-Харків (Решетилівка, Полтавська обл.), об’їзна дорога біля Житомира, ділянка траси Кропивницький-Миколаїв. Ці проекти наочно демонструють, що заливка бетону є хорошою альтернативою асфальту. Лідером в даному напрямку є «Укравтодор» і «Автомагістраль-Південь», які мають у своєму розпорядженні величезною кількістю спецтехніки та сучасними технологіями укладання бетону.

Кількість бетонних доріг буде зростати.

Порівняльна таблиця переваг та недоліків щільного ґрунту, асфальтобетону або бетону в дорожньому будівництві

Назва технологіїАсфальтобетонБетон Щільний ґрунт 
Екологічність Під час укладки асфальта відбувається забруднення повітря.Повітря забруднюється не так сильно.Пересуваючись по щільному ґрунту, машини витрачають менше пального. А значить, в навколишнє середовище потрапить менше вихлопних газів. Повністю безпечний для людини.
Тривалість експлуатації Асфальтові дороги досить швидко стають непридатними. Їх доведеться ремонтувати вже через 7-10 років.Дороги дуже міцні, вони майже не потребують ремонту.Розраховано на експлуатацію протягом 30-40 років.
Використання природних ресурсів Для виробництва асфальту використовують нафту, її запаси зменшуються.Для виробництва бетону використовують вапняк. Що стосується інших добавок в бетон (пісок, щебінь), їх запаси практично не обмежені.Можна обійтися без гравію, піску та інших природних матеріалів.
Вартість Витрати грошей й часу не такі значні.Від серйозних земляних робіт і укладання армованої сітки для бетону до облаштування покриття – мощення бетонних доріг забирає багато часу і коштів.Вкладення невеликі, будівництво не вимагає великого фінансування.
Стійкість до кліматичних чинниківАсфальтоване покриття представляє меншу небезпеку.Під час опадів бетонна дорога стає більш небезпечною. Не рятують навіть добавки в бетон для гідроізоляції.Не боїться впливу опадів, вітру та інших кліматичних чинників.
Подальше обслуговування При пошкодженні асфальтованої дороги латають невеликі ділянки. Цього цілком достатньо, щоб продовжити термін експлуатації дорожнього одягу.Незалежно від маркування бетону, навіть при невеликих тріщинах потрібно повністю замінити бетонну плиту.Експлуатаційне обслуговування щільного ґрунту виконується рідко, не займає багато часу.

В Україні менше 1% бетонних доріг від загальної кількості трас і магістралей. Однак інтерес до них продовжує зростати. Планується, що до 2040 року кількість дорожнього полотна з бетону виросте до 30%.

Підпишись на нашу розсилку

Дайджест головних новин, презентації обладнання, огляди заходів і багато іншого.

*

* Ці поля обов'язкові для заповнення.

Advertisement

Матеріали по темі

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

Сучасні системи СВКО для важкої техніки стають все розумнішими та «електричними»

У міру електрифікації позашляхової техніки та оснащення машин функціями, що забезпечують їх взаємодію з іншими машинами та пристроями, зростають вимоги, що пред'являються до таких систем, як системи СВКО.

18 Лют 2022, 10:00

eye-icon

36

comment-icon

0

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

На якому етапі зараз знаходиться розробка інтелектуальної концепції будівельного майданчика Concept-X

Все більше значення для будівельної галузі набуває виставка споживчої електроніки Consumer Electronics Show, що щорічно проходить в січні в Лас-Вегасі, США, за підтримки асоціації Consumer Electronics Association

9 Лют 2022, 10:30

eye-icon

20

comment-icon

0

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Трансформація Terex MP напередодні нової ери цифрових технологій

Останні кілька років бізнес-сегмент Terex Materials Processing (Terex MP), що спеціалізується на проєктуванні та виробництві дробильно-сортувального обладнання, активно розробляє нові цифрові продукти в різних областях, у тому числі системи управління товарно-матеріальними запасами, телематичні системи, а також системи eCommerce.

4 Лют 2022, 10:00

eye-icon

27

comment-icon

0

Advertisement